Fitness Seller

Bouw en training.

Bezoekers in dit topic

lieveke

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 jul 2006
Berichten
70
Waardering
0
Ik heb weer eens een vraag.
Ik train met als doel een slanker lichaam te krijgen.
Maar mijn natuurlijke bouw is al erg gespierd. (voordat ik met trainen begon waren mijn quadriceps al zo duidelijk aanwezig dat deze al ver buiten mijn knieën steken).
Moet ik nou door mijn bouw nog oppassen dat ik niet te breed word. Tenminste te breed voor mijn doel? Moet ik het gewicht niet te hoog maken? Bijvoorbeeld voor benene maximaal 20 kg en meer reps?
Hoe belangrijk is je bouw dus? Kan je een doel nastreven (slank) wat niet bij je past?

Groetjes Désirée

PS: Misschien toch maar eens foto's posten? Ben alleen bang voor kritiek
 
Als vrouw kan je nooit te breed worden, of je moet je al bezig gaan houden met verboden middelen. Foto's kan je gerust posten, de kritiek die je eventueel kan verwachten kan alleen ten goede komen! En je dus beter op weg kan helpen naar een goed figuur en/of iets waar jij je lekker bij voelt.
 
Als vrouw kan je nooit te breed worden, of je moet je al bezig gaan houden met verboden middelen. Foto's kan je gerust posten, de kritiek die je eventueel kan verwachten kan alleen ten goede komen! En je dus beter op weg kan helpen naar een goed figuur en/of iets waar jij je lekker bij voelt.

Je hebt gelijk maar mijn buikje is slapper geworden en ik wil nog wat afvallen en..... tja ik ben een echt wijf! :p

Groetjes Désirée
 
Foto posten kan altijd, daardoor zal het voor anderen duidelijker worden wat je bedoelt. Kritiek, positief en negatief, kun je altijd verwachten maar daar kun je dan weer je voordeel uit halen.
Als je laag gaat zitten in gewicht en veel herhalingen train je je spier uithoudingsvermogen. Als je wat strakker wilt worden zou ik voor extra cardio gaan en 'gewoon' met gewichten trainen. Als vrouw wordt je niet zo gauw heel breed, maar ja dat verschild natuurlijk wel per pesoon hoe snel iemand groeid of niet
 
Als je wat strakker wilt worden zou ik voor extra cardio gaan

. . . en niet een goed dieet vergeten ;)
dieet werkt doorgaans veel beter dan cardio. aan een bepaald hoeveelheid cardio kan je lichaam gaan wennen.
 
Je kan het ook simpelweg uitproberen. Als je dan na een tijdje naar jouw mening 'te breed' bent geworden, kan je gewoon je trainingsschema en/of -gewichten aanpassen.

Want om nou van te voren al niet te zwaar te gaan trainen omdat je bang bent dat je misschien wel eens te breed zou kunnen gaan worden, vind ik een beetje zonde.
 
veel reps licht gewicht.
 
veel reps licht gewicht.

Wat is voor een vrouw dan licht gewicht en dan wel zo dat je nog wel echt traint? Zit er verschil in dit gewicht voor je onder en bovenlijf?
Ben erg benieuwd!

Groetjes Désirée
 
Wat is voor een vrouw dan licht gewicht en dan wel zo dat je nog wel echt traint?

een gewicht waarmee je 15 herhalingen mee kunt doen.
voor mij is het trouwens geen 'echt' trainen, herhalingen boven 12 zijn voor uithoudingsvermogen, niet stimulatie tot spiergroei.
 
Wat is voor een vrouw dan licht gewicht en dan wel zo dat je nog wel echt traint? Zit er verschil in dit gewicht voor je onder en bovenlijf?
Ben erg benieuwd!

Groetjes Désirée

Wat voor de 1 licht is is voor de ander te zwaar je moet zelf daar je balans in vinden. Pak gewoon is wat dumbbells kijk met welk je nog gemakkelijk veel reps kan maken boven en onderlichaam geen verschil.
Gewoon lekker op je gemak gaan experimenteren, je merk vanzelf wel wat te zwaar is.
Mochten je spieren toch snel ontwikkelen pak je wat minder.

Succes
 
een gewicht waarmee je 15 herhalingen mee kunt doen.
voor mij is het trouwens geen 'echt' trainen, herhalingen boven 12 zijn voor uithoudingsvermogen, niet stimulatie tot spiergroei.


stimuleert je spieren op een andere manier lichaam wordt strakker een ongetrainde tricep lubbert kan je nog zo'n uithoudingsvermogen hebben daar wordt die echt niet strakker van trainen met lichte gewichten wel ze zullen niet mega worden maar wel strakker !!!
 
stimuleert je spieren op een andere manier. lichaam wordt strakker. een ongetrainde tricep lubbert. kan je nog zo'n uithoudingsvermogen hebben daar wordt die echt niet strakker van. trainen met lichte gewichten wel ze zullen niet mega worden maar wel strakker !!!

hè? kun je dat verduidelijken? strak wordt je als er minder spek omheen zit. dan moet je minder eten. vrouwen krijgen in tegenstelling tot mannen sowieso nooit 'mega' spieren omdat ze niet genoeg testosterone aanmaken.
of wil je suggereren dat als een vrouw een paar keer een 5 x 5 schema uitvoert dat ze in een vent verandert? ik zou toch ooit het idee de wereld uit helpen dat vrouwen 'anders' moeten trainen dan mannen (of mannen anders dan vrouwen ;)). het is gewoon niet waar.
 
hoe meer spier hoe hoger de verbranding, met minder eten alleen zul je niet een super strak lichaam krijgen, 3 factoren goed eten,trainen en rust zullen zorgen voor een strak lichaam.

Teveel spieren vind ze niet mooi omdat ze snel ontwikkelt dan ga je niet te zwaar trainen. maar das mijn mening.
 
hoe meer spier hoe hoger de verbranding, met minder eten alleen zul je niet een super strak lichaam krijgen, 3 factoren goed eten,trainen en rust zullen zorgen voor een strak lichaam.

extra spiermassa in ruste maakt weinig uit voor de stofwisseling. voor de rest klopt het.
maar er is training en training. je wordt strak met minder spek omheen en als er goed spiermassa onder zit. dat laatste is heel belangrijk. spieren kweek je niet met veel herhalingen/laag gewicht. als je een laag vetpercentage hebt maar geen spieren lijk je algauw op zo'n magere huppelk*t uit modebladen.

Teveel spieren vind ze niet mooi omdat ze snel ontwikkelt dan ga je niet te zwaar trainen.

als ze snel massa opbouwt, gefeliciteerd :) dan zit je op de 5% vrouwen die het doen. de rest moet klerehard werken om enig resultaat te boeken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb weer eens een vraag.
Ik train met als doel een slanker lichaam te krijgen.
Maar mijn natuurlijke bouw is al erg gespierd. (voordat ik met trainen begon waren mijn quadriceps al zo duidelijk aanwezig dat deze al ver buiten mijn knieën steken).
Moet ik nou door mijn bouw nog oppassen dat ik niet te breed word. Tenminste te breed voor mijn doel? Moet ik het gewicht niet te hoog maken? Bijvoorbeeld voor benene maximaal 20 kg en meer reps?
Hoe belangrijk is je bouw dus? Kan je een doel nastreven (slank) wat niet bij je past?

Groetjes Désirée

PS: Misschien toch maar eens foto's posten? Ben alleen bang voor kritiek

inderdaad meer reps en minder gewicht.. betere definitie minder spieropbouw
 
als je cardio doet heb je een verbranding tijdens, krachttraining daarin tegen heeft zelfs een verbranding als je thuis op de bank zit.
 
Zou gewoon lekker blijven trainen. Zo snel wordt het toch niet enorm veel gespierder. In het begin kan het even snel gaan misschien, maar na een tijdje minder snel. En gespierde benen zijn mooi.

Voor iedereen is het ook anders wat wel of niet werkt om je doel te berijken. Probeer je lichaam te leren kennen en hoe die reageerd op de trainingen.

maar geloof me enorm gespierd wordt je niet snel.
 
als je cardio doet heb je een verbranding tijdens, krachttraining daarin tegen heeft zelfs een verbranding als je thuis op de bank zit.

als je intervaltraining (HIIT) doet, heb je een verhoogde vetverbranding tot 24 uur achteraf.
 
Laatst bewerkt:
Vind interval te vermoeiend om te doen. En daarmee vind ik zelf dat er teveel inspanning wordt gevergt van je beenspieren. Wat toch niet altijd even handig is als je benen zwaar traind. Ze krijgen niet de rust die ze nodig hebben vind ik. Beter cardio op nuchtere maag en geen interval.

Maar dit is mijn opinie wat voor mij beter werkt.
 
Back
Naar boven