MuscleMeat

Bromelaine tegen winderigheid? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SomeXone12

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
11 sep 2005
Berichten
203
Waardering
4
Lengte
2m
Massa
97kg
Vetpercentage
16%
Ik heb nu echt al maanden last van stinkende winden tegen 't begin van de avond.
In principe geen probleem natuurlijk, als je thuis bent ofzo. Maar nu moet ik vrij vaak 's avonds werken en dan is het toch wat lastig.

Daarom wil ik er nu wel eens vanaf. Ik heb al een hoop topics hier afgezocht, maar kon toch niet echt een oplossing vinden.

Het volgens mij niet door de hoeveelheid eiwitten, want als ik een dagje wat minder neem, heb ik er net zo goed last van.
Het komt volgens mij voornamelijk door fruit (appels) en brood en verschillende soorten groenten.

Buiten dat 't zeer lastig is deze dingen allemaal te mijden, wil ik daar ook eigenlijk niet aan beginnen.

Nu heb ik het een en ander gelezen over 'bromelaine', zou dit misschien wat zijn? En/of iemand andere suggesties?

Want ik begin er schijtziek van te worden. :D
 
gast, ik wil het ook graag weten.
Het is al erg genoeg dat ik laatst een lekker chickie in een volle bus heb vergast.:( :mad:
btw. bromelaine komt tog voor in ananas?
 
Ik leef met je mee, zelf heb ik er niet vaak last van alleen bij overdosis aan eiwit.

Had je [Link niet meer beschikbaar]al gelezen?
 
gast, ik wil het ook graag weten.
Het is al erg genoeg dat ik laatst een lekker chickie in een volle bus heb vergast.:( :mad:
btw. bromelaine komt tog voor in ananas?

Haha, dat is knap. :)

Ja klopt, alleen volgens mij niet in de ingeblikte versie, dus alleen in verse. Daardoor lijkt me bromelaine in pilvorm toch wat handiger.

Ik leef met je mee, zelf heb ik er niet vaak last van alleen bij overdosis aan eiwit.

Had je [Link niet meer beschikbaar]al gelezen?

Jep, 1ste hit op google ook. :D Bedankt. ;)
 
Je kan ze ook inhouden en op regelmatige momenten naar de plee gaan
 
Pff,....die lang ingehouden winden worden dan helemaal nucleaire bommen!:eek:

Loop eens binnen bij een reformzaak en vraag er gewoon naar, misschien hebben ze er wel gewoon capsules voor die je in ieder geval door de avond heen helpen. Mijn angst is altijd dat als je met een meisje bezig bent en je voelt er dan ineens ééntje opkomen....:o
 
Pff,....die lang ingehouden winden worden dan helemaal nucleaire bommen!:eek:

Loop eens binnen bij een reformzaak en vraag er gewoon naar, misschien hebben ze er wel gewoon capsules voor die je in ieder geval door de avond heen helpen. Mijn angst is altijd dat als je met een meisje bezig bent en je voelt er dan ineens ééntje opkomen....:o

:roflol:
 
vezels veroorzaken winderigheid
proberen inname vezels wat te verminderen dus
 
Het advies om de vezelinname te verminderen lijkt mij niet zinvol.
1. Je weet de vezelinname niet
2. Je weet niet of het de oorzaak is
 
neem gewoon brise one touch mee.

lachen topic trouwens, hopelijk valt het op te lossen :)
 
Ik zou het ook graag weten! Heb er nl ook last van, en ze komen altijd ongelegen naar boven!!
 
Nou ik merk bij mezelf heel goed dat ik vooral van bv brinta flinke ga gassen. Ik heb er ook alleen echt last van als ik flink in de bulk zit (waarbij ik dan ook heel veel brinta eet). Heb je er ook last van tijdens cutten ofzo? Ik zou misschien havermout/brinta proberen weg te laten ofzo.
 
zie het komt van de vezels, duurde ook ff voordat ik het door had!
geloof me nu maar, en eet is een paar dagen wat minder vezels!
 
Ik had 't ook tijdens de cut, ben nu zo'n maandje aan 't bulken & het gaat vrolijk verder. :P
Havermout heb ik een tijd niet gegeten, maar dat maakt ook niks uit.

Ik eet volgens mij ong. 50 / 70 gr vezels per dag. Alleen overal lees je het volgende over vezels:

Als u niet gewend bent aan een ruime consumptie van vezels, dan kunt u in het begin last krijgen van winderigheid.

Maar dat 'begin' duurt dan al zo'n half jaar. :rolleyes: ???
 
Ja bro, half jaar, das nog niets man. Toen ik net begon met bulken had ik er ook extreem last van. Gelukkig las ik al snel dat iedereen op DBB er last vaan heeft :) Ik hield het altijd in en dan eens in de tijd ff rondje door het bedrijf beetje laten vliegen (wel goed kijken of er niemand achter je loopt). Haha, maar het is idd irritant.
Nu heb ik er eigenlijk totaal geen last meer van, maar komt ook omdat ik nu niet meer hard bulk ofzo.
 
Bromelaine is een goede supp, maar dan wel vooral als je last hebt van gebrekkige afbraak van eiwitten wat dus waarschijnlijk in dit geval niet de oorzaak van winderigheid is, tenzij je ineens van een laag- naar een hoog-eiwit dieet bent gegaan. Desondanks verbetert het nog altijd de opname van eiwit, dus vergeefs is het niet. Ook is het goed voor je gewrichten.
een beter supp zijn pancreasenzymen waarin oa. amylase is verwerkt, voor de afbraak van koolhydraten. En Medieval heeft echt gelijk, het zijn met name de vezels die het verteren van koolhydraten bemoeilijken. Wat is anders de reden voor de lagere glycemische index van een voedingsmiddel? Juist ja! De vezels. Hoe verpakter een zetmeelketen, hoe langer en onvertakter het is, des te meer moeite hebben zetmeelenzymen (amylase dus) met de afbraak. De niet afgebroken zetmeel brokstukken worden in de darmen uiteindelijk wel afgebroken door bacteriën.
Supplementeren met deze enzymen (verkoopplaats moet genoegzaam bekend zijn) helpt, evenals het verbeteren van je darmflora met probiotica.

En als je kort geleden bent gaan bulken, is het dus net als met de eiwitten: langzamer opbouwen. Dan kan je er ook op natuurlijke wijze van af komen.
Of.. uiteraard een low-carb dieet nemen, dan heb je bijna nooit last van dit probleem.
 
Het hoort er bij he, toen ik onlangs een kwartier na dat ik gesquat had terug ah squatrek passeerde hing die strontlucht er nog :cool:
 
Denk niet dat je het van de fruit en groente krijgt. Dit was geloof ik juist goed tegen stinken uit je mond, en tevens kont. En je krijgt er ook nog eens stevige drollen van :D
 
Ik zou het ook graag weten! Heb er nl ook last van, en ze komen altijd ongelegen naar boven!!

Hmm,....bij mij komen ze er gewoon aan de achterkant uit.. ;)

Niemand heeft dus nog bromelaine geprobeerd..?:o
 
Maar aangezien ik er na een uur of 6 's avonds pas last van begin te krijgen, zou je zeggen dat het komt door 'iets' (de vezels dus waarschijnlijk) die ik eerder die dag gegeten heb.

Maar nu stond ik vandaag, door een flinke verkoudheid, pas tegen 1 uur op, en heb verder het volgende gegeten:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En zelfs toen kwam die geur me rond een uur of 7 weer tegemoet... ???
Normaal eet ik van alles minimaal het dubbele, maar dit schijnt dus weinig effect te hebben.
 
Back
Naar boven