Fitness Seller

'Mohammed-cartoons waren niet beledigend'

  • Topic starter Guest
  • Startdatum
  • Reacties 321
  • Weergaven 10K
  • Volgers 4

Bezoekers in dit topic

En voordat je begint te vertellen dat Klusmier een racist is: hij heeft een negerin als vrouw ;)

En dan? Je kan racist zijn tav bepaalde bevolkingsgroepen terwijl je het niet bent tav andere groepen.
En tevens, het woord negerin heeft tevens een negatieve conotatie:

nrc.nl - Over de krant - Spelling en 'neger'
",,Hierbij willen de stichting Eer en Herstel, comité ‘Moederhart Den Haag’, Nationaal comité ‘30 juni-1 juli Amsterdam’, stichting Winston Breda en tal van andere Afro-Nederlandse grassrootsorganisaties u feliciteren met de moedige en historische stap van Van Dale om de indertijd door Joodse en Hollandse slavendrijvers bedachte en toegepaste beledigende racistische en discriminerende term neger op ingevoerde Afrikanen in de Amerika’s, onder andere in de kolonies Suriname en de Nederlandse Antillen te kenmerken als scheldwoord en beledigend. Vermeldenswaardig is dat deze aanpassing van de definitie van de term neger het beste is wat de slachtoffers van toen en hun nazaten in de afgelopen 400 jaar is overkomen.

,,Zij zijn bijzonder ingenomen met deze vorm van eerherstel aan hen die zo lang en zo veel hebben moeten lijden door deze mensonterende term."
 
Til;1487428.. een regering onder druk zetten door middel van rellen is gewoon te gek voor woorden.[/QUOTE zei:
Grappig, dat gebeurt namelijk overal ter wereld, en niet door kleine groepjes maar soms door 500 000 mensen.

Tevens de rellen begonnen pas, nadat de rechtbank geweigerd had de zaak zelf maar te onderzoeken, en toen overal ter wereld kranten de cartoons begonnen te publiceren en ook nieuwe cartoons te tekenen. Dat is provocatie van de bovenste plank. Dat was de zoveelste druppel die de emmer deed overlopen. Al 10 tallen jaren is men in denemarken steeds agressiever aan het reageren op de moslimgemeenschap.
de rechtbank ad de zaak moeten onderzoeken, en dan een vonnis uiten dat het al dan niet fout was wat de krant had gedaan. Maar die moeite wouden ze zelf niet nemen. Dit en tal an andere feiten ion Denemarken, en over de hele wereld, leidden tot de rellen. De wereld is een klein dorp geworden he en we leven niet in een vacuum.
 
Grappig, dat gebeurt namelijk overal ter wereld, en niet door kleine groepjes maar soms door 500 000 mensen.

Meestal gaat het dan wel over een boeiend onderwerp en niet zoiets onbenulligs....
 
thinkalot, jij haalt nu steeds het voorbeeld erbij dat de hele wereld ertegen protesteerd, maar is dit vanwege de cartoons of omdat ze het westen haten?

overal ter wereld begonnen kranten die cartoons te publiceren? lijkt me sterk persvrijheid bestaat niet in veel totalitaire regimes...
 
Meestal gaat het dan wel over een boeiend onderwerp en niet zoiets onbenulligs....

Kijk, ik snap bst dat het voor een niet-moslim, of iemand die moslims niet echt ziet zitten, moeilijk te begrijpen is dat men op straat komt en de boel afbreekt voor een cartoontje.
als ik met Marokkaanse vrienden praat over die cartoons zeggen ze:" kijk, sommige tekeningen waren idd grappig, en ik zou er persoonlijk niet zo zwaar aan getild hebben, ware het niet dat men zelf de afgevaardigde van de moslimgemeenschp niet wou ontvangen en zelf de zaak niet wou behandelen in de rechtbankt, zelf nadat de minister had gezed dat ze maar naar de rechter meotsen stappen."

Je moet niet vergeten dat we niet in een vacuum leven. Wat men met de moslims deed in Abu graib, en schandalen van militairen (amerikaanse, engelse, en israelische) die de moslimbevolking terroriseren, dat heeft een invloed op alle moslims in de hele wereld. Na de aanslag van 11 september zijn moslims over de hele wererld nog harder aangepakt. Je kan dus de cartoonrellen niet los zien van de rest van de hele wereld. Het weigeren van een onderzoek was de druppel die de emmer deed overlopen. De emmer was al boordevol door de mistoestanden in Irak, Palestina, Afghanistan,...
 
thinkalot, jij haalt nu steeds het voorbeeld erbij dat de hele wereld ertegen protesteerd, maar is dit vanwege de cartoons of omdat ze het westen haten?

overal ter wereld begonnen kranten die cartoons te publiceren? lijkt me sterk persvrijheid bestaat niet in veel totalitaire regimes...
In totalitaire regimes zal men niet publiceren wat het regime in gevaar kan brengen.


Ik geloof niet dat men het Westen haat. Anders zou men niet massaal naar het Westen willen komen; Als ik op vakantie ga naar Noord-afrika (Marokko, Tunesïe,...) dan zie ik Europese kledij, sexy topjes, spannende broeken, korte rokjes, posters op de muren van Amerikaanse filmsterren en zangers. Ik denk dat men het buitenlands beleid van het Westen beu is, niet het Westen zelf. De hypocrisie van onze maatschappij kent geen grenzen.
Vergeet niet dat zowel de Paus als hooggeplaatste rabijnen (joodse priesters) de cartoons als eens schande beschouwden.
Persvrijheid werd misbruikt. Persvijheid is er om als waakhond voor de democratie te dienen. De journalisten moeten waken dat de overheid niet dictatoriaal wordt. Die tekeningen waren volgens mij bewust gemaakt om rellen te veroorzaken en om de moslimgemeenschap terug in een slecht daglicht te stellen.
 
Vergeet niet dat zwel de Paus als hooggeplaatste rabijnen (joodse priesters) de cartoons als eens chande beschouwden.
Persvrijheid werd misbruikt. Persvijheid is er oma als waakhond voor de democratie te dienen.

Naar mijn mening kan de paus geen ander standpunt innemen wanneer er naar zijn mening wordt gevraagd over het onderwerp.. Wat moet hij dan zeggen dat het vrijheid van meningsuiting is of dat het binnen de westerse cultuur valt.. Hij wordt al met de dood bedreigd door enkele extremistische islamitische groeperingen wanneer hij een gebeurtenis uit de 14-de eeuw aanhaald... De paus zelf wordt zelf ook wel is op de schop genomen in een spotprent daar hoor je toch ook geen haan naar kraaien.
 
Vreemd dat die emmer dan overloopt met een cartoon...Als Christen, Jood of whatever zou je dan geen leven meer hebben...Bovendien vind ik dat de moslims een selffulfilling-prophecy handhaven...Zoals hans teeuwen zegt over Hells Angels; Als je dat een criminele bende noemt komen ze langs en slaan de boel kort en klein...Beetje simpele primitieve handelingen voor een Godsdienst vanuit dit oogpunt...

Ik snap je verhaal, kan ver met je meegaan en geloof in het goede van veel moslims...Maar een feit is dat er veel verkeerd bezig zijn met dat primitieve gebrabbel en haatgezaai...Fundamentalisme is gevaarlijk gelukkig zijn wij daar van verlost eind jaren ''70...Nu moeten we het spel in Nederland weer overnieuw gaan spelen door de fundamentele Islam aanhangers. En kom niet met het verhaal dat meer Godsdiensten haat en fundamentalisme zaaien, want religie wordt naar mijn idee door 90% van de mensen verkeerd uitgelegd en gebruikt voor verkeerde doeleinden.

Bathi
 
Naar mijn mening kan de paus geen ander standpunt innemen wanneer er naar zijn mening wordt gevraagd over het onderwerp.. Wat moet hij dan zeggen dat het vrijheid van meningsuiting is of dat het binnen de westerse cultuur valt.. Hij wordt al met de dood bedreigd door enkele extremistische islamitische groeperingen wanneer hij een gebeurtenis uit de 14-de eeuw aanhaald... De paus zelf wordt zelf ook wel is op de schop genomen in een spotprent daar hoor je toch ook geen haan naar kraaien.

Ik vind het jammer dat je de tijd, noch de moeite neemt eens na te denken over wat is schreef.
De paus veroordeelde de cartoons, ongeacht welke religie ze ook moge beschimpen. De rabijnen zegden net hetelfde.

en zoals ik reeds zei, de rellen waren niet een louter gevolg van de cartoons.
Het was alles er omheen die leidde tot de rellen. Les aub de antwoorden van iemand met een beetje meer diepgang.
 
Vreemd dat die emmer dan overloopt met een cartoon...Als Christen, Jood of whatever zou je dan geen leven meer hebben...
Het zijn niet de Christenen, noch de Joden die door Andere wereldmachten worden aangevallen (afghanistan, Palestina, libanon, irak,...). De rellen waren niet het gevolg van de cartoons maar alles er om heen!

herinner je de bereichten op tv: hoe meer landen we binnenvallen, hoe langer we in Irak en Afghnaistan blijven, hoe langer we palestina blijven bezetten, hoe meer terrorisme we gaan creeren."

Dit is een citaat van Rik Coolsaet. Prof aan de gentse universiteit.
 
Het zijn niet de Christenen, noch de Joden die door Andere wereldmachten worden aangevallen (afghanistan, Palestina, libanon, irak,...). De rellen waren niet het gevolg van de cartoons maar alles er om heen!

Sorry bro, maar als jij vind dat de Joden en Christenen niet door wereldmachten worden aangevallen mag je wel eens stoppen met die koker-view...Niet heel de wereld is tegen jou hoor...Om even in je straatje te blijven; vergelijk de staat Israel eens met de oppervlakte van jou broeders...Juist...Ik zou niet klagen...Ik begrijp je zorgen jegens Amerika, dat ik overigens ook een smerig land vind...maar hier is meer aan de knikker dan alleen dat, stop aub met dit medelijwekkende verhaal...Het zit goed mis in de wereld, maar er is echt niet één zondebok hoor...
 
Het zijn niet de Christenen, noch de Joden die door Andere wereldmachten worden aangevallen (afghanistan, Palestina, libanon, irak,...). De rellen waren niet het gevolg van de cartoons maar alles er om heen!.

Ik vraag me dan af waarom het alleen bij de moslims zo ver is gekomen dat het tot zo'n explosie van woede kwam. Ik denk dat moslims echt niet meer op de schop worden genomen dan mensen die andere geloofsovertuigingen hebben, zoals bijvoorbeeld de joden. Ik denk dat het gewoon binnen de islamitische cultuur ligt opgesloten dat er minder verdraagzaamheid is tegen mensen die anders denken/andere overtuigingen hebben. En waar blijkt dat uit, wat doen ze dan gewoon in Iran omdat ze tegen de spotprenten zijn, ze openen een tentoonstelling met meer dan 200 spotprenten over de holocaust... Daarnaast wordt er een site gepubliceerd en wel deze ايران کارتون اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران.. Dit alleen om te kunnen laten zien dat zij ook alles kunnen publiceren wat ze willen.. Hebben we daar ooit een leider binnen de joodse geloofgemeenschap gehoord, volgens mij niet en dit terwijl de joden niets te maken hadden met het publiceren van de prenten..
 
Hier nog een bericht waaruit blijkt dat er al meer rekening wordt gehouden met de moslims dan met de mensen die andere geloofsovertuigingen aanhangen, wat natuurlijk een belachelijke zaak zou moeten zijn. Dit wordt inmiddels niet meer zo opgevat omdat we nu inmiddels wel geweld zijn aan de vele fundamentalistische moslims die de wereld kent...

Mohammed mag niet in South Park
VR 14 apr 2006 | 20.41
Het Amerikaanse televisiestation dat de animatieserie South Park uitzendt, heeft volgens het ANP een aflevering geweigerd waarin de islamitische profeet Mohammed voorkomt.
De makers van South Park lieten daarop in een vervangende aflevering Jezus zijn behoefte doen op president George Bush en de Amerikaanse vlag, wat van de zender wel mocht. Dat berichtten Amerikaanse media vrijdag.
Comedy Central wilde de aflevering rond Mohammed niet uitzenden in verband met de ophef eerder dit jaar rond een reeks spotprenten van de profeet in een Deens dagblad. De kwestie leidde tot protesten en geweld tegen Europeanen in veel moslimlanden, zeker nadat andere westerse media de satirische tekeningen opnieuw hadden afgedrukt. De islam verbiedt het afbeelden van Mohammed.
Christelijk Amerika heeft boos gereageerd op de uitzending met de poepende Jezus. Die werd uitgezonden uitgerekend in de week voor Pasen, het feest waarin christenen de vermeende wederopstanding van Jezus na zijn kruisiging vieren. Christelijke organisaties menen dat de makers van South Park, Trey Parker en Matt Stone, beter ontslag hadden kunnen nemen uit protest.
Het is de tweede keer dit jaar dat Parker en Stone in opspraak komen wegens belediging van een religieuze stroming. Eerder namen ze de Scientology-kerk op de korrel. Daarop nam acteur Isaac Hayes, die jarenlang het stemmetje van het karakter Chef insprak, ontslag.
Hij is een aanhanger van Scientology. Comedy Central besloot een herhaling van de omstreden aflevering te schrappen.
Bron: ANP
Recent was er eveneens ophef over een aflevering van South Park, waarin een bloedend beeld van de maagd Maria werd opgevoerd. In de aflevering, getiteld 'Bloody Mary', denken de inwoners van South Park dat ze met een groot wonder van doen hebben. Een animatie van paus Benedictus XVI helpt ze uit de droom door te stellen dat Maria gewoon ongesteld is.
 
Ik kan me herinneren dat moslimtekenaars als reactie ook tekeningen hadden gemaakt. Daar hoor je ervolgens niemand over en de deense tekenaars worden voor verrotte vis uitgemaakt. Kan iemand me dat dan uitleggen?

Ik ben er misschien te nuchter voor maar wat een gezeik om een paar tekeningen. Er zijn toch wel belangrijke dingen dan dat. Kom op zeg.
 
@Til: Sterk verwoord...Het is gewoon zielig, om je te schamen...

Ik ga vanaaf trainen als Christen met 2 Moslim maten...Reken maar dat we lol hebben, elkaar in het ootje nemen, belachelijk maken, maar respect hebben voor elkaar...BULLSHIT heel die fundamentalistische aanhang in de wereld...Durf eens een open mind te hebben...anno 2006 verdomme...
 
Ik kan me herinneren dat moslimtekenaars als reactie ook tekeningen hadden gemaakt. Daar hoor je ervolgens niemand over en de deense tekenaars worden voor verrotte vis uitgemaakt. Kan iemand me dat dan uitleggen?

Ik ben er misschien te nuchter voor maar wat een gezeik om een paar tekeningen. Er zijn toch wel belangrijke dingen dan dat. Kom op zeg.

Met die nuchterheid heb je de kern wel te pakken...Gewoon politiek gelul, niks met godsdienst te maken...De wereld wordt geregeert en geterroriseerd door een stelletje slemiele inferieure etterbakken...Macht en geld...nou daar is je GOD ver te zoeken.
 
De Islam is een aantal eeuwen later onstaan dan het christendom,

ja so zal je denken wat zou dat?

Nou ik denk dat de Islam gewoon 500 jaar achterloopt op het christendom.
Kijk maar naar de debiele reactie van ze die hadden wij ook 500 jaar geleden,

edit die hadden wij nog geen 100 jaar geleden.

Het komt ook wel bij ze het duurt alleen even wat langer
 
Ach jongens wat je ook post die moraalridder thinkalot weet toch overal wel een excuus/verhaaltje rond te verzinnen wat de Moslims goed uitkomt. Hij moet er toch wel een speciale band mee hebben, volgens mij heeft hij een Moslim als boyfriend ofzo.
 
Met die nuchterheid heb je de kern wel te pakken...Gewoon politiek gelul, niks met godsdienst te maken...De wereld wordt geregeert en geterroriseerd door een stelletje slemiele inferieure etterbakken...Macht en geld...nou daar is je GOD ver te zoeken.

Yep, zonder fundamentalisten zou de wereld een stuk beter zijn van welk geloof ook.
 
Sorry bro, maar als jij vind dat de Joden en Christenen niet door wereldmachten worden aangevallen mag je wel eens stoppen met die koker-view...

Welk christelijk land word op dit moment door Amerika aangevallen? en welk joods land (lees israel) wordt door een wereldmacht aangevallen?
Ik zou zeggen: volg eens de interantionale politiek alvorens me van koker)view te beschuldigen.

Als Israel nou eens zou stoppen met hun bezetting (een bezetting die reeds door tientallen vn -resoluties is afgekeurd!)
 
Back
Naar boven