AndroidHealthClinic

Op wie ga jij stemmen

Op wie ga jij stemmen ( de poll is anoniem )

  • Ik ga niet stemmen

    Stemmen: 10 4,9%
  • CDA

    Stemmen: 25 12,1%
  • PVDA

    Stemmen: 16 7,8%
  • VVD

    Stemmen: 29 14,1%
  • SP

    Stemmen: 33 16,0%
  • Fortuyn

    Stemmen: 4 1,9%
  • Groenlinks

    Stemmen: 3 1,5%
  • D66

    Stemmen: 3 1,5%
  • ChristenUnie

    Stemmen: 0 0,0%
  • SGP

    Stemmen: 1 0,5%
  • Nederland Transparant

    Stemmen: 0 0,0%
  • Partij voor de Dieren

    Stemmen: 1 0,5%
  • Eén NL

    Stemmen: 15 7,3%
  • Groep Wilders, Partij voor de Vrijheid

    Stemmen: 55 26,7%
  • blanco lijst met de heer Poortman op nummer 1 in 18 kieskringen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Partij voor Nederland

    Stemmen: 0 0,0%
  • Continue Directe Democratie Partij

    Stemmen: 0 0,0%
  • Liberale Democraten in 17 kieskringen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Seniorenpartij in 16 kieskringen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ad Bos Collectief in 10 kieskringen

    Stemmen: 1 0,5%
  • Groen Vrij Internet Partij in 8 kieskringen

    Stemmen: 1 0,5%
  • Islam Democraten (niet geregistreerd als politieke groepering) in 4 kieskringen

    Stemmen: 5 2,4%
  • Tamara's Open Partij in 2 kieskringen

    Stemmen: 1 0,5%
  • SMP in 1 kieskring

    Stemmen: 0 0,0%
  • LRVP - het Zeteltje

    Stemmen: 1 0,5%
  • PVDM en alle overige aardbewoners

    Stemmen: 0 0,0%
  • Financieel Gedupeerden, Finged (niet geregistreerd als politieke groepering)

    Stemmen: 2 1,0%

  • Totaal stemmers
    206
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

als dat zo zou zijn dan kunnen we lachen, een redelijk linkse partij en een extreem rechtse partij, gaat niet lukken denk ik :P
 
Ik ga op de SP stemmen.
 
SP (topic #487959085558332 overigens hierover...)

de enige politiek geloofwaardige partij in Nederland wat mij betreft.
 
SP (topic #487959085558332 overigens hierover...)

de enige politiek geloofwaardige partij in Nederland wat mij betreft.

Haha hoe kun je dit nu zeggen? Wanneer hebben ze voor het laatst meegeregeerd?
 
Haha hoe kun je dit nu zeggen? Wanneer hebben ze voor het laatst meegeregeerd?

voor het laatst? De SP heeft bij mijn weten nog nooit meegeregeerd. Maar ik had het over politieke geloofwaardigheid. Politieke daadkracht hebben ze op landelijk niveau nog niet kunnen laten zien, aangezien ze nooit tot de regeringscoalitie hebben behoord.

Maar voor mij heeft politieke geloofwaardigheid meer te maken met de idealistische inslag van een partij. Al het geschreeuw tijdens de verkiezingen is maar gebakken lucht. Structurele veranderingen hebben JAAAREN nodig, van alle mooie ideen blijft vaak weinig over en over de doelmatigheid en doeltreffendheid van een kabinet is imo in 4 jaar ook niet gek veel te zeggen, als je niet kijkt naar het totaalplaatje, waarin OOK de situatie en trends in de jaren ervoor meegenomen wordt. (het huidige kabinet is bezig geweest met dingen die jaren geleden in gang zijn gezet, VOOR dat dit kabinet regeerde, heeft daar problemen mee gehad en heeft van sommige zaken (populistische) vruchten geplukt)
Ik vind niet dat Paars het slecht gedaan heeft, ik vind ook niet dat over het geheel genomen het huidige kabinet het heel erg slecht gedaan heeft, muv de herverkiezingen natuurlijk.
Om een lang verhaal kort te maken, de soep is nog nooit zo heet gegeten als ze werd opgediend (en was in veel gevallen zelfs koud), het volk blijft blind en dom en verkiezingsprogramma's dienen met een berg zout en het nodige relativeringsvermogen bekeken te worden. Rest dus alleen nog de instelling/het ideaal van een partij die (voor mij) bepalend is.
De SP is een partij die er voor het hele volk wil zijn. Nederland is een belachelijk rijk en ontwikkeld land, met een bijzonder hoge levensstandaard. De sterkste schouders dragen de zwakste, zo ben ik opgevoed, zo denk ik en zo stem ik.
 
@Mikki

jij was toch voor een partij die het eigen bedrijf steunt mikki? Dat doet de VVD tegenwoordig ook niet echt meer!

Ik ga niet stemmen denk ik, als ik wel ga, wordt het waarschijnlijk CDA (volgens kieswijzer)
 
Laatst bewerkt:
als mensen niet willen stemmen dan moeten ze blanco stemmen ( dus niet voor een partij ) dat kan ook en zo geef je een signaal af dat je niet kunt kiezen uit de huidige partijen
als het grote deel van nederland dat zou doen is het duidelijk dat het grootste deel van nederland het niet eens is met de huidige en toekomstige gang van zaken
en dat er dus verandering moet komen

daar is democratie voor en dus de blanco stem juist voor bedoelt
 
MWB zegt wat zinnigs, dit moet wel plagiaat zijn.
 
voor het laatst? De SP heeft bij mijn weten nog nooit meegeregeerd. Dat bedoelde ik dus ook;) . Maar ik had het over politieke geloofwaardigheid. Politieke daadkracht hebben ze op landelijk niveau nog niet kunnen laten zien, aangezien ze nooit tot de regeringscoalitie hebben behoord. Pas daarnaar kun je oordelen over de SP imo.

Maar voor mij heeft politieke geloofwaardigheid meer te maken met de idealistische inslag van een partij. Al het geschreeuw tijdens de verkiezingen is maar gebakken lucht. Structurele veranderingen hebben JAAAREN nodig, van alle mooie ideen blijft vaak weinig over en over de doelmatigheid en doeltreffendheid van een kabinet is imo in 4 jaar ook niet gek veel te zeggen, als je niet kijkt naar het totaalplaatje, waarin OOK de situatie en trends in de jaren ervoor meegenomen wordt. (het huidige kabinet is bezig geweest met dingen die jaren geleden in gang zijn gezet, VOOR dat dit kabinet regeerde, heeft daar problemen mee gehad en heeft van sommige zaken (populistische) vruchten geplukt)
Ik vind niet dat Paars het slecht gedaan heeft, ik vind ook niet dat over het geheel genomen het huidige kabinet het heel erg slecht gedaan heeft, muv de herverkiezingen natuurlijk.
Om een lang verhaal kort te maken, de soep is nog nooit zo heet gegeten als ze werd opgediend (en was in veel gevallen zelfs koud), het volk blijft blind en dom en verkiezingsprogramma's dienen met een berg zout en het nodige relativeringsvermogen bekeken te worden. Rest dus alleen nog de instelling/het ideaal van een partij die (voor mij) bepalend is.
De SP is een partij die er voor het hele volk wil zijn. Nederland is een belachelijk rijk en ontwikkeld land, met een bijzonder hoge levensstandaard. De sterkste schouders dragen de zwakste, zo ben ik opgevoed, zo denk ik en zo stem ik.

Als dat nu echt het geval is. Maar ze zijn vooral voor de sociale probleemgevallen. IMO dus veelal voor mensen die zelf niet willen.
Met name premies die hoger worden naar mate men meer verdiend.
Ik ken mensen met een uitkering die meer overhouden per maand als hard werkenden. En dan willen ze bijvoorbeeld de uitkering weer omhoog doen. Te ascociaal!
 
als mensen niet willen stemmen dan moeten ze blanco stemmen ( dus niet voor een partij ) dat kan ook en zo geef je een signaal af dat je niet kunt kiezen uit de huidige partijen
als het grote deel van nederland dat zou doen is het duidelijk dat het grootste deel van nederland het niet eens is met de huidige en toekomstige gang van zaken
en dat er dus verandering moet komen

daar is democratie voor en dus de blanco stem juist voor bedoelt

Als de reden is waarom je niet kan/wil kiezen dat is wel ja!
 
er hebben pas 45mensen gestemmed

kom op DBB bezit toch duizende leden:cool:
 
Als dat nu echt het geval is. Maar ze zijn vooral voor de sociale probleemgevallen. IMO dus veelal voor mensen die zelf niet willen.
Met name premies die hoger worden naar mate men meer verdiend.
Ik ken mensen met een uitkering die meer overhouden per maand als hard werkenden. En dan willen ze bijvoorbeeld de uitkering weer omhoog doen. Te ascociaal!

Mee eens. Geen SP dus :P
 
Volgend jaar ga ik niet stemmen.. ik vind stemmen maar bullshit..
Dit statement heb ik nooit begrepen. Ik zie het gewoon als een burgerplicht om je stem te laten horen. Stem desnoods blanco, maar de uitslag ingaan als non-response is IMO compleet nutteloos.

Misschien moeten die mensen een jaartje in Noord Korea gaan wonen, dan worden de democratische waarden misschien duidelijker!
 
Als dat nu echt het geval is. Maar ze zijn vooral voor de sociale probleemgevallen. IMO dus veelal voor mensen die zelf niet willen.
Met name premies die hoger worden naar mate men meer verdiend.
Ik ken mensen met een uitkering die meer overhouden per maand als hard werkenden. En dan willen ze bijvoorbeeld de uitkering weer omhoog doen. Te ascociaal!

Wat zijn sociale probleem gevallen? 65 plussers, alleenstaande moeders, werklozen en zieken? Of bedoel je bijvoorbeeld mensen die niet willen werken en onterecht een uitkering ontvangen. Ik denk dat die laatste groep maar een heel klein percentage is. En dan zou de SP er speciaal voor hun zijn? Dacht het niet. En volgens mij is een uitkering nog altijd lager dan wat je met gewoon werk zou kunnen verdienen. Als je minder overhoudt heeft dat volgens mij meer met je uitgave patroon en levensstandaard te maken. De uitkering voor mensen die wel willen werken, maar om de een of andere reden dat (tijdelijk) niet kunnen, mag van mij wel iets omhoog. En voor die oudjes met alleen AOW en een klein pensioen helemaal. Afgelopen periode onder dit kabinet heb ik regelmatig interviews gezien op tv over dat ze bijna niets te besteden hebben en in armoede leven. En die mensen hebben dan ons land na de oorlog opgebouwd.
 
hm toch is het verschil maar heel klein hoor tussen uitkering en minimumloon.
 
Ik vind dat marcus gelijk heeft
ben zelf ook voorstander van premie op basis van inkomen
En men moet gewoon strenger controlleren op mensen die er misbruik van maken
dan komt het allen ten goede van die mensen die er ook echt wat aan hebben zoals de oudere die dit land weer hebben opgebouwd na de 2e wereld oorlog en de alleenstaande ouders met kinderen en zieken............

ik ben ook voor boetes op basis van inkomen btw
 
Wat zijn sociale probleem gevallen? 65 plussers, alleenstaande moeders, werklozen en zieken? Of bedoel je bijvoorbeeld mensen die niet willen werken en onterecht een uitkering ontvangen. Ik denk dat die laatste groep maar een heel klein percentage is. En dan zou de SP er speciaal voor hun zijn? Dacht het niet. En volgens mij is een uitkering nog altijd lager dan wat je met gewoon werk zou kunnen verdienen. Als je minder overhoudt heeft dat volgens mij meer met je uitgave patroon en levensstandaard te maken. De uitkering voor mensen die wel willen werken, maar om de een of andere reden dat (tijdelijk) niet kunnen, mag van mij wel iets omhoog. En voor die oudjes met alleen AOW en een klein pensioen helemaal. Afgelopen periode onder dit kabinet heb ik regelmatig interviews gezien op tv over dat ze bijna niets te besteden hebben en in armoede leven. En die mensen hebben dan ons land na de oorlog opgebouwd.

en de groep mensen die een uitkering trekt maar er gewoon zwart full time bij werkt? Hoeveel denk je dat dat er zijn. Lijkt me in ieder geval zaak dat de controle wat aangescherpt mag worden.
 
Back
Naar boven