Fitness Seller

Huisje, boompje, beestje: wordt er nog wel ECHT geleefd?

Bezoekers in dit topic

Niemand is hetzelfde, dus dat geldt ook op de manier hoe iemand gelukkig kan worden.

De ene is geboren voor een rustiger leven, de andere zoekt telkens het randje op.Heel normaal
 
"Kies een vak uut waar je je handen ken gebruiken, daar is altijd vraag naar. Sta je nooit aan de kant mijn jongen. Een echt vak. Daar is zekerheid op te bouwen, een fundering voor jou en je vrouw".

Zo gaat dat nu eenmaal vaak. Zoals Jody dat heeft gedaan geeft persoonlijke voldoening en enorm respect van de omgeving. Want hij voldoet aan de huist-tuin-keuken eisen van een zeker bestaan met duidelijk omlijnde activiteiten. Vrouw en eigen huis maken het af. Zo zien veel mensen een geslaagd leven.

Maar Jody had vroeger wel andere dromen, zeker weten.
Alleen, met het verstrijken van de tijd worden die dromen naar de achtergrond geschoven door diverse invloeden en ziet Jody ze nu als 'kinderdromen'.

lol in de satanische rockster/priester branche is er niet veel aanbieding he

luister ik heb alles bereikt wat ik wilde bereiken, als wat je wilde heel je leven vogelvrij zijn is en dat ben je nu dan heb je ook alles bereikt wat je wilde.

als je maar gelukkig bent.

als ik op een zondagnamiddag na de training wat op pc zit te kloten en ik kijk naast me en zie mijn vrouwtje in de zetel zitten en mijn zoontje is zen hele speelgoedkoffer aan het rondzooien dan geeft me dat een goed gevoel.

en dit gevoel zal ik NERGENS anders krijgen.
Ook is het gevoel van dat lapje grond dat van mij is heel bevredigend
 
Boeiend. Wat heb je BEREIKT? Jonge Jody van 16: "later, als ik groot ben, ga ik voorman worden van een ploeg stukadoors! Dan is mijn leven pas echt af! Dat is pas totaal geluk!" :rolleyes:

Wat had je ECHT voor dromen toen je jong was, en wat is je excuus dat je ze geen van allen hebt bereikt?
:roflol:

ik heb de wereld rondgereisd, heb humanitair werk gedaan in india(met aanbeveling vd beste manager in belgie) en heb nu jobke in de militaire universiteit in brussel voor europese projecten :) en jlo blijft geil
 
:roflol:

ik heb de wereld rondgereisd, heb humanitair werk gedaan in india en heb nu jobke in de militaire universiteit in brussel voor europese projecten :) en jlo blijft geil

dan heb je toch ook moeten studeren en moet je nu ook elke dag werken he
 
btw was jij geen dopper?
 
nope, nooit gedaan :)

btw kwam jij niet uit prison break?
 
dan heb je toch ook moeten studeren en moet je nu ook elke dag werken he
vd liefde leven gaat ook niet hé

maar gaat erover dat ik kies wat m'n lot zal zijn en niet passief leef
 
Mjah kan me nog herrineren dat dutchvince of sportfood een lange tijd geleden hier iets moois over zei
Ging over geluk in het alledaagse leven

Ikzelf moet nog me droom achterna: Bij de nationale recherche voor (vuur) wapen en illegale munitie handel
 
Laatst bewerkt:
vd liefde leven gaat ook niet hé

maar gaat erover dat ik kies wat m'n lot zal zijn en niet passief leef

Ik heb ook men lot volledig zelf bepaald.

luister voor ik stukadoor was was ik fulltime portier, 4 avonden per week in het nachtleven, zakken geld verdient beetje problemen oplossen vechtpartijtjes en zo.

Toen droomde ik er al van om ermee te stoppen en met men schatje een gezin op te bouwen en in de bouw te gaan werken net als mijn vader.

van de ene dag op de andere ben ik ermee gestopt en in de bouw begonnen (verdiende toen opeens maar de helft meer).

geld interreseerd mij niet zo lang ik mijn zin kan doen en mijn gezin kan onderhouden (mijn vrouw gaat niet werken ik ben ouderwets:D ) ben ik een gelukkid self made man
 
Ik heb ook men lot volledig zelf bepaald.

luister voor ik stukadoor was was ik fulltime portier, 4 avonden per week in het nachtleven, zakken geld verdient beetje problemen oplossen vechtpartijtjes en zo.

Toen droomde ik er al van om ermee te stoppen en met men schatje een gezin op te bouwen en in de bouw te gaan werken net als mijn vader.

van de ene dag op de andere ben ik ermee gestopt en in de bouw begonnen (verdiende toen opeens maar de helft meer).

geld interreseerd mij niet zo lang ik mijn zin kan doen en mijn gezin kan onderhouden (mijn vrouw gaat niet werken ik ben ouderwets:D ) ben ik een gelukkid self made man
klopt, zolang je familie gezond is, is het belangrijkst (cliché i know)
maar je weet dat het huwelijk als een belegerd fort is hé :p

is dat nog doenbaar een familie met 1 werkende partner?

moet es komen trainen met wacoxl ;)
 
:( Ik heb gisteren niet geleefd, ben niet uitgegaan. Heb naar Braveheart gekeken, daarna een slechte Fast and the Furious (japanse shit laat op Mtv). Word ik nu al oud, wijze mannen? Het voelde niet eens verkeerd aan.. ik voel me schuldig, maar het was zo ook eens leuk :o

whahaha, dan hebben we dus exact dezelfde zaterdagavond gehad.
Ik vond het prima zo. Ik heb me zelfs niet hoeven aftrekken om tenminste het gevoel te hebben 'dat ik wat heb gedaan'.
 
Welnu, na een korte analyse van deze thread het volgende. Volgens mij kun je zeggen dat je geleefd hebt als je met een glimlach kunt sterven. Dat echter, is nogal zinloos omdat je dan te laat achter het tegendeel komt. Wat nu te doen? "Dromen verwezenlijken"? Uit een koffer leven als gigolo in benidorm? De ene droom is de ander niet. Wanneer je maar alles doet om je korte en lange termijn doelen te verwezenlijken, je beperkingen in overweging neemt en tevreden bent met wat je gedaan hebt. Voor sommige mensen is het hebben van een lapje grond een baan als stukadoor en een koter in een speeldoos het summum. Jongen, als jouw hartje daarvan klopt, top voor je. Wees er maar gelukkig mee dat een saai en voordehand liggend leven jouw utopie is.

Afgelopen donderdag hoorde ik een opvallend verhaal. Iemand vertelde me dat zijn collega zelfmoord had gepleegd, tijden geleden. De man had een losbandig vrijgezel expat leven. De hele wereld gezien, alle culturen op zijn lul gehad, meer drank en geld dan hij op kon en de baan van zijn dromen. Na een jaar of 25 kon hij niet meer aan, de geleefdheid en de eenzaamheid or whatsoever. Maar hij heeft geleefd potverdomme!! Dat doet je even relativeren, want zo'n baan lijkt me super.

Even een nieuwe analyse, je dromen najagen is ook niet echt wat. Waarom niet? Omdat wanneer je je doel bereikt hebt er geen hol meer aan is, dan op zoek naar iets nieuws. Zo blijf je bezig. Minder klagen en tevreden zijn met wat je hebt dan maar? Dan heb je dus behoefte aan 0,0 variatie in je leven en zit je alsnog het best als verkoper binnendienst in almere met je vrouw en tweeners (een jongen en een meisje).

Verdomd wat lastig. Zou het daarom zijn dat we na negen pagina's er nog niet uitzijn?
 
"Kies een vak uut waar je je handen ken gebruiken, daar is altijd vraag naar. Sta je nooit aan de kant mijn jongen. Een echt vak. Daar is zekerheid op te bouwen, een fundering voor jou en je vrouw".

Zo gaat dat nu eenmaal vaak. Zoals Jody dat heeft gedaan geeft persoonlijke voldoening en enorm respect van de omgeving. Want hij voldoet aan de huist-tuin-keuken eisen van een zeker bestaan met duidelijk omlijnde activiteiten. Vrouw en eigen huis maken het af. Zo zien veel mensen een geslaagd leven.

Maar Jody had vroeger wel andere dromen, zeker weten.
Alleen, met het verstrijken van de tijd worden die dromen naar de achtergrond geschoven door diverse invloeden en ziet Jody ze nu als 'kinderdromen'.
Kan je ook even normaal reageren?
Niet iedereen is het zelfde, dus ga niet uit de hoogte praten dat jouw leven ideaal is, en die van hem niet. Jij weet niet waar hij vroeger van droomde, dus kan je daar ook niet over oordelen.
 
Als iedereen los zou gaan in het leven en alleen maar leuke dingen zou doen... Hoe denk je dan dat de wereld er uit ziet?

Elk voordeel heeft zijn nadeel, elk nadeel heeft zijn voordeel....
 
Als iedereen los zou gaan in het leven en alleen maar leuke dingen zou doen... Hoe denk je dan dat de wereld er uit ziet?

Hahaha ja een goeie reden om iedere week van 9 tot 5 te metselen, omdat er al genoeg mensen zijn die doen wat ze willen:D:D
 
Back
Naar boven