MuscleMeat

Spieren voelen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

UltraX

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 aug 2006
Berichten
2.985
Waardering
10
Kan het zijn dat je sommige spieren minder goed voelt als andere?

Ik heb dat vooral bij de biceps en triceps, en borst. Die voel ik veel minder alsi k het vergelijk met mijn schouders, buik, onderrug, benen onderarmen.
 
heb ik ook, alleen bij mij is het grotendeels andersom. heb dus nauwelijks last van mijn rug(lats etc.) maar wel van triceps, biceps, borst enzovoort.
 
Dus het is gewoon nog normaal, niet dat je je spieren fout of niet goed genoeg traint, zodat ze niet meer groeien ofzo.
 
nee, spierpijn is niet echt een indicator voor groei.

had bijvoorbeeld zelf altijd spierpijn in mijn borst, maar om nou te zeggen dat mijn borst erg voor loopt, nee. je hoeft spiergroepen dus niet te voelen willen ze groeien.
 
Ook niet erg tijdens de oefening, bench press voel ik alleen in mijn bort als ik echt breed pak, en bijvoorbeeld de peacher curl voel ik meet in mijn onderarm.

DL en de squat voel ik weer goed.
 
ik weet niet hoe lang je bezig bent, maar in 'het begin' vond ik het ook lastig om bij sommige oefeningen me echt te focussen op de spier die ik wilde belasten ermee... nu voel ik wel daadwerkelijk de spier die ik wil targeten op dat moment, ik denk dat het bij mij gebrek aan juiste techniek was... ga je zelf leren concentreren op het aanspannen van 1 bepaalde spier, dan kan je dat ook toepassen tijdens oefeningen... ik wist bijv toen ik begon niet eens hoe ik mijn rugspieren moest aanspannen, dan is het ook moeilijk om de nadruk erop te leggen tijdens oefeningen...
 
Effe proberen, 1 jaar lang beetje klooien, deed toen 2 keer in de week circa 45 min gewoon waar ik zin in had etc.

Nu wil ik het is sirieus gaan doen.
 
hm ja toch wel handig als je goed schema gaat volgen. en bijhouden wat je progressie is, ook erg belangrijk imo.
 
Ik denk dat iedereen wel spieren heeft die hij "betrr" voelt als andere

Vergeet niet dat de vezelverdeling in combinatie met je manier van trainen bepalend is voor hoe de belasting verdeelt wordt
Dit betekent niets anders dat als je een overwegend SO spier op dezelfde manier traint als een FOG dominante spier het effect en "gevoel" heel anders zal zijn.
 
Laatst bewerkt:
Verget niet dat de vezelverdeling in combinatie met je manier van traine bepalend is voor hoe de belasting verdeelt.

Voedingsschema?
 
Je voedingsschema zal op dezelfde manier voor al je spiergroepen gelden en niet specifiek de ene spiergroep anders beinvloeden als de ander.
 
nee, spierpijn is niet echt een indicator voor groei.

had bijvoorbeeld zelf altijd spierpijn in mijn borst, maar om nou te zeggen dat mijn borst erg voor loopt, nee. je hoeft spiergroepen dus niet te voelen willen ze groeien.

Dat heb ik ook zo, hier mijn top 5 meeste spierpijn:

1 Borst
2 Bovenbenen
3 Kuiten
4 Triceps
5 Bovenrug

Heb bijna nooit spierpijn in mijn biceps...
 
Dat heb ik ook zo, hier mijn top 5 meeste spierpijn:

1 Borst
2 Bovenbenen
3 Kuiten
4 Triceps
5 Bovenrug

Heb bijna nooit spierpijn in mijn biceps...

volgens mij heeft hij het over het branderig gevoel tijdens het trainen;)
ikzelf heb het ook niet erg in mn biceps dat ze echt branden, maar ze groeien wel goed. En ook bij borst en triceps voel ik mn spieren niet altijd branden.
 
Ook dat je die spieren voetl als je ze train, voorarmen branden hard! alleen de rest minder maar in somige voel ik ze we goed dat ik er iets mee doe en iets mee gedaan heb. Bij biceps voel ik ze alleen beetje minder kracht hebben en dat ze als ware gewoon uitgeput zijn.
 
ik voel nooit iets in mijn rug maar die groeit wel flink.pijn zegt dus niks over groei
 
Ik heb vrijwel overal spierpijn, behalve in mijn lats.
Wel toevallig dat dat net het lichaamsdeel is dat achterloopt.
 
Bedoel ik niet alleen maa pijn, maar ook gewoon tidjens de oefening dat je hem ook doet.
 
Heeft iedereen wel hoor. Ik voel mijn triceps tijdens het trainen altijd onwijs branden bijvoorbeeld, maar mijn lats voel ik bijna nooit branden. Is gewoon normaal, betekend niet dat je de ene spiergroep beter aanpakt dan de andere. Ik denk vooral dat als je zwaar traint en in een lage rep-range zit, dat je bijna niks zult voelen branden, terwijl juist als je een lichter gewicht neemt en hoger gaat zitten in je reps voel je het wel branden. Heeft denk beetje te maken met verzuring, maar weet het ook niet precies. Zal me er niet zoveel zorgen over maken.
 
THX voor de info!
 
Back
Naar boven