Fitness Seller

Huisje, boompje, beestje: wordt er nog wel ECHT geleefd? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Maakt nie uit
Over een jaar of 20 behoren wij toch tot een 2ede wereldland
China en india, here they come
 
Hahaha ja een goeie reden om iedere week van 9 tot 5 te metselen, omdat er al genoeg mensen zijn die doen wat ze willen:D:D

Nee, dat is absoluut niet wat ik bedoel... Ik ben alleen van mening dat als je even een bepaalde tijd wacht met "leven" dat je daarna 10 x zo hard/goed kan leven...

En dan bedoel ik echt niet dat je tot je 25ste ofzo keurig op de bank moet gaan zitten, er is ook een tussenweg.

Het zijn voornamelijk de mensen die bijna nog geen ene flikker bereikt hebben in het leven die het hardst schreeuwen dat iedereen om hun heen maar saai is en dat deze mensen zogenaamd niet zouden leven.. Iedereen heeft andere doelen in het leven, en dat is wat ik bedoel met mijn voorgaande opmerking, als iedereen het zelfde zou doen, dan zou er geen verschil meer zijn in deze wereld, eens?
 
Iedereen is anders en dat is maar mooi ook.
Een ander droomt ervan om de wereld rond te reizen, en een ander om gewoon huizen te bouwen met zijn handen.
Big deal. Pas als je geen schik hebt in wat je doet, doe je het niet goed.
En dat iets een sleur is vind ik niet perse iets negatiefs. Ik weet gewoon dat ik moet werken. Dat is het moeten deel in mijn leven. De rest zijn mijn eigen vrije keuzes. En tuurlijk heb je af en toe wel zoiets van is dit alles en zou ik iets anders willen enz enz.
Maar dat heeft iedereen.

En mensen die zeggen dat ze echt nergens mee rekening hoeven te houden, daar geloof ik niet in, tenzij ze professioneel crimineel zijn en tonnen verdienen met hetgene wat ze doen.
 
Het zijn voornamelijk de mensen die bijna nog geen ene flikker bereikt hebben in het leven die het hardst schreeuwen dat iedereen om hun heen maar saai is en dat deze mensen zogenaamd niet zouden leven.. Iedereen heeft andere doelen in het leven, en dat is wat ik bedoel met mijn voorgaande opmerking, als iedereen het zelfde zou doen, dan zou er geen verschil meer zijn in deze wereld, eens?
Eens! Vooral het dikgedrukte.

Iedereen is anders en dat is maar mooi ook.
Een ander droomt ervan om de wereld rond te reizen, en een ander om gewoon huizen te bouwen met zijn handen.
Big deal. Pas als je geen schik hebt in wat je doet, doe je het niet goed.
En dat iets een sleur is vind ik niet perse iets negatiefs. Ik weet gewoon dat ik moet werken. Dat is het moeten deel in mijn leven.
???
De rest zijn mijn eigen vrije keuzes. En tuurlijk heb je af en toe wel zoiets van is dit alles en zou ik iets anders willen enz enz.
Maar dat heeft iedereen.

En mensen die zeggen dat ze echt nergens mee rekening hoeven te houden, daar geloof ik niet in, tenzij ze professioneel crimineel zijn en tonnen verdienen met hetgene wat ze doen.
Ik denk dat die mensen ook gewoon hard werken zeg maar, 't is niet allemaal easy money, net als iedere vorm van ondernemen.
 
Iedereen is anders en dat is maar mooi ook.
Een ander droomt ervan om de wereld rond te reizen, en een ander om gewoon huizen te bouwen met zijn handen.
Big deal. Pas als je geen schik hebt in wat je doet, doe je het niet goed.
En dat iets een sleur is vind ik niet perse iets negatiefs. Ik weet gewoon dat ik moet werken. Dat is het moeten deel in mijn leven. De rest zijn mijn eigen vrije keuzes. En tuurlijk heb je af en toe wel zoiets van is dit alles en zou ik iets anders willen enz enz.
Maar dat heeft iedereen.

En mensen die zeggen dat ze echt nergens mee rekening hoeven te houden, daar geloof ik niet in, tenzij ze professioneel crimineel zijn en tonnen verdienen met hetgene wat ze doen.

Het zijn naar mijn idee ook voornamelijk de mensen die nog thuis wonen en nog bijna geen lasten hebben welke de grootste dromen en verhalen hebben....maak het eerst maar eens waar.
 
Kan je ook even normaal reageren?
Niet iedereen is het zelfde, dus ga niet uit de hoogte praten dat jouw leven ideaal is, en die van hem niet. Jij weet niet waar hij vroeger van droomde, dus kan je daar ook niet over oordelen.

Lees mn post maar es met een andere hoed op. Ik praat helemaal niet uit de hoogte, maar registreer zo ontzettend vaak wat er in m'n post staat, het zijn m'n eigen woorden niet maar die van veel vaders die met hun zonen het beste voor hebben. Van jongs af aan wordt dat erin gestampt, en vandaar ook dat iedereen die zoiets bereikt, zegt dat ie aardig wat heeft bereikt.

Volgens de burgermaatschappij-maatstaven wel ja.
Maar waar zijn de échte dromen?

Waarom droomt de stucadoor op vakantie in Spanje over een eigen restaurantje aan zee? Omdat dat zijn droom is, en wat ie doet, dat is wat het verstandigste is volgens de geldende normen.
 
the best things in life are for free :)
 
Lees mn post maar es met een andere hoed op. Ik praat helemaal niet uit de hoogte, maar registreer zo ontzettend vaak wat er in m'n post staat, het zijn m'n eigen woorden niet maar die van veel vaders die met hun zonen het beste voor hebben. Van jongs af aan wordt dat erin gestampt, en vandaar ook dat iedereen die zoiets bereikt, zegt dat ie aardig wat heeft bereikt.

Volgens de burgermaatschappij-maatstaven wel ja.
Maar waar zijn de échte dromen?

Waarom droomt de stucadoor op vakantie in Spanje over een eigen restaurantje aan zee? Omdat dat zijn droom is, en wat ie doet, dat is wat het verstandigste is volgens de geldende normen.
nee dbc, die stukadoor heeft een vrouw & kind te supporten, heeft verantwoordelijkheid (eigenlijk wat het hele topic over draait)
 
nee dbc, die stukadoor heeft een vrouw & kind te supporten, heeft verantwoordelijkheid (eigenlijk wat het hele topic over draait)

JA hij kan met vrouw én kind die stap maken, hij zal de eerste niet zijn.
Maar dat vergt moed. En dat doen de meesten dus niet. En varen we door in hetzelfde verrot voorspelbare schuitje.

Gelukkig heb ik daar een alarmklokje voor. Als dat afgaat betekent het dat er iets triest saai en voorspelbaar wordt en dan gaat er van alles op de schop.
 
the best things in life are for free :)

Oh yes ben blij dat ik nog kan genieten van de meest simpele dingen in het leven. Ik ga er niet aan voorbij en het kan me raken, ontroeren en laten voelen hoe gelukkig je bent met de basisdingen in het leven, zonder van alles te hoeven najagen omdat Kees en Ans het ook hebben gedaan.
 
Gelukkig heb ik daar een alarmklokje voor. Als dat afgaat betekent het dat er iets triest saai en voorspelbaar wordt en dan gaat er van alles op de schop.
In de meest letterlijke zin van het woord. Zo komt DBC nog eens in een villawijk, al is het dan in de plantsoenendienst.
 
Eindeloze discussie vrees ik....

Met alle respect Mikki... maar het is wel leuk dat je zo'n bericht post, maar eigenlijk heb je naar mijn idee werkelijk nog geen idee waar het precies over gaat.... Dus, het kan wel een eindeloze discussie in jouw ogen zijn, maar wat zegt dat?
 
Afgelopen donderdag hoorde ik een opvallend verhaal. Iemand vertelde me dat zijn collega zelfmoord had gepleegd, tijden geleden. De man had een losbandig vrijgezel expat leven. De hele wereld gezien, alle culturen op zijn lul gehad, meer drank en geld dan hij op kon en de baan van zijn dromen. Na een jaar of 25 kon hij niet meer aan, de geleefdheid en de eenzaamheid or whatsoever. Maar hij heeft geleefd potverdomme!! Dat doet je even relativeren, want zo'n baan lijkt me super
Waarom denk je dat hij zelfmoord gepleegd heeft? Omdat hij zo'n leuk leven had?

:scratch:
 
Met alle respect Mikki... maar het is wel leuk dat je zo'n bericht post, maar eigenlijk heb je naar mijn idee werkelijk nog geen idee waar het precies over gaat.... Dus, het kan wel een eindeloze discussie in jouw ogen zijn, maar wat zegt dat?

Iedereen is anders, iedereen heeft een andere manier van leven, dus laat iedereen gewoon z'n leven leiden, in plaats van elk leven te bekritiseren. Als je maar gelukkig bent toch...
 
Iedereen is anders, iedereen heeft een andere manier van leven, dus laat iedereen gewoon z'n leven leiden, in plaats van elk leven te bekritiseren. Als je maar gelukkig bent toch...

Ben ik helemaal met je eens, laat daar geen twijfel over zijn.

Maaaaaaar, op deze manier kunnen we natuurlijk aan alle discussiepunten snel, kort en krachtig een conclusie hangen.... Zo werkt het helaas niet in deze wereld.
 
Ben ik helemaal met je eens, laat daar geen twijfel over zijn.

Maaaaaaar, op deze manier kunnen we natuurlijk aan alle discussiepunten snel, kort en krachtig een conclusie hangen.... Zo werkt het helaas niet in deze wereld.

Snap ik, maar wat ik niet snap is dat iemand het leven van iemand anders afkraakt.
 
Back
Naar boven