MuscleMeat

Het gaat om de dagelijkse hoeveelheid calorien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Inderdaad, hetzelfde kan gezegd worden van de topmodellen die graatmager (de heroïnelook) op de catwalk verschijnen

die geven mensen geen advies :rolleyes:

Heb je voor alles in je leven 'n boek nodig om optimaal te kunnen functioneren, je zou het ook eens zonder kunnen proberen.

ga jij met een auto het verkeer in zonder de regels geleerd te hebben? zonder gedegen infromatie kan ik inderdaad een aantal keren lelijk op mijn bek vallen, ja. maar het hoeft niet.

MailMan zei:
Dan zou volgens jou alles op dit forum wat gezegd of beweert wordt, wetenschappelijke onderbouwd moeten worden omdat het anders als onwaar wordt betiteld?

zou wel handig zijn. er wordt nogal wat bullshit uitgekraamd. hoe zit het met het onderzoek 'op nuchter maag hardlopen is ontzettend voordelig voor vetverbranding' ?

MailMan zei:
met wetenschappelijk onderzoek veeg ik m'n billen dan ook af.

. . .
 
Heb jij je doel wetenschappelijke of op basis van logisch verstand gekozen?

wat is logisch hier? ik heb jarenlang hardgelopen en intensief gezwommen en aan krachttraining gedaan. ik was wel mager (joepie!) maar ik had geen spiermassa. nadat ik me in de materie verdiepte (al dat verdomde wetenschappelijke kloteonderzoek dat niet deugt) besefte ik dat ik mezelf van twee kanten aan het opvreten was. exit cardio, welkom spiermassa.

enne, nu ben ik een mooi gespierde vrouwmens van 65 kilo met 15% vet. ik ben aan het cutten om lager te gaan en ik doe dat zonder dat ik op een lege maag mijn fysiek naar de verdoemenis help. dat heet kennis vergaren over hoe het menselijk lichaam werkt (wetenschap) omgezet in praktijk.

wat het trainen óf voor spiermassa óf voor uithoudingsvermogen betreft: je hoeft mij niet te geloven. alleen is wat ik zeg logisch en goed onderzocht, wat jij zegt . . .je zegt eigenlijk niets, sorry.
 
Maar je kunt de mens niet leren om aan cardio te doen op de nuchtere maag, want dat is bij voorbaat slecht want de cortisol is verhoogd. Als je van de ene op de andere dag besluit om 4:00AM op te staan voor de cardio dan heb je 'n punt, maar jezelf trainen om op nuchtere maag te trainen is niets mis mee. Integendeel het geeft je de energie die je nodig hebt om optimaal te kunnen functioneren.

Cortisol is the main product of the hypothalamic–pituitary–adrenal (HPA) axis, one of the primary stress-responsive systems in humans. Cortisol may be non-invasively and reliably measured in small samples of human saliva (Kirschbaum and Hellhammer 1989, 1994), making it an attractive method for repeated measurement and for collection in naturalistic settings. In adults, cortisol levels typically have a strong diurnal pattern: they are highest in the morning soon after waking, drop rapidly in the first few hours after waking, then continue to drop more slowly across the day, reaching a nadir in the first few hours of sleep (Weitzman et al., 1971; Lacerda et al., 1973; Van Cauter, 1990; Schmidt-Reinwald et al., 1999). This diurnal pattern
is established early in life, first emerging at about three months of age (Price et al., 1983).


kijk, zo leer je dingen.
 
Nou ja, verdoemenis... drijf je niet een beetje over?

nee. waarom zou ik eerst al die moeite doen om spiermassa op te bouwen om vervolgens mezelf opvreten met op lege maag hardlopen? het kan anders. als ik meningen op dit forum lees merk ik wel dat mijn ideeen vergeleken nogal onorthodox zijn. tsja.
 
Sorry hoor Proppie, maar ik vind dat je een wel dom lult! Wat voor jou werkt, hoeft voor een ander niet te werken. Dus als jij cardio op nuchtere maag niks vind omdat het bij jou niet helpt, dan betekent het niet meteen dat het ook niet werkt!! Elk lichaam reageert anders. Ik las ergens dat je dmv voedingsbegeleiding wel 2% gezakt was in BF in 6 weken?? Ik zal je vertellen, daar is niks bijzonders aan!! Voor mijn eerste wedstrijd zakte ik 5% in 6 weken!! Puur op voeding en cardio op nuchtere maag met een hoop spiermassa!

Mijn tweede voorbereiding heb ik geen cardio op nuchtere maag gedaan en dat beviel mij eigenlijk ook prima. In ben in 15 weken wedstrijdvoorbereiding 13% gezakt in BF. Misschien was ik wel droger geweest met cardio op nuchtere maag, maar ik wilde het gewoon een keer op een andere manier doen en dat werkt ook prima. Maar ik ken genoeg mensen die zweren bij cardio op nuchtere maag, dus kom aub niet lullen dat het allemaal BS is!
 
Cardio op nuchtere maag is wetenschappelijk bezwezen, dus ik weet niet waarom sommige mensen zeggen dat het BS is, omdat het bij hun niet heeft gewerkt??? Of je deed het verkeerd of je deed het verkeerd:D
 
als jij cardio op nuchtere maag niks vind omdat het bij jou niet helpt, dan betekent het niet meteen dat het ook niet werkt!!

. . .daarom is er objectief onpartijdig onderzoek.
meningen kunnen enorm verschillen, mensen niet.
 
ja en wat is niet te extreem dan
 
......het werkt niet optimaal, maar het werkt wel als je niet te extreem gaat.

Dus het werkt wel. Mensen die cardio op de nuchtere maag doen gaan zowiezo niet extreem aan de gang. Als dat wel het geval is, ja dan kan je zeggen dat het niet helpt, natuurlijk, want in feite ben je dan spier aan het verbranden i.p.v vet. Logica toch:rolleyes:
 
Deze thread is een gewoon een schande.

Ik ga ook niet meer de moeite om uitgebreid te reageren jullie snapper er toch niets van, of willen er niets van snappen.

Mooie uitspraak, elk lichaam is anders, maar ik heb die lijst met variabele in mensen nou al minstends 3x gepost op dit board. IEDEREEN heeft 's ochtends verhoogde cortisol levels. Dus het werkt voor niemand.

En dan durft iemand ook nog te beweren dat het bewezen is? Mooie claim, laat de paper maar eens zien dan, wij hebben ze al laten zien dat het niet zo is.
 
Deze thread is een gewoon een schande.

Ik ga ook niet meer de moeite om uitgebreid te reageren jullie snapper er toch niets van, of willen er niets van snappen.

Mooie uitspraak, elk lichaam is anders, maar ik heb die lijst met variabele in mensen nou al minstends 3x gepost op dit board. IEDEREEN heeft 's ochtends verhoogde cortisol levels. Dus het werkt voor niemand.

En dan durft iemand ook nog te beweren dat het bewezen is? Mooie claim, laat de paper maar eens zien dan, wij hebben ze al laten zien dat het niet zo is.

nou mensen? iedereen BBD karma geven :)
 
As well as being released under conditions of stress and high temperature cortisol is also released first thing in the morning. Morning aerobics have been thought to be effective for this very reason.

However this is misguided thinking because exercising on an empty stomach first thing in the morning has been shown to actually intensify cortisol’s effects thus resulting in further muscle loss, and consequently metabolic resistance to body fat loss.

Zie verder dit artikel over cortisol waar bovenstaand citaat uit komt:
Bodybuilding.com - David Robson - The Implications Of Cortisol Release!
 
ga jij met een auto het verkeer in zonder de regels geleerd te hebben? zonder gedegen infromatie kan ik inderdaad een aantal keren lelijk op mijn bek vallen, ja. maar het hoeft niet.

Volgens onderzoek door het CBR onder miljoenen Nederlanders, leert na het behalen van het rijbewijs ieder zich 'n eigen rijsT aan, Behalve Proppie!
 
enne, nu ben ik een mooi gespierde vrouwmens van 65 kilo met 15% vet.

Bescheidenheid is niet je sterkste kant. Dit doet me trouwens denken aan het gezegde: ieder ouder vindt zijn of haar kind het mooist ook al lijkt het op 'n aap.
 
Cortisol is the main product of the hypothalamic–pituitary–adrenal (HPA) axis, one of the primary stress-responsive systems in humans. Cortisol may be non-invasively and reliably measured in small samples of human saliva (Kirschbaum and Hellhammer 1989, 1994), making it an attractive method for repeated measurement and for collection in naturalistic settings. In adults, cortisol levels typically have a strong diurnal pattern: they are highest in the morning soon after waking, drop rapidly in the first few hours after waking, then continue to drop more slowly across the day, reaching a nadir in the first few hours of sleep (Weitzman et al., 1971; Lacerda et al., 1973; Van Cauter, 1990; Schmidt-Reinwald et al., 1999). This diurnal pattern
is established early in life, first emerging at about three months of age (Price et al., 1983).


kijk, zo leer je dingen.


Ik heb in mijn eerdere post al gezegd dat je moet uitkijken met copy & paste theorieen.

Dus al je indruk wilt maken graag het betreffende onderzoek gedurende 3 maanden zelf volgen onder begeleiding van;

Dokter, mag ook je huisarts zijn
Fysotherapeut
Inspanningsdeskundige
Voedingsdeskundige

Graag dagelijks je bloedwaardes 's morgens en 's avonds laten meten en één keer in de week je door 'n cardioloog laten testen. Ik zie de resultaten met spanning tegemoet.

Lees ook het boek "Das Mentalprogramm, Heyneverlag, oktober 2005" van Dr. Strunz. Internist en auteur van vele boeken over beweging en voeding in Duitsland.

Is je duits niet wat het is geweest op deze link 'n korte samenvatting.

ProRun
 
Back
Naar boven