Fitness Seller

Als je bijna geen eiwitten eet, kunnen je spieren nog kei hard groeien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, ik heb eerlijk gezegd niet genoeg kennis hierover om een oordeel te kunnen vergen (en met mij de meerderheid op dit forum ook niet, aangezien velen hetgeen door mensen met aanzien in de BB-wereld verkondigd wordt direct overnemen, zonder rekening te houden met de cash die die personen krijgen om dat te zeggen..) .. maar ik ken genoeg mensen die haast niks van voeding/dieet/eiwitten/etc. afweten, en toch érg groot en gespierd zijn .. tja. Nasser el Sonbaty vreet trouwens ook minder dan 100 gram proteinen per dag (behalve in de cut).
Beetje een dom voorbeeld gast.
Nasser is een Pro, Pro's gebruiken veel AAS. Hun hebben geen dieet nodig dat Testosteron zou verhogen.
 
Laatst bewerkt:
Eiwitinname tot 4 gram /kg lichaamsgewicht kan nog steeds een verbeterde spiergroei betekenen. Het is vooral handig ivm je lichaamscompositie om relatief veel eiwit te eten omwille van het thermogenetisch effect.

Als je echter eens een keer wil experimenteren met minder eiwit, doe het dan geleidelijk. Pats boem terug van 3 g/kg naar 1g/kg kan je duur komen te staan. Doe dan eerder zoiets als van 3 naar 2,5 of van 2,5 naar 2g/kg.
 
Ik zit nu in de cut. Daarbij hanteer ik >4 gr. eiwit per kg. lichaamsgewicht. Ook erg veel vetten en héél weinig carbs (<75 gr. per dag). Minder eiwitten? Niet voor mij! Minder eiwitten = eng. Laat een ruime hoeveelheid eiwitten maar lekker overrated zijn, ik ga niet experimenteren met <2 gr. per kg. lichaamsgewicht (of less!).

Grtz,
Eddie Eiwit! :P
 
"minder eiwitten = eng" haha nog zo'n tjappie, je hebt ook zo'n pak spieren te verliezen huh?
 
"minder eiwitten = eng" haha nog zo'n tjappie, je hebt ook zo'n pak spieren te verliezen huh?

Ik post hier gewoon mijn visie op dit onderwerp. Je kan je erin vinden of niet, maar aan die ultra-verzaakte spam die jij hier op het forum dropt heeft niemand iets..."tjappie"!
 
ik denk dat de koolhydraden nog veel belangrijker zijn dan de eiwitten
 
Ik post hier gewoon mijn visie op dit onderwerp. Je kan je erin vinden of niet, maar aan die ultra-verzaakte spam die jij hier op het forum dropt heeft niemand iets..."tjappie"!

:D

mars is powned
 
Haha grappig hoe dellusioneel mensen hier zijn.
Meneer gaat niet expirimenteren haha, net alsof het een Coleman is die ineens al zijn massa verliest als hij overgaat naar minder eiwitten.
De hoge eiwit inname van de meesten hier zijn enkel nuttig voor massa freaks als Coleman en Cutler, denk je dat dat beetje "muscle" van mensen hier in gevaar komt doordat je minder eiwitten inneemt, get a grip.
Ik zei zelf al, ik was ook zo pathetic als het gros hierzo, zoveel mogelijk eiwitten innemen want stel je voor dat je massa gaat missen haha.
We kunnen alweer goed concluderen dat bodybuilders zwaar overfed zijn.
 
ik wil zelfs nog een stapje verder gaan en dat is: Dat het ook totale larie koek is dat je 6 keer op een dag aan het vreten bent en duizende calorieen naar binnen werkt.

Ik merk wanneer ik veel vreet dat ik dan de hele dag naar de klote ben van de extreme moeheid.

Van weinig eten voel ik me veel beter.

Hier zit zeker wat in, maar moet wel enige nuance in aangebracht worden.
De 'fout' die veel bb'ers maken is dat bulk synoniem staat aan vreten, vreten, vreten , ongeacht wat.
Alles wordt maar naar binnen gedouwd als er maar calorieen en eiwitten inzitten. 10 kippebouten, 3 Big Mac's, bord vol met spare ribs, liters yoghurt en zuiveldrank etc. Je maag en hele spijsverteringssysteem moet zo hard werken de hele dag door dat dat extreem veel energie kost. Daar wordt je vreselijk loom en moe van.
Je kcal/ eiwit inname rustig met 'schoon' voedsel verhogen in de loop van de weken/maanden totdat je merkt dat je langzaam in gewicht(spiermassa) toeneemt is heel wat anders en kost weinig extra energie. Geen noemenswaardige extra vermoeidheid.

Al de reacties doorlezend denk ik dat eiwitinname, net zoals veel andere factoren behoorlijk persoons gebonden is.
De ene groeit als kool met 3xp/w trainen, de ander heeft 5 dagen nodig.
De ene kijkt naar een frikandel en komt aan, de ander vreet er 3 op een dag en komt maar niet aan.
De ene heeft genoeg aan 100 gram eiwitten per dag, de ander heeft er 200 nodig.

Ook al werken al lichamen in theorie hetzelfde, er zijn toch veel factoren die van persoon tot persoon verschillen. De genen bepalen toch voor het grootste deel hoe je lichaam bepaalde processen heeft geregeld.
Niemand heeft gelijk of ongelijk in deze. Groei je goed op 100 gram per dag dan heb je gelijk en groei je pas vanaf 200 gram dan heb je ook gelijk. Gewoon doen wat voor jou het beste werkt, maar probeer het zelf wel uit en neem niet zomaar alles aan wat je leest, ziet en hoort.
 
Haha grappig hoe dellusioneel mensen hier zijn.
Meneer gaat niet expirimenteren haha, net alsof het een Coleman is die ineens al zijn massa verliest als hij overgaat naar minder eiwitten.

:sukkeltje:
BAN!
 
Ik ben het overigens ook eens met mars en eric, het is niet nodig maar ik doe niet slecht wat nodig is

En gezondheid tja, als je echt gezond wilt zijn kan je maar beter stoppen met bodybuilding want daar is niet gezonds aan
 
Haha grappig hoe dellusioneel mensen hier zijn.
Meneer gaat niet expirimenteren haha, net alsof het een Coleman is die ineens al zijn massa verliest als hij overgaat naar minder eiwitten.
De hoge eiwit inname van de meesten hier zijn enkel nuttig voor massa freaks als Coleman en Cutler, denk je dat dat beetje "muscle" van mensen hier in gevaar komt doordat je minder eiwitten inneemt, get a grip.
Ik zei zelf al, ik was ook zo pathetic als het gros hierzo, zoveel mogelijk eiwitten innemen want stel je voor dat je massa gaat missen haha.
We kunnen alweer goed concluderen dat bodybuilders zwaar overfed zijn.

Deels juist maar was jij ook niet diegene die een thread startte over hoe ontmoedigd hij was dat anderen die niet zo hard trainden als jij wel beter groeiden?

Moet weten wat je wilt natuurlijk :)
 
Ik ga ook niet meer massa's eiwitten verorberen, word ik alleen maar gek van.

Eiwit op een dag is voor mij: 6 broodjes ham/kaas/ei, 2 liter melk, avondeten, bak kwark en wat brinta.

Zit ik ongeveer op 150 gram eiwit, wat volgens mij ruim genoeg is.

Maar ik vind het opzich wel een goed punt. Als je weinig eiwitten binnenkrijgt, gaat je lichaam waarschijnlijk er toch zuiniger mee om. Neem nou sommige gasten in de sportschool, die verder helemaal geen schema hebben(ik ook niet btw) en toch gewoon huge zijn.
Ik ben het overigens ook eens met mars en eric, het is niet nodig maar ik doe niet slecht wat nodig is

En gezondheid tja, als je echt gezond wilt zijn kan je maar beter stoppen met bodybuilding want daar is niet gezonds aan
verklaar je nader...?
 
Jep, eiwitten zijn zwaar overrated.
Ik durf te zeggen dat 90 % hierzo veel te veel eiwitten inneemt.
Ikzelf heb een lange tijd veel te veel genomen, nu eet ik eigenlijk als een normaal persoon, you know what....... it makes no difference at all!!!!!!!!!!!!
Spieren nemen lang niet zo veel op, meeste is verspilling. we worden allemaal genept door de bladen.

Mars ben jij nou naturel? nee toch?

Bijna geen eiwitten hebben ze het over. Ze beweren om 3 weken ongeveer 30 gram eiwitten binnen te krijgen. Als je na die 3 weken weer veel eiwitten neemt, neemt je lichaam ze allemaal op omdat je lichaam niet weer 3 weken met zo weinig eiwitten wil door brengen. En doordat je lichaam de eiwitten dan beter opneemt groei je beter. Zelfde als dikke mensen die zich uithongeren en daarna weer normaal eten, die worden ook eens zo dik, omdat hun lichaam dan reserves opbouwd.
Ik wil niet zeggen dat ik het geloof maar kan het wel begrijpen.

mensen die zich uithongeren worden vervolgens dik omdat hun metabolisme minder is geworden.. als je gewoon 7 maaltijden neemt waarvan alleen carbs bij je ontbijt dan zal je niet ineens dik worden wanneer je 7 maaltijden met carbs neemt..

mensen hier geloven niet dat je lichaam zich aanpast door 3 weken op <30 gram carbs te zitten, maar bij eiwitten geloven ze het wel? :rolleyes:

weinig eiwitten binnenkrijgen is inderdaad stukken eenvoudiger dan het binnenkrijgen van weinig koolhydraten.. :)

eiwitten heb je nodig, want deze zijn gemoeid bij elk opbouwend proces in het lichaam.. overigens kan je de proteine synthese zelf verbeteren door juiste timing van je voeding..
 
Squatten tot je sterretjes ziet is niet gezond
Eenzijdig eten is niet gezond
De lijst is eindeloos om nog maar te zwijgen over de psychologische processen in het hoofd van een bodybuilder
 
En gezondheid tja, als je echt gezond wilt zijn kan je maar beter stoppen met bodybuilding want daar is niet gezonds aan
Ik weet niet op welke manier jij aan bodybuilding doet...maar een normale en natuurlijke aanpak in training en voeding is hardstikke gezond. Als mijn paal boven water.
 
Beetje een dom voorbeeld gast.
Nasser is een Pro, Pro's gebruiken veel AAS. Hun hebben geen dieet nodig dat Testosteron zou verhogen.

de reden dat je als pro minder eiwitten zou kunnen eten (voor zover het waar is wat er over nasser gezegd wordt) is omdat het merendeel van de AAS de proteine synthese verhoogt. niet eiwitten, maar vetten hebben volgens mij te maken met de aanmaak van testosteron..

sowieso moeten we stoppen met het betrekken van pro's erbij.. we weten dat pro's toch niet snel hun 'geheimen' zullen openbaren en ons wijs zullen maken dat ze zonder eiwitten ook groeien en perfect herstellen..
 
:rolleyes: als je een huis van steen gaat bouwen, lukt dit dan zonder stenen???

Sinds wanneer zijn een huis en het menselijke lichaam het zelfde?
 
maar een huis van 100 stenen,, hoef je niet te bouwen met 200 stenen..
;)

met 200 stenen kan je een groter huis bouwen dan met 100...

daar draait onze sport toch om? ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven