AndroidHealthClinic

Belgie: Welke partij voor de verkiezingen 2006

Op welke partij stem jij??

  • Spirit

    Stemmen: 0 0,0%
  • Groen!

    Stemmen: 1 1,3%
  • Vlaams Belang

    Stemmen: 38 48,1%
  • NV.A

    Stemmen: 3 3,8%
  • VLD

    Stemmen: 5 6,3%
  • CD&V

    Stemmen: 3 3,8%
  • SP.A

    Stemmen: 6 7,6%
  • Vivant

    Stemmen: 1 1,3%
  • Ik ben Nederlander

    Stemmen: 22 27,8%

  • Totaal stemmers
    79

Bezoekers in dit topic

Dat is politiek, daar heeft niet alleen het Vlaams Belang last van. Alleen bij het Vlaams Belang wordt van te voren al openlijk een keuze gemaakt om er niet mee te regeren.
 
Ik heb op Vlaams Belang gestemd, wegens de volgende puntjes:

1. Vreemdelingen zijn een probleem in België. Ik heb zelf ook vreemdelingenvrienden, maar ik heb ook niet gezegd dat elke buitenlander een probleem is. Vlaams Belang gaat enkel de "slechte" aanpakken (misdadigers, mensen die niet ingeburgerd zijn, ...) Ook dat zij meer voordelen krijgen t.o.v. het eigen volk is gewoonweg belachelijk. Als een Belg afstudeerd, moet hij 9 maanden wachten op een uitkering als hij geen werk vindt. Een buitenlander krijgt dit direct :rolleyes: Ja ik heb momenteel geen werk zeg je dan, en ik zoek elke dag. Morgen wss wel werk maar dit even terzijde.

2. Vlaams Belang wordt al onmiddelijk buitengesloten door de andere partijen. Ik wil niet dat er iemand "gepest" zou worden van politieke partijen aangezien iedereen een gelijke kans moet hebben en VB al direct veroordeelt wordt.

3. Ik wil ook meer blauw op straat. In mijn gemeente werd er voor 47.05% op Vlaams Belang gestemd. Hoe zou dit komen? Ik woon in een probleem gemeente waar er te weinig blauw op straat is. Ook wil ik zelf politieagent worden wat enig werkzekerheid biedt.

4. Enkele jaren geleden had Vlaams Belang 50 standpunten waarvan er op dit moment 24 zijn waargemaakt door andere partijen. Vlaams Belang heeft goede standpunten, maar ook slechte dat heeft elke partij.

5. Avondklok is noodzakelijk. Hoe vaak lees je niet in de krant "6-jarige doodgereden om 3 uur snachts terwijl ouders in cafe zaten" of "minderjarige tiener in ziekenhuis wegens alcoholvergiftiging of in coma zelfs...". Misschien is het nie tplezant als je 15 bent en om tien uur thuis moet zijn, maar er moeten grenzen getrokken worden.
 
godvergeten wat een hoop rasisten in belgie... ... stelletje angst hazen...
 
Ik heb op Vlaams Belang gestemd, wegens de volgende puntjes:


5. Avondklok is noodzakelijk. Hoe vaak lees je niet in de krant "6-jarige doodgereden om 3 uur snachts terwijl ouders in cafe zaten" of "minderjarige tiener in ziekenhuis wegens alcoholvergiftiging of in coma zelfs...". Misschien is het nie tplezant als je 15 bent en om tien uur thuis moet zijn, maar er moeten grenzen getrokken worden.

hell nooooooooooooooooooooo

moeten ouders maar hun kinderen beter opvoeden, tis schandalig dat zelfs 10jarigen uit mogen gaan (ja mrj jij zal hier wel tegen zijn ;)

tenzij in probleemwijken, maar dan tref je de goeie daar die vb savonds moeten gaan werken
 
hell nooooooooooooooooooooo

moeten ouders maar hun kinderen beter opvoeden, tis schandalig dat zelfs 10jarigen uit mogen gaan (ja mrj jij zal hier wel tegen zijn ;)

Eh... why is that?
 
hé kijk daar een dood vogeltje
/wijst naar de lucht en loopt weg
 
Om Junipero's laatste punt even aan te halen. Wanneer ik om 18u van het station naar huis toe wandel, zie ik steevast enkele plaatsen waar de migrantenjongeren buiten rondhangen (en ik bedoel met plaatsen: cafés/huizen, niet speelterreinen ofzo). En bij m'n overgeburen, ook migranten, daar lopen de kinderen nog tot laat in de avond langs de straat. Kinderen van 5-6 jaar, horen die rond 19u ofzo niet in hun bed te liggen?? Ipv tot 21-22u buiten rond te lopen?! 't Zal wel aan mij liggen zeker, ben ik effe streng opgevoed in vergelijking...
 
Om Junipero's laatste punt even aan te halen. Wanneer ik om 18u van het station naar huis toe wandel, zie ik steevast enkele plaatsen waar de migrantenjongeren buiten rondhangen (en ik bedoel met plaatsen: cafés/huizen, niet speelterreinen ofzo). En bij m'n overgeburen, ook migranten, daar lopen de kinderen nog tot laat in de avond langs de straat. Kinderen van 5-6 jaar, horen die rond 19u ofzo niet in hun bed te liggen?? Ipv tot 21-22u buiten rond te lopen?! 't Zal wel aan mij liggen zeker, ben ik effe streng opgevoed in vergelijking...
al es naar een fuif geweest in vlaanderen?

tis een ****ing k3 publiek :eek2:
 
al es naar een fuif geweest in vlaanderen?

tis een ****ing k3 publiek :eek2:
:')!

Zullen we de discussie hier trouwens nog een half jaar voortzetten? Dan zijn het weer verkiezingen. :D Monstertopic!
 
Laat het Vlaams Belang gewoon een keer regeren, kijken wat ze ervan bakken. Bijna de helft van de bevolking negeren kan je gewoon niet maken. Als hun oplossingen niet blijken te werken verliezen ze vanzelf het electoraat.
 
Dan krijg je een zelfde discussie als ooit tweederde van de bevolking de sharia wil invoeren. Zo lang andere partijen d.m.v. coalities het Vlaams Belang kunnen uitsluiten zullen ze dat doen, dat is ook een vorm van politiek. Nogmaals niet alleen het Vlaams Belang lijdt daaronder, alleen in het geval van het Vlaams Belang is het zo dat ze collectief worden uitgesloten van besturen.
 
Laat het Vlaams Belang gewoon een keer regeren, kijken wat ze ervan bakken. Bijna de helft van de bevolking negeren kan je gewoon niet maken. Als hun oplossingen niet blijken te werken verliezen ze vanzelf het electoraat.

zo is Hitler ook gekozen (min of minder)


... voor het geval dat het bij sommige ontbreekt aan histories geheugen lijkt het me goed om daar even bij stil te staan.
 
22/09/2006 (16:23)

BRUSSEL -- Het nieuwe boek van Marc Spruyt bundelt het beste uit Blokwatch. Of hoe Filip Dewinter de organisatoren van de herdenking van nazi-collaborateur Staf De Clercq alle succes toewenst. Hoe het programma van het Vlaams Belang in niets verschilt van dat van het voor racisme veroordeelde Blok. En hoe België er zou uitzien mocht het Belang er de plak zwaaien.



Nieuw boek over Vlaams Belang voorgesteld

Na een lange stilte verschijnen er dit jaar liefst vier nieuwe boeken over en tegen het Vlaams Belang: Vlaams Geblokkeerd van ex-Vlaams Belanger Geert Van Cleemput, het brievenboek van Piet de Moor, Wiens Belang van Norbert Van Overloop en nu dus Wat u moet weten over het Vlaams Belang van blokwatcher Marc Spruyt. Een opmerkelijk offensief aangezien het vorige serieuze werk over het Vlaams Belang – Wat het Vlaams Blok verzwijgt, ook al van Marc Spruyt – toch al dateert van 2000.

Sindsdien is er heel wat gebeurd. Een aantal zwarte zondagen natuurlijk, maar vooral ook een veroordeling van het Vlaams Blok wegens racisme, kort daarop gevolgd door een naamsverandering. Voor een aantal opiniemakers en zowat alle media was de naamswijziging het signaal om het Belang voortaan als een normale - weliswaar rechtsradicale - partij te beschouwen. 'Vaarwel aan het fascisme,” titelt De Standaard na het lezen van de nieuwe beginselverklaring van de partij.

Jongeren
Zes jaar na zijn vorige werk pakt Marc Spruyt uit met een nieuw boek over het Vlaams Belang. Op een voorstelling van het boek schetste hij zelf de noodzaak van dergelijke boeken: “Toen mijn vorige boek verscheen waren de jongeren die op 8 oktober voor het eerst gaan stemmen 12 jaar. Op de zwarte zondag van 1991 waren ze drie jaar.” Dat jongeren automatisch progressiever stemmen dan ouderen is een mythe. Toen enkele maanden geleden de laatstejaars van een school uit Stabroek de stemcomputers mochten testen, bleek dat 45 % van hen zijn stem gaf aan het Vlaams Belang.

Net voor die leerlingen en voor die jongeren hebben de medewerkers van Blokwatch dit boek geschreven, zegt Marc Spruyt. “Jongeren kennen het bruine verleden niet van de partij. Zij weten niet dat januskop Dewinter aan de ene kant de joodse kiezers paait en aan de andere kant de organisatoren van een herdenking van collaborateur, Hitler-fan en antisemiet Staf De Clercq alle succes toewenst. Zij weten al evenmin dat er naast het officiële gekuiste programma van het Belang ook nog een ander programma bestaat.”

Kijkcijfers
Spruyt en co doen al die zaken uit de doeken in het nieuwe boek. In elf korte leesbare hoofdstukken wordt telkens één thema uitgespit. Zo wordt overtuigend aangetoond dat het Vlaams Belang de enige en waardige erfgenaam is van de voor racisme veroordeelde partij. Er was dus geen enkele reden om het Vlaams Belang plots als een normale partij te behandelen. “Een merkwaardig fenomeen,” vindt ook oud-VRT-journalist Walter Zinzen. “De VRT heeft een uitstekende nota over het Vlaams Belang maar die werd gewoon in de prullenmand gegooid. Philip Dewinter is goed voor de kijkcijfers, vindt een notoir VRT-journalist. Na 2004 kwam er heel wat kritiek op de manier waarop Vlaams Belang werd aangepakt in de tv-programma's rond de verkiezingen. Maar de kijkcijfers waren goed en dus werd op die kritiek niet ingegaan. De VRT moet ook zoveel mogelijk kijkers bereiken en aangezien er onder dat publiek ook VB-kiezers zitten, wordt het VB als een normale partij behandeld.”

Blokwatch behandelt het Vlaams Belang zoals het is: een racistische, extreemrechtse partij die met heimwee terugdenkt aan het nazi-verleden. Een strategie die niet door iedereen gedeeld wordt. Politici als burgemeester van Antwerpen Patrick Janssens (sp.a) bijvoorbeeld vinden het niet verstandig om te polariseren en zwijgen het Belang liefst van al dood. “Ik begrijp de strategie, maar de aanhangers van die strategie hebben de pretentie om ze op te leggen aan de hele samenleving,” zegt Spruyt daarover. De medewerkers van Blokwatch zijn er van overtuigd dat ook hun ontmaskeringsstrategie vruchten afwerpt. Zij lieten bijvoorbeeld de onthullende documentaire La face cachée du Vlaams Blok zien aan 16- en 17-jarige jongeren en peilden achteraf naar reacties. “Enkele jongeren waren wel degelijk van gedacht veranderd omdat ze dingen te zien kregen die ze niet wisten,” zegt Marc Spruyt. Geen enkele Vlaamse zender wil de reportage uitzenden...

Wat u moet weten over het Vlaams Belang, Het beste van Blokwatch van Marc Spruyt (m.m.v. Rony Boonen, Patrick Coeman en Mark Saey) wordt uitgegeven door EPO.

Commentaar | E-mail | Print

Indymedia.be heeft jou nodig!
Indymedia.be is een onafhankelijke nieuwswebsite die dagelijks door meerdere duizenden mensen wordt gelezen. Door die onafhankelijkheid moet Indymedia.be geen rekening houden met financiële of politieke belangen. Anderzijds beschikken we niet over reclame-inkomsten, noch over de finaniële ondersteuning van sponsors, overheidssubsidies of grote mediagroepen.

Indymedia.be kan alleen bestaan door de inzet van tientallen vrijwilligers en de financiële steun van onze lezers. Word daarom vandaag nog steungever van Indymedia.be.


schot in de roos dankzij zwakke directie
Gepost door Observator op 23 september, 2006 - 10:06.


Intussen heeft het zwarte blok in Menen zijn slag thuis gehaald.Daar hebben ze een aangekondigd debat in een school met blok-watcher Marc Saey laten aflassen .Marc Saey zou daar op vraag van School zonder Racisme en Socio-Cultuur de documentaire video "La Face cacheé" vertonen,die het geweldadig en ondemocratisch karakter van de blokkers aantoont.De directie plooide voor de intimidatie van het blok.Naar eigen zeggen was de heisa volgens de directie ,ik citeer "een storm in een glas water".Ik vind eerder dat ze door hun zeer zwakke houding een belangrijke kans hebben laten voorbij gaan om het blok ook tegenover jongeren te ontmaskeren als een onverdraagzame,geweldadige en ondemocratische partij.Het maakt wel één zaak duidelijk.Het blok houd er niet van dat haar ware gelaat te voorschijn komt anders hadden zij die intimidatie tegenover de schooldirectie niet gevoerd.De intimidatie op zich toont nog eens hun geweldadig karakter aan.


antwoorden | E-mail

wie zegt dat ...
Gepost door D.G. op 23 september, 2006 - 18:05.


“Jongeren kennen het bruine verleden niet van de partij. Zij weten niet dat januskop Dewinter aan de ene kant de joodse kiezers paait en aan de andere kant de organisatoren van een herdenking van collaborateur, Hitler-fan en antisemiet Staf De Clercq alle succes toewenst. Zij weten al evenmin dat er naast het officiële gekuiste programma van het Belang ook nog een ander programma bestaat.”

Aldus de auteur(s). Maar wie zegt dat ze de andere kant van die partij niet kennen? En wie zegt dat ze dat erg zouden vinden, moesten ze al dan niet weten dat Dewinter en co. fascisten zijn? Het is maar een bedenking, en een pessimistische, maar ik denk dat een groot deel van de jeugd, vetgemest en rijk (Vlaanderen boven weetjewel), niet politiek geschoold en dom, gemanipuleerd en verveeld door computergames en televies, heel enthousiast is over rechts en vooral extreem-rechts. Extreem-rechts is spijtig genoeg heel heel heel cool geworden. Ik denk dat de echte dijkbreuk er nog aan moet komen, dankzij al die jeugd die nu 14,15,16,17 jaar oud is en nog niet mag stemmen. Maar dat zeker zal doen over enkele jaren.

Ciao


antwoorden | E-mail

'Verwende jeugd'
Gepost door Eddy op 28 september, 2006 - 22:48.


Misschien is D.G. wel 'rijk, vetgemest en verwend'maar ik denk dat het grootste deel van de Vlaams Belang kiezers dat niet zijn.
De mensen worden in de fabrieken als een hond behandeld, uitgeknepen als citroenen en als vuilzakken aan de deur gezet.
Normaal dat ze dat beu zijn.
Hoe meer uitbuiting, armoede en miserie, hoe meer stemmen de fascisten zullen halen.
Wie racisme, fascisme en oorlog wil tegengaan moet de economie veranderen en zorgen dat iedereen van een fatsoenlijk bestaan verzekerd is.

Ik geef D.G. wel gelijk als hij zegt dat veel mensen racisme niet 'erg' meer vinden. Maar dat is natuurlijk omdat de 'vreemdelingen' en 'migranten' dagelijks als een bedreiging voor de mensen hier worden voorgesteld.
Als ik persoonlijk er van overtuigd was dat de toenemende miserie van de gewone werkmensen ECHT de schuld was van die mensen, zou ik ze ook, zelfs met geweld, willen het land uit zetten.
Maar ik weet wel beter wie de mensen steeds harder en goedkoper laat werken tot 'zij' alle rijkdom hebben en de grote massa in de armoede zit.
Nog steeds wordt dat soort mensen 'de kapitalisten' genoemd, daar is niets oubolligs aan.
En die dikke heren hebben natuurlijk graag dat de mensen tegen mekaar opgezet worden.
Leg dat liever uit in plaats van preken te houden over hoe slecht al die 'racistische' mensen wel zijn!
Dank u.


antwoorden | E-mail

indymedia.be | Don't hate the media, be the media. | Don't hate the media, be the media | T: +32 (0)2 209 23 70/71 | E: info@indymedia.be | B: 001-4736697-69

HOME | CONTACT | FAQ | DISCLAIMER

Powered by Drupal

© 2000-2006 indymedia.be
 
zo is Hitler ook gekozen (min of minder)


... voor het geval dat het bij sommige ontbreekt aan histories geheugen lijkt het me goed om daar even bij stil te staan.
zo'n dingen zijn gelukkig niet meer mogelijk
 
In Antwerpen heeft een 16-jarig meisje dat 6 maanden zwanger is maandag een pak slaag gekregen van zo'n 15 Marokkaanse jongeren. Opmerkelijk is dat het de dochter betreft van een zogenaamde Blokwatcher; een medewerker van de organisatie Blokwatch die extreemrechts in België scherp in de gaten houdt.

De zwangere Jasmijn stond maandag op een speelplaats te praten met een vriendin, toen ze werd omsingeld door een groepje jongeren van Marokkaanse komaf. Ze riepen 'vuile hoer' en gooiden met sigarettenpeukjes en blikjes. Toen de schoolbel ging, gaven twee jongens een kniestoot en een vuistslag in haar buik.

Haar vader Patrick Coeman maakte het verhaal en de afkomst van de daders zelf bekend. ''Dat is inderdaad niet makkelijk te verzoenen met mijn acties bij Blokwatch. Maar ik doe dit bewust. Ik ben een linkse jongen en overtuigd vóór een multiculturele maatschappij. Maar dat er problemen zijn met sommige bevolkingsgroepen mág je niet ontkennen. Als je een oplossing wil, moet je beginnen met het probleem bij naam te noemen'', aldus Coeman vandaag in de Gazet van Antwerpen.

Met Jasmijn en haar ongeboren baby gaat het overigens goed. Ze werd meteen naar het ziekenhuis gebracht. De school waar het gebeurde belde de politie en plukte de daders uit de klas. Vader Coeman diende een klacht in tegen de belagers van zijn dochter.

http://www.gva.be/nieuws/Antwerpen/default.asp?art={785EC11D-57CC-4158-8028-09E8E008B098}
 
hell nooooooooooooooooooooo

moeten ouders maar hun kinderen beter opvoeden, tis schandalig dat zelfs 10jarigen uit mogen gaan (ja mrj jij zal hier wel tegen zijn ;)

tenzij in probleemwijken, maar dan tref je de goeie daar die vb savonds moeten gaan werken

avondklok is tot 16 => wie werkt er voor zen 16 s'avonds? Illegaal is het trouwens ook nog :) En idd het komt door die ouders dat er avondklok noodzakelijk is
 
Laatst bewerkt:
avondklok is vanaf 16 => wie werkt er voor zen 16 s'avonds? Illegaal is het trouwens ook nog :) En idd het komt door die ouders dat er avondklok noodzakelijk is

TOT 16 mag ik hopen ;)
 
godvergeten wat een hoop rasisten in belgie... ... stelletje angst hazen...

Ja hoor, ik ben een realist, geen rascist. Een werkende Nederlandstalige vreemdeling mag van mij in Belgie blijven hoor. Ik heb het gewoon over de vele anderen die geen Nederlands praten of die geen moeite doen om werk te zoeken.

Maarja rascisme zie je overal he, vorige keer liet ik een marokaan niet voor bij H&M en noemde hij mij ook rascist. Ik had beter gezegd ja ik ben een rascist (niet dat ik dat ben) en dan zie je zijn reactie. Wie heeft er hier vooroordelen?
 
Back
Naar boven