MuscleMeat

'Allochtoon moet bicultureel gaan heten' (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ze snappen er ook niets van.

Het is niet het woord wat de mensen een negatieve lading geeft, het zijn de mensen die het woord een negatieve lading geven. Elke keer de benaming veranderen zodra deze vervuilt is is het probleem doorschuiven. Als je ze 'lievelingen' gaat noemen wordt dat ook binnen de kortste keren een 'scheldwoord' :rolleyes:
 
al die biculturelen zijn criminelen, hey, dat rijmt :D
 
wat een geluk dat mensen zich hier echt actief mee bezig houden, en door wie worden die betaald. . . .
 
In ieder geval niet door onze "biculturelen"!
 
"Hey bicultureel! Blijf eens van mijn autoradio af, man." Neh, k*tmarokkaan klinkt toch lekkerder. Oh nee, allochtoon bedoel ik, eh buitenlander, eh ali, eh wat is het nu?;) :D
 
Hadden zij maar enig besef van cultuur!

Ik denk niet dat dit woord geaccepteerd zal worden. Een tijdje geleden isook de term "medelander" zonder succes gelanceerd.
 
We hebben nu eenmaal een cultuurtje binnen onze cultuur laten creëeren, waarvan de wanden veelal door de oude garde en eerste generatie gastarbeiders in stand gehouden blijven. Zij kijken niet óver de muur heen en wij kunnen (en willen?) dat anderzijds ook niet. Wat er onder die mensen leeft, blijft angstvallig verscholen achter lelijke sluiers, stinkende pakken, plakkerige baarden en turquoise moskeëen. Het kroost dat hen is ontsproten leeft tussen die twee werelden waarvan misschien 10% zich geheel weet te vernederlandsen en de kansen grijpt die hen geboden worden. Misschien dat 50% altijd wel op een gedistingeerd niveau zal blijven rondhangen, op z'n hoogst een MAVO diplomaatje en werkzaam als assistent van de elektricien, bode op een stadhuis, klusjesman op een middelbare school of zelfstandig ondernemer in zijn eenmanszaak. Schoonmaken dus en met een accent waarmee altijd gespot zal blijven worden. Dik 40% ontvalt terug naar de primitieve en makkelijk te omarmen leefsT die de nederlandse vorm van Islam heet. Let wel, de 'nederlandse vorm', want deze vorm zou zelfs in het land van herkomst als zéér primitief omschreven worden. De bubbel waarin zij zich waren is voor hen de hele wereld, wat inhoudt dat het gammele huurhuisje amper verlaten wordt voor de ochtend, middag en avonddienst in de nabijgelegen Moskee, vrouwlief de boodschappen doet, kookt, afwast en de kinderen te kwaad en te onkwaad opvoed en manlief zelf eens een waterpijpje opzet of een koffie haalt in het koffiehuis. Dat is hun leven en hun wereld, daar schieten hun kinderen weinig mee op. De ontwikkeling van hun eigen kinderen hebben zij niet eens door, laat staan de ontwikkelingen die de wereld zélf elke dag doormaakt.

Ik hoop maar dat de derde, vierde, vijfde,....tiende generatie toch al op school weet te beseffen dat de nederlandse cultuur er zeker niet één is om héél trots op te zijn, maar nog altijd wél voorwaarde is om het in de toekomst te kunnen redden hier. Hopelijk weten wij eveneens voldoende leraren op de been te brengen en te houden om die kinderen dit op tijd te doen laten beseffen.
 
Back
Naar boven