XXL Nutrition

eet ik teveel?

Bezoekers in dit topic

Herkules

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
2 okt 2006
Berichten
476
Waardering
19
Lengte
1m86
Massa
79kg
Vetpercentage
10%
Hi, ik heb een vraagje: eet ik teveel?
Zo ziet mijn voedingsschema eruit:

7.30: 8 boterhammen met kipfilet
11.00: 4 boterhammen met stroop
13.00: 4 boterhammen met kipfilet
15.30: 8 boterhammen met stroop/pindakaas/kipfilet
17.00: eiwitshake
18.00: avondeten; 2 borden vol (gister was het tortellini met groentesaus)
19.00: boerenkool met rookworst; 1 bord vol (had nog honger na het avondeten)
21.00: 500gr. kwark

Het is een bulkschema zoals je wel ziet ;)
Hierbij drink ik ongeveer 3 liter water.

Mijn stats zijn:
16 jaar
1.85m
75kg
17% bf

Caloriebehoefte:
± 2900kcal

Ik vroeg me dus af of ik teveel eet, want ik hoor namelijk van heel veel mensen dat ik dat doe (ouders enz.) Nou trek ik me er niet zoveel van aan maar ik vroeg me af of jullie ook denken dat het teveel is, anders blijf ik gewoon zo dooreten!
Alvast bedankt voor reacties!
 
wat eet jij veel boterhammen man, ik zou die boterhammen van 7,30 vervangen door brinta met magere melk en waarom eet je geen tonijn?

Maar teveel vind ik het niet ik zelf zit aan de 3300 kcal per dag
 
Ja, je zal ongetwijfeld dik worden met dit schema. Ga gewoon 10% boven je onderhoudsniveau zitten en hoog in je eiwitten. Dit is echt niet nodig! Straks moet je heel diep gaan om het vet eraf te halen aangezien je nu al op 17% zit.

En eet om de 3 uur of 2,5 uur. Die avond maaltijd en dan 1 uur later weer een bord boerenkool de tering.
 
Het is veel hoor, je krijgt meer dan je caloriebehoefte binnen zo.
Knap dat je smorgens zoveel boterhammen door je keel krijgt.
 
Het is veel hoor, je krijgt meer dan je caloriebehoefte binnen zo.
Knap dat je smorgens zoveel boterhammen door je keel krijgt.

haha ja dacht ik net aan, 8 boterhamme ben ik denk ik wel kwartier mee bezig, brinta met melk heb ik binne 3min. weg.
 
Ja , dit is best veel brood wat jij wegwerkt.

Respect.
 
wat eet jij veel boterhammen man, ik zou die boterhammen van 7,30 vervangen door brinta met magere melk en waarom eet je geen tonijn?

Maar teveel vind ik het niet ik zelf zit aan de 3300 kcal per dag

Eet geen tonijn, omdat ik het niet lust :P En denk ook niet dat mn ma dat gaat halen voor me ;)

Ja, je zal ongetwijfeld dik worden met dit schema. Ga gewoon 10% boven je onderhoudsniveau zitten en hoog in je eiwitten. Dit is echt niet nodig! Straks moet je heel diep gaan om het vet eraf te halen aangezien je nu al op 17% zit.

En eet om de 3 uur of 2,5 uur. Die avond maaltijd en dan 1 uur later weer een bord boerenkool de tering.

Volgens mij zit ik al hoog genoeg in de eiwitten met al die kipfilet die ik eet. Zal wel wat minder gaan eten dan!

Het is veel hoor, je krijgt meer dan je caloriebehoefte binnen zo.
Knap dat je smorgens zoveel boterhammen door je keel krijgt.

Moet eerst kranten gooien dus ben dan al wakker, vandaar ;)
 
in kipfilet zit nie zo gek veel eiwitten in, in een blikje tonijn zit meer in, en waarom zou je moeder dat niet kopen,blik tonijn is goedkoper dan kipfilet.
 
:eek:wat eet jij veel voor zo'n jong ventje (no dis;))
Moet ik ook eens beginnen doen, en vroeg opstaan bevordert idd de eetlust, ik neem aan dat je ook redelijk vroeg gaat slapen, en dat je redelijk mager (ecto,ecto-meso)bent (anders moet je echt niet zoveel eten hoor;))

Anders gewoon blijven eten, (krantenwijk is goeie cardio lijkt mij) en trainen als een beest (ook voldoende slapen he;))
En wat nou ik lust geen tonijn...mietje, eten;) moet je doen
 
in kipfilet zit nie zo gek veel eiwitten in, in een blikje tonijn zit meer in, en waarom zou je moeder dat niet kopen,blik tonijn is goedkoper dan kipfilet.

Goedkoper wss, maar er zit ongeveer evenveel eiwitten in 100gr kip dan in 10gr tonijn hoor (op een gr. of 2-3 na;))
 
:eek:wat eet jij veel voor zo'n jong ventje (no dis;))
Moet ik ook eens beginnen doen, en vroeg opstaan bevordert idd de eetlust, ik neem aan dat je ook redelijk vroeg gaat slapen, en dat je redelijk mager (ecto,ecto-meso)bent (anders moet je echt niet zoveel eten hoor;))

Anders gewoon blijven eten, (krantenwijk is goeie cardio lijkt mij) en trainen als een beest (ook voldoende slapen he;))
En wat nou ik lust geen tonijn...mietje, eten;) moet je doen

Jammer genoeg lig ik dus wel laat in bed, lig er meestal pas rond half 11 in dus heb maar 7 uur nachtrust :(
Krantenwijk doe ik op mn brommer dus is geen goede cardio :P
Doe wel 2x kickboxen & 2x voetbal in de week dus dat is wel goede cardio.

Vetpercentage was laatst gemeten en toen zeiden ze dat het 17% was, oordeel anders zelf maar:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
hmm ik slaap meestal pas tege 12 uur en moet er om 6uur uit,heb dus ook nie zoveel nachtrust maarja het is nie anders.
 
Nachtrust van 7 uur lukt wel, zeker bij jonge mensen;), Bf lijkt wel wat lager lijkt me, idd geen krantencardio:p...maar kickbox en voetbal is wel topt, je eet zeker niet teveel, blijf maar lekker eten, an als je wil kan je toch om 10u half 11 al slapen;)

Maar wel goed bezig, veel sport;)
 
Zo erg is t nog lang niet bij mij ;)
 
eet ik teveel?

reken eerst eens precies uit op bijv. calorietabel.nl uit hoeveel kcal alles bestaat en vergelijk dit met je onderhoud.

ps: je vet zal wel lager zijn als 17 ik denk eerder 14 ongeveer.
 
lekker blijven eten...

7 uur slaap is zat..

tussen de 4 en 7 uur is ideaal.
 
lekker blijven eten...

7 uur slaap is zat..

tussen de 4 en 7 uur is ideaal.
Als je goed met onze sport bezig bent is tussen de 4 en de 7 voor de meeste personen (veel) te weinig. Vooral voor een jongen van 16 die nog in de groei is.

Herkules: 24 bammetjes en een uur na het avondeten nog een bord boerenkool met rookworst....Gsus, heb je een vreet/vraatziekte? Overigens is jouw bf bijlangenanie 17%!
 
Nee, je moet nog groeien!

Zo rustig door blijven eten, beetje extra beweging als je wat aan de dikkere kant wordt, maar niet verminderen.:meal:
Je bf-getal is trouwens lager dan 17%
 
Back
Naar boven