AndroidHealthClinic

last van onderrug

Bezoekers in dit topic

SirMark

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
13 sep 2006
Berichten
10
Waardering
0
Hallo,

Heb al 2 dagen last van me onderrug, eergister benen/buik getraind ging gewoon lekker maar ochtend daarna werd ik wakker met pijn. savonds was het weg en volgende ochtend weer net zo erg terug.

De pijn is vooral bij bukken en me rug draaien e.d

Hoorde dat het van de buikoefeningen kan komen maar die heb ik niet anders of zwaarder gedaan als daarvoor.

Vandaag me rugtraining maar gecancelled want voelt niet goed.

Graag advies

Mark
 
zorg dat je onderug goed bedekt is met kleding ( geen 'koude' lucht bij kan )
goed eten, eventueel dikke riem om doen. Tijdje je onderug rust geven.

Heb het nu ook, heel toevallig, gewoon een beetje opgerekt/te zwaar belast.
 
Ik heb er ook last van. Ben tevens een beetje grieperig. Denk dan ook dat dit de oorzaak is.
 
heb je die buiktraining toevallig met een holle of rechte rug gedaan...?
 
ga deadliften is de pijn zo weg..:D
 
Voor de zekerheid afspraak maken met een fysiotherapeut.
Te lang door lopen met rugproblemen kan het alleenmaareregr worden.
 
had ik ook laats gewoon ff rusten spirofon ofzo gebruikt kom ff niet op die naam is tegen overbelasting en split blesuren enzo haal je bij de tuinen of eto s succes
 
Heb je een goede lattenbodem en een goede matras? Dit is namelijk ook van wezenlijk belang!
 
Waar ik soms wel baat bij heb als mijn rug overbelast aanvoelt is gewoon mij ergens gaan aan aangehangen op schouderbreedte en zo een halve minuut blijven bengelen ... Ontspant de rug, heb ik van horen zeggen ... ;)
 
bedankt voor de replies, heb het even aangezien en rugtrainingen geskipt en gaat weer helemaal goed :)

ik denk toch algemene overbelasting van de rug aangezien ik zeker ben dat ik buik goed train en me bed is ook goed.
 
Altijd rustig aan doen met je rug! Waarschijnlijk is het verkeerd gegaan met de squat ofzo bij jouw.
Ikzelf heb hem verdoet met de deadlift, zie mijn sig... Denk dat er een wervel niet goed zit, en ga ook naar de chiropractor, kan die de boel weer even goed kraken.
 
ik heb het vaak als ik `zwaar` squat.

met deadlift nergens last van maar bij de squat lijkt het toch te zwaar te drukken hoewel ik maar 110 kilo druk, en dat een keer of 10...
beetje stekend gevoel in de onderrug. wel irritant man...
 
ik had het in het begin ook met squat, is vanzelf overgegaan. waarschijnlijk doordat je rug in het begin niet even sterk is in verhouding tot wat je benen aankunnen.

een weekje rust kan wonderen doen
 
Gaat vanzelf over joh, 90% van alle rugklachten gaat over binnen 6 weken, gewoon in beweging blijven en scherpe felle pijn vermijden.

Ik krijg wel een beetje een raar gevoel bij sommige replies hier...mensen lullen vaak echt maar wat in deze sectie he? ???
 
TheNose zei:
Ik krijg wel een beetje een raar gevoel bij sommige replies hier...mensen lullen vaak echt maar wat in deze sectie he?
't is inderdaad een beetje om te lachen. ze zouden beter niets posten ivm zomaar wat te lullen. ik heb wel goed moeten lachen.
 
't is inderdaad een beetje om te lachen. ze zouden beter niets posten ivm zomaar wat te lullen. ik heb wel goed moeten lachen.

Die van de koude lucht op de rug vond ik het mooiste...zou wat zijn als we zo slecht tegen kou zouden kunnen...waren we allang uitgestorven!
 
Hallo,

Heb al 2 dagen last van me onderrug, eergister benen/buik getraind ging gewoon lekker maar ochtend daarna werd ik wakker met pijn. savonds was het weg en volgende ochtend weer net zo erg terug.

De pijn is vooral bij bukken en me rug draaien e.d

Hoorde dat het van de buikoefeningen kan komen maar die heb ik niet anders of zwaarder gedaan als daarvoor.

Vandaag me rugtraining maar gecancelled want voelt niet goed.

Graag advies

Mark

Wat rust nemen en misschien naar je techniek kijken. Als die niet goed is krijg je ook sneller last van blessures.
 
Die van de koude lucht op de rug vond ik het mooiste...zou wat zijn als we zo slecht tegen kou zouden kunnen...waren we allang uitgestorven!

je hebt nog nooit een kou gevat op je spieren zekers......

dan lach je niet meer zo hard om je eigen dommigheid.:eek:
 
Die van de koude lucht op de rug vond ik het mooiste...zou wat zijn als we zo slecht tegen kou zouden kunnen...waren we allang uitgestorven!

eh maat, hier zit echt een kern van waarheid in. bijvoorbeeld stratenmakers pakken vaak een koudje op de onderrug. hierdoor wordt de onderrug vaak heel erg stijf als gevolg van slechte doorbloeding enzo..

maar idd heeft dit bij bb weinig te maken, tenzij je buiten traint ;)

maar als je bijvoorbeeld overdag stratenmaker van beroep ben... snappie?
 
eh maat, hier zit echt een kern van waarheid in. bijvoorbeeld stratenmakers pakken vaak een koudje op de onderrug. hierdoor wordt de onderrug vaak heel erg stijf als gevolg van slechte doorbloeding enzo..

maar idd heeft dit bij bb weinig te maken, tenzij je buiten traint ;)

maar als je bijvoorbeeld overdag stratenmaker van beroep ben... snappie?

Je kan geen koudje pakken op je spieren, wat moeten ze dan gaan doen, hoesten? Enige wat een kleine rol zou kunnen spelen is dat een koud gewricht minder soepel is dan een warm gewricht.
Maar jullie denken ook dat je als het koud is buiten een jas aan moet omdat je anders verkouden wordt? :rolleyes: Heeft allemaal met belastbaarheid van de persoon te maken en niet met externe zaken als het weer.

@Obiku: ik denk dat ik door mijn werk een stuk meer kennis op dit gebied heb dan jij. Wilde mensen hier ook niet afzeiken (deed ik wel, sorry), maar er worden hier zo vaak rare, nergens op slaande adviezen gegeven. Goed bedoelt dat wel, maar soms irriteer ik me daaraan.
Als mijn irritatiegrens weer bereikt is neem ik weereens de tijd om mensen vanuit mijn vakkennis adviezen te geven/gerust te stellen (alleen op het gebied waar ik kennis van heb, je zal me geen vragen zien beantwoorden over eczeem of iets dergelijks), maar altijd mond dit uit in nietszeggende discussies meestal met mensen die veel minder kennis op dit gebied hebben en alleen dingen herhalen die ze weleens ergens gehoord hebben. Ik denk dat ik me in deze sectie maar weer gewoon op de vlakte hou... :(
 
Back
Naar boven