XXL Nutrition

wanneer tot faillure ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

doet het wat voor jouw, dan doe het, doet het niks, dan doe het niet :D

ik had net voor benen een methode gedaan die men drop sets noemt

je neemt een gewicht, doet daar 8-10 reps mee, dan direct 20% verlaging in gewicht dan weer 8 reps dan weer 20% verlaging gewicht en dan weer 8 reps ( zo hoort het theoretisch, lukte mij niet eens, dacht dat ik stierf)

dat is failure to the max zeg maar en geeft je lichaam een shock en DAT geef groei
 
tot failure geen middel?? ehm.......... WTF!!!!!


Failure

The first method that has been attacked is failure training, yet it has countless success stories, and has been a measuring rod for decades with extreme success. From a “ bodybuilding “ perspective, considering its wide variety of successful advocates, you would have to, based on physical evidence say that this is one of the most legitimate training methods ever. Larry Scott would not only train to failure, but use supersets to go beyond it! We know what Arnold advocated. Here are a few more quote from present and past champions:

I take every set to failure, and will also use force reps, strip sets, and other shocking principles to tap into new muscle fibers --- Dorian Yates 6 Time Mr. Olympia

When you hit failure your workout has just begun - Ronnie Coleman - 3 time Mr. Olympia

I believe that Mike Mentzer’s thoughts are well known on this subject:

Anytime you do not train to failure, you are under training - Mike Mentzer

To stimulate optimal size and strength increases, it's imperative that you regularly attempt the momentarily impossible. For example, if you can curl 100 pounds for a maximum of 10 reps, but never attempt the 11th, your body has no reason to enlarge upon its existing capacity. It is only by regularly attempting to go beyond your existing capacity that inroads are made into your body's reserves - Mike Mentzer

Obviously the above athletes have spawned countless failure advocates who have had tremendous success with this training method. If you have ever watched Shawn Ray you would know that he regularly performs strips sets to take him past failure, Kevin Levrone uses cheat reps, forced reps and anything else he can find to stimulate growth, and Cormier is the same way. Charles Glass, probably the best trainer in the world uses every shocking principle listed on this site to take his trainees past failure.

I’m not sure about cns, I can only tell you what works for me. I train to failure and I get great results. I stick with what produces and it continues to do so for me --- Mike D'Andrea - OHIO STATE BUCKEYE LINEBACKER

The forum members know this quote from Buckeye. So how has this style of training panned out for him?

He is rated as the best prep linebacker in the country, Espn rated him as the No.1 overall linebacker in the country. He Recorded 140 tackles as a senior, averaged 15 yards-per-catch as a tight end. Mike is now playing for one of the best colleges football teams in the world, the Buckeyes! He also won the best body contest for his team, weighs over 240 pounds with single digit body fat, benches over 450 pounds, squats over 500 like it were the bar, runs a 4.50 40 time, and broke his old college teams leg press record! And the numbers only keep going up. Look for Mike to do damage for a long time to come!!!

AbcBodybuilding


Idd wtf waarom zou je niet tot failure gaan? Dan lig je meer in de categorie van mietjes die stoppen zodra ze het kleinste beetje pijn voelen. Ja zo word je nooit groot. to failure all the way. Marcus Ruhl is er trouwens ook een grote voorstander van niet voor niks de grooste massafreak die er is!
 
Idd wtf waarom zou je niet tot failure gaan? Dan lig je meer in de categorie van mietjes die stoppen zodra ze het kleinste beetje pijn voelen. Ja zo word je nooit groot. to failure all the way. Marcus Ruhl is er trouwens ook een grote voorstander van niet voor niks de grooste massafreak die er is!

Denk je nou echt man???
Hij heeft massa omdat hij goede genen heeft en genoeg middelen gebruikt, van paar setjes op machines te failure trainen word je echt niet zo groot.

Ik wil niet zeggen dat trainen tot failure bullshit is, maar je verwijzing maar ruhl slaat nergens op.

@ fred b, als je een tijdje op het forum zit kom je er vanzelf achter wie echt iets weet en wie aan het bullshitten is.
 
Maakt niet uit ruben, je weet dat de meeste mensen het hooguit een paar jaar volhouden. Daar vallen breezahs altijd onder.

Hmm nou ten 1e ben ik geen breezer hoor...

Maar ik train gewoon voornamelijk voor het bovenlichaam (borst, schouders, armen en rug), omdat ik vroeger altijd vrij mager ben geweest. Door fitness wil ik gewoon wat breder en gespierder worden en van mij hoeft benen niet zo...
Ik kan ook wel gaan liegen van ja ik train veel benen, om er hier ''bij te horen'', maar ik ben meer iemand van het bovenlichaam, moet ook kunnen toch ?
Daar komt nog is bij dat ik gewoon nu de tijd heb om 3x per week te trainen, dat besteed ik liever aan fitness (bovenlichaam) en de 3 andere dagen aan de cardio + (lichtelijk) benen op voetbal..

so be it...
 
haha ja zit ook wat in...

maarja wie dan wel te geloven hier op het forum ??
want de 1 zegt dat het wel goed is en de anders vind dat het weinig uithaald...

Eigen ervaringen/meningen worden vaak aangenomen als feiten; overeenkomende uitspraken zijn dus het meest objectief.:study:
 
oftewel weinig volume en frequentie, en hoge intensiteit
oftewel iets meer volume , iets meer frequent, maar minder intensief
oftewel hoog volume, lage frequentie, lage intensiteit

en allen bij de eerste zou ik bijna alle keren tot falen gaan
bij de 2de af en toe
en bij hoogvolume nooit.
 
oftewel weinig volume en frequentie, en hoge intensiteit
oftewel iets meer volume , iets meer frequent, maar minder intensief
oftewel hoog volume, lage frequentie, lage intensiteit

en allen bij de eerste zou ik bijna alle keren tot falen gaan
bij de 2de af en toe
en bij hoogvolume nooit.

en als je echt groei wil hebben ga je voor hoge intensiteit, hoog volume en zwaar gewicht :p:p...........
 
Hmm nou ten 1e ben ik geen breezer hoor...

Maar ik train gewoon voornamelijk voor het bovenlichaam (borst, schouders, armen en rug), omdat ik vroeger altijd vrij mager ben geweest. Door fitness wil ik gewoon wat breder en gespierder worden en van mij hoeft benen niet zo...Ik kan ook wel gaan liegen van ja ik train veel benen, om er hier ''bij te horen'', maar ik ben meer iemand van het bovenlichaam, moet ook kunnen toch ?
Daar komt nog is bij dat ik gewoon nu de tijd heb om 3x per week te trainen, dat besteed ik liever aan fitness (bovenlichaam) en de 3 andere dagen aan de cardio + (lichtelijk) benen op voetbal..

so be it...


Dan ben je dus wel een breezah.. ???
 
Hahaha zoveel mensen die denken dat ze sterk zijn in hun benen, maar dan nog geen 100 kilo fullsquatten, om te huilen gewoon.

Kerel neem het van ons aan, je zult er alleen maar profijt van hebben als je je benen traint.
 
Denk je nou echt man???
Hij heeft massa omdat hij goede genen heeft en genoeg middelen gebruikt, van paar setjes op machines te failure trainen word je echt niet zo groot.

Ik wil niet zeggen dat trainen tot failure bullshit is, maar je verwijzing maar ruhl slaat nergens op.

@ fred b, als je een tijdje op het forum zit kom je er vanzelf achter wie echt iets weet en wie aan het bullshitten is.

kerel wie heeft het over tot failure gaan op een paar machines? en natuurlijk is ruhl zo groot door ze genen en dat ie genoeg middelen heeft maar ze zware trainen is er ook een groot deel van zonder trainen geen spieren. En jij gaat me echt niet vertellen dat je als je als een mietje traint je zo groot word mag je nemen wat je wilt maar dan krijg je echt niet die size. Maar he mij maakt het niet uit dan train je toch lekker niet tot failure en stop je toch lekker zodra je het kleinste beetje pijn voelt. Zo word je nooit groot.
 
kerel wie heeft het over tot failure gaan op een paar machines? en natuurlijk is ruhl zo groot door ze genen en dat ie genoeg middelen heeft maar ze zware trainen is er ook een groot deel van zonder trainen geen spieren. En jij gaat me echt niet vertellen dat je als je als een mietje traint je zo groot word mag je nemen wat je wilt maar dan krijg je echt niet die size. Maar he mij maakt het niet uit dan train je toch lekker niet tot failure en stop je toch lekker zodra je het kleinste beetje pijn voelt. Zo word je nooit groot.

Gast leer lezen, ik zeg er toch duidelijk bij dat ik trainen tot failure geen bullshit vind.Ik train zelf ook altijd met compounds tot failure.
 
ja ik voetbal :rolleyes: ook nog, en dat is 3x per week, dus daar haal ik de ''cardio'' en beenoefeningen vandaan..

hoeveel keer ik deze smoes al gehoord heb :roflol::roflol:

Maar verder moet je gewoon trainen wat je wilt:cool:
 
Gast leer lezen, ik zeg er toch duidelijk bij dat ik trainen tot failure geen bullshit vind.Ik train zelf ook altijd met compounds tot failure.





Geld ook voor jou "Gast". Jij replyed toch ook bij mij alsof ik zeg dat ruhl alleen maar groot was geworden door ze training. Nogal logisch dat ze genen en gebruik bijdragen. Maargoed ik ga niet nutteloos hierover in discussie alsof het mij wat kan schelen dat je wel tot failure traint voel je niet zo snel aangesproken. Het is gewoon een feit dat als je als een mietje traint en meteen stopt zodra je een klein beetje pijn voelt je nooit groot word. Dat was verder niet direct naar jou gericht. Maar een algemene uitspraak.
 
Back
Naar boven