XXL Nutrition

Belgische powerlifting (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mombert

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 sep 2006
Berichten
45
Waardering
0
Hallo,
Had hier toevallig dit forum tegengekomen via google.
Iemand had het over de top Belgische Powerlifters van enkele jaren geleden
(jan theys, benny verbeke, ikzelf frank mombert enzov)

bedankt om mij te herinneren. wel moet ik zeggen dat in de lijst dat u opnoemde er op nagenoeg echt 1 drug free is...
Daarbij bedoel ik dat de prestaties niet te vergelijken zijn :)

In elk geval, ik ben ook een beetje gestopt met de wedstrijden, niet de training.
Heb veel goede herinneringen gehad en heb eigenlijk nog steeds de "drive" om een competitie te doen.
Maar de wedstrijden vond ik niet altijd optimaal, hiermee bedoel ik dat de organisatie achteruit gaat ipv vooruit..

Podiums zonder anti slip waar je kon op slieren, baren die sierstukken waren zonder karteling, geen borden, triestige locaties enzov...
Ik heb me nog mogen opwarmen in een locatie zonder zak, terwijl het sneeuwde binnen , echt waar !!

Maar dit allemaal gezegd zijnde , vind ik Powerlifting nog steeds een prachtige sport.

Mijn vader en oom hebben het een goede 40 jaar gedaan en ook vele mensen leren kennen. Wie kent er nog Ab Wolders, Siemon Wulfse of Bill Kazmaier :)

Mijn vader (Frans Mombert) is en was een fantatische coach die 2 boeken geschreven heeft. de laatste daarvan werd trouwens gebruikt als referentie voor sommige sportscholen in Nederland.
Hij heeft mij de wijsheid getoond om drug free te trainen en eerlijk gezegd zijn de traininigsmethoden (old school) nog steeds de beste.
Ik vind de training van sommge kenners , zoals sommioge amerikanen met banden en kettingen gewoon niet goed.
Daarbij zijn vele van die trainingen gebaseerd voor mensen die doping pakken

De bekende Dr Fred hatfield had ons al lang de CAT techniek geleerd (COmpensatory Accelleration Technique).. dus exotische traingingsmethoden zijn echt niet nodig..

Voila, blij dat deze forum er is :)
 
Allereerst welkom op het forum!

Maar ik ben het niet eens met je kritiek op de moderne trainingssystemen. Er zijn genoeg atleten die drug free veel progressie boeken met het WSB systeem (kettingen en banden zoals je zegt), waaronder ik, goheavylifter, en nog vele anderen hier op het forum zelfs.
 
Hallo,
Mijn vader en oom hebben het een goede 40 jaar gedaan en ook vele mensen leren kennen. Wie kent er nog Ab Wolders, Siemon Wulfse of Bill Kazmaier :)
Voila, blij dat deze forum er is :)

Welkom hier, en idd dit waren zeer goede powerlifters, Kazmaier met een totaal van 1100 kilo in 1981 waaronder een bank van 300 kg zonder suit was toch heel bijzonder vond ik.
Ook Wolders dik boven de 900 kilo totaal, en Siem Wulfse als enigste man in Nederland met 1000 kilo totaal in de klasse tot 125 kg ( dit is nog steeds nooit verbeterd)
Kees de Vreugd in de klasse boven de 125 kg, met een totaal van 1002,5 kg, waarbij een squat van 420 kg, ( dit is ook nooit meer verbeterd in Ned) respect voor deze mensen.

Ook Gerrit Duprie zat boven de 900 kilo totaal destijds, ook een pracht van een sportman, ik zag hem een jaar geleden nog op een wedstrijd alhier, en hij ziet er nog steeds goed uit op zijn leeftijd.
En let wel, deze records stammen uit de tijd tussen 1981-1985, dus al een tijdje geleden, nogmaals respect voor deze mensen.
En er werd toen ook nog op een hele simpele manier getraind, dus geen gecompliceerde schema's ofzo.
Groet;
Willem 2.
 
Allereerst welkom op het forum!

Maar ik ben het niet eens met je kritiek op de moderne trainingssystemen. Er zijn genoeg atleten die drug free veel progressie boeken met het WSB systeem (kettingen en banden zoals je zegt), waaronder ik, goheavylifter, en nog vele anderen hier op het forum zelfs.

Als het lukt zeg ik waarom niet natuurlijk, maar ik heb er mijn twijfels aan.
Bent u op de hoogt van de CAT techniek, deze is eigenlijk hetzelfde...

Wat zijn uw cijfers aub & vriendelijk bedankt voor uw repsons :)
 
Welkom hier, en idd dit waren zeer goede powerlifters, Kazmaier met een totaal van 1100 kilo in 1981 waaronder een bank van 300 kg zonder suit was toch heel bijzonder vond ik.
Ook Wolders dik boven de 900 kilo totaal, en Siem Wulfse als enigste man in Nederland met 1000 kilo totaal in de klasse tot 125 kg ( dit is nog steeds nooit verbeterd)
Kees de Vreugd in de klasse boven de 125 kg, met een totaal van 1002,5 kg, waarbij een squat van 420 kg, ( dit is ook nooit meer verbeterd in Ned) respect voor deze mensen.

Ook Gerrit Duprie zat boven de 900 kilo totaal destijds, ook een pracht van een sportman, ik zag hem een jaar geleden nog op een wedstrijd alhier, en hij ziet er nog steeds goed uit op zijn leeftijd.
En let wel, deze records stammen uit de tijd tussen 1981-1985, dus al een tijdje geleden, nogmaals respect voor deze mensen.
En er werd toen ook nog op een hele simpele manier getraind, dus geen gecompliceerde schema's ofzo.
Groet;
Willem 2.

Ben ik volledig mee akkoord. Als kleine jongen heb ik deze mensen allemaal ontmoet. Het waren vriendelijke mensen zonder "dikke nek" integendeel,
Ab Wolders kende mijn vader goed, ik vond zijn Bench press prachtig om te zien :)
Uiterst trage daling, vervolgt door een explosieve start :)

Volgens mij zijn de "old school" trainingen nog steeds de beste. Nu en dan denkt iemand dat hij het warm water heeft uitgevonden..maar als je goed kijkt bestaan deze al.
Wat natuurlijk wel veranderd is , is het matriaal (supersuits van inzer, Frantz, of de monolift) en de voedingen (drug free zoals Creatine, enzov)..
Daar hebben we zeker veel vooruitgang geboekt!

Maar de essentie is nog steeds de training met de vrije gewichten zoals de dumbbells en bar..
 
Wat houdt de CAT techniek eigenlijk in?
 
haha dat is wel lachen,
weet je Ab is nu coach van nederland en ziet er nog steeds goed uit.
Drukt meer dan je denkt En Ja Duprie ziet er nog massief uit voor zijn leeftijd.
Echte sterke mannen blijven sterk.
 
Als het lukt zeg ik waarom niet natuurlijk, maar ik heb er mijn twijfels aan.
Bent u op de hoogt van de CAT techniek, deze is eigenlijk hetzelfde...

Wat zijn uw cijfers aub & vriendelijk bedankt voor uw repsons :)

18 jaar
110kg

325kg squat
215kg bench
300kg deadlift

drug-free

En CAT techniek ken ik niet. Ik beweer dan ook niet dat de westside barbell vernieuwend was ... maar het werkt wel :)
 
Hey monsterstrength nette stats is het singleply of double.
het zijn goede gewichten single of double.
 
18 jaar
110kg

325kg squat
215kg bench
300kg deadlift

drug-free

En CAT techniek ken ik niet. Ik beweer dan ook niet dat de westside barbell vernieuwend was ... maar het werkt wel :)

Zeer Goed Dries,

Ongeveer dezelfde stats zoals ik en gewichtsklasse. Ik schommel tussen de -110 en -100 op squat : 315 (single, geen monolift) , bench:200, deadlift: 335Kg.
Heb Louie Simmons een tijdje geleden gezien op zijn wedstrijden.. Ik was juist in de Senioren klasse binnengekomen op 23 jaar bij de WPC (testijds).
Hij had 2 opgefokte knullen (niet drug free) in mijn klasse... waaronder chuck vohelpohl. Chuck had de titel en ik de 2de plaats..
De andere lid van Simmons zijn team (westside), was door "natuurlijke selectie" uitgeschakeld.. zijn pees behaf het tijdens het squaten
Een rechstreeks gevolg van niet drug free te zijn en verkeerde trainingsmethoden..

Wat is de CAT techniek?
Compensatory Accelleration Technique, deze man heeft het allemaal omschreven zie drsquat.com

Zeer KOrt gezegd, het trainen met een constante accelleratie. Normaal zal u tijdens het einde van de beweging beginnen vertragen.. hier moet men gewoon doorgaan op dezelfde accellererende snelheid..
Deze methode heeft een ongelooflijke effect, als men het goed doet
Wat doen kettingen..hetzelfde (ongeveer :))
 
haha dat is wel lachen,
weet je Ab is nu coach van nederland en ziet er nog steeds goed uit.
Drukt meer dan je denkt En Ja Duprie ziet er nog massief uit voor zijn leeftijd.
Echte sterke mannen blijven sterk.


Ah das tof dat Ab zich er nog steeds mee bezig houd :)
Toffe gast en mooie athleet, had ik altijd naar opgekeken toen ik een kleine jongen was

Ik weet testijds dat hij een buitensmijter was en vele gasten hem soms willen uitdagen :) ..hahaha , zou ik toch niet willen.

In Welke federatie bent u actief aub?
 
Hoi IPF ga samen met AB naar het WK mij klasse is -90 en alles singleply geen monolift. Kent hij jou dan doe ik em wel de groeten.
 
@ mombert, die CAT-methode klinkt een beetje als WSB zonder bands/chains.
Maximaal kracht zetten tegen een submaximaal gewicht (+/-60%)
 
heb al heel lang geen full meet meer gedaan ;)
 
Dries ik wist niet dat jij naturel was zeg:D, super!
 
Had ik nu 1000+ totaal gehad kon ik dat nog verstaan, maar toch niet met zo'n gewichten hé ....
 
Back
Naar boven