Fitness Seller

Vegetarisme, wat vind jij ervan? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De mens heeft eigenlijk te veel darmen voor het eten van vlees. Elke carnivoor daarentegen heeft relatief hele korte darmen om het voedsel weer zo snel mogelijk naar buiten te werken. Dus eigenlijk zijn we niet echt gemaakt voor het eten van vlees....

In moreel opzicht vind ik het eten van vlees ook wat verwerpelijk. Ik geloof dat je voor 1 kilo vlees ongeveer 5 kilo planten of groenvoer nodig hebt.... Komt nog de onmenselijke / dieronvriendelijke methode van de bio-industrie bij...

Helaas ben ik dol op vlees; en heb daarom de volgende oplossing: KIPPEN. Kippen mag je eten volgens mij. Daar lopen ze gewoon voor rond. Daarbij sporen die beesten niet.

Een kip zou overigens ook het enige dier zijn dat ik zou kunnen slachten, dus voor mij zelf kan ik het eten van kip rechtvaardigen. Het eten van alle andere diersoorten probeer ik te beperken.

:rolleyes: moraalridder wannabe
 
Waarom zou het debiel zijn als je zo'n keuze maakt? Ben je dan zo intolerant tegen personen die een andere keuze in voeding hebben? He BB-ers zijn ook meestal debiel dan. Afwegen van voeding, uitstippelen voedingsschema, huilen als het bakje kwark gemist is etc. Andere setting, maar het blijft vergelijkbaar. Dat een BB-er nuttig bezig is verder een dooddoener, die veganist is op zijn manier ook nuttig bezig.

Wat een vergelijking... bb-ers eten anders ten behoeven van de sport, omdat ze een bepaalde doel willen bereiken in de sport. een veganist oid doet het uit 'principe' (wat voor principe is ieder voor zich). Dus geen appels met peren vergelijken ;)

Ik kan me geen situatie voorstellen waarin een veganist nuttig zou kunnen zijn.

De mens is van nature gemaakt om vlees/groente/noten/fruit te eten, mensen die dat niet doen is imo iets laten waar de mens niet voor is gemaakt. Dus imo debiel :)
 
een veganist eet geen dieren omdat ze geen dieren willen doden om te kunnen eten
De mens is van nature gemaakt om vlees/groente/noten/fruit te eten, mensen die dat niet doen is imo iets laten waar de mens niet voor is gemaakt. Dus imo debiel
de mens is gemaakt om zich perfect te kunnen aanpassen, we kunnen perfect leven op alleen plantaardig voedsel
ik ben van mening dat het beste dieet voor ons een dieet is dat alleen uit vlees bestaat, ik ben wel niet van mening dat een vegitarische levensT "slecht" is
 
mens is een alleseter, dus ...
 
Vegatarisch zijn omdat het "zielig" voor de beesten zou zijn is het zelfde als een moslim geen varkens vlees mag eten omdat het beest in zijn eigen stront rolt wat koeien en andere beesten ook doen. Kortom ik vind het hypocriet gezeur!

Maar een ieder moet zelf weten wat hij of zij doet daarvoor heb ik dan wel respect.
 
Vegetarisme is beestachtig gezond. Dieren doden en opeten is toch bij de beesten af? Mensen moeten niet de beest uithangen met vlees eten. Je kunt je beter als een beest storten op rauwkost enzo. Degenen die dieren doden en eten zijn echt beesten van mensen.

Ff serieus: lekker kippetje gaat er altijd wel in! :p
 
Mensen die geen vlees eten zijn ongezellig. Een korte beschrijving. Mannen met een bril met een klein vierkant montuur, felgroene overhemden en een Smart. 's Avonds eten ze uit een vierkant bord met opstaande randen een trendy vega hap; een stengel bieslook en een rozijn. Ze zijn altijd ziek, bleek, hebben een gore vriendin en een apple computer. Ze zijn meestal kaalgeschoren en dragen foute schoenen die net iets te goedkoop zijn. In hun appartement staat de verwarming altijd net iets te laag en ze drinken witte wijn.
 
Mensen die geen vlees eten zijn ongezellig. Een korte beschrijving. Mannen met een bril met een klein vierkant montuur, felgroene overhemden en een Smart. 's Avonds eten ze uit een vierkant bord met opstaande randen een trendy vega hap; een stengel bieslook en een rozijn. Ze zijn altijd ziek, bleek, hebben een gore vriendin en een apple computer. Ze zijn meestal kaalgeschoren en dragen foute schoenen die net iets te goedkoop zijn. In hun appartement staat de verwarming altijd net iets te laag en ze drinken witte wijn.

Ga door, ga door. We kunnen niet genoeg krijgen van dit soort stereotyperingen!
 
Degenen die uitgaan van de 'natuurlijke' kwestie vergeten de eerder door mij aangehaald morele kwestie. Wij hebben het vermogen om compassie te tonen met ander leven, dit in tegenstelling tot roof en prooidieren die handelen naar instinct. Het gaat bij de meeste vegetariers niet eens om de natuurlijke kwestie maar in de meeste gevallen om de morele kwestie.

En nee het is niet het principe van 'de dieren zijn zielig' maar respect tonen voor andere levensvormen.
 
En nee het is niet het principe van 'de dieren zijn zielig' maar respect tonen voor andere levensvormen.

Je kunt ook waardering tonen voor het feit dat er zoveel verschillende smakelijke vleeshapjes zijn. Geen vlees eten kan ook duiden op een gebrek hieraan.
 
....vooroordelen???? welneeee.... Ik moet toch iets zeggen... he D...
 
horror? ik zit heir te wachten tot hij iemand vermaalt en er gebeurt niks

Jij bent ook geen vegaterier...

Dat filmpje van het paard (ons vlees!! ons eten!!) deed je toch wel wat? Tijdens het kijken van het filmpje ontmoette je je toekomstige frikadel!

Nou, met mijn grasmaaifilmpje bezorg ik menig vegetarier een hartverlamming! Meet the groenteburger!!
 
Vegatarisch zijn omdat het "zielig" voor de beesten zou zijn is het zelfde als een moslim geen varkens vlees mag eten omdat het beest in zijn eigen stront rolt wat koeien en andere beesten ook doen. Kortom ik vind het hypocriet gezeur!

Maar een ieder moet zelf weten wat hij of zij doet daarvoor heb ik dan wel respect.

Ff terugkomend op je moslim verhaal, hoorde van een turkse maat van mij dat moslims geen varkensvlees eten omdat varkentjes hun eigen stront vreten en daarbij een soort enzym missen wat vertering van het stront stimuleert, resulterend in opname van stront in het lichaam? Ik vond het immense onzin... Maar is hier iemand die zijn verhaal kan onderbouwen?
 
Ik ben wel benieuwd naar een goed onderbouwd betoog vóór vegetarisme, Eric?

Ten eerste mag alles en iedereen vlees eten, vleeseters zijn geen slechte mensen. Ik ben met vlees opgegroeid en vind vlees ook echt heerlijk. Toch ben ik uit eigen keus gestopt met het eten van vlees. Ongeacht politiek, achtergrond, ras, dierenliefde, etc etc. Ik noem mijn reden: Bewustzijn! En dat bereik je enkel door zelfonderzoek, het is logisch dat vandaag de dag veel mensen daar geen tijd voor hebben of eraan willen besteden. Dus roepen we maar gauw allerlei best grappige redenen om er niet bij stil te hoeven staan. Bijv: we kunnen toch niet met zijn alle het bos in rennen met pijl en boog, of we zijn nu eenmaal vleeseters! We zijn zeker vleeseters! Waar we hier allemaal mee bezig zijn is ons lichaam en wat we daar wel en niet instoppen voor welke reden dan ook. We zijn opgevoed met de verdeling van dieren, dat is slachtvee en dat is een huisdier etc. Een varken is 7 maal intelligenter dan een hond, hoe zou de samenleving reageren als er morgen vrachtwagens vol honden over de snelweg naar het slachthuis gingen? Hoe zou het zijn als ieder individu zijn eigen vee moest slachten, hoeveel mensen zouden er dan nog vlees eten? Een dier heeft het recht om te zijn wat hij/zij is. Varkens worden gefokt in hokken onder kunsmatig licht, enkel en puur alleen voorbestemd als product. Ik denk dat dat geen gezonde manier van opgroeien is en dat deze dieren dan ook nooit de kans hebben gekregen om een varken te zijn, en daardoor ongelukkig geslacht worden. Ik geloof dat een gezond en gelukkig opgegroeid dier veel gezonder voor onze lichamen en minds zijn. Maar om dat te bereiken moeten we dus veel meer tijd en ruimte aan deze dieren besteden en dat kost geld, plus is de vraag naar vlees vele malen hoger dan nodig is. Niemand valt morgen om als je vandaag geen vlees hebt gegeten. Als voorbeeld zijn de fastfood ketens puur een overbodige luxe, die wel de vleesproductie versnellen. Dit ten koste van het dier zijn natuurlijke functie en recht van bestaan. Misschien heb je de beelden een tijd terug gezien van de veemarkt, dat zijn geen eenmalige voorvallen dat is de normale gang van zaken. En die mannen straffen heeft geen zin, ik neem ze het ook niet eens kwalijk, ze zien echt zelf niet wat ze doen. Maar wat ik wil zeggen is dat als je je er bewust van bent dat dat stukkie vlees op je bord zulke dingen heeft meegemaakt dan smaakt het ineens heel anders. Dan kies ik voor geen vlees eten en voel me daar dan ook echt beter bij. Geef het idee een kans, eet bijvoorbeeld een keer in de week geen vlees, dat valt toch wel mee? En als je echte balls hebt ga eens een kijkje nemen bij een slachtvee fokker, of pak een baantje in het slachthuis, ik kan je zeggen dat ik dat heb gedaan en daardoor mijn overtuiging heb waar niemand me vanaf kan krijgen, see it for yourself...succes met trainen!!! :)
 
Ik ben een sterke milieufreak en heb een grote passie voor de natuur.

Maar toch eet ik vlees, en zal dat ook altijd blijven doen. Een tijger springt op een zebra en scheurt hem aan flarden, het zijn messen in zijn lichaam die veel pijnprikkels opwekken. Dit is slechts een enkel voorbeeld.

Nu zijn wij mensen geen dieren, maar wel een organisme uit de natuur, met de meest ontwikkelde beschaving op aarde, en dus moet de manier van verkrijgen van onze voorziening van vlees daarin meegaan, met als resultaat dat die dieren moeten worden geslacht op een humane en pijnloze wijze. En niet de indruk hebben dat op het moment dat ze in de rij staan hun maatjes er aan onderdoor gaan.

Vlees is een superbron voor de mens, goede vitamines, hoogwaardige eiwitten en andere essentiele stoffen.

Ik ken genoeg vegetariers die wel roken (en mij daar verdomme mee belasten!) en veel alcohol drinken. Tja, je bent zelf ook natuur en dan dien je jezelf chemische vloeistof toe.

Ik vind dat als je vegetarier bent, je ook op heel veel andere punten je levensstijl moet aanpassen om de flora en fauna wereld een betere ontwikkeling te bezorgen. Zoals huishoudelijk afval en gebruik maken van huishoudelijke faciliteiten. En dat blijft bij vele toch echt uit.

Desalniettemin respect voor diegene die het wel doen, maar vraag jezelf ook af of wat je doet met vleesonthouding je dat niet weer teniet doet met wat anders.
 
Jij bent ook geen vegaterier...

Dat filmpje van het paard (ons vlees!! ons eten!!) deed je toch wel wat? Tijdens het kijken van het filmpje ontmoette je je toekomstige frikadel!

Nou, met mijn grasmaaifilmpje bezorg ik menig vegetarier een hartverlamming! Meet the groenteburger!!

lol
 
Mensen die geen vlees eten zijn ongezellig. Een korte beschrijving. Mannen met een bril met een klein vierkant montuur, felgroene overhemden en een Smart. 's Avonds eten ze uit een vierkant bord met opstaande randen een trendy vega hap; een stengel bieslook en een rozijn. Ze zijn altijd ziek, bleek, hebben een gore vriendin en een apple computer. Ze zijn meestal kaalgeschoren en dragen foute schoenen die net iets te goedkoop zijn. In hun appartement staat de verwarming altijd net iets te laag en ze drinken witte wijn.

en ze gaan elk jaar naar night of de proms:eek: :eek: :eek:
 
Ik heb zelf een grote bewondering en waardering voor de natuur. Ik weet er ook best veel vanaf al zeg ik het zelf. Toch vind ik het niet nodig al die prachtige schepsels opeens niet meer op te eten. De natuur is immers zo prachtig geworden door een wapenwedloop tussen prooien en jachtdieren, er is bijna geen dier op aarde dat niet leeft van het eten van andere organismen. Ik wil niet zeggen dat ik denk dat de natuur mooier wordt als ik vlees blijf eten, maar slechtsm erop wijzen dat dieren doden voor consumptie een van de meest natuurlijke dingen is die er maar zijn. Waarom mag een leeuw wel vlees eten en ik niet? In de natuur komt het overgrote deel van alle dieren aan zijn einde als consumptie voor een ander dier.

Ik ben er trouwens wel sterk voorstander voor dat dieren goed worden behandeld en ben graag bereid daar fors meer voor te betalen.
 
Back
Naar boven