MuscleMeat

Opa op de ROLLERBANK

Bezoekers in dit topic

El Comandante

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2003
Berichten
20.935
Waardering
13
Ja lieverds, vanavond was het zover.

Ik had de motoragenten de hele dag al achter scooterbroekies aan zien jagen maar ik meende dat dat een schoolcontrole was.

Maar zo bleek vanavond dus niet.

Ik reed door de stad op weg naar de gym en stak een straat over, toen er plotseling zo'n 'non-communicator op motor' uit een steegje opdook mij wenkte om te stoppen.
Ik werk veel met politie ivm mijn werk maar motoragenten blijken telkens weer van die rare figuren te zijn die een duidelijk probleem hebben om op normaal menselijk niveau te communiceren. Het lukt ze gewoon niet.

Ik stapte af en deed mijn helm af.
Motorman: 'Heb jij een brommercertificaat bij je?'
Opa: 'Natuurlijk!' en ik overhandigde hem mijn pasje.

Ik mocht meteen achter hem aan meerijden naar het bureau waar een Scooterteam klaarstond, zo meldde hij nors.

Er was scooterfeest op het bureau en wel 10 agenten waren onderdeel van het partijtje.
Een leuke agente stapte meteen op mij af en vroeg me om mijn ID.
Die kreeg ze meteen aangereikt, opa is altijd netjes en correct tegen politie, dat scheelt je altijd een hoop gezeik.
'Goed dan mag je hem daar neerzetten en dan zetten we hem na een check even op de ROLLERBANK...'
Gewoon verveeld blijven kijken, niks aan de hand.
Hoewel, 2 weken geleden snelle Malossi set eronder laten zetten, luchtfilter-prop eruit, ding maakt ronkende herrie en loopt dik 85...

De scooter werd even goed gechecked; 'Even de banden controleren meneer, ooh....super, ziet er uitstekend uit!'
'Natuurlijk, dat moet bij mij allemaal tiptop in orde zijn meneer!' :)

Dan het framenummer checken met het kentekenbewijs.
'Heeft u dat bij u?' 'Natuurlijk heb ik dat bij me, alstublieft!' :D

Alles klopte prima en ik lulde nog even honderuit door met de agent over het RDW en hun slechte manier van werken; veel kentekens kloppen niet.
('Oh nee? Wat een schande! RDW is controlerende instantie toch?' :D )

De agente vraagt m'n verdere gegevens en zegt met gedempte stem:
'eeeh, weet u toe-val-lig ook wat die scooter van u loopt?'

'Aah pfff géén idee mevrouw, ziet u, ik ga altijd op de fiets naar de sportschool en nu is die stuk dus ik heb em even uit het stof getrokken!' :D

'Oh vandaar. We zullen even gaan kijken....'

Mijn liefste wordt op de rollerbank gezet en doet enorm z'n best.
De scooter jankt en klimt in snelheid. Oh oh dit kan niet goed gaan.
Ik hoor ze overleggen.

'Meneer?'
'Ja?'
'Uw scooter mag maximaal 0,5KW geven als kracht...en uw scooter gaf net 1,6 aan...'
'Oh? Echt? Wat moet ik nu doen?'
'Nou, nu niets maar hier moet ik u wel een eh, ja, boete voor geven'
'Ooh mevrouw maar dat hoort erbij: Scooter te snel-> Bonnetje schrijven. Toch?'

Wat een medewerking. Ze was er content mee.

'Nu ga ik even naar binnen om de hoogte van uw boete te berekenen'
'Prima ik wacht wel hier' zei ik.

Even later komt mevrouw de cabine uit en tot mijn GROTE VERBAZING zegt ze:
'Kijk, uw scooter reed dus omgerekend 16 kilometer te hard(!!!) ??? en daar trekken we dan nog 4km marge vanaf en dan kom ik op 12km te hard, dat ligt in de boetegrens van 5-20km en dat kost u helaas wel 50 euro...



:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Mijn scooter kan 16km harder dan het maximum van 45 rijden?
Hoe halen ze het in hun hoofd? Dat ding loopt op de kop af 85! :D
Vandaag maakte de reparateur nog een compliment over de trekkracht en snelheid! :D

Mevrouw heeft blijkbaar een tijdje met de rekenmachine lopen k*tten en toen kwam dit eruit! :D

Als ik mijn eigen schema erbij haal had ik een boete van minstens 121 euro moeten krijgen maar goed, ik hield m'n mond.

En toen kwam nog het mooiste:

'Zeg waar train jij altijd?'
'Eh, bij sportschool xxxxxxxx.'
'Oh' zegt ze, 'want eh ik heb die bidon in je buddy zien liggen en daar zat poeder in...ik hoop NIEt dat je cocaine in die fles hebt zitten vriend want dan ben je echt zuur.'
Ik begon te lachen. Dit is ter erg voor woorden.
'Nee zeg, zeker niet' zeg ik, 'da's o.a. crea!'
"Nou'probeert ze nogeens 'ik weet anders wel dat je van dat spul maar een theelepel nodig hebt en bij jou zit er veel meer in die bidon!'
'Mevrouw, dat is creatine met Carboblast, snel opneembare koolhydraten, dat is goed voor je na de training, wilt u even proeven? Is lekker zoet!'

'Nee hoor dank je, als het wel iets anders is dan creatine val ik na 1 likje meteen achterover!'

Kristus. Maar bedankt voor uw rekenfout mevrouw.

Ik heb met een dikke grijns in de sportschool rondgelopen. ;)
 
:roflol: is dat coke


trouwens er bestaan leuke dingetjes om je scooter in tijden van nood toch de opgelegde snelheid te laten lopen
 
:roflol: dat laatste dan ook :D
 
kon je geen hartaanval faken? of effectief eentje hebben?
 
Euroscooters.nl >> Toerenbegrenzers


check dit . btw stel je scooter met die dingen altijd af op 50km per uur ofzo , dat verhoogt de geloofwaardigheid ipv dat hij keurig 45 loopt en een herrie maakt als een prive jet
 
1,6kw staat idd gelijk aan 60kmp/h ofzo. Dus het klopt allemaal wel. Maaaaaaar, wat niet klopt zijn die rollerbanken, dingen geven totaal foute waardes aan, kijk volgende keer niet raar op, als je dik over 2kw knalt. En dat is k*t, want dan bepaald justitie de hoogte van de boete:D

Moest paar weken geleden trouwens ook op de rollerbank, scooter loopt ook 85. Is dus over de 2kw, had 0,6kw, oftewel geeneens een boete:roflol:
 
1,6kw staat idd gelijk aan 60kmp/h ofzo. Dus het klopt allemaal wel. Maaaaaaar, wat niet klopt zijn die rollerbanken, dingen geven totaal foute waardes aan, kijk volgende keer niet raar op, als je dik over 2kw knalt. En dat is k*t, want dan bepaald justitie de hoogte van de boete:D

Moest paar weken geleden trouwens ook op de rollerbank, scooter loopt ook 85. Is dus over de 2kw, had 0,6kw, oftewel geeneens een boete:roflol:

Waaaaaaaaaaat?!?!?!

Dat ding wat ik zag staan leek wel een stoommachine uit 1880...
 
Hahaha. Weet je DBC, toen ik jouw leeftijd had en scooter reed, viel mij die discrepantie ook al op tussen de rollerbanksnelheid en de daadwerkelijke snelheid. Altijd in het voordeel van de belastingbetaler. Dus nu wil ik ook geen gezeik over moslims meer horen. Ook niet die op gilera runners.
 
heerlijk verhaal kerel, ik lig nog met krampen van het lachen op mijn stoel!!

( in Curacao doet de politie echt weinig, daar kun je gewoon een politiewagen snijden voor een stoplicht en daarna boven op je rem gaan staan!! )

;)
 
Zit jij op curacao dan, ouwe kozijnschilder?
 
Zit jij op curacao dan, ouwe kozijnschilder?

ben je het afgelopen jaar ergens anders geweest dan; ik ben in maart 2006 vertrokken naar St. Maarten, en sinds juni 2006 woon ik op Curacao!

:cool:
 
Hahaha. Weet je DBC, toen ik jouw leeftijd had en scooter reed, viel mij die discrepantie ook al op tussen de rollerbanksnelheid en de daadwerkelijke snelheid. Altijd in het voordeel van de belastingbetaler. Dus nu wil ik ook geen gezeik over moslims meer horen. Ook niet die op gilera runners.

Die zijn erg. Die kijken altijd naar mijn Are51 alsof het een doorkijkburka is.
 
Had zelf ook altijd lol met mijn raket-aerox :D

Domme wouten weer. Echt weer een staaltje kennis wat ze demonstreerden :roflol:
 
nouja die rollers kloppen gewoon niet, tel daarbij op dat de meeste scootertellers ook voor geen reet kloppen, dus je weet eigenlijk nooit wat de boete precies zal zijn :P
 
Leuk verhaal !!!!!!!!!!!!
 
Back
Naar boven