XXL Nutrition

biceps training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

patkrachtser

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 jul 2004
Berichten
402
Waardering
1
mijn biceps training is altijd wat stiefmoederlijk getraind. biceps zijn deel vd armbuigers, samen met een stuk vd spieren vd voorarm. Mijn voorarmspieren zijn sterker dan mijn biceps. Wanneer ik biceps train met V bar of Z bar dan voel ik de spierpijn de dagen nadien in de voorarmbuigers en geen grammetje spierpijn in de biceps.
Ligt het aan de gekozen oefeningen of kan het zijn het de sterkere spieren die het in dit geval overnemen vd biceps ?
 
dit ligt ook aan de gekozen oefening, maar zal wel snel bijtrekken.
je bicep is normaal sterker dan je onderarm...dus is het een kwestie van tijd
 
op "strive machines" kun je de oefening instellen op 3 standen. stand 1 is het gewicht op de hele beweging. stand 2 is het gewicht vooral op het einde van de beweging en bij stand 3 is het gewicht vooral op het eerste stuk van de beweging.

ik denk dat je onderarm het meeste meehelpt in het begin van de beweging, dus door op stand 2 te trainen pak je voornamelijk de biceps en heb je minder last van het feit dat je onderarmen zo goed ontwikkeld zijn.

nou moet jou gym natuurlijk wel strive machines hebben staan.. en anders kun je gewoon proberen dit effect na te bootsen door niet te diep te zakken met de barbell. succes iig!
 
op "strive machines" kun je de oefening instellen op 3 standen. stand 1 is het gewicht op de hele beweging. stand 2 is het gewicht vooral op het einde van de beweging en bij stand 3 is het gewicht vooral op het eerste stuk van de beweging.

ik denk dat je onderarm het meeste meehelpt in het begin van de beweging, dus door op stand 2 te trainen pak je voornamelijk de biceps en heb je minder last van het feit dat je onderarmen zo goed ontwikkeld zijn.

nou moet jou gym natuurlijk wel strive machines hebben staan.. en anders kun je gewoon proberen dit effect na te bootsen door niet te diep te zakken met de barbell. succes iig!

Dit zou ik niet doen, gewoon blijven trainen met een full ROM. Veel mensen hebben spierpijn in de binnekant van hun ellebogen, dat is niet vreemd.

Komt niet omdat je onderarmen veel sterker zijn, maar daar voelen veel mensen het het vaakst. Niks vreemds aan.
 
true als je je arm tussen supinatie en pronatie inhoudt, komt het meer aan op de brachioradialis. Dit is in die positie een sterkere flexor dan de biceps . Vandaar dat je over het algemeen meer kan hammercurlen dan gesupineerd dumbbellcurlen.
 
mijn biceps training is altijd wat stiefmoederlijk getraind. biceps zijn deel vd armbuigers, samen met een stuk vd spieren vd voorarm. Mijn voorarmspieren zijn sterker dan mijn biceps. Wanneer ik biceps train met V bar of Z bar dan voel ik de spierpijn de dagen nadien in de voorarmbuigers en geen grammetje spierpijn in de biceps.
Ligt het aan de gekozen oefeningen of kan het zijn het de sterkere spieren die het in dit geval overnemen vd biceps ?


Laat de baren staan en train met halters deze trekken meer individueel op je bicep, kan zijn dat je met de baar je pezen of spieren te zwaar belast, probeer een lichter halter je en probeer je sets af te werken met wat lichter gewicht
je zult wel zien;)
 
iets minder in de bar of handvat knijpen kan helpen. Verder gewoon blijven trainen met een FULL ROM en houd het bij simpele oefeningen zoals barbell curls, dumbbell curls, incline curls en hammer curls.
 
wissel anders eens met;

incline curlen en decline curlen ( toepassen op je oefeningen )
 
IDD heb ik ook, maar doet komt dnek ik omda tje voorarmen want minder zijn, wanneer ik me EZ-bar bicep train voel ik alleen maar in mijn onderarmen, biceps nouwelijk aangespannen, instuctor vertelt dat voorarmen minder sterk zijn, kan goed nog nooit heb ik ze echt getraint:P
 
Back
Naar boven