Fitness Seller

Beste Tip die je ooit hebt gekregen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

m.a.w. verlaag je gewicht en verbeter je uitvoering?

Niet persee.

Wat ik bedoel is doe minder, maar doe wat je doet wel zwaarder, beter, intenser, enz.

Maar als voor jou een lager gewicht een uitvoering betekent die voor jou een hogere intensiteit oplevert kan ik me er in vinden
 
Bedenk er nog 2 die ik eigenlijk het liefst direct had gehoord toen ik met trainen begon en waar ik niet na verloop van tijd zelf achter moest komen

- Pas de oefening aan aan je lichaam, niet je lichaam aan de oefening

- Als het pijn doet stoppen (en dan bedoel ik niet verzuring oid)
 
stoppen met bier drinken. was een tip van santino:p
 
Wat bedoel je hiermee precies?

Dat je niet jezelf in allerlei bochten moet wringen of pijnlijke posities moet aannemen omdat dat de "goede" manier zou zijn.

Even als voorbeeld als je bij overhead extensions voelt dat waneer je de ellebogen iets naar buiten houd de oefening beter aanvoelt, je niet je ellebogen moet gaan verzieken door krampachtig de bovenarmen zo dicht mogenlijk bij je hoofd hoofd te houden omdat de instructeur of eenofander sportblad dit zegt.

Ander voorbeeld is squaten. Ga niet je onderrug verzieken omdat sommigen beweren dat je knieeen niet voorbij je tenen mogen komen

enz.
 
Dat je niet jezelf in allerlei bochten moet wringen of pijnlijke posities moet aannemen omdat dat de "goede" manier zou zijn.

Even als voorbeeld als je bij overhead extensions voelt dat waneer je de ellebogen iets naar buiten houd de oefening beter aanvoelt, je niet je ellebogen moet gaan verzieken door krampachtig de bovenarmen zo dicht mogenlijk bij je hoofd hoofd te houden omdat de instructeur of eenofander sportblad dit zegt.

Ander voorbeeld is squaten. Ga niet je onderrug verzieken omdat sommigen beweren dat je knieeen niet voorbij je tenen mogen komen

enz.
ze mogen wel iets over je knieen alleen niet te veel. lijkt me ook niet gezond om flink door je knieen te gaan dan komt er te veel druk op als ze 50cm over tene steken..

wat betreft houdingen ben ik het wel met je eens. ik hoor wel eens: met db row, je moet perse 90 graden hoek met je been tov je bovenlichaam en dan je arm waarmee je leunt ook 90 graden dus..
 
Tip1: hou het leuk en afwisselend voor jezelf. Plezier in wat je doet is de basis voor succes.

Tip 2: je doet het puur en alleen voor jezelf. spiegel je daarom nooit aan anderen. Andere mensen hebben een andere bouw etc, waardoor een vergelijk niet opgaat. Bedenk goed hoe je eruit zag toen je begon met trainen, en maak van daaruit de vergelijking met jezelf zoals je nu bent. Je moet er uiteindelijk zelf tevreden mee zijn. dat is je enige en echte referentiepunt...
 
@ luukie23, ja eigenlijk zou je enkel naar jezelf moeten kijken, maar in de praktijk vergelijkt iedereen zich toch met elkaar :p
 
tip1: w8 niet langer dan 2minuten tijdens een oefening, anders mis je de(pomp).
tip2: trek ellebogen beetje naar achter bij het trainen van de biceps dan voorkom je gezwier van je ellebogen!
tip3: wissel om de 2maanden van programma!
tip4: probeer jezelf soms eens te overtreffen en neem eens 5kg meer (goed voor de opbouw)
en tip 5: altijd goed blijven ADEMEN!! :D
Greetzz.
 
Ik kan me werkelijk geen geldige, wetenschappelijke reden voorstellen waarom je na twee maanden van schema MOET wisselen. Volgens mij zit het echt tussen de oren dat je lichaam zich aanpast. Squat, deadlift, bench en row werken toch wel, en niet alleen op dinsdag omdat het op die-en-die dag in je schema staat. Werkt het niet? Ga dan zwaarder. Je lichaam heeft echt neit in de gaten dat het woensdag-biceps dag is en dat je WEER diezelfde curl aan het doen bent. Je lichaam voelt belasting en wil groeien.
 
de ademhaling lukt mij nog steeds niet zo als het hoort ma ik groei dus ja zal wel goed zijn :D
 
Ik kan me werkelijk geen geldige, wetenschappelijke reden voorstellen waarom je na twee maanden van schema MOET wisselen. Volgens mij zit het echt tussen de oren dat je lichaam zich aanpast. Squat, deadlift, bench en row werken toch wel, en niet alleen op dinsdag omdat het op die-en-die dag in je schema staat. Werkt het niet? Ga dan zwaarder. Je lichaam heeft echt neit in de gaten dat het woensdag-biceps dag is en dat je WEER diezelfde curl aan het doen bent. Je lichaam voelt belasting en wil groeien.

omdat afwisseling goed is voor de groei als je blijft continu dezelfde oefeningen trainen worden je spieren het gewent omdat ze altijd dezelfde bewegingen doen, en als jij zegt van (je lichaam heeft echt neit in de gaten dat het woensdag-biceps dag is) EN (niet alleen op dinsdag omdat het op die-en-die dag in je schema staat) vraag ik mij af waar jij mee bezig bent, een goed programma doet immers wonderen;)
 
Niet de goliath of de rijken tellen in de kamp voor zes
maar de fermen die niet wijken hebben vroeg of laat succes.
 
- Trainingslog bijhouden
- Schema op tijd wijzigen
- Continuiteit is belangrijker dan altijd 100% te vergen
 
Shut up and Squat!
 
Back
Naar boven