MuscleMeat

Doe de stemwijzer, verkiezingen 2006 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wel een erg vlakke curve; zelfs de SGP (laatste) scoort maar net negatief. Maar of ik hier wat mee opschiet? De hele top 5 is marginaal.
 
wilders
een .nl
VVD Fortuyn
.....
...
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik kom potverdomme op de christenunie uit. Wat is dit nou weer voor onzin. Heel m'n rijtje is gewoon links georienteerd ???
 
Hehe da's dus een strikvraag dude. ;)

Als je je k*t voelt bij 'ja' klikken zorg je toch gewoon dat je ook 'ja' klikt bij de vraag of de kinderbijslag omhoog moet. ;)
:D

Veel vragen zijn ook gericht op situaties waar ik nu nog geen antwoord op kan geven. Veel standpunten (hypotheekrente aftrek bijvoorbeeld) gaan over de financiële situatie. Maar ja, als je nog niet werkt (nog 2 maandjes), kan je daar maar weinig voorspellingen over doen.
 
Wilders bovenaan. Groenlinks onderaan.

Heb precies hetzelfde. Echter, vanuit mijn gevoel en "ervaring" zou ik niet op de partij van Wilders stemmen. Ik vind de stemwijzer ook niet echt een goed medium om te helpen kiezen voor een partij, want daar vind ik hem te beperkt voor.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Dit jaar klopt die beter 2 jaar geleden had ik de Christen Unie maar ik vind de vragen eigenlijk slechter als 2 jaar geleden.
 
Heb precies hetzelfde. Echter, vanuit mijn gevoel en "ervaring" zou ik niet op de partij van Wilders stemmen. Ik vind de stemwijzer ook niet echt een goed medium om te helpen kiezen voor een partij, want daar vind ik hem te beperkt voor.

Voor zwevende kiezers zal het waarschijnlijk wel een uitkomst bieden. Voor mezelf vind ik het handig om te zien met welke partijen ik affiniteit heb of niet.
 
ik had bij wilders heel de balk groen

en onderaan groen links en pvda balk groen (negatief dus)

;)
 
Vergelijk de standpunten
Klik hieronder op de partijnaam om uw antwoorden te vergelijken met de partijstandpunten.

Partij Weinig overeenkomst Veel overeenkomst
Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid
Fortuyn
Eén NL
VVD
SGP
CDA
Partij voor de Dieren
SP
D66
PvdA
GroenLinks
ChristenUnie


Hehe nog steeds vrij rechts alhowel sp ook maar net negatief was. Cda net positief.
 
Maar wat ik me nu afvraag is hoe anderen hun antwoorden hebben gegeven.

1.Burgers moeten de minister-president kiezen. (eens)

2.De kinderbijslag moet omhoog. (oneens)

3.Wie meer verdient, moet meer premie betalen voor de zorgverzekering.(oneens)

4.Ouders die werken moeten betalen voor kinderopvang.(oneens)

5.Als je thuiszorg nodig hebt, moet je daar aan meebetalen. (eens)

6.Jongeren tot 27 jaar moeten geen bijstand meer krijgen. (eens)

7.Vanaf 65 jaar krijgt iedereen een AOW-uitkering. Toekomstige ouderen met AOW en een pensioen van meer dan 15.000 euro moeten zelf gaan meebetalen aan deze uitkering.(oneens)

8.Het moet voor werkgevers gemakkelijker worden om werknemers met een vaste baan te ontslaan.(eens)

9.Hasj en andere softdrugs moeten niet langer verboden zijn.(eens)

10.Het bestrijden van terrorisme is belangrijker dan de persoonlijke vrijheid en privacy van burgers.(eens)

11.Iedereen van 14 jaar en ouder moet nu kunnen aantonen wie hij of zij is. De regering moet deze identificatieplicht afschaffen.(oneens)

12.Iedereen mag zeggen wat hij wil, ook als dat discriminerend is voor andere mensen.(eens)

13.Een leraar op een school met veel kinderen met een leerachterstand moet meer verdienen dan een leraar op een gewone school.(oneens)

14.De mavo bestaat nu niet meer als aparte school maar is een deel van het vmbo geworden. De mavo moet als aparte schoolsoort terugkomen.(eens)

15.Christelijke en islamitische scholen moeten leerlingen kunnen weigeren.(eens)

16.De regering betaalt nu mee aan de publieke netten Nederland 1, 2 en 3. Eén van deze netten moet weg.(eens)

17.Euthanasie moet mogelijk blijven.(eens)

18.Iedereen moet voor zijn overlijden duidelijk maken of hij zijn organen wel of niet aan zieke mensen wil afstaan.(oneens)

19.Er zijn mensen met een Nederlands paspoort én een paspoort van het land waar ze vandaan komen. De regering moet deze dubbele nationaliteit afschaffen.(eens)

20.Criminele Antillianen moeten terug naar de Antillen en daar de gevangenis in.(eens)

21.Iemand met een koophuis mag de rente voor de hypotheek van de belasting aftrekken. Deze regeling moet minder voordelig worden voor mensen met hogere inkomens die een nieuwe hypotheek afsluiten.(oneens)

22.Verhuurders van woningen moeten zelf kunnen bepalen hoeveel huur ze vragen.(oneens)

23.Er mogen geen nieuwe moskeeën bijkomen.(eens)

24.Schiphol moet blijven groeien.(eens)

25.Er moeten meer wegen komen om de files te bestrijden.(eens)

26.Nederland moet op termijn stoppen met kernenergie.(eens)

27.De rechten van dieren moeten in de Grondwet komen.(eens)

28.Turkije moet lid kunnen worden van de Europese Unie.(oneens)

29.Nederland moet meer geld uitgeven aan defensie.(oneens)

30.Nederland moet niet langer meedoen met de bouw van het gevechtsvliegtuig Joint Strike Fighter (JSF).(eens)

Zo laat de discussies maar los barsten;)
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
1.Burgers moeten de minister-president kiezen. (weet niet)

2.De kinderbijslag moet omhoog. (oneens)

3.Wie meer verdient, moet meer premie betalen voor de zorgverzekering.(eens)

4.Ouders die werken moeten betalen voor kinderopvang.(weet niet)

5.Als je thuiszorg nodig hebt, moet je daar aan meebetalen. (eens)

6.Jongeren tot 27 jaar moeten geen bijstand meer krijgen. (eens)

7.Vanaf 65 jaar krijgt iedereen een AOW-uitkering. Toekomstige ouderen met AOW en een pensioen van meer dan 15.000 euro moeten zelf gaan meebetalen aan deze uitkering.(eens)

8.Het moet voor werkgevers gemakkelijker worden om werknemers met een vaste baan te ontslaan.(eens)

9.Hasj en andere softdrugs moeten niet langer verboden zijn.(eens)

10.Het bestrijden van terrorisme is belangrijker dan de persoonlijke vrijheid en privacy van burgers.(weet niet)

11.Iedereen van 14 jaar en ouder moet nu kunnen aantonen wie hij of zij is. De regering moet deze identificatieplicht afschaffen.(oneens)

12.Iedereen mag zeggen wat hij wil, ook als dat discriminerend is voor andere mensen.(eens)

13.Een leraar op een school met veel kinderen met een leerachterstand moet meer verdienen dan een leraar op een gewone school.(eens)

14.De mavo bestaat nu niet meer als aparte school maar is een deel van het vmbo geworden. De mavo moet als aparte schoolsoort terugkomen.(weet niet)

15.Christelijke en islamitische scholen moeten leerlingen kunnen weigeren.(oneens)

16.De regering betaalt nu mee aan de publieke netten Nederland 1, 2 en 3. Eén van deze netten moet weg.(weet niet)

17.Euthanasie moet mogelijk blijven.(eens)

18.Iedereen moet voor zijn overlijden duidelijk maken of hij zijn organen wel of niet aan zieke mensen wil afstaan.(oneens)

19.Er zijn mensen met een Nederlands paspoort én een paspoort van het land waar ze vandaan komen. De regering moet deze dubbele nationaliteit afschaffen.(eens)

20.Criminele Antillianen moeten terug naar de Antillen en daar de gevangenis in.(eens)

21.Iemand met een koophuis mag de rente voor de hypotheek van de belasting aftrekken. Deze regeling moet minder voordelig worden voor mensen met hogere inkomens die een nieuwe hypotheek afsluiten.(weet niet)

22.Verhuurders van woningen moeten zelf kunnen bepalen hoeveel huur ze vragen.(eens)

23.Er mogen geen nieuwe moskeeën bijkomen.(eens)

24.Schiphol moet blijven groeien.(eens)

25.Er moeten meer wegen komen om de files te bestrijden.(eens)

26.Nederland moet op termijn stoppen met kernenergie.(oneens)

27.De rechten van dieren moeten in de Grondwet komen.(eens)

28.Turkije moet lid kunnen worden van de Europese Unie.(oneens)

29.Nederland moet meer geld uitgeven aan defensie.(oneens)

30.Nederland moet niet langer meedoen met de bouw van het gevechtsvliegtuig Joint Strike Fighter (JSF).(eens)

Best genuanceerde antwoorden voor een rechtse bal als ik vind ik, toch komt er Éen NL uit, gevolgd door Wilders, Fortuyn en VVD. Laatste 3 zijn SP GroenLinks en Christenunie.
 
Maar ik blijf wel bij VVD. Is het grootste aan de rechterkant. Dus vandaar dat ik daar op zal stemmen.
 
Maar ik blijf wel bij VVD. Is het grootste aan de rechterkant. Dus vandaar dat ik daar op zal stemmen.

Ik stem ook VVD, om een vergelijkbare reden als jij, maar dan vooral omdat ik weinig vertrouwen in de stabiliteit van die kleine rechtse partijen heb.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Waren hele duidelijke vragen, waar ik het voor mezelf ook echt mee eens was.
Dus tsja. IK ben het er wel mee eens.
 
Fortuyn

Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid

Eén NL

ChristenUnie

CDA

SGP

VVD

SP

D66

Partij voor de Dieren

PvdA

GroenLinks
 
Back
Naar boven