MuscleMeat

Als je bijna geen eiwitten eet, kunnen je spieren nog kei hard groeien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jep, eiwitten zijn zwaar overrated.
Ik durf te zeggen dat 90 % hierzo veel te veel eiwitten inneemt.
Ikzelf heb een lange tijd veel te veel genomen, nu eet ik eigenlijk als een normaal persoon, you know what....... it makes no difference at all!!!!!!!!!!!!
Spieren nemen lang niet zo veel op, meeste is verspilling. we worden allemaal genept door de bladen.

stop eens met supplementen je zult het wel zien
als ik een dagje minder eiwitten eet ben ik het al gewaar
 
Ik geloof al lang niet meer in de zogezegde kracht van eiwit. Voor een persoon op dieet die koolhydraten en vetinname beperkt wil houden is het een must maar voor iemand met een snelle stofwisseling zou ik zeggen eet gewoon waar je zin in hebt maar zie dat je aan een bepaalde hoeveelheid calorien komt
 
Tja, ik heb eerlijk gezegd niet genoeg kennis hierover om een oordeel te kunnen vergen (en met mij de meerderheid op dit forum ook niet, aangezien velen hetgeen door mensen met aanzien in de BB-wereld verkondigd wordt direct overnemen, zonder rekening te houden met de cash die die personen krijgen om dat te zeggen..) .. maar ik ken genoeg mensen die haast niks van voeding/dieet/eiwitten/etc. afweten, en toch érg groot en gespierd zijn .. tja. Nasser el Sonbaty vreet trouwens ook minder dan 100 gram proteinen per dag (behalve in de cut).
 
wat ik trouwens niet begrijp...ik ken mensen die bijna niks eten op een dag en maar weinig trainen, enkel zwaar kuren.
waar halen zij de nodige eiwitten om te groeien?
of heb je geen eiwitten nodig als je aan het kuren bent?
 
Maar wat wel zo is.. Soms zie je foto's van afrikanen in hun armoede streken die soms echt gespierd zijn. Ik neem aan dat hun redelijk slechte maaltijden hebben. Hun lichamen kunnen blijkbaar met weinig voedingsstoffen redelijk spieren behouden.
 
wat ik trouwens niet begrijp...ik ken mensen die bijna niks eten op een dag en maar weinig trainen, enkel zwaar kuren.
waar halen zij de nodige eiwitten om te groeien?
of heb je geen eiwitten nodig als je aan het kuren bent?

Pure vochtophoping dat je ziet. Als ze stoppen met kuren zakt die ballon zo in.
 
Toch apart dat de wetenschap op zo'n ogenschijnlijke eenvoudige vraag geen eenduidig antwoord kan geven. Hoeveel eiwit heb je als krachtsporter nou nodig?

Ik ben vegetarier en in het begin had ik wat moeite om goede eiwitbronnen te vinden als vervanging voor vlees. Resultaat? Zeer lage weerstand, krachtafname, spiermassa afname, slecht herstel, vetmassa toename.
Vanaf het moment dat ik mijn vegetarisch dieet eindelijk goed op orde had (lees: weer voldoende eiwitten binnenkreeg) ging alles weer prima.
Ik groei het beste op ongeveer 2-2,5 gram per kilo lichaamsgewicht. Wellicht zijn er geen studies die dit onderbouwen, maar voor mij persoonlijk is training, herstel en groei dan het meest optimaal. Iets lager gaat ook nog wel (1,5 gr) maar als ik een tijdje onder de gram per kg kom dan gaat het weer snel bergafwaarts met me.

Eiwit bronnen die ik gebruik zijn: whey, meer componenten proteine, melk, eieren, kwark, vleesvervangers zoals Quorn en Soja etc.
 
IK denk dat veel ook afhangt van je lichaamstype (ecto, endo, meso) en andere factoren zoals leeftijd, geslacht, enz.
Maw er is geen gulden middenweg, de ene zal beter groeien met hoge eiwit-inname, een ander kan met minder goed overweg...
 
Voor mij is die discussie van 'wat nodig is' compleet irrelevant, eiwit heeft van de drie macronutriënten de meest gunstige invloed op je lichaamscompositie dus eet ik er zoveel mogelijk van, nodig of niet
 
Voor mij is die discussie van 'wat nodig is' compleet irrelevant, eiwit heeft van de drie macronutriënten de meest gunstige invloed op je lichaamscompositie dus eet ik er zoveel mogelijk van, nodig of niet

Precies. Hoe minder calorieen uit eiwit, hoe meer uit koolhydraten en/of vet. Keuze lijkt me voor de hand liggen.
 
Voor mij is die discussie van 'wat nodig is' compleet irrelevant, eiwit heeft van de drie macronutriënten de meest gunstige invloed op je lichaamscompositie dus eet ik er zoveel mogelijk van, nodig of niet

Pfff, zoveel mogelijk ... Wist je dat een hoge eiwitopname zorgt voor een hogere calciumuitscheiding ? Maw, na vele jaren heb je een vergrote kans op osteoporose. Er zijn vele artikels over en komt ook dikwijls aan bod in lifestyle en voedings programma's.

eiwitopname osteoporose - Google zoeken

Dus hier geldt ook: "alles met mate ... "
Ik denk dat het verstandig is van 'op het gevoel' je eiwit inname te regelen, en niet zomaar 'zoveel mogelijk'
 
Wat een belachelijke uitleg. Natuurlijk gaat het lichaam proberen om eigen eiwit te sparen, maar als er eiwit nodig is om te herstellen en dat is er niet dan heb je simpelweg een negatieve stikstofbalans en dan breek je spierweefsel af om ander weefsel op te bouwen.

Een studie met soldaten waarbij grote dosissen testosteron gecombineerd werden met een lage eiwitinname kon al aantonen dat de soldaten verzwakten en spierweefsel verloren zelfs bij hoge anabole hormonen waarden.

Eiwit is het allerbelangrijkste, en eiwit minderen omdat dan hormonen toenemen is gewoon compleet belachelijk. Overdreven eiwit eten is trouwens ook weer niet goed omdat het lichaam dan weer kwistiger omspringt en geen reden ziet om anabool te functioneren (maw makkelijker verbranden van eiwit).


Danku dit antwoord zocht ik :)
 
stop eens met supplementen je zult het wel zien
als ik een dagje minder eiwitten eet ben ik het al gewaar

Hahahaha jeah right.
Als ik een paar weken niets eet ben ik nog geen spieren kwijt. you're a moron.
 
interessant topic!
 
Voor mij is die discussie van 'wat nodig is' compleet irrelevant, eiwit heeft van de drie macronutriënten de meest gunstige invloed op je lichaamscompositie dus eet ik er zoveel mogelijk van, nodig of niet

Oh brother..
 
Mars heeft gewoon gelijk, de protien pusher industrie is er alles aan gelegen om bepaalde mythes levend te houden. Als eiwit zo belangrijk was zou iedereen op een lage inname geen progressie maken. Heb zelf genoeg geexperimenteerd, ook in de tijd dat ik nog vlees at. Maar het maakte voor mij geen donder uit of ik 80 gram eiwit innam of 200+ gram.

EricR voor de verandering ben ik het met je eens mars en jij hebben gelijk.

Wanneer je minder eiwitten in neemt past het lichaan zich toch wel aan.
 
Ik heb een maand heel crappy gegeten (nauwelijks protein) en niet getraint.
Was misschien wat minder vol maar kwa spieren niets kwijt dus zo zie je maar.
 
ik wil zelfs nog een stapje verder gaan en dat is: Dat het ook totale larie koek is dat je 6 keer op een dag aan het vreten bent en duizende calorieen naar binnen werkt.

Ik merk wanneer ik veel vreet dat ik dan de hele dag naar de klote ben van de extreme moeheid.

Van weinig eten voel ik me veel beter.
 
Ha ha geweldig dit, ik zit nu op verhoudingen kh-eiwit-vet 65-25-10 en de meesten verklaarden me eigenlijk voor gek dat ik "te" weinig eiwitten tot me zou nemen.
Ik merk persoonlijk zelf geen verschil en ook de spiegel zegt het gaat goed.
Persoonlijk denk ik dat het gewoon om de totale calorien gaat en niet alleen om de eiwtten.
Wanneer de hoeveelheid eiwitten zwaar naar beneden geschroeft worden door de bladen/merken dan verkopen ze dus geen **** meer en zal dan niks meer opleveren dus zal dan uiteindelijk een ander verhaal de wereld in worden geholpen door bijv 1kg creatine per dag or whatever! :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven