XXL Nutrition

Nieuwe triceps oefening! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

leuke oefening, maar jammer dat je niet echt kunt zeggen hoe zwaar het is.
 
En als je grip k*t is knal je zo met je gezicht in die paal :P.
 
leuke oefening, maar jammer dat je niet echt kunt zeggen hoe zwaar het is.

Zelf hou ik wel van lichaamsgewicht oefeningen, dat je er geen getalletje aan kan hangen is op zich wel jammer maar uiteindelijk gaat het om het resultaat.

Ik voel hem trouwens nu al in m'n tri's!
 
Wall push up, maar dan met een stang ipv een muur
 
Ik heb zojuist tijdens mijn training een nieuwe triceps oefening bedacht. Tenminste, nieuw, ik heb hem nog nooit eerder gezien.

Ga rechtop staan met aan je rechter/linkerzijde een vertikale stang (ongeveer halve meter afstand). Pak de stang met je dichtstbijzijnde arm op schouderhoogte beet met je handpalm naar achter. Leun vervolgens met gestrekt lichaam naar de stang toe en duw jezelf weer rechtop. Behoorlijk zwaar! Je kan de moeilijkheidsgraad variëren door verder van de stang af te gaan staan en dus schuiner ertegenaan te leunen. Of verder achterlangs de stang door te buigen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

wat een kansloze oefening..

dat is iets wat ik altijd uit verveling doe op mn werk..

het is niet echt zwaar te noemen..

maar toch leuk voor de beginnende mensen die thuis trainen en het niet aandurven (of te lui zijn) om elbows in pushups te doen..
 
Zelf hou ik wel van lichaamsgewicht oefeningen, dat je er geen getalletje aan kan hangen is op zich wel jammer maar uiteindelijk gaat het om het resultaat.

Ik voel hem trouwens nu al in m'n tri's!

ben je hem dan gaan doen sinds het begin van dit topic?

na 1 uur en 25 minuten zou ik hem ook wel voelen denk ik
 
triceps mag je helemaal niet zwaar trainen omdat je heel vlug andere spieren gaat gebruiken als het te zwaar word.
dat gaat ten koste van de effectiviteit van de oefening.
triceps reageren het beste op isolatieoefeningen die de 3 verschillende koppen goed aanspreken.
boven het hoofd voor de lange kop , press-downs voor de laterale koppen , en varianten met omgekeerde greep voor de middelste kop.
 
Ik vind hem zelf niet idiaal:P

Maar veel succes met je nieuwe uitgevonden oefening.
 
triceps mag je helemaal niet zwaar trainen omdat je heel vlug andere spieren gaat gebruiken als het te zwaar word.
dat gaat ten koste van de effectiviteit van de oefening.
Hoezo zou je de triceps niet zwaar mogen trainen? Wat je hier verteld over effectiviteit - dat als het TE zwaar wordt - geldt voor elke spiergroep, voor elke oefening.
 
wat een kansloze oefening..

dat is iets wat ik altijd uit verveling doe op mn werk..

het is niet echt zwaar te noemen..

maar toch leuk voor de beginnende mensen die thuis trainen en het niet aandurven (of te lui zijn) om elbows in pushups te doen..

Hoeveel bankdruk jij dan 'RvR'? Je moet wel een beest zijn.
 
@ 3XL:

Het is alleen een stuk zwaarder dan tegen een muur, bovendien heb je zo een veel grotere ROM.
 
triceps mag je helemaal niet zwaar trainen omdat je heel vlug andere spieren gaat gebruiken als het te zwaar word.
dat gaat ten koste van de effectiviteit van de oefening.

Waar heb je die onzin vandaan? ?

De triceps is overwegend een fasttwich dominante spier die juist het best reageert op zware explosieve bewegingen

En het gebruik van andere spieren bijtriceps oefeningen ligt geheel aan de oefeining die je doet. Bij extensie oefeningen zijn er maar weinig groepen die mee kunnen werken en bij duw oefeningen is het juist de bedoeling dat andere spieren meewerken zodat je zwaarder gewicht aankan wat op zich de triceps zwarder belast

triceps reageren het beste op isolatieoefeningen die de 3 verschillende koppen goed aanspreken.

Ik zou het tegendeel willen beweren, de beste massa bouwers voor de triceps zijn oefeningen zoals reverse grip presses, narow grip presses en dips.
 
Soort van one arme pushup zijwaarts Maar zal hem vanaaf ff uitproberen :D Tnz Zelda!
 
Waar heb je die onzin vandaan? ?

De triceps is overwegend een fasttwich dominante spier die juist het best reageert op zware explosieve bewegingen

En het gebruik van andere spieren bijtriceps oefeningen ligt geheel aan de oefeining die je doet. Bij extensie oefeningen zijn er maar weinig groepen die mee kunnen werken en bij duw oefeningen is het juist de bedoeling dat andere spieren meewerken zodat je zwaarder gewicht aankan wat op zich de triceps zwarder belast



Ik zou het tegendeel willen beweren, de beste massa bouwers voor de triceps zijn oefeningen zoals reverse grip presses, narow grip presses en dips.


het heeft geen nut om andere spiergroepen mee te belasten als je specifiek de triceps wil trainen.
b.v de cable-press down , zie je dat veel mensen die te zwaar nemen zodat ze afhankelijk zijn van voorste schouderkoppen, pectoralis, buikspieren , intercostalis en ook de triceps.
het vele gewicht heeft dus totaal geen effect op je triceps.
je kan dan beter minder gewicht nemen en je concentreren op de tricepsbeweging.
extentions zijn prima als iso-oefening.

en zware gewichten zijn al helemaal niet geschikt voor reverse grip cable-pushdown.
er komt teveel druk op je polsen en onderarmen.

de close-grip bench-press staat bekend om de pijnlijke ellbogen .
de ellepijp stoot tegen het uiteinde van het opperarmbeen waardoor beschadigingen kunnen optreden.
dat kan weer een ontsteking geven aan de achterkant elleboog.(bron Frederic Dealviers Krachttraining).

dips zijn ook prima , maar je traint ook weer de borst en voorste deltaspieren mee.
 
het heeft geen nut om andere spiergroepen mee te belasten als je specifiek de triceps wil trainen.
b.v de cable-press down , zie je dat veel mensen die te zwaar nemen zodat ze afhankelijk zijn van voorste schouderkoppen, pectoralis, buikspieren , intercostalis en ook de triceps.
het vele gewicht heeft dus totaal geen effect op je triceps.
je kan dan beter minder gewicht nemen en je concentreren op de tricepsbeweging.
extentions zijn prima als iso-oefening.

en zware gewichten zijn al helemaal niet geschikt voor reverse grip cable-pushdown.
er komt teveel druk op je polsen en onderarmen.

de close-grip bench-press staat bekend om de pijnlijke ellbogen .
de ellepijp stoot tegen het uiteinde van het opperarmbeen waardoor beschadigingen kunnen optreden.
dat kan weer een ontsteking geven aan de achterkant elleboog.(bron Frederic Dealviers Krachttraining).

dips zijn ook prima , maar je traint ook weer de borst en voorste deltaspieren mee.

is tricep kickback ook zo gevaarlijk ''obikoe''?:o
 
b.v de cable-press down , zie je dat veel mensen die te zwaar nemen zodat ze afhankelijk zijn van voorste schouderkoppen, pectoralis, buikspieren , intercostalis en ook de triceps.

Waarom denk je dat het press down heet?

Ik weet niet hoelang je traint en wat je kennis is, maar er bestaan grofweg 2 versie's, de pully press down en de pully extension.

De press down is juist bedoelt om zoveel mogenlijk gewicht te kunnen verplaatsen mbv ander spieren zodat de gehele beewgingsbaan maximaal belast is.

Bij de pully extension is het de bedoeling de bovenarmen stil te houden zodat beweging alleen thv het elleboog gewricht is. Bij deze versie is alleem het dode punt zwaar belast. de rest niet.

Je kan dus nooit stellen dat iemand de oefening verkeerd doet als je om te beginnen al niet weet voor welke variant gekozen is.


het vele gewicht heeft dus totaal geen effect op je triceps.

Juist wel, extra gewicht betekent altijd meer belasting op de triceps, alleen kan het dan wel eens te zwaar worden voor bepaalde delen, maar daar hebben we cheaten voor.


je kan dan beter minder gewicht nemen en je concentreren op de tricepsbeweging.
extentions zijn prima als iso-oefening.

Op zich een prima oefening, maar zoals ik boven al stel is maar een beperkt deel van de ROM voldoende belast, de rest is te licht om de spier maximaal te belasten

en zware gewichten zijn al helemaal niet geschikt voor reverse grip cable-pushdown.
er komt teveel druk op je polsen en onderarmen.

Daar kan je of straps voor gebruiken of stangen met speciale grepen voor kopen

de close-grip bench-press staat bekend om de pijnlijke ellbogen .

Bekend bij wie?

Ik doe zo'n 29 jaar aan krachtsport en ken eigenlijk maar heeel weinig mensen met elleboog problemen bij smaldrukken. Polsproblemen zat, maar elleboog?? niet echt

de ellepijp stoot tegen het uiteinde van het opperarmbeen waardoor beschadigingen kunnen optreden.
dat kan weer een ontsteking geven aan de achterkant elleboog.

En dat zou gewoon bankdrukken niet gebeuren?

Smal of breed drukken veranderd thv het ellebooggewricht weinig, alleen de positie van de arm tov de romp wijzigt

(bron Frederic Dealviers Krachttraining).

Aha, dat zegt me genoeg. Als je daar je je daar op basseert :(

dips zijn ook prima , maar je traint ook weer de borst en voorste deltaspieren mee.


Ja. en?

Al een paar keer gezegd, door de synergie met ander spieren kan je de target zwaarder belasten enz. enz.


Maar blijf gerust lekker licht tricep trainen, het zijn uiteidelijk jouw armen
 
Laatst bewerkt:
deed m wel eens thuis.. bij de deur..
 
Waarom denk je dat het press down heet?

Ik weet niet hoelang je traint en wat je kennis is, maar er bestaan grofweg 2 versie's, de pully press down en de pully extension.

De press down is juist bedoelt om zoveel mogenlijk gewicht te kunnen verplaatsen mbv ander spieren zodat de gehele beewgingsbaan maximaal belast is.

Bij de pully extension is het de bedoeling de bovenarmen stil te houden zodat beweging alleen thv het elleboog gewricht is. Bij deze versie is alleem het dode punt zwaar belast. de rest niet.

Je kan dus nooit stellen dat iemand de oefening verkeerd doet als je om te beginnen al niet weet voor welke variant gekozen is.




Juist wel, extra gewicht betekent altijd meer belasting op de triceps, alleen kan het dan wel eens te zwaar worden voor bepaalde delen, maar daar hebben we cheaten voor.




Op zich een prima oefening, maar zoals ik boven al stel is maar een beperkt deel van de ROM voldoende belast, de rest is te licht om de spier maximaal te belasten



Daar kan je of straps voor gebruiken of stangen met speciale grepen voor kopen



Bekend bij wie?

Ik doe zo'n 29 jaar aan krachtsport en ken eigenlijk maar heeel weinig mensen met elleboog problemen bij smaldrukken. Polsproblemen zat, maar elleboog?? niet echt



En dat zou gewoon bankdrukken niet gebeuren?

Smal of breed drukken veranderd thv het ellebooggewricht weinig, alleen de positie van de arm tov de romp wijzigt



Aha, dat zegt me genoeg. Als je daar je je daar op basseert :(




Ja. en?

Al een paar keer gezegd, door de synergie met ander spieren kan je de target zwaarder belasten enz. enz.


Maar blijf gerust lekker licht tricep trainen, het zijn uiteidelijk jouw armen


ik heb geen problemen met trainen hoor.
ik train zeker niet zolang als jou , maar weet precies wat ik aankan .
daar gaat het toch om .
iedereen heb z,n eigen techniek.
ik schrijf hier mijn mening neer omdat ik best veel ervaring heb .
ook met andere sporten.
;)
 
Back
Naar boven