XXL Nutrition

Het grote 'Hoe overleef ik samenwonen' topic

Bezoekers in dit topic

Damn bro, je zit eronder! En dat na 6 wkn. Hoe lang denk je dit nog vol te houden?
 
one word:

ASSERTIVITEIT

Zoals je het doet overkomen is ze nogal overheersend. Stel je grenzen, maar verleg ze ook! Dit geldt voor beiden. Wees vooral duidelijk en PRAAT met elkaar. Alles staat of valt met communicatie. Blijf rustig, ookal trekt ze je het bloed onder de nagels vandaan en leg desnoods dingen 3 keer uit, schrijf ze op als het nodig is.
Ruzie omdat ze zich naar jouw idee weer eens onverbeterlijk gedraagt? NOKKEN! serieus, pak je jas en struin naar buiten, een minuut of 20 will do the trick. Is ze daarna nog boos, dan houdt ze zichzelf voor de gek en is ze eigenlijk met heeeeel andere dingen in haar hoofd bezig dan waar ze boos om was.
Ik ken mn vriendin nu dik een jaar en ze is voor mij een open boek. (tot haar eigen ergernis :D) Als ik zie dat haar wat dwars zit, zaag ik haar gewoon doormidden (figuurlijk dan...) Vaak vind ze dit in het begin erg irritant en zal ze ontkennen, maar oefening baart kunst en in 9 van de 10 gevallen weet ik tot de kern van het probleem te komen. Dan kan ik mijn visie er op geven en pas DAN is er de mogelijkheid om samen een oplossing te bedenken.
Als ze imo echt te ver gaat en niet voor rede vatbaar is, ben ik gewoon 15 minuten exit.

ja mijn vriendin is ook heel netjes en ik geloof wat meer in 'stimulering van mn afweer' :D Dus ik herken het nodige....
 
Het zal waarschijnlijk wel ff een gewenningsperiode zijn. Altans dat hoop ik dan maar. Maar ik voel me nu ineens een stuk beter nu ik gelezen heb dat sommigen van jullie zelfs zittend moeten pissen. Haha, dat gaat erg ver.
 
Het zal waarschijnlijk wel ff een gewenningsperiode zijn. Altans dat hoop ik dan maar. Maar ik voel me nu ineens een stuk beter nu ik gelezen heb dat sommigen van jullie zelfs zittend moeten pissen. Haha, dat gaat erg ver.
Ja, dat vind ik ook écht onbegrijpelijk.
 
Als ik dit zo lees denk ik dat er geen vrouw is die bij mij past........laat staan het met mij uithoudt, ik had namelijk aan een hoop zaken schijt gehad, en niemand verteld mij hoe ik mijn leven moet leiden.
Ik heb nogal moeite om te luisteren en te bewegen binnen bepaalde denkkaders. Hou ook niet van "gewoonten" en "vaste prikken" bah!

Ik was sowieso vaak niet thuisgeweest dus qua aandacht schenken had ik dan al problemen, zit niet te wachten op 2 x per week familie over de vloer, ben een gigantische sloddevos, ruim geen ruk op, en als ik voetbal wil kijken met vrienden nodig ik ze uit, omdat vrienden immers ALTIJD welkom zijn.

Als mij dit zou gebeuren na 6 weken (rde eacties van je vrouw) had ik er weinig hoop op een lang gelukkig leven, dit staat even los van liefde en coïtus, dit gaat over jezelf! Vantevoren had je toch ook wel kunnen inschatten of jullie ook samen kunnen leven of niet?

In het belang van het meisje is het dan voor haar beter om een onderdanig typje te vinden, die dag en nacht bij haar op de bank zit en min of meer "het vrouwtje" speelt :D, smachtend zit te wachten op familiebezoek om vol trots z'n uberschone huisje te kunnen laten zien! om stipt 20:00 het NOS journaal aanzet om de ontwikkelingen in de wereld te volgen, om vervolgens om 20:30 te gaan douchen en daarna met een bak pinda's en chocolade achter de TV te gaan zitten om vervolgens om rond 22:30 naar bed te gaan.

Ze zijn er die het kunnen, ik niet :D
 
Laatst bewerkt:
Het zal waarschijnlijk wel ff een gewenningsperiode zijn. Altans dat hoop ik dan maar. Maar ik voel me nu ineens een stuk beter nu ik gelezen heb dat sommigen van jullie zelfs zittend moeten pissen. Haha, dat gaat erg ver.

Ik ben blij dat ik jouw een goed gevoel kan geven Guido:D

Zittend plassen heeft trouwens ook zijn voordelen hoor, bijv. 's nachts. Ik heb in ieder geval geen standaardavonden waarop opoe of de schoonouders langskomen. Burgertrutje:fu: :p :D
 
:roflol: wat een ellende man! no way dat ik ga samenwonen, sowieso de eerstkomende 20 jaar niet :roflol:
 
Ik ben blij dat ik jouw een goed gevoel kan geven Guido:D

Zittend plassen heeft trouwens ook zijn voordelen hoor, bijv. 's nachts. Ik heb in ieder geval geen standaardavonden waarop opoe of de schoonouders langskomen. Burgertrutje:fu: :p :D

:D :D :D
Komt wel goed uiteindelijk, Guido. Zolang jullie maar met elkaar blijven communiceren en afspraken met elkaar kunnen maken. Dus bijv. haar opa en oma komen langs en jij gaat naar een vriend toe om een bakkie te doen. Of die avond wordt jouw mannenavond (kan dan alleen niet thuis, dus moet je ergens anders heen).:D
 
Tsjah, lijkt mij eigenlijk geweldig om te gaan samenwonen. Dingen als meteen afwassen enzo heb ik gewoon nodig, anders doe ik ze niet. Ik neem aan dat jullie allebei een bezigheid als een baan of studie hebben, dus altijd thuis ben je toch al niet. Als je dan thuiskomt bij de persoon waar je van houdt lijkt me heerlijk...
 
Nou, ik zou er niet aan moeten denken om mijn eventuele vriendin de hele dag, week, maand om me heen te hebben. afspreken in het weekend is goed maar daarna krijg ik er al snel genoeg van
 
laat alles achter

en ren nu je nog kan.....
 
Ik woon ook samen, maar dan met me ex :D En ik heb een vriendin.

Ook apart :P
 
's nachts plas ik ook zittend..kan ik lekker verder slapen :cool:
 
ik mag niet meer staand schijten :(
 
Zittend plassen heeft trouwens ook zijn voordelen hoor, bijv. 's nachts. Ik heb in ieder geval geen standaardavonden waarop opoe of de schoonouders langskomen. Burgertrutje:fu: :p :D

Als ik moet schijten en zeiken, ga ik niet eerst staand mn blaas legen om vervolgens al zittend mn bruine anjer het werk te laten doen :D

Wat betreft die 'standaardbezoekjes'. Ik heb dat de eerste jaren erg gehad, tot mn vriendin en ik werkelijk op onszelf kwamen te wonen. Nu hebben we veel meer tijd voor onszelf nodig en gaan we nog maar eens per maand ofzo langs mn schoonouders (ze komen zelf ook zelden bij ons :cool: )

Het was altijd standaard iedere Zaterdagmiddag na de boodschappen op bezoek bij schoonmams en paps. Zijn erg aardige mensen maar verre van spraakzaam, dus ik beschouw dat als verloren uren.

Op visite gaan okee, maar niet als als iedereen elkaar de helft vd tijd stilzwijgend zit aan te gapen. Dan is slapen nog een nuttigere bezigheid.
 
Dude.. het eerste half jaar is 1 brok ellende. Ik woon nu 2,5 jaar samen en ik zou niet meer anders willen.
 
Back
Naar boven