XXL Nutrition

Omega 3 + Biergist vraag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

waarom wil je er 4 nemen?
Gebruik het als supplement en niet als vervanging, dus eet ook gewoon 1 a 2 x vette vis in de week. Dan is 2 caps p.d. voldoende.
Ik zou het niet tijdens het ontbijt nemen omdat vet de vertering (en dus opname) vertraagd, en dat wil je niet hebben 's ochtends.
Overigends denk ik niet dat het schadelijk is 4 caps te nemen.

Bedankt voor je reactie. Ik neem er op dit moment vier omdat ik van meerdere mensen heb gehoord dat dit (slechts!) het minimum is voor een bodybuilder. Daarnaast worden er op internet visolie caps aangeboden waarbij het advies 4 - 6 per dag is. Aangezien die melding van max 2 a 3 per dag op het potje staat; toch de genoemde vraag.

Overigens zie ik het suplement zeker niet als vervanging en neem een fijn visje, 1 á 2 keer per week. :)
 
visoliecaps, handig...ga ik dus ook halen, want ik eet maar 1 keer vis per weerk:o (woon nog thuis:p)
 
1 a 2 x vette vis in de week

Denk je dat dat genoeg is voor de andere 6-5 dagen? (goeie) vetten heb je dagelijks nodig!
 
Bedankt voor je reactie. Ik neem er op dit moment vier omdat ik van meerdere mensen heb gehoord dat dit (slechts!) het minimum is voor een bodybuilder. Daarnaast worden er op internet visolie caps aangeboden waarbij het advies 4 - 6 per dag is. Aangezien die melding van max 2 a 3 per dag op het potje staat; toch de genoemde vraag.

Overigens zie ik het suplement zeker niet als vervanging en neem een fijn visje, 1 á 2 keer per week. :)

'De maximale dosering niet overschreiden' is een wettelijk verplichte melding op supplementen. Vaak wordt deze dosering enigszins lukraak gekozen door de fabrikant.

Voor onze visolie is deze limiet op 6 per dag gezet. Je kan nog wel meer nemen maar dan heb je relatief veel kans op een bloedverdunnend effect (zeker als je al bloedverdunners medicatie gebruikt).

Er zit overigens maar weinig EPA en DHA in die kruidvat capsules. Van onze capsules raad ik voor bodybuildingdoeleinden 4-6 capsules per dag aan (36% EPA + DHA). Met die kruidvat capsules (15% EPA+DHA) kom je dan op ruim 9 tot ruim 14 capsules per dag.

Kris
 
Denk je dat dat genoeg is voor de andere 6-5 dagen? (goeie) vetten heb je dagelijks nodig!
De goede vetten uit vis - omega 3 - zitten in de capsules. De regel dat 1 á 2 keer per week vis wordt aanbevolen komt door de reden dat andere bestanddelen in vis mogelijk óók een postieve bijdrage leveren. Verse vis bevat echter zware metalen en schadelijke chemische stoffen. De voordelen van verse vis wegen echter zwaarder dan de risico’s; vandaar de aanbeveling van een visje of twee per week.


'De maximale dosering niet overschreiden' is een wettelijk verplichte melding op supplementen. Vaak wordt deze dosering enigszins lukraak gekozen door de fabrikant.

Voor onze visolie is deze limiet op 6 per dag gezet. Je kan nog wel meer nemen maar dan heb je relatief veel kans op een bloedverdunnend effect (zeker als je al bloedverdunners medicatie gebruikt).

Er zit overigens maar weinig EPA en DHA in die kruidvat capsules. Van onze capsules raad ik voor bodybuildingdoeleinden 4-6 capsules per dag aan (36% EPA + DHA). Met die kruidvat capsules (15% EPA+DHA) kom je dan op ruim 9 tot ruim 14 capsules per dag.

Kris

Bedankt Kris. Ik zal bij het volgende potje eens beter letten op het percentage EPA+DHA, want ik zie mezelf niet 14 caps per dag achterover drukken. ;)
 
De goede vetten uit vis - omega 3 - zitten in de capsules. De regel dat 1 á 2 keer per week vis wordt aanbevolen komt door de reden dat andere bestanddelen in vis mogelijk óók een postieve bijdrage leveren. Verse vis bevat echter zware metalen en schadelijke chemische stoffen. De voordelen van verse vis wegen echter zwaarder dan de risico’s; vandaar de aanbeveling van een visje of twee per week.

Denk je nu echt dat je door die caps genoeg vet zal binnen krijgen :rolleyes:, neem gerust nog een andere vet bron(nen)

De regel dat 1 á 2 keer per week vis wordt aanbevolen

Bron?

Verse vis bevat echter zware metalen en schadelijke chemische stoffen

niet overdrijven ;)
 
Laatst bewerkt:
Santino...

Zoals ik al eerder heb gemeld neem ik 1 a 2 keer in de week vis én gebruik ik de visolie als extra toevoeging. Voor een bron moet je maar eens kijken op de site van bijvoorbeeld de Hartstichting of Voedingcentrum. EN zoals ik ook al eerder heb vermeld - in een andere content - zwemt het visje van tegenwoordig in water wat verre van zuiver is, maar zijn echter de voordelen van vette vis groot.

Als je nou een volgende keer wat meer doordachte argumentatie op tafel legt i.p.v. een standpunt als "niet overdrijven" valt er misschien toch wat te discussiëren.
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik alles hier goed begrijp zijn die visolie caps je enige vetbron?
 
Nee, maar dat had je kunnen weten aangezien dit topic gaat over alleen de omega 3 vetten én ik nu zelfs al 2 keer heb aangegeven dat het geen vervanging maar toevoeging is.

Zitten die bananen zover in je oren dat je ook moeite met lezen hebt?
 
Als je nou een volgende keer wat meer doordachte argumentatie op tafel

Zeggen dat je maar 1 a 2x vis per week mag eten dat is pas een goed argument...

zwemt het visje van tegenwoordig in water wat verre van zuiver is, maar zijn echter de voordelen van vette vis groot

Je hebt ook vis die gekweekt worden in kweekvijvers :rolleyes:

Nee, maar dat had je kunnen weten aangezien dit topic gaat over alleen de omega 3 vetten én ik nu zelfs al 2 keer heb aangegeven dat het geen vervanging maar toevoeging is

Wat neem je nog voor de (goeie) vetten? Hoeveel gram vet eet je dagelijks?
 
ik neem er 6 per dag, verspreid over de 3 eerst maaltijden. waarom 6?

de samenstelling van de dagelijkse vetinname zou als volgt moeten zijn:

50% eenvoudig onverzadigd (olijfolie, avocado)
30-35% meervoudig onverzadigd (noten, zaden, vis(olie))
waarvan de ratio tussen omega-3 en omega-6 ideaal 1:1 zou zijn (aangezien het moeilijk is, valt met 1:4 ook te leven)
tot 15% verzadigd vet

als ik dagelijks 50 gram vet eet is daarvan 25 gram eenvoudig onverzadigd en 18 gram meervoudig onverzadigd. omega-6 binnenkrijgen is geen probleem (meeste plantaardige olieen, noten etc.) omega-3 wel. als van de 18 gram de helft omega-3 is, kom ik op 9 gram.
 
Santino, als jij het over vis uit kweekvijvers wilt hebben verwijs ik je door naar de plaatselijke hengelsportvereniging. En als je elke dag vis wil eten moet je dat vooral niet laten. Je hebt eerder al aangegeven dat je biergist waardeloos vindt; blijkbaar vind je dat ook van visolie caps en is het zinloos om deze discussie door te voeren. En met mijn grammetjes goeie vetten per dag zit het wel snor.

Owja, en bedankt voor de negatieve karma man. :thumb:
 
ik neem er 6 per dag, verspreid over de 3 eerst maaltijden. waarom 6?

de samenstelling van de dagelijkse vetinname zou als volgt moeten zijn:

50% eenvoudig onverzadigd (olijfolie, avocado)
30-35% meervoudig onverzadigd (noten, zaden, vis(olie))
waarvan de ratio tussen omega-3 en omega-6 ideaal 1:1 zou zijn (aangezien het moeilijk is, valt met 1:4 ook te leven)
tot 15% verzadigd vet

als ik dagelijks 50 gram vet eet is daarvan 25 gram eenvoudig onverzadigd en 18 gram meervoudig onverzadigd. omega-6 binnenkrijgen is geen probleem (meeste plantaardige olieen, noten etc.) omega-3 wel. als van de 18 gram de helft omega-3 is, kom ik op 9 gram.

Bedankt voor je uitleg. Ik zal de 'samenstelling van de dagelijkse vetinname' eens naast mijn schema leggen. Welke caps gebruik je en wat is het epa/dha percentage?
 
visolie van de tuinen; een pot van 180 capsules kost ongeveer een tientje.
de samenstelling is 180 mg EPA / 120 mg DHA.

ik zou trouwens oppassen met gekweekte vis.
de hoeveelheid EPA/DHA is veel lager door ander voer.
 
waar haal jij je vetten uit? niet stom bedoeld maar puur uit nieuwschierigheid deze vraag:)

Voor de moment uit een mengsel van 4 oliën & MCT Oil

Pindakaas & Noten (varia) horen ook bij de favorieten :meal:
 
Back
Naar boven