MuscleMeat

router uitbreiden naar draadloze verbinding? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_1986_0

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 sep 2005
Berichten
4.838
Waardering
10
hoi peeps,ik heb een router staan tussen mijn pc en de pc beneden van m'n ouders,dat werkt prima,nu heb ik een vraagje,ik ben van plan om een laptop te kopen maar hoe kan ik daar dan draadloos internet op krijgen?

kan ik een draadloze stik in een poort van m'n router steken en zo een stik in m'n laptop?

of moet ik een volledig nieuwe router kopen,en hoever is het bereik van die dingen? mijn werk is ongeveer een kleine anderhalve km van waar m'n pc + routerstaat,zou dat zover reiken?
 
Jah, naar mijn weten moet je dan een draadloze router der bij kopen.. En dan zo'n stick/kaartje/ding laten inbouwen in je laptop... Ik denk niet dat je 500 mtr gaat redden, weet het eigenlijk wel cker ;)
 
Nope,

Zul je een wireles router moeten kopen.
1 van Linksys bv, die heb je dan teglijk met een 4 ports hub.

Je laptop moet dan natuurlijk wel een wireles kaart hebben, of deze moet je er los bij kopen.

En 500m ga je idd niet redden, op je werk zullen ze wel een antenne hebben.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Linksys Wireless-GL Router 54Mbit, 4pt.

€ 69,00
 
Vergeet niet dat je daarvoor nog niet klaar bent als je geen draadloze netwerkkaart ingebouwt hebt op je laptop, je moet er ook nog een 'ontvanger' voor kopen dus (stick, kaartje, whatever)
 
damn...zoals ik al had gedacht dus...das flink k*t...

wel een antenne op m'n werk,nee niet echt...ik ben zelfstandig en naar mijn weten staat daar geen antenne :p
 
Of even een accespoint aan je router vast knuppen.
 
Anderhalve kilometer haal je nooit met een gewone draadloze router of WAP, wel met een sterke straalverbinding maar daar zul je een vergunning voor moeten hebben denk ik. Als ik jou was zou ik 's nachts stiekem een kabel trekken, ik heb nog kabel in de aanbieding voor je!

Succes!
 
Misschien dat er in de buurt iemand onbeveiligd internet heeft, kan je gewoon daar op mee surfen..
 
hoi peeps,ik heb een router staan tussen mijn pc en de pc beneden van m'n ouders,dat werkt prima,nu heb ik een vraagje,ik ben van plan om een laptop te kopen maar hoe kan ik daar dan draadloos internet op krijgen?

kan ik een draadloze stik in een poort van m'n router steken en zo een stik in m'n laptop?

of moet ik een volledig nieuwe router kopen,en hoever is het bereik van die dingen? mijn werk is ongeveer een kleine anderhalve km van waar m'n pc + routerstaat,zou dat zover reiken?



1.5 KM is makelijk te ovebrugen hoor maar ik denk niet dat je op je werk een richtantenne of omni antenne of sector antenne mag plaatsen als dat wel mag dan zul je toch een draadloze router moeten kopen(en bij je ouders neer zetten) en dan koop je een wifi kaart voor je leptop wel met minimaal 200 Mw(meer is beter) 54 Mbps of 108 Mbps......en dan ben je binnen 5 seconden klaar(wel zorgen dat als je je router beveiligd dat je de wap key onthoud of ergens op schrijft....of je moet je verbinding open latten)
 
sommige routers kan je uitbreiden hoor met WLAN. Niet meteen gaan schreeuwen dat hij een nieuwe router nodig heeft.
 
sommige routers kan je uitbreiden hoor met WLAN. Niet meteen gaan schreeuwen dat hij een nieuwe router nodig heeft.


Dat is ook zo ........somige kun je wel ik denk zelf de meeste (nieuwe modelen)tenminste
 
Jah, naar mijn weten moet je dan een draadloze router der bij kopen.. En dan zo'n stick/kaartje/ding laten inbouwen in je laptop... Ik denk niet dat je 500 mtr gaat redden, weet het eigenlijk wel cker ;)

Nope,

Zul je een wireles router moeten kopen.
1 van Linksys bv, die heb je dan teglijk met een 4 ports hub.

Je laptop moet dan natuurlijk wel een wireles kaart hebben, of deze moet je er los bij kopen.

En 500m ga je idd niet redden, op je werk zullen ze wel een antenne hebben.


"een kleine anderhalve km"


1,5 km hehe, dat red je dus nooit :P
 
"een kleine anderhalve km"


1,5 km hehe, dat red je dus nooit :P



Ik haal met die van mij ong 20 a 30 Km(richtantenne+1000 Mw versterker)met Omni antenne haal ik ong 5 a 7 Km +500 Mw versterker(15 dbi 360° )
 
Ik haal met die van mij ong 20 a 30 Km(richtantenne+1000 Mw versterker)met Omni antenne haal ik ong 5 a 7 Km +500 Mw versterker(15 dbi 360° )

:eek: :eek:

hmm

yzord,wat heb ik volgens jou dan nodig om m'n huidige router uit te breiden?
 
Ik haal met die van mij ong 20 a 30 Km(richtantenne+1000 Mw versterker)met Omni antenne haal ik ong 5 a 7 Km +500 Mw versterker(15 dbi 360° )

Godver moetje me toch eens goed vertellen hoe je dat doet :D


Dus je hebt genoeg onbeveiligde verbindingen in die straal van 7 kilometer?? :P
 
Godver moetje me toch eens goed vertellen hoe je dat doet :D


Dus je hebt genoeg onbeveiligde verbindingen in die straal van 7 kilometer?? :P

Zeker kerel ....je wilt niet weten.............is heel makelijk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ik heb elken dag ander verbinding
 
Waarom nou weer gelijk zo duur met die wireless linksys? Je hebt al een draadloos routertje voor 30 of 40 euro.
 
Back
Naar boven