MuscleMeat

Westside barbell log KaLe

Bezoekers in dit topic

Jah, ik had wel begrepen dat het om deadlift lockouts gaat...

Maar de betrokken spierbewegingen liggen volgens mij veel in elkaars verlengde als je de squat bekijkt van boven parallel en deadlift lockouts... Ik neem tenminste niet aan dat je die lockouts met gestrekte benen begint... Toch?
 
Jah, ik had wel begrepen dat het om deadlift lockouts gaat...

Maar de betrokken spierbewegingen liggen volgens mij veel in elkaars verlengde als je de squat bekijkt van boven parallel en deadlift lockouts... Ik neem tenminste niet aan dat je die lockouts met gestrekte benen begint... Toch?

Nee, maar de sticking point bij de squat ligt een stuk lager ;)
 
brute squat en sicke lockouts! Gaat goed zo te zien!

blijkbaar is je lockout met squatten een probleem. Misschien parallel pin squats toevoegen?
 
brute squat en sicke lockouts! Gaat goed zo te zien!

blijkbaar is je lockout met squatten een probleem. Misschien parallel pin squats toevoegen?

Thanks!

Wbt die pinsquats. Ik zou niet weten hoe ik die uit moet voeren. Wij hebben nog zo'n oldfashioned squatrek en de safety bars kunnen niet hoog genoeg om een parallel pin sq uit te voeren. Zal eens kijken, misschien zit ik ernaast
 
27-9-06

ME Bench

Latpulldown (opwarm)
12x50
12x50

Close grip bench
8x60
5x60
3x100
3x105
3x110
3x115
3x120
2x130 rep PR
1x135
1x140 Failed at lockout

Benchpress
50x60kg (vanaf 41 rest/pause style) PR

Incline dumbbell/cable press combo
8x38+15
6x38+15
5x38+15 + 8x15 flyes

Rope extensions
12x30
12x30
12x30

Seated cable row
15x100
15x100
15x100

Seated one arm dumbbellcurl
8x20
8x20
8x20
8x20

Seated side raises (gebogen armen)
10x14
10x14
10x14
10x14

Opmerkingen;

Wel veel pijntjes in de gewrichten en spieren door gister, maar wel een beestachtige training. Van die 140 closegrip baal ik wel.. volgende keer zit ie d'r in. 50 keer benchpresses zijn slopend. Tot 41 (wat met 1 rep mijn PR is, doorgegaan met rest/pauze style). Lichte stricte side raises met gebogen armen voel ik vele malen beter in de zijkant schouders. Dus die houden we erin. Latwork wat minder volume, omdat ik nu 3x per week de lats aanpak.
 
Slopende bench! En nette close!

Hoe breed is je grip ongeveer bij close?

En lat work erbij bij DE of ME squat?
 
Slopende bench! En nette close!

Hoe breed is je grip ongeveer bij close?

En lat work erbij bij DE of ME squat?

Close is bij mij zo;n 20 cm


Bij ME bench pak ik 1 row oef
Bij DE Sq/dl latpulldown
en bij DE bench weer een row oef.
 
mooie squat PR & mooie deadlift lockout!

suc6 verder ;)
 
20 cm lijkt mij wel érg close, volgens mij is handen op ca. schouderbreedte ideaal.
 
net buiten 'the smooth' par of the bar meestal, soms zelfs nog 1 of 2 vingers erin.
 
20 cm lijkt mij wel érg close, volgens mij is handen op ca. schouderbreedte ideaal.


mwah. ik weet niet beter. Heb ook nergens last van.
 
Op een normale olympic bar heb je toch altijd ruwe en gladde delen? De afmetingen daarvan horen bij diverse bars gelijk te zijn.

glad in het engels noemt men ook wel smooth :D
 
nette workout bro goeie bench :haar:
 
Op een normale olympic bar heb je toch altijd ruwe en gladde delen? De afmetingen daarvan horen bij diverse bars gelijk te zijn.

glad in het engels noemt men ook wel smooth :D

aaah ok ;) Ik heb meestal 2 vingers (pink en ring) in de ruwe delen en de rest in op de gladde delen.
 
mwah. ik weet niet beter. Heb ook nergens last van.

Heeft ook niet zo zeer met last te maken dan wel met maximale belasting voor je triceps (wat je ook wilt tijdens een close grip bench press ;))
 
Heeft ook niet zo zeer met last te maken dan wel met maximale belasting voor je triceps (wat je ook wilt tijdens een close grip bench press ;))

Denk dat de maximale belasting voor de triceps juist hoger is dan wanneer je deze schouderbreed pakt? Voor mijn gevoel wel iig.
 
Ja, schouderbreed is volgens mij ook maximaal (meen dat er hier wel ergens een onderzoekje over stond). Maar handen ca. 20 cm van elkaar is toch niet schouderbreedte?
 
Ja, schouderbreed is volgens mij ook maximaal (meen dat er hier wel ergens een onderzoekje over stond). Maar handen ca. 20 cm van elkaar is toch niet schouderbreedte?

Bij KaLe wel hoor!

:P

Ik zou ze ook wat breeder pakken KaLe, is ook beter voor je schoudergewrichten.
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven