MuscleMeat

Nederland: Wat ga jij stemmen?

Wat stem jij?

  • CDA

    Stemmen: 6 5,2%
  • ChristenUnie

    Stemmen: 1 0,9%
  • D66

    Stemmen: 1 0,9%
  • GroenLinks

    Stemmen: 3 2,6%
  • Lijst Pim Fortuyn

    Stemmen: 9 7,8%
  • PvdA

    Stemmen: 10 8,7%
  • SGP

    Stemmen: 1 0,9%
  • SP

    Stemmen: 15 13,0%
  • VVD

    Stemmen: 37 32,2%
  • 1NL

    Stemmen: 11 9,6%
  • Ik ben Belg

    Stemmen: 21 18,3%

  • Totaal stemmers
    115

Bezoekers in dit topic

kom op zeg.... jij wil toch niet beweren dat die 33 (zie poule) stemmen hier de rijken boven laag van de bevolking vertegenwoordigen. geloof me als je rijk bent en juist voor de VVD zou moeten stemmen dan zit je niet de hele dag hier op deze site post te mailen omdat je het dan te druk hebt met werken.

Die gasten hier wonen of nog bij hun ouders en dan ben je bij voorbaat een wanebee (die stemmen wat de ouders stemmen) of je bent een gemiddelde werknemer met te veel tijd om tijdens de baas zijn tijd een beetje zinvolle informatie over gezondheid en lijf te ventileren omdat je dat intresanter vindt dan je werk. En de overige groep is werkeloos of werkt s'nachts in een of andere uitgaans gelegenheid... nou daar wordt je ook niet rijk van...

Het gros van de mensen hier zou eigelijk als een havenarbeider moeten stemmen. Alleen dat is een beetje k*t voor je ego... dus stem je op de VVD.

Onzin. Ik woon niet thuis, ik verdien niet geweldig veel, maar ook zeker niet slecht. Mijn vader is Timmerman en stemt ook gewoon VVD.

Nijmegen is zo links om de volgende redenen:
Veel allochtonen
Veel uitkeringen
Veel studenten (zowiezo belachelijk dat die stemmen in de stad waar ze alleen maar een paar jaar studeren)

VVD is gewoon het enige echt goede rechts. Dus als je orientatie aan de rechterkant ligt kom je al snel op VVD uit. Wees maar blij dat er hier nog niet zoiets is als Vlaams Blok want dan had je een hele andere uitslag gehad.

Over het algemeen word de VVD gezien als partij voor de rijken en ondernemers. Echter gaat het goed met de ondernemers, gaat het meestal ook imo wel goed met de werknemers. Dus is het klimaat gunstig voor werkgever, is er ook een blij gezicht op de werknemer.
 
Iedere partij heeft zijn rotte appels en natuurlijk spreekt de linkse signatuur een bepaald soort volk aan. Maar genoeg zogenaamd werklozen, die SP-er zijn, die zich het schompes werken als vrijwilliger. Werk waar anderen zich te goed voor voelen, werk waar ze dus niet betaald voor krijgen. Dankzij de uitgeklede zorg is dat vaak het enige alternatief en gelukkig zijn er genoeg 'uitkeringstrekkers' die zich niet te goed voelen voor dat soort werk.

Parasieten keihard aanpakken, maar het aandeel parasieten bij de SP is niet van dien aard dat het exemplarisch is voor de partij.

Vrijwilligers werk kunnen zij ook doen, omdat zij tijd over hebben!! Er zijn ook werkenden die dat doen in hun avonduren na het gewone werk. Geen excuus dus!
 
Wie zegt dat ik het als excuus aanvoer dan? Geef alleen aan dat er genoeg vrijwilligerswerk wordt gedaan en dat degenen die echt parasitair leven hard mogen worden aangepakt.

Maar over het algemeen zijn de parasieten niet het zogenaamde werkschuwe linkse tuig maar eerder bepaalde LPF-achtige semi criminelen die een uitkering trekken, er bij beunen en dan nog het lef hebben om op deze maatschappij kritiek te hebben. Vooral op de allochtonen die hun baantjes zouden inpikken.

Leer mij dat volk kennen, heb er jaren lang tussen gewoond en een redelijk groot gedeelte van dat volk is klant bij mijn werkgever. Dat zijn de echte paupers. Racistisch, lui, parasitair, dom en weet ik wat nog meer.
 
Vrijwilligers werk kunnen zij ook doen, omdat zij tijd over hebben!! Er zijn ook werkenden die dat doen in hun avonduren na het gewone werk. Geen excuus dus!

Even met een collecte bus lopen is wannabe vrijwillergers werk. Er lopen ook wat fuguren tussen die ook zogenaamd met een collecte bus lopen maar leuk hun kinderen met de bus laten lopen, vorige week liep er nog een kleine ventje van 10 met een bus voor de nier stichting.

Vrijwilligers werk is in de bijlmer eten inzamelen en midden in de nacht drugsverslaafde eten geven, vrijwilligerswerk is heroine hoertjes helpen[ondersteunen proberen uit het milieu krijgen] bij de keileweg, vrijwilligerswerk is kinderen opvangen van ouders die geen kinderopvang kunnen betalen[ van 's morgens vroeg tot 22.00 's avonds als de laatste ouder zijn kind ophaalt.
 
En voor degenen die dat soort werk uitvoeren heb ik respect. Zelf ben ik een kapitalistisch zwijn en zou die keuze nooit maken, maar zonder dit soort onbaatzuchtige mensen zouden een hoop mensen in de kou staan.
 
En voor degenen die dat soort werk uitvoeren heb ik respect. Zelf ben ik een kapitalistisch zwijn en zou die keuze nooit maken, maar zonder dit soort onbaatzuchtige mensen zouden een hoop mensen in de kou staan.

Mensen die zich zo laten afglijden doen dat zelf. Als ze dan geen mensen in hun omgeving hebben glijden ze af. Shit happens. Als alle mensen gewoon betaald werk zouden doen, zouden bepaalde baantjes die nu vrijwillig zijn ook wel gedaan kunnen worden tegen betaling. Ik vind het hele vrijwiliigerswerk als hoofdwerkzaamheden onzin. Vind dat de gemeente dan maar mensen moet gaan aannemen voor dat soort werkzaamheden.
 
Tja maar dat doen gemeenten niet en niet iedereen heeft gelijke kansen. Afglijden is een ruim begrip, als je wordt geboren in een puinzooi heb je minder kansen dan als je wordt geboren in een normale gezinssituatie.

Natuurlijk, 'life is what you make it' (ben er zelf het levende bewijs van), maar zo werkt dat niet voor iedereen. Beetje barmhartigheid zou niemand misstaan, een koude kille samenleving met alleen oog voor je eigen situatie lijkt me ook geen pretje om in te leven. Ook al zijn we daar wel hard op weg naar toe.
 
Tja dit jaar voor het eerst moeilijk. normaal VVD en heb dat ook net weer gestemd maar kweet het dit keer nog niet. een beetje rechts vind ik wel lekker maar Rutte hmmm..
Die filosoof die op de VVD lijst staat en zich voor het eerst kandidaat heeft gesteld (uiteraard weet ik nu zijn naam niet meer) zal mijn stem wel krijgen.
In ieder geval een partij die luidkeels roept ÁAN HET WERK!!!
 
Tja maar dat doen gemeenten niet en niet iedereen heeft gelijke kansen. Afglijden is een ruim begrip, als je wordt geboren in een puinzooi heb je minder kansen dan als je wordt geboren in een normale gezinssituatie.

Natuurlijk, 'life is what you make it' (ben er zelf het levende bewijs van), maar zo werkt dat niet voor iedereen. Beetje barmhartigheid zou niemand misstaan, een koude kille samenleving met alleen oog voor je eigen situatie lijkt me ook geen pretje om in te leven. Ook al zijn we daar wel hard op weg naar toe.

AH! Dat is de dieperliggende oorzaak!! Schuldgevoel!! :D :D :D
 
kom op zeg.... jij wil toch niet beweren dat die 33 (zie poule) stemmen hier de rijken boven laag van de bevolking vertegenwoordigen. geloof me als je rijk bent en juist voor de VVD zou moeten stemmen dan zit je niet de hele dag hier op deze site post te mailen omdat je het dan te druk hebt met werken.

Die gasten hier wonen of nog bij hun ouders en dan ben je bij voorbaat een wanebee (die stemmen wat de ouders stemmen) of je bent een gemiddelde werknemer met te veel tijd om tijdens de baas zijn tijd een beetje zinvolle informatie over gezondheid en lijf te ventileren omdat je dat intresanter vindt dan je werk. En de overige groep is werkeloos of werkt s'nachts in een of andere uitgaans gelegenheid... nou daar wordt je ook niet rijk van...

Het gros van de mensen hier zou eigelijk als een havenarbeider moeten stemmen. Alleen dat is een beetje k*t voor je ego... dus stem je op de VVD.

Ik moet eerlijk zeggen dat dit al vaak bij me op is geweest wanneer ik sommige figuren hoor mauwen over "links dit" of whatever.. wanneer ik zie dat mensen hier schreeuwen om rechts wanneer ze eigenlijk geen flauw idee hebben wat voor consequenties dat voor hun heeft..veel willen rechts omdat dan zogenaamd alle allochtonen het land uit moeten (net echt) .. maar wonen intussen nog bij hun ouders of lopen te zeuren dat ze niet rondkomen en dat het ziekenfonds 100 euro duurder is geworden op jaarbasis...

Zelf heb ik een eigen zaak en mag niet klagen wat financien betreft maar heb het er best voor over om een gedeelte van mijn luxe in te leveren voor de mensen die het wat minder hebben...

Meesten (lees bijna allemaal) kennen de partijpunten van de VVD niet eens maar stemmen puur uit onwetendheid. Daar is Pimmetje ook groot mee geworden.. de onwetende massa.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat dit al vaak bij me op is geweest wanneer ik sommige figuren hoor mauwen over "links dit" of whatever.. wanneer ik zie dat mensen hier schreeuwen om rechts wanneer ze eigenlijk geen flauw idee hebben wat voor consequenties dat voor hun heeft..veel willen rechts omdat dan zogenaamd alle allochtonen het land uit moeten (net echt) .. maar wonen intussen nog bij hun ouders of lopen te zeuren dat ze niet rondkomen en dat het ziekenfonds 100 euro duurder is geworden op jaarbasis...

Zelf heb ik een eigen zaak en mag niet klagen wat financien betreft maar heb het er best voor over om een gedeelte van mijn luxe in te leveren voor de mensen die het wat minder hebben...

Meesten (lees bijna allemaal) kennen de partijpunten van de VVD niet eens maar stemmen puur uit onwetendheid. Daar is Pimmetje ook groot mee geworden.. de onwetende massa.

Maar voor welke mensen die het minder hebben wil jij dit opgeven?
Ik niet voor iedereen. Om het minimum loon 10% op te krikken zeg ikja, haal er bij mij maar 3% vanaf. Maar om de uitkeringen omhoog te doen, mogen ze er bij mij nog geen cent af halen.

Ik stel het soms allemaal zwart wit. Zo ben ik niet. Ik bedoel iemand die een uitkering krijgt vanwegen arbeidsongeschiktheid (echt) dan vind ik heus dat die mensen wat meer mogen hebben. Maar onder de 40 die verrekken om te werken mogen ze van mij alles afpakken, op straat gooien enz enz.

@Advanced. Wij praten voor 22 november nog wel even over je keuze tijdens een training. En als ik je spot bij een zwaar setje bankdrukken mag je jou keuze op het moment van spierfalen herhalen;)
 
AH! Dat is de dieperliggende oorzaak!! Schuldgevoel!! :D :D :D

Moet ik nu ook al links gaan geven naar 'begrijpendlezen.nl'? Wie zou er een schuldgevoel hebben dan?
 
Maar voor welke mensen die het minder hebben wil jij dit opgeven?
Ik niet voor iedereen. Om het minimum loon 10% op te krikken zeg ikja, haal er bij mij maar 3% vanaf. Maar om de uitkeringen omhoog te doen, mogen ze er bij mij nog geen cent af halen.

Ik stel het soms allemaal zwart wit. Zo ben ik niet. Ik bedoel iemand die een uitkering krijgt vanwegen arbeidsongeschiktheid (echt) dan vind ik heus dat die mensen wat meer mogen hebben. Maar onder de 40 die verrekken om te werken mogen ze van mij alles afpakken, op straat gooien enz enz.

@Advanced. Wij praten voor 22 november nog wel even over je keuze tijdens een training. En als ik je spot bij een zwaar setje bankdrukken mag je jou keuze op het moment van spierfalen herhalen;)

Er zijn genoeg mensen die het minder hebben dan ik.. waarvoor ik wel wil "inleveren" ?

- mensen die niet kunnen werken door ziekte..
- mensen die tegen hun wil in werkloos zijn geworden wil ik ook voor betalen..
- mensen die wel werken maar moeilijk rond komen omdat ze mischien niet de mogelijkheid hebben gehad om wel een goede studie te volgen..
- Ouderen die hun hele leven lang hebben gewerkt en nu amper rond komen en in hun nadagen van hun leven een mieserig bestaan moeten lijden..
- Mensen die moeilijk rond komen van hun salarissen wat voordeel te geven betreft ziektenkosten etc.. zoadat hun ook eens op vakantie kunnen..

Deze en nog veel meer variaties op deze voorbeelden.. parasieten van de maatschappij heb ik een hekel aan en natuurlijk kunnen die van mij part ook onder een brug gaan wonen.. maar dat spreekt voorzich.
 
Er zijn genoeg mensen die het minder hebben dan ik.. waarvoor ik wel wil "inleveren" ?

- mensen die niet kunnen werken door ziekte..
- mensen die tegen hun wil in werkloos zijn geworden wil ik ook voor betalen..
- mensen die wel werken maar moeilijk rond komen omdat ze mischien niet de mogelijkheid hebben gehad om wel een goede studie te volgen..
- Ouderen die hun hele leven lang hebben gewerkt en nu amper rond komen en in hun nadagen van hun leven een mieserig bestaan moeten lijden..
- Mensen die moeilijk rond komen van hun salarissen wat voordeel te geven betreft ziektenkosten etc.. zoadat hun ook eens op vakantie kunnen..

Deze en nog veel meer variaties op deze voorbeelden.. parasieten van de maatschappij heb ik een hekel aan en natuurlijk kunnen die van mij part ook onder een brug gaan wonen.. maar dat spreekt voorzich.

Dat zeg ik. Je wil meer inleveren voor een bepaald type mensen. Dus hardwerkende mensen!! Dat vind ik ook niet zo'n probleem hoor. Maar meestal zijn het de kwallen die er van profiteren, en de eerlijke hardwerkenden die er niks beter van worden. Daarom ben ik ook zo tegen SP. Hier in Nijmegen krijgen mensen met een uitkering alles voor elkaar.
Kortingen in winkels, openbaar vervoer, bonussen rond kerst en de zomervakantie (en vakantiegeld, wie kan het bedenken). Zelfs meubels en witgoed worden door de gemeente Nijmegen verstrekt.
Daar kan ik dus niet mee leven!
 
Deze en nog veel meer variaties op deze voorbeelden.. parasieten van de maatschappij heb ik een hekel aan en natuurlijk kunnen die van mij part ook onder een brug gaan wonen.. maar dat spreekt voorzich.

Juist.. dat spreekt voor zich. Verantwoordelijkheid begint bij jezelf (dat staat ook in de beginselen van de SP). Maar ik denk idd net als wat Eric zegt, dat het parasiterende schuim eerder bij extreme rechtse clubjes te vinden is. De VVD niet want dat bevindt zich redelijk in het centrum. Maar als je gewoon in loondienst bent en verdient als een gemiddelde Nederlander, wordt je vet in je aars genomen als je vvd stemt. (als zelfstandige ligt dat anders natuurlijk).

En het feit dat het nu weer goed gaat met Nederland, en dat als links aan de macht komt de pot verteert wordt en dat dan rechts weer puin mag ruimen, is gewoon een staaltje verkiezingsretoriek. Tegenwoordig kun je niet zomaar gaan lopen smijten, want Nederland is -zoals alle landen- gewoon afhankelijk van de wereldeconomie.

In Nijmegen is de VVD zelfs zeer te spreken over de SP. Bij de gemeenteraadsverkiezingen sloot de Nijmeegse VVD een coalitie zeker niet uit. In tegenstelling tot een coalitie met GroenLinks. Gewoon een pragmatische partij dus, maar met oog voor de mens.
 
Laatst bewerkt:
@RichardV

Tegen de SP of tegen links in het algemeen? In Nijmegen heeft de SP 7 zetels, 2 van de 6 wethouders komen van de SP. Maar in jouw optiek is de SP dus verantwoordelijk voor het volledige beleid in Nijmegen?
 
Back
Naar boven