XXL Nutrition

Abs workout (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

harvey1980

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2006
Berichten
2.277
Waardering
1
ik heb sinds een paar weken zelf een buikspierschema samengesteld wat ik 2 maal per week afwerk, gaat als volgt;

1e oefening, je gaat andersom op de lattpullmachine zitten en doet er een touw aan ipv de stang, de techniek is om het touw met 2 handen langs je nek op je borst vast te pakken en dan dus crunches maken, maar nu komt t;

1e set 20 reps met een gewicht waar je max 30 mee kunt halen (ik pak 50kg)
direkt na de laatste rep, zet je het gewicht 5kg omlaag, diep ademhalen en weer 20 reps, weer 5kg omlaag. diep ademhalen en weer 20reps.....enz..enz...tot je totaal 100 reps gemaakt heb.
gevolg is brandende buikspieren als nooit tevoren!
na de laatste set pak ik even rust, zet het gewicht op 40kg en maak nog 1 keer 30 reps.

2e oefening, hanging leg raises, voor iedereen duidelijk denk ik, 3 sets maximaal en zorgen dat je je benen hoog optilt anders heeft t geen effect.

3e oefening, dubbele crunch liggend op de grond, ook 3 sets maximaal, dus omhoog komen met bovenlichaam en tegelijkertijd je benen van de grond en strekken.

eventueel 4e oefening, zijwaarts heffen met een gewicht, 3 sets van 25 voor beide kanten.

Dit schema kost me ongeveer 20 a 25 minuten, ik heb hier de laatste weken veel progressie mee gemaakt!

commentaar welkom (zowel positief als negatief :cool: )
 
Als jij het geduld heb om 25 minuten lang alleen maar buikspieren te trainen, toppie (Y)
 
Waarom zoveel reps? Doe je voor je andere spieren ook van die dropsetjes tot de 100 reps?
 
ik heb hier de laatste weken veel progressie mee gemaakt!

Hoe meet je die progressie... objectief (hoe meet je in godsnaam je buikspieren) of subjectief en was je aan het cutten of bulken in die periode ?


Meestal is het zo van... ik ben op dieet en doe een half uur buikspieroefeningen en nu worden ze beter zichtbaar... (hint het zijn niet zozeer de oefeningen, als wel het dieet wat gevolgd wordt)
 
Hoe meet je die progressie... objectief (hoe meet je in godsnaam je buikspieren) of subjectief en was je aan het cutten of bulken in die periode ?


Meestal is het zo van... ik ben op dieet en doe een half uur buikspieroefeningen en nu worden ze beter zichtbaar... (hint het zijn niet zozeer de oefeningen, als wel het dieet wat gevolgd wordt)

Als ie puur voor kracht gaat, is er natuurlijk wel progressie te meten. (al schat ik dat de TS voor het sixpack gaat)

Overigens vind ik crunches nog steeds een budoefening, maar goed...

Leg raises zijn overigens niet voor je buikspieren, maar meer voor je heupflexoren, die overigens in nauw verband staan met je buikspieren (en het hele gebied er omheen)
Overigens is het vaak zo dat mensen in eerste instantie meer hebben aan het stretchen van de heupflexoren, dan aan het alleen sterker maken ervan.
 
ik doe dit nu, en ben nu toevallig aan het eind van een aas kuur en probeer nu wat droger te worden en meer definitie te creeren, ik schat dat ik nu op zo'n 11% bf zit en toch zie je mijn buikspieren heel goed, sinds ik mijn buikspieren train zoals ik ze nu train ben ik idd sterker geworden met buik trainen, ik moet veel meer doen voor ik het voel "branden" en ik heb vrij snel mee definitie gekregen op mijn buik zonder echt in vet gedaald te zijn.
 
Back
Naar boven