Fitness Seller

Punching Power

Bezoekers in dit topic

Bosna Animal

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 mei 2006
Berichten
250
Waardering
0
Naast bb ben ik ook nog een beetje verslaafd aan boxen. Ik wil mn stootkracht vergrooten. Welke oefeningen en welke spieren zou ik kan vooral moeten doen?
 
ik zou veel onderarmoefeningen doen
met name de polsen trainen . want pijnlijke polsen verminderd de kracht van de stoot
 
op explosiviteit trainen snelle concentrische fases
 
ik denk voornamelijk schouders en borst voor stootkracht.
deze ook explosief trainen met lichter gewicht en snelle beweging.
 
Ik zou oly lifts, of sub-oefeningen daarvan, gaan doen. Nja in ieder geval powerclean en jerk/pushpress.
 
Laatst bewerkt:
trainen op de zware zak is het beste;)
 
Ik heb er geen verstand van hoor,

maar is speedbench misschien een optie?
 
De stootkracht komt vanuit je triceps en niet vanuit de biceps ;) .
 
Oefeningen die hier bijvoorbeeld staan:
GAYLE HATCH :: broadband video channel
Zijn er genoeg te vinden op dit forum of andere sites.

Resultaat van oly lifts is explosiviteit en krachttoename over je gehele lichaam. Volgens mij gaat dat zeker wel iets opleveren bij het boksen.
 
stootkracht komt vanuit je heupen ,vooral vanuit je techniek en de hoeveelheid kilo's die je meesleurt :cool:

dus train op je techniek !
 
stootkracht komt vanuit je heupen ,vooral vanuit je techniek en de hoeveelheid kilo's die je meesleurt :cool:

dus train op je techniek !

idd, en hoe vlugger je terugtrekt hoe scherper en harder de stoot aankomt.
je bent er niks mee als je een zware doffe puncher bent.
hard en sherp moet je slaan
 
train trouwens ook eens met water.
besprenkel je handschoen met water.
hoe verder de druppels vliegen hoe scherper de stoot(spiegelboksen off course)
soepelheid daar draait het om
 
Om stootkracht te vergroten trainde bruce lee met lichte dumbbells ongeveer 3-4 kg en sloeg hij stoote hij hiermee als hij dan zonder dumbbells ging stoten was zijn snelheid en kracht toegenomen... Zie het als zwaar bankdrukkken en hierna alleen nog maar met stang.. dan merk je dat alles veel sneller en makkelijker gaat...
 
Om stootkracht te vergroten trainde bruce lee met lichte dumbbells ongeveer 3-4 kg en sloeg hij stoote hij hiermee als hij dan zonder dumbbells ging stoten was zijn snelheid en kracht toegenomen... Zie het als zwaar bankdrukkken en hierna alleen nog maar met stang.. dan merk je dat alles veel sneller en makkelijker gaat...

Jammer van je voorbeeld, beter voorbeeld zou zijn dat sprinters ook zo trainen met een slee. Hard rennen met een gewicht achter je aan zorgt ervoor dat je zonder dat gewicht nog wat harder rent. Denk dat dat dumbbell voorbeeld dus wel een goed id is + techniek, dat is denk ik wel het belangrijkste.
 
Een oefening die ik voor voorkant schouders wel eens gebruik. Weet niet of er een naam voor bestaat. Op de kabelmachine pak ik gewoon in elke hand een kabel met handvat, 25 kilo per kabel en dan gewoon stoot bewegingen.

Kan alleen als je 2 van die kabeldingen naast elkaar hebt staan zo'n beetje op dezelfde hoogte als je schouders
 
Om stootkracht te vergroten trainde bruce lee met lichte dumbbells ongeveer 3-4 kg en sloeg hij stoote hij hiermee als hij dan zonder dumbbells ging stoten was zijn snelheid en kracht toegenomen... Zie het als zwaar bankdrukkken en hierna alleen nog maar met stang.. dan merk je dat alles veel sneller en makkelijker gaat...

zou ik niet doen, door stoten te oefenen met dumbbells heb je het gevaar dat je de verkeerde motorisch patroon aanleert. Het komt je techniek niet ten goede. Stootkracht trainen met dummbells is achterhaald.

Beter is het om techniek training en krachttraining apart te houden.
 
zou ik niet doen, door stoten te oefenen met dumbbells heb je het gevaar dat je de verkeerde motorisch patroon aanleert. Het komt je techniek niet ten goede. Stootkracht trainen met dummbells is achterhaald.

Beter is het om techniek training en krachttraining apart te houden.

Ik weet het niet bro, je hebt bij trainen toch ook veel zwaardere handschoenen zodat je sneller bent op een wedstrijd.
 
Back
Naar boven