Fitness Seller

Nederland: Wat ga jij stemmen? (1 bezoeker)

Wat stem jij?

  • CDA

    Stemmen: 6 5,2%
  • ChristenUnie

    Stemmen: 1 0,9%
  • D66

    Stemmen: 1 0,9%
  • GroenLinks

    Stemmen: 3 2,6%
  • Lijst Pim Fortuyn

    Stemmen: 9 7,8%
  • PvdA

    Stemmen: 10 8,7%
  • SGP

    Stemmen: 1 0,9%
  • SP

    Stemmen: 15 13,0%
  • VVD

    Stemmen: 37 32,2%
  • 1NL

    Stemmen: 11 9,6%
  • Ik ben Belg

    Stemmen: 21 18,3%

  • Totaal stemmers
    115

Bezoekers in dit topic

D66 is een joke, die partij is alleen goed als plamuur om een meerderheid in de kamer te krijgen, vervolgens gaan ze mee met alle beslissingen waar zij helemaal niet achter staan :thumbs:
 
D66 is een joke, die partij is alleen goed als plamuur om een meerderheid in de kamer te krijgen, vervolgens gaan ze mee met alle beslissingen waar zij helemaal niet achter staan :thumbs:

Yep, dat denk ik ook. Heb altijd D66 gestemd, maar ben daar sinds de laatste affaire vanaf gestapt.:(
 
Jullie VVD-stemmers trappen er echt in zeg. Jullie horen alleen die punten die jullie willen horen (hier bedoel ik mee: Het terugdringen van het aantal azielzoekers, verlagen van belastingen etc.) Alleen vergeet niet dat wanneer je VVD stemt en VVD ook daadwerkelijk de meeste zetels krijgt, de belastingen en kosten inderdaad voor iedereen omlaag zullen gaan.. voor iedereen BEHALVE voor de lagere- en middeninkomens!!! Alleen de hogere inkomens zullen hier van profiteren en ik ben er van overtuigd dat niemand van jullie arts, jurist o.i.d is.. op een enkeling na misschien.

De VVD probeert dit laatstgenoemde juist de verbloemen met andere punten die jullie wél aanspreken, en het blijkt dat de meeste mensen hier toch weer intrappen.
 
kom op zeg.... jij wil toch niet beweren dat die 33 (zie poule) stemmen hier de rijken boven laag van de bevolking vertegenwoordigen. geloof me als je rijk bent en juist voor de VVD zou moeten stemmen dan zit je niet de hele dag hier op deze site post te mailen omdat je het dan te druk hebt met werken.

Die gasten hier wonen of nog bij hun ouders en dan ben je bij voorbaat een wanebee (die stemmen wat de ouders stemmen) of je bent een gemiddelde werknemer met te veel tijd om tijdens de baas zijn tijd een beetje zinvolle informatie over gezondheid en lijf te ventileren omdat je dat intresanter vindt dan je werk. En de overige groep is werkeloos of werkt s'nachts in een of andere uitgaans gelegenheid... nou daar wordt je ook niet rijk van...

Het gros van de mensen hier zou eigelijk als een havenarbeider moeten stemmen. Alleen dat is een beetje k*t voor je ego... dus stem je op de VVD.

Wow. Ik had eigenlijk verwacht dat bodybuilders, die traditioneel toch de onderkant van onze maatschappij vertegenwoordigen, allemaal pvda zouden stemmen. Heren loonwerkers, met de vvd bent u echt niet beter af!

Hear hear! Volledig mee eens.
 
Jullie VVD-stemmers trappen er echt in zeg. Jullie horen alleen die punten die jullie willen horen (...) Alleen de hogere inkomens zullen hier van profiteren en ik ben er van overtuigd dat niemand van jullie arts, jurist o.i.d is.. op een enkeling na misschien.

De VVD probeert dit laatstgenoemde juist de verbloemen met andere punten die jullie wél aanspreken, en het blijkt dat de meeste mensen hier toch weer intrappen.
Alsof je politieke voorkeur recht evenredig zou moeten liggen met je sociaal economische positie. Bij het kiezen van een regering speelt er wel meer als enkel het (economisch) eigenbelang.
Verder stemmen er veel jongeren (18-25) die zoals mij hoogopgeleid zijn maar nog niet afgestudeerd en werkzaam zijn. Ikzelf ben liberaal en heb eigen verantwoordelijkheid hoog in het vaandel staan.
 
Alsof je politieke voorkeur recht evenredig zou moeten liggen met je sociaal economische positie. Bij het kiezen van een regering speelt er wel meer als enkel het (economisch) eigenbelang.
Verder stemmen er veel jongeren (18-25) die zoals mij hoogopgeleid zijn maar nog niet afgestudeerd en werkzaam zijn. Ikzelf ben liberaal en heb eigen verantwoordelijkheid hoog in het vaandel staan.

Het duurt vast ook nog wel even voordat jij klaar bent.
 
Jullie VVD-stemmers trappen er echt in zeg. Jullie horen alleen die punten die jullie willen horen (hier bedoel ik mee: Het terugdringen van het aantal azielzoekers, verlagen van belastingen etc.) Alleen vergeet niet dat wanneer je VVD stemt en VVD ook daadwerkelijk de meeste zetels krijgt, de belastingen en kosten inderdaad voor iedereen omlaag zullen gaan.. voor iedereen BEHALVE voor de lagere- en middeninkomens!!! Alleen de hogere inkomens zullen hier van profiteren en ik ben er van overtuigd dat niemand van jullie arts, jurist o.i.d is.. op een enkeling na misschien.

De VVD probeert dit laatstgenoemde juist de verbloemen met andere punten die jullie wél aanspreken, en het blijkt dat de meeste mensen hier toch weer intrappen.

Zoals Zoutzak al zei, je stemt toch niet alleen maar vanuit je inkomen, de ideologie en opvattingen van de partij zijn minstens net zo belangrijk. En je vergist je dat bodybuilders de onderkant van de samenleving is, zoals dat zo mooi heet. Er zitten veel hoogopgeleiden op dit board ;)
 
Er zitten veel hoogopgeleiden op dit board ;)

Je zou het niet zeggen soms :D

Zelf stem ik ook niet vanuit de portomenee gerekend, maar kan me er soms wel om verbazen dat sommigen maar voor 1 issue stemmen op bepaalde partijen. Maar dat hoort er bij, zijn er niet veel die zich verdiepen in de standpunten van de partijen.
 
Ikzelf ben liberaal en heb eigen verantwoordelijkheid hoog in het vaandel staan.

Ondanks je hoge opleiding krijg ik de indruk dat je de begrippen 'eigen verantwoordelijkheid' en 'het recht van de sterkste' door elkaar haalt. Dat doen liberalen wel vaker.

o.t.

nog geen idee.... ik was altijd een D66 stemmer. :(
 
Waarom mis ik Geert Wilders?
 
Ondanks je hoge opleiding krijg ik de indruk dat je de begrippen 'eigen verantwoordelijkheid' en 'het recht van de sterkste' door elkaar haalt. Dat doen liberalen wel vaker.
Waar baseer je dat op?

Feit is dat een en ander met elkaar te maken hebben. Natuurlijk zal in een situatie met weinig overheidsbemoeienis niet iedereen evenzeer bepaalde mogelijkheden benutten, aangezien dit met kunde en talent te maken heeft. Maar dit laat onverlet dat ik zo'n situatie wenselijk acht, aangezien zowel werknemers in een bedrijf als pak 'm beet burgers in een zorgstelsel bepaalde (economische) prikkels nodig hebben om efficient te handelen. Let wel, dit is efficient per saldo, en dus niet altijd individueel, en daarom bestaat er nog altijd een (minimaal) sociaal vangnet. Dit is in het kort waarom ik (tot op zekere hoogte) geloof in marktwerking. En ja, dit zijn de woorden van een econoom (en jurist in spe). :D
 
Lberalisatie van diverse industrieen en markten heeft toch niet echt geleid tot een marktwerking die positief te noemen is.

Zorg is duurder dan ooit
Energie is duurder dan ooit
Huurprijs liberalisatie maakt starters binnen 5 jaar het onmogelijk om een passende woning te vinden

Natuurlijk hebben ook externe factoren geleid tot prijsstijgingen maar er kan niet worden gezegd dat energiebedrijven of zorginstellingen na liberalisatie op eens efficienter zijn gaan werken.

Op papier klinkt liberalisatie en privatisering erg leuk, in de praktijk werkt het echter iets anders. Enige markt die redelijk opengebroken is betreft de telecommunicatiemarkt waar ooit de PTT (nu KPN) het monopolie had.

Ben overigens geen voorstander van een plan economie, maar enige regulatie van markten is meestal wel op zijn plaats. Zeker als het gaat om zaken die een primaire levensbehoefte zijn.
 
Wat betreft de zorg is het te vroeg om hier op vooruit te lopen, we zijn nu aan het eind van het eerste jaar en de verwachtingen zijn dat de prijzen omhoog gaan (wanbetaling, nieuwe ontwikkelingen, etc) maar dit zal pas in de toekomst duidelijk worden. De energiemarkt laat zich kenmerken door een heel beperkte concurrentie aangezien de toetredingsdrempel enorm is.
Zo is er voor bijna elke markt wel een mogelijke verklaring te noemen waarom de prestaties afwijken van de perfecte marktwerking.

Dus ben ik het met je eens dat enige regulering in een aantal gevallen wenselijk is, wat niet wegneemt dat marktwerking, waar mogelijk, wel de voorkeur krijgt.
 
We zullen het zien als straks een groot gedeelte hier op zoek moet naar betaalbare woonruimte. Tegen die tijd zijn aantrekkelijke woningen geliberaliseerd. Dat zijn momenteel alle woningen met een WOZ-waarde boven een bepaalde grens (in Den Haag € 175.000,-) In de steden heb je het dan wel over huurprijzen boven de € 700,- per maand (over een jaar of 4)

Welk doel er mee bereikt wordt is onduidelijk maar het kromme is dat je voor vaststellen huurprijzen dan wel weer grotendeels afhankelijk bent van de regelgeving van VROM. Dus liberalisatie gedeelte huurmarkt, maar VROM bepaalt wel de regels voor huurverhoging. Daarmee ben je dus als verhuurder verplicht de reeds dure woningen nog duurder te maken. Want een hoge WOZ-waarde betekent dat je bij die woningen meer ruimte hebt voor huurverhoging terwijl je bij de woningen met een lage WOZ-waarden daar minder ruimte voor hebt.

Mooie tijden voor de starter, gezellig wonen in een oud appartement in een achterbuurt of zo. Dat is namelijk het enige wat bereikbaar blijft.
 
helahola waar is Geert??
 
De privatisering van het NS is geen denderd succes te noemen.
 
laatste post in dit topic?:

Gisteren 23:17
door , [Link niet meer beschikbaar]

???
 
Back
Naar boven