AndroidHealthClinic

Vegetarische DHA, voor degenen die geen vis-olie caps willen innemen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Heb een doosje Cerebrum aangeschaft. Een supplement dat DHA bevat gemaakt uit algen. Een procede uit de USA en naar mijn weten zijn de caps in de Benelux niet verkrijgbaar.

Zelf de caps besteld op http://www.healthspan.co.uk/shop/product.aspx?Id=CERE

Per doosje ben je ongeveer € 10,- kwijt (120 caps) en de verzendkosten liggen rond de 2 a 3 euro.

Dus voor degenen die geen vis of visolie willen consumeren een goed alternatief. Relatief goedkoop ook, een vooraadje gebaseerd op 1 cap per dag gaat bijna 4 maanden mee.
 
Je bent dus vegetarier?
Waar kun je eigenlijk nog info over die caps halen.
Ik heb er nog nooit van gehoord dat er DHA in een plant zit.

Daarom zou ik niet de eerste beste site gaan geloven.
 
Het zijn algen die DHA produceren, niets vreemds aan eigenlijk. Hoe denk je dat die vissen aan hun DHA komen? Grotendeels door die algen. Je slaat nu dus eigenlijk 1 stap in de voedselketen over.

Het extractieproces om DHA uit die algen te halen is wel wat lastiger. 1 bedrijf in de USA heeft daar het patent op : Martek.

Martek Biosciences Corporation


Hier nog een lange lijst van bedrijven en producten waarin die DHA wordt gebruikt :

Martek Biosciences Corporation

Cerebrum staat daar ook tussen.
 
Het wordt hier in Nederland ook gedaan. Ik kan helaas niet meer herinneren waar ik het las.
 
Met alle respect, maar ik vind het echt ver gaan als je die capsules alleen neemt omdat je geen visproducten binnen wil krijgen. Als je het doet omdat het op een of andere reden beter is kan ik het me wel weer voorstellen.
 
V-E-G-E-T-A-R-I-S-M-E, je begrijpt wat het inhoud Zelda? Je hebt hier overigens ook nog eens niet meer te maken met vervuilingen die wel in visolie kunnen zitten.
 
V-E-G-E-T-A-R-I-S-M-E, je begrijpt wat het inhoud Zelda? Je hebt hier overigens ook nog eens niet meer te maken met vervuilingen die wel in visolie kunnen zitten.

Ho ho, hold your horses, ik bedoel het niet als een aanval ofzo. Sommige (extremere) vormen van vegetarisme vind ik vrij ver gaan idd. Met dat laatste heb je wel een punt op zich trouwens.

edit: weet je wat ik ga es een topic over vegetarisme openen. :D
 
Het is als vegetarier het enige alternatief eigenlijk. Vind dit wel een mooie oplossing, anders moet ik algen gaan eten.
 
heeft pasio zoeits ook niet in hun assortiment, uit krill ofzo?

[edit] Nee dus, dat is van dierlijk plankton gemaakt[edit]
 
Het zijn algen die DHA produceren, niets vreemds aan eigenlijk. Hoe denk je dat die vissen aan hun DHA komen? Grotendeels door die algen. Je slaat nu dus eigenlijk 1 stap in de voedselketen over.
Ik vind het wel raar dat ik er nog niets van gehoord heb.(Waarom niet eerder als het maar uit algen moet worden gehaald?)
omdat er dacht ik veel mensen opzoek naar waren...
Er kunnen toch evengoed vervuiling in algen zitten: spirulina is er een mooi voorbeeld van.

En wat er ook belangrijk is is EPA en dat wordt toch ook niet zo super omgezet van alfa linoleenzuur.
Of gaat dat vlotjes?
 
Check de link naar Martek, het is een redelijk nieuw procede. Wordt in redelijk wat supplementen en voeding gebruikt.

De algen worden gekweekt onder stringente condities. Vis kan natuurlijk ook worden gekweekt, maar dat geldt meestal voor zalm en niet voor andere vissoorten.
 
Mariene algen zijn als plantaaardig te beschouwen.
Krill kan zowel plantaardig als dierlijk zijn. Onze krillolie komt uit dierlijk plankton, maar dat zijn wel zulke kleine diertjes, dat de meeste vegetariërs er naar ons beste weten er geen bezwaar tegen zullen hebben.
Ken in elk geval genoeg vegetariërs die af en toe vis eten. Er zijn er maar weinig zo 100% principieel als EricR, die overigens nog niet echt strikt is (de veganisten gaan een stuk verder).
 
Het zijn algen die DHA produceren, niets vreemds aan eigenlijk. Hoe denk je dat die vissen aan hun DHA komen? Grotendeels door die algen. Je slaat nu dus eigenlijk 1 stap in de voedselketen over.

is het zelfs niet zo dat gekweekte vis niet het juiste voedsel krijgt zodat deze vis in verhouding veel minder omega-3 bevat? Voorlopig iig de reden dat ik het absoluut niet zie als een goede bron van omega 3 (muv de tonijnsteaks van de AH, uit de atl. oceaan, mjum, maar errug duur :D)

Mariene algen zijn als plantaaardig te beschouwen.
Krill kan zowel plantaardig als dierlijk zijn. Onze krillolie komt uit dierlijk plankton, maar dat zijn wel zulke kleine diertjes, dat de meeste vegetariërs er naar ons beste weten er geen bezwaar tegen zullen hebben.
Ken in elk geval genoeg vegetariërs die af en toe vis eten. Er zijn er maar weinig zo 100% principieel als EricR, die overigens nog niet echt strikt is (de veganisten gaan een stuk verder).

Vegetariers eten voor zover ik weet geen producten waar dieren voor zijn gesneuveld, veganisten eten uberhaupt niks dat van dieren afkomstig is. (overigens zou ik anders ook geen reden zien om de twee groepen te scheiden :D)
De zanger/bassist van onze band is ook veganist, flink streng eetregime zeg, maar koffie met soya melk is ook prima te drinken!
 
Zijn die capsules waar het inzit dan ook van iets anders als gelatine gemaakt?
 
Back
Naar boven