XXL Nutrition

Vegetarisme, wat vind jij ervan?

Bezoekers in dit topic

Heel leuk hoor, die mooie verhalen over die zielige wezentjes die wij afslachten... Tsjah, helaas voor ze, we fokken ze ook... Als je wilt dat alles rechtvaardig gaat moet je in het oerwoud gaan wonen, daar waar nog amper mensen zijn geweest... Vlees hoort er gewoon bij, tis lekker en wij 'maken' het allemaal zelf
 
Ten eerste mag alles en iedereen vlees eten, vleeseters zijn geen slechte mensen. Ik ben met vlees opgegroeid en vind vlees ook echt heerlijk. Toch ben ik uit eigen keus gestopt met het eten van vlees. Ongeacht politiek, achtergrond, ras, dierenliefde, etc etc. Ik noem mijn reden: Bewustzijn! En dat bereik je enkel door zelfonderzoek, het is logisch dat vandaag de dag veel mensen daar geen tijd voor hebben of eraan willen besteden. Dan kies ik voor geen vlees eten en voel me daar dan ook echt beter bij.

Jij klinkt als een behoorlijk arrogant en egoistische persoonlijkheid.
Arrogant omdat jij vindt dat jij Bewustzijn hebt gevonden maar eigenlijk is het een egoistische keuze omdat jij je er beter bij voelt. Hedonisme heet dat.
 
respect

Jij klinkt als een behoorlijk arrogant en egoistische persoonlijkheid.
Arrogant omdat jij vindt dat jij Bewustzijn hebt gevonden maar eigenlijk is het een egoistische keuze omdat jij je er beter bij voelt. Hedonisme heet dat.

Ik bedank en respecteer iedereen voor zijn/haar reacties, en respecteer jullie openheid. Genoeg om weer eens even goed in te duiken en te onderzoeken, GAAF!!
 
Halleluja daan73!

Laat mij horen of er nieuwe ontwikkelingen plaats vinden.
 
Hedonisme

Ben ff gelijk gaan kijken wat Hedonisme is, wist er eerlijk gezegd niet echt veel van. Check it out!

In de filosofie is het hedonisme die leer binnen de Ethiek die stelt dat het genot het hoogste goed is. Het woord hedonisme is afgeleid uit het Grieks, hèdonè betekent "genot". Een belangrijke vraag binnen deze filosofie is wat het meeste genot geeft. Hierbij moeten ook de eventuele nadelen van het betreffende genot in beschouwing genomen worden.

Een andere kwestie is of genot slechts puur kwantitatief beoordeeld kan worden naar intensiteit, zodat vele handelingen die volgens andere ethische systemen als afkeurenswaardig moeten worden beschouwd zoals moord, verkrachting en roof, toch deugdzaam zijn als het genot(de smaak van vlees) van de dader maar groter is dan de pijn van het slachtoffer(het dier)[/B][/B] (wat altijd het geval zal zijn als de dader een evenredig sadistisch genoegen aan die pijn beleeft) — of ook kwalitatief beoordeeld moet worden, zodat sommige vormen van genot deugdzaam zijn (dan worden liefde, vreugde en extase meestal zo beschouwd) en andere vormen ondeugend (geniepigheid, leedvermaak, wraakzucht, trots, verwatenheid). Deze laatste positie, die van het epicurisme (de grondlegger daarvan is de Griekse filosoof Epicurus), is verwant aan een Relatief Hedonisme, dat stelt dat aan al het Goede een genotsaspect zit.

Hmm, dus iedereen die genot ervaart, en denkt daar een reden voor te hebben is dan dus arrogant en een egoist?? Aparte invalshoek maar zeker de moeite waard!! Want stel je voelt je beter en je denkt dat dat komt doordat je traint, dan zijn er wel heel veel arroganten en egoistische mensen hier. En eigenlijk is trainen een individuele activiteit en dat doen we toch in de eerste plaats voor onszelf(egoisme). Laten we het van een lichte en positieve kant bekijken, iedereen mag doen en laten wat hij of zij wil zolang je het maar met respect deelt. En daar wou ik het dan ook verder bij laten er zijn immers genoeg andere onderwerpen, en het is nou eenmaal zo dat we verschillende meningen hebben, daar is niks mis mee. De duidelijkste taal is zwijgen...peace
 
Back
Naar boven