AndroidHealthClinic

Kan je door AS gewonnen massa naturel vasthouden? (1 bezoeker)

Kan je door kuren gewonnen massa op lange termijn naturel vasthouden?

  • Ja, geen probleem

    Stemmen: 6 10,0%
  • Alleen als je optimaal blijft trainen, eten, rusten, enz.

    Stemmen: 25 41,7%
  • Je gaat uiteindelijk onherroepelijk terug naar je natuurlijke plafond als je niet meer kuurt

    Stemmen: 20 33,3%
  • Je gaat uiteindelijk terug naar het niveau waar je op zat voor je kuur

    Stemmen: 9 15,0%

  • Totaal stemmers
    60

Bezoekers in dit topic

Zelda

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
13.160
Waardering
52
Ik ben wel benieuwd wat jullie hierover denken. Kan je op lange termijn dus na laten we zeggen na een jaar en langer massa vasthouden die je door kuren hebt gewonnen? Of kan dat alleen als je nog niet aan je natuurlijke max zat? Je hoort immers vaak dat kuren alleen verstandig is als je er op natuurlijke wijze alles al hebt uitgeperst. Maar als zo'n kuur dan alleen voor tijdelijke massa zorgt ben je dus gedwongen te blijven kuren.

Als je intensief, maar wel naturel doortraint, hou je je massa dan vast?

Ik vind dit een interessante vraag omdat je vaak hoort zeggen dat je pas moet kuren als je alles wat je naturel kan bereiken hebt bereikt. Maar als je dan alleen maar tijdelijke massa kan winnen, veroordeel je jezelf dus tot nooit meer stoppen.
 
Laatst bewerkt:
Als je over je natuurlijke max bent zal dat niet meer gaan.
 
Zou de antwoorden iets uitbreiden
 
Als je je niet precies in één van de antwoorden kan vinden kan je dit ook uitleggen in je post, ik kan de poll niet meer aanpassen.
 
je zult terug gaan naar je natuurlijke grens op lange termijn..denk dat daar wel wat langer dan een jaar voor nodig is..mits er goed gegeten/rust en getrained wordt.
 
Je behoudt de massa die je met je eigen hormoonproductie kan ondersteunen (mits je ervoor traint en eet). De hoeveelheid massa die je op natuurlijke wijze kan verkrijgen hoeft daar niet één op één mee overeen te komen. Dus je kan je 'natuurlijke' grens oprekken als het ware.
 
:thumbup:

Je behoudt de massa die je met je eigen hormoonproductie kan ondersteunen (mits je ervoor traint en eet). De hoeveelheid massa die je op natuurlijke wijze kan verkrijgen hoeft daar niet één op één mee overeen te komen. Dus je kan je 'natuurlijke' grens oprekken als het ware.
 
Als je optimaal rust, traint en eet naar de massa die je verkregen hebt zal je dit volgens mij kunnen behouden.

Elke uitspatting (negatief) zal je wel moeten bekopen in neerwaartse richting vrees ik.
 
maar de superdudes als ronnie en en jay en wie hebben we daar allemaal,die zullen langs de andere kant wel heel wat verliezen als ze stoppen met kuren,kijk maar naar mannen als flex wheeler en kevin levrone,allemaal beesten geweest,nu nog puppytjes maar wel vet respect voor de kerels!
 
Is kevin levrone ermee gestop dan???
Wanneer wanneer??
 
Als je optimaal rust, traint en eet naar de massa die je verkregen hebt zal je dit volgens mij kunnen behouden.

Elke uitspatting (negatief) zal je wel moeten bekopen in neerwaartse richting vrees ik.

Niet wanneer je al over je natuurlijke grens bent, hoe zou dit kunnen volgens jou dan?
 
Je behoudt de massa die je met je eigen hormoonproductie kan ondersteunen (mits je ervoor traint en eet).

En antwoord 3 in jouw poll is dus het enige juiste
 
Je verliest een hoop als je je niet aan de 2e optie houdt!
dus.."Alleen als je optimaal blijft trainen, eten, rusten, enz..."

Ik denk dat je zeker 80% van je gain verliest als je het na de kuur met de pet nagooit.
 
Niet wanneer je al over je natuurlijke grens bent, hoe zou dit kunnen volgens jou dan?

Als je natuurlijke grens index 100 is en je kuurt kan je vb tot index 120 gaan.

Indien je keihard blijft trainen met de kracht die je hebt op 120 en je voedingsschemais aangepast aan de massa en kracht van 120 dan zal het verlies toch beperkt blijven denk ik.
Bij vb een rustperiode van 2 à 3 weken zal je terugval uiteraard intenser zijn waardoor alles te herbeginnen is.

Dit zijn natuurlijk slechts enkele overpeinzingen die ik mij maak, geen wetenschappelijke feiten.;)
 
Ik denk dat je altijd wel wat terugval zal hebben als je helemaal stopt met kuren, maar als je goed blijft trainen en eten zul je wel een deel van je door je kuur gewonnen massa kunnen behouden.
 
Je kan het onmogelijk vasthouden, bij de ene duurt het wat langer dan de andere voor de terugval maar uiteindelijk verlies je ALLES boven je natuurlijke grens
 
Je kan het onmogelijk vasthouden, bij de ene duurt het wat langer dan de andere voor de terugval maar uiteindelijk verlies je ALLES boven je natuurlijke grens

Yep, helaas wel ja
 
Heren, zou je zeggen dat dosis TEST recht even redig is met gains tegenover wat je overhoud?

Hiermee bedoel ik als je 600mg test-e EW zet en je gained 10kg en houd 5kg over, ga je dan met een veel lagere dosis, bijvb 250 EW dan ook de helft gains verliezen als alle andere variabelen (aantal weken, pct, voeding enz.) gelijk blijven?
Of maakt de mindere dosis niet alleen pct gemakkelijker, maar ook gemakkelijker om de gains vast te houden?
 
Als je optimaal rust, traint en eet naar de massa die je verkregen hebt zal je dit volgens mij kunnen behouden.

Elke uitspatting (negatief) zal je wel moeten bekopen in neerwaartse richting vrees ik.

Dat kan al eens zijn een maaltijd overslaan of eens een nacht slecht slapen... Laat staan eens met de griep zitten... Dat zijn nu faktoren die je zelf niet in de hand hebt maar die iedereen overkomen. Bovendien, het hele jaar door geconcentreerd zijn op je voeding, training en rust dat lukt niemand, er is namelijk meer in het leven. Dus sowieso bergafwaarts terug naar natuurlijke niveau, helaas
 
Je gaat uiteindelijk onherroepelijk terug naar je natuurlijke plafond als je niet meer kuurt , MAAR...

Je kunt je "natuurlijke" plafond ook weer verhogen met IGF natuurlijk.
 
Back
Naar boven