Fitness Seller

Test/Tren kuurvoorstel | Korte esters vs Lange esters (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jamesss

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
10 apr 2006
Berichten
2.762
Waardering
31
Lengte
1m78
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Zo heren wederom val ik jullie lastig voor advies. Tijd terug heb ik een thread gemaakt met vragen over Test en Tren. Nu heb ik definitief besloten om Test/Tren te gaan doen maar nu zit ik te denken om voor korte esters te gaan. Nu heb ik nog geen ervaring met korte esters dus ik denk ik post een aantal voorstellen hier en dan hoor ik graag van jullie wat er nog bij moet of af moet.

Het initiele voorstel was:
1-12 Test E @ >500mg EW
1-10 Tren E @ 400mg EW
4-12 Proviron @ 50mg ED
1-18 VitB6 @ 200mg ED
14-18 Nolvadex @ 40mg ED week 1 / 20mg ED Week 2-4
14-17 Clomid @ 100mg dag 1-10 / 50 mg dag 11-20
Ergens in week 6-7 paar shots HCG
Week 12-14 paar shots HCG
Misschien wat Dostinex in de nakuur mocht dit nodig blijken

Als ik nu dit om ga rekenen naar korte esters kom ik ongeveer op dit maar weet niet of dit ok is.
Test E >500 EW = 360 mg Effectief pw zou dus worden Test Prop 150mg EOD = 431mg effectief PW
Tren E 400 EW = 272 mg Effectief pw zou dus worden Tren A 100mg EOD = 290 mg effectief PW
(BRON: [Link niet meer beschikbaar]

Nu zou ik dus met Test P op een dosis komen die vergelijkbaar met Test E tussen de 500 en 750 ligt. Dit klinkt voor mijn ideaal omdat ik meer dan 500 wou gebruiken maar de stap naar 750 wel groot vond ineens.
Maar ik heb met een ding nog geen rekening gehouden. Korte esters zijn blijkbaar mg voor mg effectiever en weet dus niet of ik zomaar die dosissen kan omrekenen en dan een goede kuur kan krijgen. Het zou goed mogelijk zijn dat als ik deze dosissen hanteer dat het dan iets teveel van het goede is. Dus laat aub iets horen als dat ook echt zo is!!

Zo dan nu de kuurvoorstellen: (Vit B6/Nolva/Clomid/HCG/Proviron blijven zelfde alleen weken schuiven beetje op)
1-10 Test Prop @ 150mg EOD
1-8/9 Tren A @ 75mg EOD

Of

1-10 Test prop @ 75mg ED
1-8/9 Tren A @ 37.5 mg ED

Ik prefeer om logische redenen EOD shots. Maar nu vraag ik me af kan dit heel erg veel kwaad. Scheelt me dit veel in gains?
Ik neem aan dat ik omdat ik korte esters gebruik korter moet/kan kuren. Is dit nog wel lang genoeg of dezelfde weken aanhouden als bij een lange ester kuur??

Wederom een shitload aan vragen en wederom alvast mijn dank voor de te komen antwoorden
 
Met kortere esters kun je korter kuren, maar 10weken testp vind ik niet echt meer kort kuren.
Sommige mensen geven de voorkeur aan korter kuren omdat ze dan minder last ondervinden van de side effects.

Verschil tussen ed en eod is dat je stabielere bloedwaardes hebt. Op papier is dat dus beter, maar veel mensen kiezen voor eod omdat ze niet elke dag willen injecteren.

Ik denk dat je het toch zelf uit moet proberen om te beslissen wat bij jou past.

Ik denk trouwens dat je op
1-6/8 100mg test p
1-6/8 75mg tren a
ook genoeg gaat voor je kuur met korte esters...

Ook kun je kijken wat een kickstart van korte esters in je kuur met lange esters zou doen.
Zijn maar wat ideeën hè :)
 
De beste resultaten worden gehaald met korte esthers.
Test prop verhoogt de gevoeligheid voor IGF in de receptoren op de plekken waar jij injecteert dus plaatselijke injects zullen betere resultaten geven in vergelijking met een enanthaatje. Dus als ik jou was zou ik gewoon voor EOD gaan als dit je makkelijker lijkt.

Als je Proviron gaat gebruiken kan je ook net zo goed een kleine hoeveelheid Masteron toevoegen dit werkt anti-catabolisch en is een anti-e. Maarja dit is aan jou om extra toe te voegen
 
Bedoel je Provi + Mast of de Provi vervangen voor Mast?
 
De beste resultaten worden gehaald met korte esthers.
Test prop verhoogt de gevoeligheid voor IGF in de receptoren op de plekken waar jij injecteert dus plaatselijke injects zullen betere resultaten geven in vergelijking met een enanthaatje. Dus als ik jou was zou ik gewoon voor EOD gaan als dit je makkelijker lijkt.

Als je Proviron gaat gebruiken kan je ook net zo goed een kleine hoeveelheid Masteron toevoegen dit werkt anti-catabolisch en is een anti-e. Maarja dit is aan jou om extra toe te voegen

klopt wat je zegt, maar igf-levels stijgen per definitie met a.a.s het heeft dus geen relatie tot test prop..

verder zijn alle a.a.s anabool..vanwege de verhoogde eiwit synthese etc...het is dus niet gerelateerd aan masteron..dat doen alle a.a.s

verder geen flame hoor bro...maar voordat we straks newbs gaan krijgen die een kuurtje masteron willen nemen omdat het anti-catabool zou zijn..en mensen die alleen test prop willen spuiten vanwege de igf-levels..;)
 
verder heb ik J.l een hele discussie over proviron en SHBG gevolgt op cuttingedgemuscle..big cat en consorten waren inmiddels overtuigd dat het verlagen van SHBG niet veel toegevoegde waarden zou leveren...(aangezien test SHBG waardes al aanzienlijk verlaagt) wat proviron een inferieur product zou maken..als aromatase blokker is het namelijk een zwak middel...hiermee zou je het zo hoog moeten doseren..dat nolvadex een veel goedkopere optie zou zijn..

zal eens de link opzoeken!
 
zoals belooft:


quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Bilter

It is my understanding that since proviron has a high affinity to bind with shbg it allows more free test in the system if test is included as part of you cycle. I may be mistaken here but that is my understanding.
--------------------------------------------------------------------------------



Proviron will bind with a higher affinity to SHBG, and therefor, by all the laws of physics, will displace testosteron from SHBG. That much is true, but no more.

Once testosteron is released from SHBG it is an environment in which it is not easily transported, since it is a lipophillic protein in a watery environment. It is also recognized as being in the wrong place. The result is that it will rapidly be degenerated, transported to the liver for further degeneration and then rapidly excreted. The final result of decreased test binding to SHBG is a drop in testosteron, not a rise. The ratio of free testosteron, as measured in bloods remains somewhat constant, but the total level of testosteron will decline, and the level of testosteron reaching destination tissues (which can't be measured under normal circumstances) will decline with it.

On top of transportation and protection, SHBG also plays a crucial role in test synthesis by increasing cAMP in leydig and Sertoli cells, and increasing androstendione transport into cells and test transport out of cells to increase andro-to-test conversion.


Proviron does not suppress endogenous testosteron? - Cutting Edge Muscle Forums
 
haha ik dacht korte kuur met lange esters.
jij denkt lange kuur met korte esters.

10 weken test prop en 8 weken tren a zou ik echt niet trekken.

waarom wil je dit eigenlijk?
als het is omdat je zoals jezelf zei mg voor mg meer terugkrijgt voor je geld bij een korte ester........dat is echt zo'n marginaal verschil en het imo op zo'n lange kuur niet de moeite waard.

sommige onderzoeken beweren zelf het tegenovergestelde;)

0 7 - 0 9 - 2 0 0 3

Hoe trager de ester, des te heftiger het anabool


Testosteronesters hebben meer bijwerkingen maar werken ook meer anabool naarmate ze 'trager' zijn. Dat concluderen Duitse endocrinologen uit proeven op apen. Hun onderzoek was bedoeld om meer te weten te komen over de mogelijkheden van testosteron als middel voor geboortebeperking bij mannen.


De onderzoekers deden proeven met drie testosteronverbindingen. Twee daarvan zijn bekend in het dopingmilieu: het kortwerkende testosteronenantaat en het langwerkende testosteronundecanoaat. De derde verbinding was testosteronbuciclaat - op z'n Engels: buciclate. Testostosteronbuciclaat is een langwerkende ester waar de World Health Organisation veel onderzoek naar laat doen.


De WHO hoopt een prikpil te maken die mannen maar één keer per maand hoeven te injecteren. De onderzoekers wilden weten of er geen bijzondere bijwerkingen aan langwerkende esters kleven.



T-enantaat
T-undecanoaat
T-buciclaat

Halfwaardetijd (gemeten in theezaadolie)
4,5 dagen
20,9 dagen
29,5 dagen

Toediening
20 mg puur T/kg - elke vier weken, 28 weken lang
20 mg puur T/kg - elke tien weken, 28 weken lang
20 mg puur T/kg - elke zeven weken, 28 weken lang

Estradiol (area under the curve)
Veel
Meer
Meest

LH/volume testes
Minder
Minder
Minder

Zaadcellen
Minst omlaag
Omlaag
Omlaag

Herstel (zaadcellen/LH/volume testes)
Snelst
Minder snel
Het langzaamst

Lichaamsgewicht
Stijgt het minst
Stijgt
Stijgt het meest

Creatinine, hemoglobine
Stijgt
Stijgt
Stijgt

Lipiden (dus ook het 'goede' HDL-cholesterol)
Daalt
Daalt meer
Daalt meer

Aanmaak purines (ATP, DNA - aanwijzing voor de toegenomen celdeling)
Omhoog
Nog meer omhoog
Nog meer omhoog


De onderzoekers rekenden in 'puur testosteron'. Esters zijn verbindingen van vetzuren en in het geval van testosteron dus verbindingen van testosteron met een vetzuur. Hoe langer dat vetzuur is, des te trager de ester. En hoe langer een vetzuur is, des te zwaarder een ester. Daardoor bevat honderd milligram testosterondecanoaat (trage ester) minder testosteron dan honderd milligram testosteronpropionaat (korte ester).


Sporters en trainers vergeten dat soms en halen uit studies, waarin onderzoekers verschillende esters met elkaar vergelijken, dat kortwerkende esters 'heftiger' zijn, en dat er helemaal niks 'heftiger' is dan testosteron zelf. Uit die studies blijkt immers dat de testosteronconcentraties na een injectie met zo'n kortwerkende ester hoger zijn.


Een rekensom. Het molecuulgewicht van testosteronenantaat is 400.6.Het molecuulgewicht van testosteronundecanoaat is 456.7. Honderd milligram testosteronenantaat bevat dus 1,14 meer testosteron dan honderd milligram testosteronundecanoaat. Maar uit de tabel kun je afleiden dat honderd milligram testosteron in de vorm van undecanoaat minstens 2,5 keer zo effectief is als honderd milligram testosteron in de vorm van enantaat. Korte esters heftiger? Niks ervan.


Doordat de onderzoekers in deze studie ervoor zorgden dat alle apen evenveel testosteron kregen, konden ze bewijzen dat de verestering wel degelijk uitmaakt. Lange trage esters werken beter, maar hebben ook meer bijwerkingen. In ieder geval in apen. Binnenkort komen er publicaties van onderzoeken op mensen.




Bronnen

1. Weinbauer GF, Partsch CJ, Zitzmann M, Schlatt S, Nieschlag E. Pharmacokinetics and Degree of Aromatization Rather Than Total Dose of Different Preparations Determine the Effects of Testosterone: A Nonhuman Primate Study in Macaca fascicularis. J Androl. 2003 Sep-Oct;24(5):765-774. [PubMed]
2. Cy Willson. The Best Test? Testosterone Magazine, Issue 222 August 16, 2002. [Link] In dit stuk vind je een tabel met de molecuulgewichten van verschillende T-esters.
 
klopt wat je zegt, maar igf-levels stijgen per definitie met a.a.s het heeft dus geen relatie tot test prop..

verder zijn alle a.a.s anabool..vanwege de verhoogde eiwit synthese etc...het is dus niet gerelateerd aan masteron..dat doen alle a.a.s

verder geen flame hoor bro...maar voordat we straks newbs gaan krijgen die een kuurtje masteron willen nemen omdat het anti-catabool zou zijn..en mensen die alleen test prop willen spuiten vanwege de igf-levels..;)

Test prop (of suspensie) zorgt voor verhoogde igf waardes in de lever meer dan bij andere aas.

Masteron heeft een anti-catabolische werking en ik heb het dus niet over verhoogde eiwit syntheses, dat is namelijk heel wat anders.
 
haha ik dacht korte kuur met lange esters.
jij denkt lange kuur met korte esters.

10 weken test prop en 8 weken trenbolone a zou ik echt niet trekken.

waarom wil je dit eigenlijk?
als het is omdat je zoals jezelf zei mg voor mg meer terugkrijgt voor je geld bij een korte ester........dat is echt zo'n marginaal verschil en het imo op zo'n lange kuur niet de moeite waard.

sommige onderzoeken beweren zelf het tegenovergestelde;)

Zo dat was best wel een interessant stukje tekst. Ik ga gewoon nog lekker door researchen heb nog 2 maanden de tijd.
 
Test prop (of suspensie) zorgt voor verhoogde igf waardes in de lever meer dan bij andere aas.

Masteron heeft een anti-catabolische werking en ik heb het dus niet over verhoogde eiwit syntheses, dat is namelijk heel wat anders.

bij suspensie kan ik me wat voorstellen( ohne ester)..maar bij prop vraag ik me dat sterk af..heb je eventueel een linkje..?

androgenen voorkomen dat cortisol zich kan hechten aan de receptor..dat maakt alle androgenen anabool c.q anti catabool..daarnaast zal de verhoogde eiwit synthese al zorgen voor een positieve stickstof balans in de spier..waardoor het anabool/anti catabool is...

verklaar je nader..ik wil namelijk wel weten over welke eigenschappen masteron "zou" beschikken..:)..
 
bij suspensie kan ik me wat voorstellen( ohne ester)..maar bij prop vraag ik me dat sterk af..heb je eventueel een linkje..?

androgenen voorkomen dat cortisol zich kan hechten aan de receptor..dat maakt alle androgenen anabool c.q anti catabool..daarnaast zal de verhoogde eiwit synthese al zorgen voor een positieve stickstof balans in de spier..waardoor het anabool/anti catabool is...

verklaar je nader..ik wil namelijk wel weten over welke eigenschappen masteron "zou" beschikken..:)..

Lees het boek, "Building the perfect beast" van L. Rea
 
Lees het boek, "Building the perfect beast" van L. Rea

igf waarde meest omhoog bij injecties maar niet bij orals ... first pass van een oral door de lever geeft flinke igf output... staat ook in building the perfect baboon van rea
 
Er staat duidelijk in dat Test prop je igf meer verhoogt, en ik had het helemaal niet over orals klaas want dat zit niet eens in ze kuurtje.
 
Er staat duidelijk in dat Test prop je igf meer verhoogt, en ik had het helemaal niet over orals klaas want dat zit niet eens in ze kuurtje.

Test prop (of suspensie) zorgt voor verhoogde igf waardes in de lever meer dan bij andere aas.

Masteron heeft een anti-catabolische werking en ik heb het dus niet over verhoogde eiwit syntheses, dat is namelijk heel wat anders.
nam aan dat je met ''andere'' over alle roids praatte...
 
nam aan dat je met ''andere'' over alle roids praatte...

Dat is dan mijn fout Klaas, ik weet ook dat de eerste 10dagen dat je orals neemt je IGF flink verhoogd word doordat ze gealkaliseert zijn.
 
Lees het boek, "Building the perfect beast" van L. Rea

haha....er wordt wel meer geschreven of beweerd..plaats dan ff een stukje tekst of linkje waar we --> men het kan teruglezen..heb building the perfect beast wel eens gelezen..leest leuk weg..maar staan ook veel achterhaalde theorieen in..
 
Back
Naar boven