MuscleMeat

'Mohammed-cartoons waren niet beledigend'

  • Topic starter Guest
  • Startdatum
  • Reacties 321
  • Weergaven 10K
  • Volgers 4

Bezoekers in dit topic

voor de mugenzifters dan:

als ik zeg dat de inca's ( die uitgeroeid zijn door de Spanjaarden) een stinkend dom volkje waren, dan blijft dit een belediging; het doet er niet toe of ze dood of levend zijn.
 
het gaat erom wat de meest aannemelijke interpretatie is van de feiten, lijkt mij.

als jij mij hoerenloper noemt kan ik dat moeilijk opvatten als een compliment want dat is gewoon een algemeen bekend scheldwoord.
maar die cartoons waren gewoon voor meerdere interpretaties vatbaar, het gaat erom welke interpretatie de krant ervan had en het lijkt mij wel het meest aannemelijk dat de krant gewoon een grap wilde maken en geen ruzie met een hoop heethoofden.

sorry maar die waren niet voor interpretatie vatbaar. En het woord hoerenloper ook niet!


Tevens, de vorige antwoorden vermelden een bron waarin staat dat de krant wou testen in welke mate de persvrijheid nog gold. Het was dus nuet hun bedoeling om een grapje te maken.
 
thinkalot, flikker eens op met dat gespam man, ik word er echt schijtziek van. Die plaatjes waren grappig en gewoon zoals de hedendaagse media zijn. Als die puntbaarden niet tegen humor kunnen en een halfjaar later met stokken en stenen moeilijk gaan staan doen, slaat dat echt nergens op.

Jij verdedigt echt álles wat dat tuig doet he!!!
 
voor jouw:

Botsende grondrechten

Soms botsen grondrechten met elkaar. Een veel voorkomend voorbeeld is de botsing tussen ‘het verbod van discriminatie’ met ‘de vrijheid van meningsuiting’. De vraag is of iedereen zomaar alles mag zeggen, ook discriminerende dingen. Om zich vervolgens te beroepen op de vrijheid van meningsuiting? In zo’n situatie moet de rechter beslissen welk grondrecht voorgaat. Tot voor kort "won" meestal de vrijheid van meningsuiting, maar recent (sinds 2004/2005) zien we daar een kentering in.

Tevens, de vorige antwoorden vermelden een bron waarin staat dat de krant wou testen in welke mate de persvrijheid nog gold. Het was dus nuet hun bedoeling om een grapje te maken.
dude moeten we je nu alles gaan uitleggen over de grondwet?

de 2 bovenstaande rechten zijn in strijd met elkaar, hierbij zal de rechter dus moeten beslissen welke wet het meest van toepassing is, dit wilden zij uittesten.
 
thinkalot, flikker eens op met dat gespam man, ik word er echt schijtziek van. Die plaatjes waren grappig en gewoon zoals de hedendaagse media zijn. Als die puntbaarden niet tegen humor kunnen en een halfjaar later met stokken en stenen moeilijk gaan staan doen, slaat dat echt nergens op.

Jij verdedigt echt álles wat dat tuig doet he!!!


Dat tuig?
 
thinkalot, flikker eens op met dat gespam man, ik word er echt schijtziek van. Die plaatjes waren grappig en gewoon zoals de hedendaagse media zijn. Als die puntbaarden niet tegen humor kunnen en een halfjaar later met stokken en stenen moeilijk gaan staan doen, slaat dat echt nergens op.

Jij verdedigt echt álles wat dat tuig doet he!!!
:roflol: :D
 
de manifestaties zijn er niet alleen gekomen door de spotprenten.
De moslimafgevaardgden van denemarken vroegen een onderhoud met de minister en deze zei hen per brief dat ze maar een rechtzaak moesten aanspannen want dat het recht hen die mogelijkheid liet.
Toen er een rechtzaak werd aangespannen en deze klacht gewoon opzij werd geschoven zijn de manifestaties begonnen.
 
voor zij die te lui zijn om de vorige antwoorden te lezen of te lui zijn om op een link te klikken:

Wat een bullshit man. Er is echt geen nieuw "bewijs" op tafel gekomen. Leuk dat JIJ dit ziet als "bewijs" dat het beledigend is. Of zijn er opeens nieuwe Deense cartoons?

Section 140[21] of the Criminal Code, known as the blasphemy law, prohibits disturbing public order by publicly ridiculing or insulting the dogmas of worship of any lawfully existing religious community in Denmark.
Hier werd dus duidelijk de wet overtreden.

Ridiculing or insulting the dogmas? Kerel toch! Dit is dus NIET gebeurd. Ridiculing the dogmas is wanneer ik zou zeggen dat moslims achterlijk zijn door hun dogmas en allemaal dood moeten omdat ze geloven.

Only one case has ever resulted in a sentence, a 1938 case involving an anti-Semitic group. The most recent case was in 1971 when a program director of Danmarks Radio was charged, but found not guilty.[22]
Section 266b[23] criminalises insult, threat or degradation of natural persons, by publicly and with malice attacking their race, color of skin, national or ethnical roots, faith or coïtusual orientation.
On 6 January 2006, the Regional Public Prosecutor in Viborg discontinued the investigation as he found no basis for concluding that the cartoons constituted a criminal offence. dit veroorzaakte de woede, dat het zelf niet tot een rechtzaak kwam!

Dit veroorzaakte de woede? Man toch! Er was al lang een islamitische veroordeling over Denemarken heengekomen voordat het deense rechtssysteem zelfs maar de kans kreeg zelf in te grijpen.
 
de manifestaties zijn er niet alleen gekomen door de spotprenten.
De moslimafgevaardgden van denemarken vroegen een onderhoud met de minister en deze zei hen per brief dat ze maar een rechtzaak moesten aanspannen want dat het recht hen die mogelijkheid liet.
Toen er een rechtzaak werd aangespannen en deze klacht gewoon opzij werd geschoven zijn de manifestaties begonnen.
Vergeet je niet te vermelden dat er ook imams (ik dacht zelfs Deense?) waren die de boel daar gingen opstoken en ook nog andere prentjes meenamen? :)
 
als jullie nu ook al leugens beginnen posten, dan hoeven we helemaal geen debat meer te voeren he.
 
Ik kan lachen om elke grap. Ook als die over mij persoonlijk gaat.

Het gaat puur om het feit hoe je met die grap omgaat. Bewonder je de vindingrijkheid van de persoon die de grap maakt, of ga je lopen muggeziften dat je je beledigd voelt.

Kennelijk voelen moslims zich persoonlijk aangevallen wanneer er een grap wordt gemaakt over datgene dat hen erg bezighoudt. Een beetje zelfspot doet wonderen in zo'n geval. Wees eens kritisch naar je eigen gedrag en lach om grappen die zinspelen om deze zwakheden.

Het is toch prachtig dat we op een dergelijke manier wereldwijd om dezelfde grappen kunnen lachen. Taalbarrières bestaan niet meer. Humor to the rescue.

Jammer dat zo veel mensen zo snel op hun tenen getrapt zijn terwijl ze met een beetje zelfreflectie de humor van een dergelijke actie zouden kunnen inzien. Oogkleppen zijn moordend.
 
als jullie nu ook al leugens beginnen posten, dan hoeven we helemaal geen debat meer te voeren he.
je kan ook gewoon onze "leugens" weerleggen...
als je gelijk hebt tenminste.
 
Ja vraag me af over welke leugens hij het heeft. ???

dit was de leugen:
"
Dit veroorzaakte de woede? Man toch! Er was al lang een islamitische veroordeling over Denemarken heengekomen voordat het deense rechtssysteem zelfs maar de kans kreeg zelf in te grijpen."
 
Laatst bewerkt:
dit was je leugen:
"
Dit veroorzaakte de woede? Man toch! Er was al lang een islamitische veroordeling over Denemarken heengekomen voordat het deense rechtssysteem zelfs maar de kans kreeg zelf in te grijpen."
Dat heb ik niet gezegd. :o
 
Dat heb ik niet gezegd. :o

je vroeg naar de leugen , dit was de leugen. Wie het heeft gezegd doet er niet toe. maar je wou het ook weten want je wist zogrezegd niet om welke leugen het ging.
 
Stinkalot heeft me negatieve karma gegeven. :(

Luister kerel, er zijn spotprenten gemaakt over vele duizenden personen en groepen, inclusief christenen, landen, mannen, vrouwen, geestelijk gehandicapten en ga zo maar door.

De ENIGEN die er zo'n ontzettend zielige ophef over maken met miljoenen euro's schade en zelfs doden zijn die trieste fanatieke MOSLIMS. Die gasten verdienen het alleen al daarom om uitgelachen en bespot te worden.
 
Stinkalot heeft me negatieve karma gegeven. :(

Luister kerel, er zijn spotprenten gemaakt over vele duizenden personen en groepen, inclusief christenen, landen, mannen, vrouwen, geestelijk gehandicapten en ga zo maar door.

De ENIGEN die er zo'n ontzettend zielige ophef over maken met miljoenen euro's schade en zelfs doden zijn die trieste fanatieke MOSLIMS. Die gasten verdienen het alleen al daarom om uitgelachen en bespot te worden.
ja en lees vooral niet wat ik daaromtrent postte.

De spotprenten waren de zoveelste druppel die de emmer deed overlopen.
men vroeg een onderhoud met de minister om de zaken te bespreken, maar de minister reageerde met een brief dat ze dan maar en rechtzaak moesten inspannen;, De zaak werd gewoon van tagfel geveegd en zelf niet inhoudelijk behandeld. Das toch logisch dat je je dan als bevolkingsgroep geviseerd voelt.
 
je vroeg naar de leugen , dit was de leugen. Wie het heeft gezegd doet er niet toe. maar je wou het ook weten want je wist zogrezegd niet om welke leugen het ging.
Vlug de "je" in "de" veranderd? :p
Maar goed, dat is dan een leugen. Maar wat ik zei niet? Mmm... :rolleyes:
 
Back
Naar boven