Fitness Seller

oke nieuw autotopic, hoeveel pk heeft je bak?!

Bezoekers in dit topic

Peugeot 206 2.0 GTI 140 pk.... 0-100 (geen flauw idee)
 
240pk 0-100 in 6.2sec

Top 241 volgens de fabrikant
 
BMW 318i van '91

Heeft 83kw vermogen, hoeveel PK is dat zo'n beetje? 110pk?


Volgende week gaan we terug naar een magere 70pk, maar dan tenminste in een nieuwere auto waar ik geen gezeik mee hoef te verwachten.
 
140pk.

Golf type II gti 16v uit '86

Bij de 200 nog een versnelling over.. Lekker standaard helemaal.. stalen velgen en orginele demper :D
 
200 pk
0-100: 6,5 seconden (meermalen zelf geklokt met iemand naast me die de stopwatch bediende)
Fabrieksopgave: 6,8 seconden
Top: 243 echte km/uur (teller gaf 250 aan). Fabrieksopgave: 230
Honda geeft voorzichtige cijfers op.

Eat that!!

welke type heb je dan?
Ik denk dat het verschilt met types wat de fabrieksopgaves betreft. Meestal overdrijven ze juist imo. In elk geval haalde mijn prelude niet (meer) de top van 212 van de fabriek. (ik kwam op de teller zelfs maar tot 210). met optrekken wist ik wel altijd precies wat mijn "tegenstander" in huis had en daar klopte het best wel goed. Ik ben er slechts een keer uit gereden (nipt) door een golf 4 VR6 maar die stond naast me dus ja dat het nou net een VR6 was is pech hebben dan. Gti'tjes kon ik wel hebben met mijn ouwe rotte bak.
 
Chrysler Neon 133 pk 0-100 8.8 seconden

309 GTI 8v 131 pk 0-100 8 seconden

309 GTI 16v 160 pk standaard, 170 pk op de testbank (weet niet precies wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft) en nadien laten chippen wat hem als ie standaard was geweest een 12 pk winst zou moeten geven. Fabrieksgegevens @ 160 pk 0-100 7.8 seconden

De Chrysler neon is mijn normaal vervoer, de 309 GTI 16v meer een hobbyauto en de 309 8v is eigenlijk "over" alleen had geen zin er afscheid van te nemen dus deze heb ik gestald.
 
welke type heb je dan?
Ik denk dat het verschilt met types wat de fabrieksopgaves betreft. Meestal overdrijven ze juist imo. In elk geval haalde mijn prelude niet (meer) de top van 212 van de fabriek. (ik kwam op de teller zelfs maar tot 210). met optrekken wist ik wel altijd precies wat mijn "tegenstander" in huis had en daar klopte het best wel goed. Ik ben er slechts een keer uit gereden (nipt) door een golf 4 VR6 maar die stond naast me dus ja dat het nou net een VR6 was is pech hebben dan. Gti'tjes kon ik wel hebben met mijn ouwe rotte bak.
Civic Type-R.
De opgegeven 200 pk wordt altijd gehaald op de rollenbank, meestal 201-202 pk. (een kennis van mij heeft een tuningbedrijf en een van de nauwkeurigste rollenbanken in NL)
Toen ik hem net had reed hij 235 op de teller. Een paar jaar later (en goed los gereden) was dat 250.

Renault geeft meestal te veel op: ze zaten vaak al gauw 8-10 pk onder de fabrieksopgave.

Porsche vindt het hun eer te na om te veel pk's op te geven. Op de rollenbank kwam er juist meestal meer uit dan opgegeven!
 
110 pk .. chipped naar ?? a3 TDI

Top ff 200 op de teller
 
kweenie, hoeveel pk heeft een fiets?
 
Megane
140 pk
7,9 s 0-100
215km/h

5GTT
120 pk
7,? --100
2?? km/h

Alleen zijn deze gegevens niet echt van belang zolang je bijv het gewicht van de auto niet weet. Standaard heeft de 5GTT minder pk dan dde megane maar weegt wel ruim 300 kg lichter en is dus ook veel sneller. En standaard zijn autos niet leuk :D Dus is de GTT aangepast op op hogere turbodruk te rijden (0.9) en is het interieur gestript om overbodig gewicht (zoals achterbank :D) te voorkomen. Resultaat 6.9 0-100, en dat met een slag banden die een maat te groot zijn. Terug naar het juiste formaat moet het nog wat sneller kunnen.

Zijn er hier ook lui die op de kobaltweg utrecht komen?
 
Laatst bewerkt:
210 pk

gti'tje
 
Mazda 323 F 1.6i 16v.

een stuk of 60 pk en 0-100 in een minuutje denk ik.
 
1987 Suzuki Alto automaat.

Vermogen: 30 PK ?
0-100: 2 minuten
 
528i touring volgens mij 193 pk
 
??? Heb een fiets...met al > 3 maanden een lekke band.
Als t goed is staat ie nou te rotten in de achtertuin. :D
 
Back
Naar boven