XXL Nutrition

Het gaat om de dagelijkse hoeveelheid calorien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

REUS

Prof Bodybuilder
Prof Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 mrt 2006
Berichten
3.714
Waardering
158
Hallo mensen,

Ik heb altijd mijn cardio (voornamelijk in wedstrijd voorbereiding) op de nuchtere maag gedaan, dit zou het beste zijn ivm leeg zijn en dan voornamelijk vetverbranden ipv eerst je ingenomen voeding, bla bla bla.

Nu schijnt dit helemaal niet op te gaan?
Het gaat kwablijkelijk om de hoeveelheid calorien?
Dus is het dan zo dat wanneer ik s'avonds mijn cardio doe tussen 2 maaltijden in bijvoorbeeld het prima is voor je vetverbranding????
 
ja. calorieen in vs calorieen uit.

met cardio creeer je een energietekort.

als je op -500 zit, zit je op -500, ongeacht of je je dingetje op lege maag gedaan hebt of niet.
 
ja. calorieen in vs calorieen uit.

met cardio creeer je een energietekort.

als je op -500 zit, zit je op -500, ongeacht of je je dingetje op lege maag gedaan hebt of niet.

Dus jij maakt mij blij?

Ik zat altijd te k*tten omdat het dus op een lege maag moest en dus deed ik dit s'ochtends, vervolgens eten, daarna krachttraining en vervolgens werken tot s'avonds laat!

Nu kan ik dus gewoon bijv om 18:30 uur eten en dan bijv om 20:00 uur fietsen en vervolgens weer mijn nutrix met melk en eiwitjes nemen voor het slapen?
 
Kun je dan niet gewoon wat minder eten. Het lijkt mij nogal nutteloos om 500 kcal extra te eten en dan 500kcal weg te fietsen?
 
Kun je dan niet gewoon wat minder eten. Het lijkt mij nogal nutteloos om 500 kcal extra te eten en dan 500kcal weg te fietsen?

Daar gaat het niet om, het gaat er om of ik cardio kan doen voor extra vetverbranding tussen 2 maaltijden in of dat het op nuchtere maag moet gebeuren!
 
Dus met andere woorden is cardio overbodig wanneer je iets onder onderhoud blijft eten, dan word je dus helemaal lean?
 
mijns inziens werkt cardio op een nuchtere maag contraproductief.

ten eerste is de intensiteit noodgedwongen laag, terwijl juist hogere intensiteit (intervallen) voor betere nagloei zorgt.

ten tweede is het cortisolgehalte in het bloed 's ochtends hoger, waardoor je meer risico loopt op spierafbraak (zeker als je op weinig kcal zit).

ten derde is onvermatig cardio in het algemeen funest voor spiermassa. hoe meer je op uithoudingsvermogen traint, hoe meer je type I vezels stimuleert ten koste van type II (die je tijdens KT gebruikt). de spieren worden kleiner en dunner. óf je bent een bodybuilder óf je bent een lange-afstandloper. alletwee gaat niet.

REUS zei:
Dus met andere woorden is cardio overbodig wanneer je iets onder onderhoud blijft eten, dan word je dus helemaal lean?

met een goed dieet met wat cardio kun je héél ver komen. mensen onderschatten dieet heel vaak omdat schoon eten hun tegenstaat.
maar met cardio kun je geen klotedieet repareren.

ook vergeten mensen volgens mij dat als je onder je onderhoud zit, je de hele dag door vet verbrandt. het lichaam doet het voor je.
 
mijns inziens werkt cardio op een nuchtere maag contraproductief.

ten eerste is de intensiteit noodgedwongen laag, terwijl juist hogere intensiteit (intervallen) voor betere nagloei zorgt.

ten tweede is het cortisolgehalte in het bloed 's ochtends hoger, waardoor je meer risico loopt op spierafbraak (zeker als je op weinig kcal zit).

ten derde is onvermatig cardio in het algemeen funest voor spiermassa. hoe meer je op uithoudingsvermogen traint, hoe meer je type I vezels stimuleert ten koste van type II (die je tijdens KT gebruikt). de spieren worden kleiner en dunner. óf je bent een bodybuilder óf je bent een lange-afstandloper. alletwee gaat niet.



met een goed dieet met wat cardio kun je héél ver komen. mensen onderschatten dieet heel vaak omdat schoon eten hun tegenstaat.
maar met cardio kun je geen klotedieet repareren.

ook vergeten mensen volgens mij dat als je onder je onderhoud zit, je de hele dag door vet verbrandt. het lichaam doet het voor je.

Zo is het natuurlijk wel ja, zo bekijk ik het ook eens van de andere kant.

Kun je dan wel bijv de zaterdag pakken om 1 of 2 junk maaltijden te eten want dat geeft dan toch die onbetwiste boost?
 
Kun je dan wel bijv de zaterdag pakken om 1 of 2 junk maaltijden te eten want dat geeft dan toch die onbetwiste boost?

ik ben zelf aan het cutten en doe refeeds - véél KH en weinig vet.

het stimuleert verschillende hormonen die onderdrukt worden als je voor langere tijd weinig eet. dus flink boterhammen en spaghetti :)

vandaag is de dag :p morgen deadliften.
 
MAW hij zet zijn metabolisme lekker hoog door iedere dag gematigde cardio, zij forceert een steeds lager metabolisme.

pssst . . .vandaar die refeed. doet wonderen voor je stofwisseling. elke 4-5 dagen uit je dak gaan en niet jezelf afbeulen op een crosstrainer . . .
 
Cardio op lege maag suckt...

Is iets als binnenkant borst en begrijp niet dat sommigen er nog in geloven.
Komen ze met hun wetenschappelijke kwatch af dat vetverbranding pas optreed als je primaire bronnen eerst depleted zijn bla bla...

Men moet van het idee af dat cardio op het intrisieke moment de vetverbrander in spe is, terwijl het eerder het aftereffect is van de cardio dat zo gunstig is.

Ik heb hier al zo veel tegen geprotesteerd en ik blijf erbij: spreiding is een van de basisprincipes als het op voeding neerkomt.. Niets of niets mag daar afbreuk op maken en cardio op lege maag is daar een afbreuk op mits je je eerste maaltijd mist.

Vetverbranden doe je door gans de dag een licht deficiet te hebben, dat je lichaam lichtjes aan je vetreserves begint te knabbelen.. Als je op een lege maag cardio doet, bent je al mega katabool bezig, als je dan nog es gaat cardio doen, verbrand ik naar mijn ervaring meer spieren dan vet.. Het is gewoon TE...
 
blijf gewoon op die intesiteit doorgaan die jij optimaal vind voor vetverbranding, gemiddelde 220 - je leeftijd en 60-70 % van dat... dan zit ik naar mijn eigen inziens op een goed niveau qua vetverbranding,, en onthoud iedereen is anders je moet gewoon experimenteren en zien wat voor jou het beste is.
 
Ja, maar als je lekker aktief blijft kan je ook lekker blijven eten en dat maakt het veel makkelijker en prettiger.

Praktijkvoorbeeld: Mijn baas doet Sonja Bakker, en zijn vrouw ook. Hij is nu 11 kilo kwijt en zijn vrouw 5. Zij klaagt steen en been, want zij heeft de hele dag honger, kan nauwelijks iets doen want voelt zich slap. Hij voelt zich kiplekker, kan de wereld aan, heeft veel minder last van hongeraanvallen, en 's avonds eet hij rustig koeken en kaas en zo, terwijl zij alles laat staan. En toch valt hij veel meer af, in precies dezelfde periode!

Als reaktie gaat zij nóg minder eten, maar dat helpt niet.

Het verschil: zij doet alleen kaloriebeperking en is minder aktief geworden (te moe, geen zin, pijntjes, smoesjes), en hij gaat op de fiets naar zijn werk, dus iedere dag 1x 30-45 minuten fietsen. MAW hij zet zijn metabolisme lekker hoog door iedere dag gematigde cardio, zij forceert een steeds lager metabolisme.

Het is zo eenvoudig.


Ja duidelijk verhaal!
 
wie vraag je hier nu om advies Reus :)

kijk naar je eigen fysiek en naar dat van je "adviseurs"
 
ik heb altijd ochtend cardio gedaan en ik vind heerlijk. Heb er veel meer energie door voor de rest van de dag. Verder ben ik wel voorstander voor amino's of proto ervoor. Op bb.com staan er heel veel artikellen over met allemaal nuttige info :thumbs:
 
wie vraag je hier nu om advies Reus :)

kijk naar je eigen fysiek en naar dat van je "adviseurs"

Thanx,

Ben altijd erg in voor info, maar wil ook beter worden dan het niveau van nu en vandaar ik zoekende ben.;)
 
Mensen, wat is een refeed eigenlijk?:rolleyes:


als je voor een langere periode weinig eet, reageert het lichaam door de aanmaak van een aantal schildklierhormonen te verminderen waardoor je stofwisseling daalt. de aanmaak van cortisol (stresshormoon die katabool werk) neemt toe. hoe minder vetmassa je hebt, hoe minder leptine. leptine is - simpel uitgelegd - een hormoon die 'ja' of 'nee' zegt tegen vetafbraak.

uit onderzoek is gebleken dat een tijdje op je of ietsje boven je onderhoud eten - en de energie uit KH halen - leptine en de andere hormonen helpt herstellen.

ook helpt meer eten de stofwisseling op te krikken. als je lichaam aan een bepaalde hoeveelheid is gewend en er opeens een boel binnenkomt, ga je meer verbranden.
 
als je voor een langere periode weinig eet, reageert het lichaam door de aanmaak van een aantal schildklierhormonen te verminderen waardoor je stofwisseling daalt. de aanmaak van cortisol (stresshormoon die katabool werk) neemt toe. hoe minder vetmassa je hebt, hoe minder leptine. leptine is - simpel uitgelegd - een hormoon die 'ja' of 'nee' zegt tegen vetafbraak.

uit onderzoek is gebleken dat een tijdje op je of ietsje boven je onderhoud eten - en de energie uit KH halen - leptine en de andere hormonen helpt herstellen.

ook helpt meer eten de stofwisseling op te krikken. als je lichaam aan een bepaalde hoeveelheid is gewend en er opeens een boel binnenkomt, ga je meer verbranden.

:D oki dan
 
Back
Naar boven