Fitness Seller

Punching Power

Bezoekers in dit topic

Bosna Animal

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 mei 2006
Berichten
250
Waardering
0
Naast bb ben ik ook nog een beetje verslaafd aan boxen. Ik wil mn stootkracht vergrooten. Welke oefeningen en welke spieren zou ik kan vooral moeten doen?
 
ik zou veel onderarmoefeningen doen
met name de polsen trainen . want pijnlijke polsen verminderd de kracht van de stoot
 
op explosiviteit trainen snelle concentrische fases
 
ik denk voornamelijk schouders en borst voor stootkracht.
deze ook explosief trainen met lichter gewicht en snelle beweging.
 
Ik zou oly lifts, of sub-oefeningen daarvan, gaan doen. Nja in ieder geval powerclean en jerk/pushpress.
 
Laatst bewerkt:
trainen op de zware zak is het beste;)
 
Ik heb er geen verstand van hoor,

maar is speedbench misschien een optie?
 
De stootkracht komt vanuit je triceps en niet vanuit de biceps ;) .
 
Oefeningen die hier bijvoorbeeld staan:
GAYLE HATCH :: broadband video channel
Zijn er genoeg te vinden op dit forum of andere sites.

Resultaat van oly lifts is explosiviteit en krachttoename over je gehele lichaam. Volgens mij gaat dat zeker wel iets opleveren bij het boksen.
 
stootkracht komt vanuit je heupen ,vooral vanuit je techniek en de hoeveelheid kilo's die je meesleurt :cool:

dus train op je techniek !
 
stootkracht komt vanuit je heupen ,vooral vanuit je techniek en de hoeveelheid kilo's die je meesleurt :cool:

dus train op je techniek !

idd, en hoe vlugger je terugtrekt hoe scherper en harder de stoot aankomt.
je bent er niks mee als je een zware doffe puncher bent.
hard en sherp moet je slaan
 
train trouwens ook eens met water.
besprenkel je handschoen met water.
hoe verder de druppels vliegen hoe scherper de stoot(spiegelboksen off course)
soepelheid daar draait het om