XXL Nutrition

50 50 of 25 25 25 25 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mass_builder

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2005
Berichten
3.937
Waardering
2
Dag,

in mijn wedstrijdvoorbereiding zit ik nu op een punt dat ik o.a. 2x per dag ( tussen de middag en bij het avondmaal ) 50gr zilvervlies neem.

Is het beter om van 50-50=> 25-25-25-25

te maken met het oog op een wat snellere stofwisseling en constantere insulinespiegels?

bvd mvg MB
 
persoonlijk denk ik van niet. Het gaat imo om timing van voedingsstoffen en wanneer heb je je kh het hardst nodig. Dat is imo voor en na de training + een beetje in de ochtend.
 
ik denk persoonlijk dat het niet veel uitmaakt. 50-50 geeft 2 keer een iets hoger insuline "piekje" maar de rest van de tijd minder. 25-25-25-25 geeft je gedurende langere tijd een insuline-verhoging. Over de hele dag heeft je lichaam net zoveel insuline nodig om de koolhydraten te "verbranden".

Dat van die snellere stofwisseling geloof ik helemaal niet in (zeker niet als je alleen maar koolhydraten herverdeeld tussen toch al aanwezige maaltijden).

Beter is waarschijnlijk om je koolhydraatinname af te stemmen op je training.. liever 100 gram na de krachttraining (of 25 ervoor en 75 erna) en ook niet vlak voor de cardio.
 
ik denk persoonlijk dat het niet veel uitmaakt. 50-50 geeft 2 keer een iets hoger insuline "piekje" maar de rest van de tijd minder. 25-25-25-25 geeft je gedurende langere tijd een insuline-verhoging. Over de hele dag heeft je lichaam net zoveel insuline nodig om de koolhydraten te "verbranden".

Dat van die snellere stofwisseling geloof ik helemaal niet in (zeker niet als je alleen maar koolhydraten herverdeeld tussen toch al aanwezige maaltijden).

Beter is waarschijnlijk om je koolhydraatinname af te stemmen op je training.. liever 100 gram na de krachttraining (of 25 ervoor en 75 erna) en ook niet vlak voor de cardio.

thx gast
 
ik denk persoonlijk dat het niet veel uitmaakt. 50-50 geeft 2 keer een iets hoger insuline "piekje" maar de rest van de tijd minder. 25-25-25-25 geeft je gedurende langere tijd een insuline-verhoging. Over de hele dag heeft je lichaam net zoveel insuline nodig om de koolhydraten te "verbranden".

Dat van die snellere stofwisseling geloof ik helemaal niet in (zeker niet als je alleen maar koolhydraten herverdeeld tussen toch al aanwezige maaltijden).

Beter is waarschijnlijk om je koolhydraatinname af te stemmen op je training.. liever 100 gram na de krachttraining (of 25 ervoor en 75 erna) en ook niet vlak voor de cardio.[/QUOTE]

dat zeg ik ;)
 
ik denk persoonlijk dat het niet veel uitmaakt. 50-50 geeft 2 keer een iets hoger insuline "piekje" maar de rest van de tijd minder. 25-25-25-25 geeft je gedurende langere tijd een insuline-verhoging. Over de hele dag heeft je lichaam net zoveel insuline nodig om de koolhydraten te "verbranden".

Dat van die snellere stofwisseling geloof ik helemaal niet in (zeker niet als je alleen maar koolhydraten herverdeeld tussen toch al aanwezige maaltijden).

Beter is waarschijnlijk om je koolhydraatinname af te stemmen op je training.. liever 100 gram na de krachttraining (of 25 ervoor en 75 erna) en ook niet vlak voor de cardio.[/QUOTE]

dat zeg ik ;)

thx gast
 
Ik zou nu way meer dan 50 gram Kh na je training nemen tijdens een wedstrijdvoorbereiding. En al helemaal niet als je savonds traint. Je remt je vet verbrandingsproces hierdoor alleen maar af, en als je op halve touren wil draaien in je slaap dan vind ik het prima.
 
koolhydraten ingenomen na de krachttraining worden direct opgeslagen als glycogeen en verstoren het vetverbrandingsproces niet. Je spieren kunnen sneller beginnen met herstellen als je snel KH neemt, wat weer anticatabool werkt.
 
Back
Naar boven