XXL Nutrition

Uruzgan ongecensureerd

Bezoekers in dit topic

El Comandante

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2003
Berichten
20.935
Waardering
13
Uruzgan ongecensureerd

Oorlogsverslaggever Arnold Karskens reisde de afgelopen weken voor ZEMBLA met een camera door Uruzgan. Hij was daar ‘niet-embedded’, dus werkte hij zonder de bescherming van het Nederlandse leger. Hij zag de slachtoffers onder de burgerbevolking, hij zag hoe de Taliban steeds verder oprukt en hij constateert hoe de Nederlandse soldaten vooral bezig zijn met hun eigen veiligheid en niet aan wederopbouw toekomen.

Inmiddels zijn er 58 Nederlandse journalisten embedded meegeweest met de ISAF-missie naar Uruzgan. Geen van die journalisten heeft zich zonder militaire bescherming buiten de poort van Kamp Holland gewaagd om te onderzoeken hoe de bevolking denkt over de komst van de Nederlandse militairen. Als ze dat wel hadden gedaan, dan hadden ze kunnen horen hoe teleurgesteld die bevolking is. En hoe kwaad ze is op de westerse militairen over de vele burgerslachtoffers die er gevallen zijn.

De Nederlandse ISAF-missie hoopt zich anders te presenteren dan de Amerikanen van Enduring Freedom, maar de bewoners van Uruzgan zien het verschil niet: ‘Ik ken ISAF-troepen niet. Ik ken alleen maar buitenlanders. De gewone mensen zijn boos en zijn naar elders gevlucht.’

Karskens spreekt met mensen die alles zijn kwijtgeraakt: ‘Wij zijn door buitenlanders gebombardeerd en gedood. Ze zeggen dat we Taliban zijn.
Maar we hebben niks van doen met de Taliban.'

‘Uruzgan ongecensureerd’: zondag 22 oktober, 22.05 uur, op Nederland 3.
Nu op internet te zien: http://nl.sitestat.com/klo/vara/s?v...-bin/streams?/tv/vara/zembla/bb.20061022.asf]

Interessante docu! :thumbs:
 
Laatst bewerkt:
haha ' tegen een uur of twaalf zijn deze jongens te stoned om zich te verdedigen'
Ben hem nu aan het kijken...
 
yep nu doet ie het wel .. eens zien.

pff je moet maar het lef hebben om zo door dat land te reizen..respect
 
Laatst bewerkt:
Niet echt een boeiende docu, het is toch algemeen bekend dat het er zo voor staat in uruzgan...
 
Je krijgt wel een stuk meer te zien zonder het leger erbij te hebben. Maarja ik zou persoonlijk ook niet gaan zonder gewapende beveiligingcoïtusperts.
 
Je krijgt wel een stuk meer te zien zonder het leger erbij te hebben. Maarja ik zou persoonlijk ook niet gaan zonder gewapende beveiligingcoïtusperts.
Wat voor bijzondere dingen heb je gezien dan? ik eigenlijk niks, alleen dat die gasten het zo goed hadden in de gevangenis.
 
Je krijgt wel een stuk meer te zien zonder het leger erbij te hebben. Maarja ik zou persoonlijk ook niet gaan zonder gewapende beveiligingcoïtusperts.

Media is massa manipulatie;)
Laten ons geloven wat ze willen of juist niet, wat ze niet willen:D
Betere voorbeelden zijn bvb het verschil CNN/Al Jazeera, of zelfs CNN en de regionale nieuwszender;)
Censorship in the biggest meaning of the word;)
 
Wat dacht je van FOX. Er stel grotere partijdige honden bestaat er niet.
 
Wat dacht je van FOX. Er stel grotere partijdige honden bestaat er niet.

Onpartijdige media bestaat bijna niet. Maar het kan nog erger:

Indymedia NL (Nederland)

"Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid."

Die gasten zijn dus echt ultra-links!
 
Whahahaha Indymedia ja, echt als je je wilt vermaken: Indymedia.
 
Ze zijn links onafhankelijk, dat kan natuurlijk wel. Iedereen kan nieuws plaatsen op die site, wat het ook gelijk een pulpsite maakt van de ergste orde.
 
Ze zijn links onafhankelijk, dat kan natuurlijk wel. Iedereen kan nieuws plaatsen op die site, wat het ook gelijk een pulpsite maakt van de ergste orde.

Uiteraard, maar als je een mening van de andere kant hebt wordt deze keihard weggemod :D

Deze website wordt volgens mij ook scherp in de gaten gehouden door de AIVD, omdat ze direct contact hebben met (gewelddadige)actievoerders.

Maar zoals DBC al zei, je kan je echt kosteloos vermaken daar. Ze doen zich voor als een soort vrijheidsstrijders die de wereld van kapitalisme, democratie en militarisme moeten bevrijden.
 
Back
Naar boven