AndroidHealthClinic

Wish me luck!!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Succes!


Sollicitatiegesprek / Tips voor een vlot gesprek
Belangrijk om te onthouden! Je kunt niet 'buizen' voor een sollicitatiegesprek. Een sollicitatiegesprek is geen examen met goede of slechte antwoorden, maar een dialoog waar beide partijen mekaars wensen en mogelijkheden aftasten.

We geven enkele tips om die dialoog vlotter te laten verlopen zodat je het maximum uit het gesprek kunt halen.

Afspraak verplaatsen
Wees niet bang om een afspraak te verplaatsen. Als het tijdstip van het interview je niet past, bijvoorbeeld omdat je de avond ervoor je verjaardag gaat vieren, verschuif je de afspraak beter naar een datum met een lagere risicofactor.

Reisweg
Stippel vooraf de weg naar het sollicitatiegesprek uit zodat je de dag van het gesprek zelf niet meer moet uitzoeken hoe je moet rijden. Zo verkom je te laat te komen én moet je je niet onnodig nerveus maken.

Zorg er voor dat je ook altijd het telefoonnummer van de rekruteerder bij de hand hebt zodat je hem kunt bellen als je te laat zult zijn.

Juiste persoon
Gebruik de juiste naam. Aan de receptie vragen naar een mevrouw Bosmans terwijl het eigenlijk mevrouw Borremans is of de interviewer aanspreken met de verkeerde naam, geeft een slechte indruk.

Persoonlijke vragen
Als de rekruteerder vragen stelt waarvan jij vindt dat ze te persoonlijk zijn of helemaal niet ter zake doen, zeg dan niet cru dat je niet wilt antwoorden. Beter is om op een rustige manier te vragen waarom hij deze vraag stelt. Vaak is er wel een achterliggende reden voor de vraag die voor de sollicitant niet onmiddellijk duidelijk is.

Ander talen
Oefen vragen die je verwacht ook in andere talen.

Bondig en concreet
Antwoord bondig maar concreet en duidelijk op alle vragen. Oeverloze monologen worden niet geapprecieerd. Probeer zoveel mogelijk 'mmm', 'ik weet het niet' of 'euh' te vermijden.

Durf vragen
Is iets niet duidelijk tijdens het gesprek (een term, een vraag) durf dan om uitleg vragen. Zolang je dit op een rustige en vriendelijke manier doet, zal niemand je dit kwalijk nemen.

Small talk
Val niet uit je rol bij de small talk op het einde van het gesprek. Trap niet in de val om dan bijvoorbeeld te familiaal te worden omdat het gesprek dan toch afgelopen is. Ook hier geef je indrukken aan de rekruteerder.

Positief
Wees positief over jezelf. Ook al ben je niet echt communicatief, sociaal of flexibel, je kan deze subjectieve begrippen naar je hand zetten. Blijf positief en geef er zelfs voorbeelden bij.

Wees positief over je vorige werkgever, ook al ben je met slaande ruzie vertrokken. Uit je commentaar leest de rekruteerder meer af over jou dan over je vorige werkgever.

Bescheiden
Schep niet op. Positief zijn over jezelf betekent niet dat je ongelooflijk over jezelf moet opscheppen. Praat zakelijk over je verwezenlijkingen en vaardigheden.

Humor
Als je al wat op je gemak bent, kan je een vleugje humor uitproberen. Met een grapje -liefst geen aangebrand- maak je duidelijk dat je geen last hebt van zenuwen.

Wanhoop
Gedraag je niet wanhopig. Ook al ben je al lang op zoek naar werk, je laat dit beter niet merken omdat het de indruk die je maakt negatief kan beïnvloeden.. Je interviewer kan er van uitgaan dat je gesolliciteerd hebt omdat je een inkomen nodig hebt en niet omdat de functie of het bedrijf je interesseert.

Documenten
Neem een kopie van je sollicitatiebrief en je cv, het relevante diploma en de getuigschriften mee om ze desgevraagd te kunnen overhandigen. Idem voor diploma's.

Tip voor starters
Speel je thesis uit. Veel pas afgestudeerde sollicitanten vinden het moeilijk om een 'zinvol' gespreksthema' aan te brengen. Waarom niet ingaan op je thesis? Neem desnoods een exemplaar mee en breng het op het gepaste moment ter sprake.

Nog enkele tips om het geheel af te ronden:
Vraag gerust naar het verdere verloop van de procedure, wanneer je op de hoogte gebracht wordt van deelname aan de tweede ronde, ...

Verloopt je sollicitatie via een intermediair (interim- of selectiekantoor), vraag dan gerust naar de dresscode of bedrijfscultuur van het bedrijf waar je op gesprek mag.

Aarzel ook niet om achteraf te bellen als je nog vragen hebt
 
Nu maar hopen dat je niet op de mannenafdeling terecht komt.:D
 
veel geluk man!!!
is die winkel ook in gent? ik ben ook van gent :) zal eens langskomen anders en dan ga ik eens met de baas praten en zeggen dat je je werk zeer goed doet als je er werkt dan krijg je mss opslag bro :D

Stuur ik wel een pm'etje:D

Heel veel succes!:kiss: Karma komt nog :cool:

Dank je wel jij ook, want ik ben uitgegeven voor vandaag:o

geluk zul je niet nodig hebben ;)

proficiat alvast :thumb:
kan ik een sparma-tegoedbon inruilen voor een klerenkorting? ;)

Zal ik probere:D;)

Kun jij je best doen voor een BB-kledinglijn?

In dat geval krijg je karma :cool:

Ik zit vol met ideeen:D:D;)

Klinkt leuk bro!:D
Maar bedenkt wel dat je behalve godelijke halfbloedjes, geile blondines en bijzonder lekkere brunettes ook onwijs HORKEN zal moet gaan assisteren in het passen van kledij. Magoed, het is inderdaad wel een relaxed baantje.

Indien ik kleding nodig heb weet ik waar ik ga internetshoppen;)

Nu maar hopen dat je niet op de mannenafdeling terecht komt.:D


@ allebei: het is de WE MEN;)
Dont give a ****, meisjes op straat, en altijd beste kleren voor mij:D:D:D
 
I wish you the best of luck, young man ;)
 
Hehe succes kerel. :) WE = ok!
 
Hoe ben je eigenlijk aan het sollicitatiegesprek gekomen? Open sollicitatie?
 
Hoe ben je eigenlijk aan het sollicitatiegesprek gekomen? Open sollicitatie?

Site van de VDAB (Arbeidsbemiddeling ofzo), open sollicitatie idd;)
Gewoon jezejf een beetje verkopen;)....heb trouwens net mijn gesprek gehad...wat heel goed ging (vind het een aangenaam gesprek, en de verantwoordelijke- een vrouw trouwens- ook:D:D:D)
De enige ander kandidaat is een vrouw, en de verantwoordelijke gaf al aan liever met mannen te werken, omdat ze niet zo rond de pot draaien als vrouwen:p;)
Wish me luck (again:p), want ik wil deze job:D:D:D;)

Edit: Heb net de zaak aan de lijn gehad......













IK HEB DE BAAN!!!!!!!!!!!!!!:woot::woot::birthday::woot::woot:
:woot::woot::birthday::woot::woot::woot::woot::birthday::woot::woot:
:woot::woot::birthday::woot::woot::evil2::woot:
 
Laatst bewerkt:
gefeliciteerd altijd een goed gevoel !
Waneer begin je?
 
gefeliciteerd dude :D.. wat zijn zoal je functies daar..?
 
:popcorn: :birthday: :birthday: Hee gefeliciteerd!!!!
Als ik ooit een keer in Gent kom dan kom ik bij jou even langs
om kleren te kopen!!!!!Lijkt me leuk vraag ik gewoon naar jou!
En dan mag je me helpen.
Ik ben benieuwd wat jij me zal aanraden!!

Ik heb eigenlijk zelf ook belangstelling voor de mode maar in nl verdien je bar weinig in een winkel en je moet hard en veel werken ik krijg nou
best goed betaald voor 20 uurtjes werk dus...


Succes er mee!!!!
 
Gefelliciteerd kerel :thumbup: :birthday:

Dat wordt een rondje :bierbang:
 
gefeliciteerd altijd een goed gevoel !
Waneer begin je?

Binnen twee weken, part time (18u week)
gefeliciteerd dude :D.. wat zijn zoal je functies daar..?

Klanten helpen met kleren kiezen, en mijn stuk van de winkel netjes houden;)

:popcorn: :birthday: :birthday: Hee gefeliciteerd!!!!
Als ik ooit een keer in Gent kom dan kom ik bij jou even langs
om kleren te kopen!!!!!Lijkt me leuk vraag ik gewoon naar jou!
En dan mag je me helpen.
Ik ben benieuwd wat jij me zal aanraden!!


Ik heb eigenlijk zelf ook belangstelling voor de mode maar in nl verdien je bar weinig in een winkel en je moet hard en veel werken ik krijg nou
best goed betaald voor 20 uurtjes werk dus...


Succes er mee!!!!

Kom zeker eens langs, maar je zal je man moeten meenemen, want het is een mannenzaak:D:p

Gefelliciteerd kerel :thumbup: :birthday:

Dat wordt een rondje :bierbang:

Ben mijn rondje aan het doen, maar heb niet zoveel :p

Thx voor de reacties iedereen, kijk echt uit naar mijn eerste werkdag:D
Nog twee weekjes:p (laaaaaaaaang:()
:D:D:D:D:D:D:D.....:D:D:D:D:D:D:D:D:D...:D:D:D:D:D:D...
 
Nou iedereen heeft karma, behalve een paar die ik niet kon geven (eerst verdelen bla bla bla)
Komt nog achter:D:D
Thx voor de reacties:D:D:D
Nog twee weken:(...too long:p

Anyway... i wan to thank my mom, who raised me right, and ofcourse my manager who has made this all possible and my wife and kids...
(oh shit, dit zijn niet de oscar-awards:o)




-*ok, lame...maar ik ben blij, so i dont give a ****:D;)-
 
:D :D :D

Hopelijk kan ik binnen een paar weken ook zo blij zijn. :)
 
Back
Naar boven