AndroidHealthClinic

Hoog aantal herhalingen bij bankdrukken

Bezoekers in dit topic

door variatie kan het idd.
maar in die post stond het anders
misverstaan excuses
 
sommigen doen ook wel eens een 100 hh set. gewoon om even te shockeren.
 
3-5 reps train je op kracht,

6-8 reps train je op massa(evt 6-10)

Waar haal je dit vandaan? Het lijkt me niet dat je die 3 - 5 reps lichtjes pakt. Bij 3 - 5 zware reps train ik (nog) meer op massa dan met 6 - 10 reps. Imo train je pas op kracht als je boven de 12 reps gaat werken met lichter gewicht.
 
Belangrijk is het verschil van energie gebruik.
weinig herhalingen veel gewicht zorgen voor spier massa
veel herhalingen weinig gewicht zorgen voor definitie.

Zucht, veel herhalingen zorgen voor definitie? En crunches voor een wasbordje? :rolleyes:
 
Waar haal je dit vandaan? Het lijkt me niet dat je die 3 - 5 reps lichtjes pakt. Bij 3 - 5 zware reps train ik (nog) meer op massa dan met 6 - 10 reps. Imo train je pas op kracht als je boven de 12 reps gaat werken met lichter gewicht.
how wacht even :p en pl'ers dan ?
 
**** reps man, voor massa gaat het om tijd en tijd alleen,

ik heb eens gelezen dat het beste stimulatie verkregen wordt als je 30 + seconden met een set bezig bent, dat is genoeg spanning om je spiervezels kapot te krijgen
 
Ik vraag me eigenlijk af, dat zogenaamde "shockeren", in hoeverre is dat wel waar en niet gewoon weer een mythe?
 
Het is een mythe want het werkwoord 'shockeren' bestaat niet eens :roflol:
 
Waar haal je dit vandaan? Het lijkt me niet dat je die 3 - 5 reps lichtjes pakt. Bij 3 - 5 zware reps train ik (nog) meer op massa dan met 6 - 10 reps. Imo train je pas op kracht als je boven de 12 reps gaat werken met lichter gewicht.

:rolleyes:
 
Is die nietszeggende smilie een teken dat je het met me eens bent? :p
 
Is die nietszeggende smilie een teken dat je het met me eens bent? :p

wakkie bedoelt met die smiley dat je gay en achterlijk bent, en dat je voortaan je bek moet houden.

(hey no offence bro, zijn niet mijn woorden) :D
 
ik heb zelf goeie ervaring met 10 reps zwaar , gevolgd door 10 reps licht gewicht.
 
wakkie bedoelt met die smiley dat je gay en achterlijk bent, en dat je voortaan je bek moet houden.

(hey no offence bro, zijn niet mijn woorden) :D
Ja...maar hij zegt ook dat jij een zeer kleine derde been hebt en dat plaats ik toch ook niet hier publiekelijk op het forum?
 
Een combi van beide.
Doe je ook niet, gewoon 3 reps met de laatste bijna tot failure.

Btw 20 reps lijkt me erg veel. Probeer anders piramide van 10-8-6.

Ik heb de laatste 2 maanden ook op die manier getraind, gewoon van 12,10,8,6,4 reps en dan oplopend gewicht, ik ga ga daardoor vrij hard vooruit, dus blijf dat voorlopig ook nog doen. Maar ik denk toch dat ik over een maandje ofzo eens setjes van bijv. 15 reps ga doen want 20 lijkt me ook net iets teveel. Misschien maak ik er tegen die tijd wel een logje van.
 
het is toch algemeen bekend dat je met veel herhalingen voor je uithouding traint en niet voor de massa?Of heb ik het hier mis?

Ik denk dus niet dat je veel massa(laat staan massa) zult opbouwen als je de reps rond de 20 houdt.
 
Back
Naar boven