AndroidHealthClinic

Geesten oproepen, glaasje draaien... wie heeft het wel eens gedaan?

Heb je ervaring met glaasje draaien, geesten oproepen?

  • Ja, het was een spannende ervaring!

    Stemmen: 11 5,2%
  • Ja, maar ik heb er enorm spijt van, heb nu spoken in mijn hoofd!

    Stemmen: 5 2,4%
  • Nee, maar ik geloof er wel in en het lijkt me wel leuk om een keer te doen.

    Stemmen: 11 5,2%
  • Nee, ik geloof er wel in maar ik blijf er ver bij vandaan, veel te gevaarlijk!

    Stemmen: 47 22,3%
  • Ik ben EricR en ik geloof niet in geesten, het bestaan ervan is nooit wetenschappelijk bewezen met b

    Stemmen: 121 57,3%
  • Ik ben paragnost.

    Stemmen: 16 7,6%

  • Totaal stemmers
    211

Bezoekers in dit topic

Vind het toch allemaal vreemd. Ik zelf geloof er niet in, heb het ook niet gedaan. Maar toch hoor je allemaal verhalen van mensen die het hebben gedaan en vreemde dingen hebben meegemaakt....
 
Zou toch wat zijn als jij in de hemel komt en wij niet... Shit zeg, zet me echt aan het denken dit.
 
In de hemel is geen bier daarom drinkt benchMarc het hier, zoiets toch? **** de hemel, **** geesten, **** parazwetsers en **** Ouija-borden. Als er geesten zijn mogen ze me vanavond komen halen in mijn slaap :D

Dat als is overigens geen twijfel, ik ben er voor 99,99999999999% van overtuigd dat er niets is, maar die ene miljardste procent wil ik nog wel open laten. 72 maagden klinkt toch best goed.
 
In de hemel is geen bier daarom drinkt benchMarc het hier, zoiets toch? **** de hemel, **** geesten, **** parazwetsers en **** Ouija-borden. Als er geesten zijn mogen ze me vanavond komen halen in mijn slaap :D

Dat als is overigens geen twijfel, ik ben er voor 99,99999999999% van overtuigd dat er niets is, maar die ene miljardste procent wil ik nog wel open laten. 72 maagden klinkt toch best goed.

Wel eens serieuz aan de slag geweest met een Ouija bord eric? Gewoon uit interesse.
 
In de hemel is geen bier daarom drinkt benchMarc het hier, zoiets toch? **** de hemel, **** geesten, **** parazwetsers en **** Ouija-borden. Als er geesten zijn mogen ze me vanavond komen halen in mijn slaap :D

Dat als is overigens geen twijfel, ik ben er voor 99,99999999999% van overtuigd dat er niets is, maar die ene miljardste procent wil ik nog wel open laten. 72 maagden klinkt toch best goed.

:roflol:

Maar ik ben dus ook EricR. Opbokken met die bullcrap. Allemaal mensen die zelf tè hard erin geloven en gaan kloten met dat ding, vaak onbewust natuurlijk. Je kunt jezelf zo gek maken als je wilt, daar zijn je hersenen wel toe in staat.
 
Wel eens serieuz aan de slag geweest met een Ouija bord eric? Gewoon uit interesse.

Serieus aan de slag geweest? Nee, maar ik zou er alleen serieus aan de slag mee kunnen gaan om een parazwetser de schedel mee in te slaan. Dat is het enige nuttige van zo'n board.

Heb een uitzending gezien van Penn&Teller 'Bullshit'. Eerst worden de deelnemers aan het werk gezet met een Ouija-board in een normale setting. Daarna worden ze geblinddoekt en wordt het board omgedraaid. Echter de deelnemers gaan dus nog steeds naar de plekken waar de Yes en No in eerste instantie hebben gelegen. Bullshit dus, of waren die geesten ook op eens geblinddoekt of zo?
 
Toen ik 16 was wel eens glaasje draaien gedaan. Sloeg nergens op, de antwoorden waren allemaal nonsens. Glaasje bewoog wel, was vreemd om te zien maar niets meer dan dat.

Verder veel geest-verhalen gehoord, ook van mensen uit mijn directe omgeving welke maar moeilijk naast me neer te leggen zijn.

Echter, ik kan me gewoon helemaal niets voorstellen bij een wereld waarin geesten nog rondzwerven. Zal lekker druk zijn dan. Beetje hetzelfde idee als wat ik heb bij het heelal. Dat eindigt ook nergens en geen mens die er zijn vinger op kan leggen.
 
Laatst bewerkt:
Serieus aan de slag geweest? Nee, maar ik zou er alleen serieus aan de slag mee kunnen gaan om een parazwetser de schedel mee in te slaan. Dat is het enige nuttige van zo'n board.

Heb een uitzending gezien van Penn&Teller 'Bullshit'. Eerst worden de deelnemers aan het werk gezet met een Ouija-board in een normale setting. Daarna worden ze geblinddoekt en wordt het board omgedraaid. Echter de deelnemers gaan dus nog steeds naar de plekken waar de Yes en No in eerste instantie hebben gelegen. Bullshit dus, of waren die geesten ook op eens geblinddoekt of zo?

Die borden zijn te bestellen, niet dat ik je er toe aan wil zetten. Maar als je eens heel serieus te werk gaat, zou je denk ik (on)aangenaam verrast zijn wat er je te wachten staat / kan staan.

Maar ik raad het je niet aan, want ik zou toch niet de persoon willen zijn die je er tot aanzet.
 
Haha omfg heeeeeeeeeeeeeerlijk die ouija bord
Heb echt de grappigste shit toen meegemaakt:roflol:
Een van mijn vrienden toendertijd spoorde niet helemaal, en al helemaal niet met drank op.
Toen er niks gebeurde resulteerde dit in hem in het glasje pissen en de geest uitdagen:roflol:
Damn wat hebben we gelachen om die gozer! Hij is nog steeds in orde en niks mis mee
 
Zelf geloof ik er ook niet in, maar aanleiding van dit topic is dat ik intussen heel wat mensen ken die nu niet bepaald gek zijn en die dus ervaring hebben met glaasje draaien.

Verder weet ik zeker dat ze me niet in de zeik willen nemen. Ik ben dus van plan binnenkort eens een sessie bij te wonen met wat mensen die beweren er behoorlijk wat ervaring mee en kennis van te hebben.

Als het zover is zal ik in elk geval mijn ervaringen posten, mocht ik nog niet van de duivel bezeten zijn dan ;)
En ja, ik zal goed kijken of er geen grappenmaker onder de tafel zit.
 
Heb het twee keer gedaan, eerste keer vet :cool:...drie keer na elkaar op halloweennacht, in een oud huis van een vriendin (samens met nog een vriemdin en een vriend)....:D

2e keer was minder, met mijn nonkel en twee broers, maar ik sloeg in paniek:(...was echt bang:o

Moet wel zeggen dat de eerste keer was in een periode dat i niet zoveel met God bezig was, tweede keer was dat wel zo;)
Jij bent behoorlijk gelovig als ik het goed begrijp. Waarom heb je dan "g*ddamn" in je handtekening staan? Niet dat het mij wat boeit, ik potverdomme er aan toe, maar dat jij het gebruikt vind ik vreemd.
 
Die borden zijn te bestellen, niet dat ik je er toe aan wil zetten. Maar als je eens heel serieus te werk gaat, zou je denk ik (on)aangenaam verrast zijn wat er je te wachten staat / kan staan.

Maar ik raad het je niet aan, want ik zou toch niet de persoon willen zijn die je er tot aanzet.

Ik pis al in mijn broek als ik er aan denk, niet van angst maar van het lachen. Die crap wordt in de USA verkocht door Parker Brothers als speelgoed, waarom zou dat toch zijn? Als daar kwade zaken mee uitgevoerd kunnen worden hadden ze in de USA al zware schadeclaims aan de broek gehad.

Parker Brothers maakt die boards al tig jaar, hier een site die dat soort boards verkoopt :

Ouija Board
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

The Mysterious Mystifying Game, hoe duidelijk wil je het hebben? Het wordt verkocht als bord-spel. Soort van ganzeborden of mens-erger-je-niet, maar dan even anders.
 
Als je deze maand even langskomt zijn er nog 71.
 
Ik verdenk de meeste mensen die een zogenaamde bad-trip hebben gehad toch gewoon van wishful thinking. Als je maar hard genoeg gelooft dat je een kwaaie geest in je glas hebt gehad, ga je er vanzelf één zien.
 
Bad trips zijn cool, weet je ook gelijk of er nog lijken in de kast van je brein zitten.
 
The Straight Dope Mailbag: The Straight Dope Mailbag: How does a Ouija board work?
Ouija board

Nog wat skeptische links aangaande de Ouija-boards.

What makes the pointer move? An effect similar to that which occurs in dowsing, known as the ideomotor effect. This is a fancy name for involuntary/unconscious movement, such as a dowser's hand flicking enough to move his stick when he passes over an area he knows has water. (In fact, Cecil has discussed this very subject.) The basic point is that your muscles can move without your consciously thinking, "move to the word YES." As the Skeptic''s Dictionary says, "suggestions can be made to the mind by others or by observations. Those suggestions can influence the mind and affect motor behavior. What is purely physiological, however, appears to some to be paranormal." In other words, if you believe this stuff and are trying to get the spirits to answer questions proving that they are all-knowing, and you ask a question that you already know the answer to (for example, "What's my father's name?"), odds are that your own hands will do the rest by spelling out your answer. That's where trying it blindfolded comes in (provided you haven't memorized the board, obviously). If it's spirits, they should be able to guide your hands no matter whether you can see or not. But if it's you doing it unconsciously, the blindfold will screw things up.
 
Ik deel dezelfde passie als EricR als het op dat gedoe aankomt
Omg, vooral die char medium echt waar me bloed begint ervan te koken
Hoe durft die vieze slet zo mensen voor de gek te houden, gare psyco bitch!
Als zij zo eens durfde over mijn oma te praten
RAMPAGE :splat: :splat: :splat:


**************Ho********kU****sLe**********
 
Back
Naar boven