Fitness Seller

frequentie van maaltijden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

anthony89

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 feb 2006
Berichten
46
Waardering
0
Is het eigenlijk echt belangrijk om echt om de 2,5u / 3u te eten???
Maakt het veel uit als bv in de plaats van 6 kleine maaltijden vier grote maaltijden eet?

Waarom is dit regelmatig eten juist zo belangrijk???
 
je eet meer, en omdat je je maaltijden verdeelt zet je minder vet aan
 
Je lichaam heeft elke drie uur een nieuwe lading eiwitten nodig tijdens het herstel van je spieren, en dit lukt niet met vier maaltijden per dag. Daarnaast, als je met vier maaltijden de benodigde aantallen eiwitten die je per dag moet binnenkrijgen wilt binnenwerken, is dat tamelijk ongezond omdat je te grote porties in één keer moet innemen, waardoor je het je lichaam onnodig moeilijk maakt om dat allemaal te moeten verwerken.

Zes tot acht maaltijden is dus beter, mede ook doordat het je stofwisseling versnelt waardoor je relatief minder vet zal opslaan.
 
bodybuilding is niet alleen rozengeur en manenschijn... je moet er wat voor over hebben ;) succes met het eten!!
 
4 maaltijden gaat ook prima lukken.
 
Je lichaam heeft elke drie uur een nieuwe lading eiwitten nodig tijdens het herstel van je spieren, en dit lukt niet met vier maaltijden per dag. Daarnaast, als je met vier maaltijden de benodigde aantallen eiwitten die je per dag moet binnenkrijgen wilt binnenwerken, is dat tamelijk ongezond omdat je te grote porties in één keer moet innemen, waardoor je het je lichaam onnodig moeilijk maakt om dat allemaal te moeten verwerken.

grote maaltijden verteren langzamer dan kleine, waardoor de opname van eiwit en andere voedinsstoffen trager gaat. ook gaat in het verwerken van een groot maal meer energie inzitten dan een kleine. zelf vind ik het leuk de hele dag door te eten :p dus zit ik op 5 of 6 maaltijden per dag. per saldo maakt het niet zo vrrrreselijk veel uit als je maar dagelijks voldoende eiwit (en vetzuren ;)) binnenkrijgt.
 
Ik eet nu ook 6 keer per dag. Ieder keer een 400-500 kCal. Ik heb nu wel meer honger dan vroeger, ook omdat ik nu let op wat ik eet, vroeger ging er veel meer fastfood en al die zooi in.
 
en omdat je je maaltijden verdeelt zet je minder vet aan

Onzin.

En als je hierop reageert met het woord insuline erin, verwacht dan geen tegenreactie. Ik heb je al vaak genoeg uitgelegd dat dat niet boeid.
 
ik heb mn ete over 8 maaltijde verdeeld is da ook goed?
 
Onzin.

En als je hierop reageert met het woord insuline erin, verwacht dan geen tegenreactie. Ik heb je al vaak genoeg uitgelegd dat dat niet boeid.
uit nog een recente studie was gebleken dat mensen die dezelfde cals aten en die verdeelden over 6 maaltijden meer afvielen
dit is zo ongeveer hetzelfde als het lage GI verhaaltje, je krijgt "brandstof" geleiderlijker binnen

waarom zou dit onzin zijn? wtf zou dit nu met insuline te maken hebben:rolleyes:
 
uit nog een recente studie was gebleken dat mensen die dezelfde cals aten en die verdeelden over 6 maaltijden meer afvielen
dit is zo ongeveer hetzelfde als het lage GI verhaaltje, je krijgt "brandstof" geleiderlijker binnen

waarom zou dit onzin zijn? wtf zou dit nu met insuline te maken hebben:rolleyes:

Zou je me een verwijzing naar die studie kunnen geven ?
 
laat ook maar die ga ik toch niet terugvinden, die was volgens hier nog gepost een tijdje geleden

dit is btw toch logisch als je het mij vraagt, je eten verdelen over 6 maaltijden, en dan nog eens lage gi, is toch het beste wat je kan doen om je bloedsuiker stabiel te houden?
alhoewel het gi verhaaltje niet veel meer zegt als je verschillende dingen bij mekaar eet
 
Laatst bewerkt:
ik eet om de 2,5 uur en ongeveer 8 x per dag en echt klein zijn die porties niet dus krijg wel genoeg binne;)
alleen lastig als je midden in een les zit mja gewoon die boterham met kipfilet of pindkaas en btj kwark na binne gooien terwijl de leraar niet kijkt :cool:
 
ik eet om de 2,5 uur en ongeveer 8 x per dag en echt klein zijn die porties niet dus krijg wel genoeg binne;)
alleen lastig als je midden in een les zit mja gewoon die boterham met kipfilet of pindkaas en btj kwark na binne gooien terwijl de leraar niet kijkt :cool:

Zo doen we dat! ;)
 
uit nog een recente studie was gebleken dat mensen die dezelfde cals aten en die verdeelden over 6 maaltijden meer afvielen
dit is zo ongeveer hetzelfde als het lage GI verhaaltje, je krijgt "brandstof" geleiderlijker binnen

waarom zou dit onzin zijn? wtf zou dit nu met insuline te maken hebben:rolleyes:

Je begrijpt dat je zonder die studie te posten niet erg overtuigend over komt?

Leuk dat je GI aanhaald om je punt te versterken :rolleyes:

[Diaz EO, et al. Glycaemic index effects on fuel partitioning in humans. Obes Rev. (2006) 7:219-26.]:

The purpose of this review was to examine the role of glycaemic index in fuel partitioning and body composition with emphasis on fat oxidation/storage in humans. This relationship is based on the
hypothesis postulating that a higher serum glucose and insulin response induced by high-glycaemic carbohydrates promotes lower fat oxidation and higher fat storage in comparison with low-glycaemic carbohydrates. Thus, high-glycaemic index meals could contribute to the maintenance of excess weight in obese individuals and/or predispose obesity-prone subjects to weight gain. Several studies comparing the effects of meals with contrasting glycaemic carbohydrates for hours, days or weeks have failed to demonstrate any differential effect on fuel partitioning when either substrate oxidation or body composition measurements were performed. Apparently, the glycaemic index-induced serum insulin differences are not sufficient in magnitude and/or duration to modify fuel oxidation.

Misschien toch maar wat beter je huiswerk doen he, voordat je :rolleyes: post :D
 
zoals ik al verschillende keren heb gezegd zegt het go verhaaltje niet zo veel als je verschillende dingen bij mekaar eet
ik zeg net zoals het princip van de gi index (je hebt een tragere afgifte van glucose, alhoewel je de volledige maaginhoud moet bekijken voor een correct beeld)
6 maaltijden per dag kan helpen omdat je de brandstof verdeelt over de dag

mjah deze discussie gaat weer nergens heen, en ik heb maar gedroomt dat ik die studie gezien heb:rolleyes:

bovendien zijn 6 maaltijden het best om mn vreselijke honger te stillen :p
 
Laatst bewerkt:
zoals ik al verschillende keren heb gezegd zegt het go verhaaltje niet zo veel als je verschillende dingen bij mekaar eet
ik zeg net zoals het princip van de gi index (je hebt een tragere afgifte van glucose, alhoewel je de volledige maaginhoud moet bekijken voor een correct beeld)
6 maaltijden per dag kan helpen omdat je de brandstof verdeelt over de dag

mjah deze discussie gaat weer nergens heen, en ik heb maar gedroomt dat ik die studie gezien heb:rolleyes:

bovendien zijn 6 maaltijden het best om mn vreselijke honger te stillen :p

Sorry, maar je snapt er nog steeds niet veel van. Die tragere afgifte boeidt niets.

De enige reden dat deze discussie nergens heebgaat, is omdat jij je ongelijk niet wil toegeven en aankomt met spook studies.

Dat 6 maaltijden praktischer zijn ben ik wel met je eens.
 
ok ik wil er wel vanuit gaan dat het niets boeit, maar ik ben zeker dat ik die studie gezien heb ik ga niet liegen om mn gelijk te bewijzen:rolleyes:
 
uit nog een recente studie was gebleken dat mensen die dezelfde cals aten en die verdeelden over 6 maaltijden meer afvielen

ik wil verder geen ruzie maar dat lijkt me sterk. energie gaat nooit verloren. als je een bepaalde hoeveelheid brandstof op een dag binnenkrijgt, hoe kun je dan meer afvallen dan een ander die hetzelfde in kleinere brokjes eet? frequent eten kan de stofwisseling ietsjes verhogen maar niet gigantisch. vaak eten is gewoon leuk :)
 
Back
Naar boven