MuscleMeat

Goede link!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

thx maar die kon ik al een tijdje ;)
 
oke maar voor de andere
 
aardappelen 2,6 gr eiwit
aardappelen (patat) 40 gr eiwit

Waarom neemt het aandeel eiwitten zo drastisch toe als je ze frituurt ?
 
Geen idee.
Ik weet wél dat de meeste patat niet eens van échte aardappel wordt gemaakt maar gewoon van samengeperst zetmeel! Stelletje oplichters!
Zou dat er mee te maken kunnen hebben..?
 
Geen idee.
Ik weet wél dat de meeste patat niet eens van échte aardappel wordt gemaakt maar gewoon van samengeperst zetmeel!

Gelukkig snijdt mijn ma haar eigen friet, vele malen lekkerder :)

en ik heb nog nooit zo'n hoeveelheid eiwitten op de verpakkking zien staan voor frites, zou het niet 4gram moeten zijn?
 
Geen idee.
Ik weet wél dat de meeste patat niet eens van échte aardappel wordt gemaakt maar gewoon van samengeperst zetmeel! Stelletje oplichters!
Zou dat er mee te maken kunnen hebben..?

klinkt als raspatat :p
 
en ik heb nog nooit zo'n hoeveelheid eiwitten op de verpakkking zien staan voor frites, zou het niet 4gram moeten zijn?


denk dat het geen typefout is, want bij aardappelkroketten zie je hetzelfde fenomeen.

aardappelkroketten 100 gr. 356 34.0 28.2 12.0
aardappelkroketten (onbereid) 100 gr. 170 3.0 26.0 6.5

en waarden voor frieten van een andere bron

frieten 100 gr 456 40.0 38.0 16.0

Dus voortaan alles maar eerst frituren ?
 
FF gegoogled

In patat zitten dezelfde voedingsstoffen als in de aardappel. Het verschil is echter, dat de aardappel nu bereid is in een vet of olie, waardoor de voedingswaarde van patat afwijkt van die van de aardappel. Tijdens het frituren is de aardappel veel water kwijtgeraakt waardoor de hoeveelheden eiwit en de koolhydraten per 100 gram hoger zijn. Het aantal gram vet neemt flink toe.
 
Back
Naar boven