Fitness Seller

Wat zijn de Beste Supplementen: Top 10 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

1)Eiwitten/Whey-Spieren zijn opgebouwd uit eiwitten=bouwstenen,uit je ''gewone'' voeding haal je nooit je benodigde gram eiwit per lichaamsgewicht.
Onmisbaar suplement voor groei en behoud.

2)Multivitamine-Indien 6 a 7x per dag gevarieerd eten kun je daaruit al de benodigde Vitamines etc uit kunnen halen,doch voor de ''zware trainer'' incluis baan met lichamelijk zwaar werk geen overbodige luxe.

3)Weightgainer-Is puur persoonlijk daar ik een slechte eter ben,is dit het poeder wat de benodigde Calorieën geeft.
Koolhydraten voor de verbranding.

4)Creatine-Uithoudingsvermogen,pomp/massa

De rest van de suplementen''marketing'' industrie kun je gerust proberen maar ikzelf ben er nooit wijzer van geworden.
 
1)Eiwitten/Whey-Spieren zijn opgebouwd uit eiwitten=bouwstenen,uit je ''gewone'' voeding haal je nooit je benodigde gram eiwit per lichaamsgewicht.
Onmisbaar suplement voor groei en behoud.

als ik wil prop ik zo 500 gram eiwit naar binnen hoor dus om die reden vind ik ehwy niet echt nodig:cool:
 
Verdeeld over de gehele dag dan he,maar hoe doe je dat dan als je op je werk bent of op school?
Whey in de thermosfles en in de pauzes verdeeld over de dag opdrinken.

Dus in dat opzicht ideaal en voor de BB onmisbaar.
Indien werkeloos of wat dan ook heb je de tijd om de hele dag te kokkerellen en jun je jezelf voorzien van andere eiwitbronnen.
Maar qua prijs word dat dan een dure grap al die kipfiletjes,Biefstukjes etc etc.
Whey is dus ook in dat opzicht vele malen goedkoper.
 
ga ik op terugkomen.. moet ff mijn tafeltje van tien raadplegen.
 
ik lees hier dat bijna iedereen "whey" gebruikt ipv "aminos",waarom??Alleen maar omdat het voordeliger is of om nog andere redenen?
 
goede posts in deze topic ik zal deze topic zeker nog een paar keer goed doorlezen.
persoonlijk vind ik dit de beste supplementen die ik genomen heb:

1: creatine
zeker de eerste keer dat ik creatine (monohydrate) gebruikte maakte ik grote stappen vooruit, wel kreeg ik puisten van creatine monohydrate dus ik gebruik nu af en toe nog CEE omdat ik bij deze vorm van creatine veel minder last van puisten heb.

2: whey eiwitten
over dit product is geen discussie meer mogelijk, een bodybuilder kan niet zonder tenzij die veel eiwitten haalt uit zijn dagelijkse voeding, persoonlijk kan ik niet genoeg halen uit me dagelijkse voeding dus vind ik het een supersupplement.

3: levertraan
ik vind dit ook een goede toevoeging op me voeding enige nadeel is dat ik ook bij dit product wat last heb van puistenvorming en ik heb geen idee hoe dat komt.


voor de rest heb ik af en toe nog wel eens wat voedingssupplementen geprobeerd maar die werkten allemaal zeker niet zo goed als bovenstaande supplementen, voor sportactiviteiten waar het aerobe energiesysteem word aangesproken kan je ook spirulina gebruiken.
 
1.whey
2.omega 3
3.multi vit ?
4. creatine
5. bcaa's
6.zma
7.cafeiene
 
Winomeg3complex

Hallo,

Ik zag WINOmeg3complex™ NIEUW! op winltd.com. Ik heb er zelf hele goede resultaten mee bereikt en dacht dat het ook wel iets voor jou kon zijn. Ga maar eens kijken...

Klik hier om dit artikel weer te geven
 
1. Whey half uur voor de training ene helft half uur na de training de rest.
Spieropbouw,tegen spierafbraak zorgt voor beter herstel.

2. BCAA deze zitten al in de whey

3. Creatine direct na mijn training met rosevice.
Meer kracht en uithoudingsvermogen zorgt voor sneller toevoer naar de spieren.

4. Multivitaminen elke ochtend na mijn eerste maaltijd.

5. L-carnitine geprobeerd maar werkt niet hoort te zorgen voor vetverlies

6. tribulus geprobeerd werkte niet.
 
Wat bedoelt men in feite exact met 'multivitaminen'? Is dit een supplement of kan je dit ook uit je voeding halen? En waarom staat het bij sommigen in de top-10, dus m.a.w. wat doet het juist?
 
multivitamines zijn supplementen die helpen om ervoor te zorgen dat je alle vitamines binnenkrijgt. bijv mensen die afvallen en daardoor minder gevarieerd eten kunnen wel eens een tekort aan bepaalde vitamines binnenkrijgen.
als je gewoon gevarieerd genoeg eet hoef je die er in principe niet bij te nemen.
voordeel van een multi is dat de vitamines onderling ook in goede balans zijn. als je van 1 bep. vitamine in verhouding teveel binnenkrijgt kan dat nadelig zijn omdat vitamines ook elkaar nodig hebben om te functioneren.
 
1. Hemp Proteïnen
2. Enzymen
3. Hypergain (Creatine)
4. Multi Vitaminen
5. Omega vetten
6. ZMA
 
1. Whey proteine - Zorgt voor spieropbouw/herstel. Kan niet zonder whey!
2. Multivitaminen/mineralen - Zorg ervoor dat ik de nodige vitamientjes allemaal binnenkrijg elke dag.
3. B.C.A.A`s - Voor en na de training, voor anticatabole werking en herstel
4. L-Glutamine - Verhoogd de weerstand en herstel.
5. Creatine (Kre-Alkalyn of CEE) - Top
6. Omega-3 caps - Goede vetten
7. Caffeine tabs - Soms voor wat extra energie
8. X-Targo - Koolhydraten voor na de tijden/na de training (gebruik ik niet in de cut)
9. ??
10. ??
 
Wat bedoelt men in feite exact met 'multivitaminen'? Is dit een supplement of kan je dit ook uit je voeding halen? En waarom staat het bij sommigen in de top-10, dus m.a.w. wat doet het juist?



Sport vitaminen
Een evenwichtige voeding bevat voldoende vitaminen. Echter komen we er niet altijd aan toe om gezond en gevarieerd te eten en dan kun je soms wel wat extra vitamines ter aanvulling op de voeding gebruiken.

Vitamine B geeft meer energie en helpt het uithoudingsvermogen vergroten. B- vitamines ondersteunen de stofwisseling.

Vitamine C stimuleert en ondersteunt het natuurlijk afweersysteem en geeft extra energie.

Vitamine E beschermt de huid en is goed voor hart- en bloedvaten. Het bevordert bovendien de doorbloeding van het gehele lichaam en houdt de cellen in goede conditie. Bevordert een goed uithoudingsvermogen.


Sport mineralen
Mineralen zijn net zo belangrijk als vitaminen. Ze zorgen ervoor dat vitaminen hun werk goed kunnen doen. Ook transporteren ze zuurstof naar alle cellen. Tijdens het sporten kun je door transpiratie veel afvalstoffen verliezen en daarbij dus ook mineralen. Ook bij het gebruik van spieren spelen mineralen een grote rol. Mineralen worden niet door het lichaam zelf aangemaakt, waardoor de mineralenhuishouding door voeding of door suppletie weer op peil gebracht kan worden
 
persoonlijk heb ik nog niet veel geexperimenteerd met supplementen....

de supplementen die ik tot nu toe heb gebruikt

multivit - gebruik al vanaf toen ik nog 3 was ofzow:P moest altijd van me moeder bij et ontbijt. moet wel zeggen dat dit cker een basis zou moeten zijn voor een krachttrainer aangezien krachttraining veel van je weerstand vraagt.
creatine-monohydrate - merkte geen ruk van....
soja eiwit - [wist ik veel was gewoon vet goedkoop] smaakte naar zand...was egt te goor...ook niet echt aan te raden dus :P

CEE - goeie creatine...merkte duidelijke krachtwinst :)
green thea fat burner - merkte niks van....
weight gainer - gebruikte is als pre/post workout shake.....werkte goed alleen er zijn betere alternatieven. verder had ik choco en werd snel zat van de smaak.
fatburner/diuretica van universal - gebruikte het meer als stok achter de deur om mijn dieet vol te houden:P probleem was gewoon een te drastisch dieet :S
ook gewoon geldverspilling dus.
whey isolate van powersups - goeie en lekkere whey [had aarbei smaak] merkte sterk verbeterd herstel sinds ik dit voor en na de workout neem. ook aanrader dus.
kre-alkalyn - voor mij zeer goeie crea...reageer er uitstekend op....de eerste keer zelfs iets TE...begon helemaal te trippen en ik kon kilo's trekken niet normaal.
visolie - algemeen bekend dat het goed voor je is :)

mijn top 10 lijst is als volgt

dingen die ik al gebruikt heb en dus aanraad + dingen die ik nog niet gebruikt heb maar waarvan ik denk dat ze een goeie bijdrage kunnen leveren

1 - multivitamine
2 - visolie
3 - whey
4 - kre-alkalyn/CEE of een dergelijk goeie crea zoals cellmass etc.
5 - dextrose
6 - NO-explode
7 - testo sting
8 - tribosten
9 - St-Janskruid
10 - gakic



ik denk dat ik mijn lijstje maar eens zwaar moet herzien.
heb wat ervaring en kennis erbij dus vond ik het wel even tijd.


1. multivitaminen staan nog steeds op 1 simpelweg ben ik normaal vaak verkouden en slapjes met multi vits heb ik daar simpelweg geen last van
2. magnesium tabs. gebruik ze sinds kort en ben er echt laaiend enthousiast over. het helpt zo enorm tegen spierkrampen,stijfheid en groeipijn dat ik het nu elke avond neem. vooral bij zware cardio merk ik het verschil heel goed met of zonder magnesium. binnenkort ga ik waarschijnlijk ZMA bestellen waar het ook in zit :)
3. dextrose. als ik tijdens het trainen geen dextrose neem train ik maar een half uurtje lekker en daarna train ik k*t. ook helpt wat citroensiroop bij mij goed. ook merk ik dat mijn herstel zeer verbeterd is sinds ik dit gebruik tijdens/na mijn training
4. whey. ik vind whey eigenlijk een beetje overbodig daar ik uit normale voeding genoeg eiwit haal. tog staat het hierin omdat het ook helptmij sneller te laten herstellen ipv dat ik een bak kwark neem of 100 gram vleeswaren.
5. creatine [CEE kre-alkalyn] het verschil met of zonder is in de reprange 1-8 bij mij nauwelijks merkbaar. maar zit ik in de reprange 8-12 dan merk ik een duidelijk versneld herstel en minder lichamelijke vermoeidheid tussen de setjes. meestal trek ik vooral de laatste setjes veel meer herhalingen als dat ik zonder creatine zou doen.


6. in mijn vorige lijstje stond ook ergens bovenaan visolie.
ik heb hem nu lager staan simpelweg omdat ik bij mijzelf geen verschil merk.

nog mentaal
nog fysiek.

ik neem het omdat er goeie essentiele vetzuren in zitten, maar of dat eigenlijk nodig is kan ik niet echt zeggen.
maar aangezien ze zeer goedkkoop zijn bij bulkpowders zie ik geen kwaad ze wel te nemen.

NO-explode is eruit.
de reden dat de meesten het zo hoog hebben staan is omdat je duidelijk IETS merkt, maar alsik logisch nadenk zie ik niet in waarom dit voor mij echt meerwaarde heeft. ik wil geen extreme pomp hebben tijdens de setjes. ik kan dan simpelweg veel minder herhalingen met dezelfde kilo's maken.
ook wil ik geen verlengd herstel doordat afvalstoffen niet weg kunnen doordat de plaatselijke bloedduk daar te hoog voor is.

eventueel zou nitrix beter zijn aangezien het time realeased NO is en dus zorgt voor de gehele dag hogere bloeddruk en dus een MISSCHIEN IETS verhoogde afgifte van voedingsstoffen.

maar aangezien je met anabolen [ik gebruik ze niet btw] en zonder nitrix zelfs beter kunt groeien denk ik dat je lichaam wel aan die voedingsstoffen kan komen zonder nitrix te gebruiken. vandaar dat deze ook niet in mijn lijstje staat.

ook heb ik de test boosters eruit gehaald.
ik heb ligt last van gyno en puffy nipples dus lijkt me nie slim dat spul te gebruiken.

overigens denk ik ook niet dat het veel uitmaakt maar om daar een goeie uitspraak over te doen zou ik het toch moeten testen.


komnu nog een lijstje met producten die ik wel eens zou willen proberen

7. MCT olie [aangezien ik recent heb vernomen dat je misschien wel meer medium chain tri glycerides verbruikt tijdens het trainen dan koolhydraten] wil ik toch eens proberen of dit mij dan ook betere trainingsresultaten zal geven
8. gakic klinkt goed. alleen is de reclame eromheen zo groot en overdreven dat ik haast begin te geloven dat het niets doet. maar ik wil het toch een keer proberen. stel dat het wel heel goed werkt.
9. caffeïne. wil ik gewoon proberen of zon tablet voor een cardio of krachttraining effect heeft op de prestatie
10. L.carnitine hoor er wisselende dingen over en ben bang dat het niet veel zal doen. toch wil ik dit eens proberen in combinatie met cardio om te kijken of ik dan beter/langer presteer.


mocht ik weer nieuwe dingen weten/ervaren pas ik het natuurlijk weer aan
 
Laatst bewerkt:
Size on reageerde ik heel goed op! creatine was niet egt zo explosief maar vitamientjes zijn tog nog de best ;)
 
Thnx for the info guys, heb weer wat geleerd op supplementengebied! (Y)
 
Back
Naar boven