AndroidHealthClinic

Doug Hepburn Ain't Got Shit On Me (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hmmz ik heb precies hetzelfde aan de knie soms als wat ik hier soms lees. Het speelt vooral op de dag na speed squats en basketbal.

Moet je maar geen speed squats doen wanneer je aan het basketten bent.
Ik begrijp trouwens niet dat ze jou met bands & chains op het veld toelaten. :finger:
 
Moet je maar geen speed squats doen wanneer je aan het basketten bent.
Ik begrijp trouwens niet dat ze jou met bands & chains op het veld toelaten. :finger:

je blijft een belg he...

:D
 
Damn wat een gewichten gebruik je...
Ik ben wel benieuwd eigenlijk wat voor soort trainingschema jij gebruikt..?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar foto's..:D
 
Damn wat een gewichten gebruik je...
Ik ben wel benieuwd eigenlijk wat voor soort trainingschema jij gebruikt..?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar foto's..:D

foto's komen er als mijn polynesische tattoo sleeve klaar is, binnen een maandje of zo dus hopelijk...

Mijn trainingsschema is globaal genomen altijd :
- maandag en vrijdag squats & verschillende soorten pulls + latwerk
(Squats worden normaal gezien wel 3keer gedaan H/L/M (de laatste weken liep dit een beetje in het honderd)
- woensdag en zaterdag verschillende soorten presses + extra upper-body assist (armen). Momenteel doe ik op woensdag meestal bench & incline en op zaterdag overhead en narrow-grip.

Maar inhoudelijk varieert dat schema regelmatig. Zo heb ik perioden waar ik hard train op explosive pulls (progressive pulls schema!!!), maar nu minder

Indien mogelijk hoog tot zeer hoog volume op de hoofdoefeningen, vaak 10-15sets. (voor upper-body, squats zijn lager volume, deadlift ook meestal high volume). Vaak heb ik trainingen waarin ik 2uur bezig ben... met slechts 2 oefeningen. Inspiratie hiervoor komt uit old skool (jaren 60'-70') power&bulk programma's. Focus op barbell compounds ; aan de lichte oefeningen die ik er soms bij doe spendeer ik max 10minuten.

Maar er zit doorgaans geen vaste regelmaat in set/rep schema's (roteren!), meestal kies ik één van de volgende op basis van kracht en goesting van het moment (opwarming niet meegerekend) :
- 5X5 of 5x3 total tonnage, ofwel "Russian Bear" systeem : opwerken naar een topset (5RM of 3RM), daarna gewicht eraf en nog een boel sets (maw hoge intensiteit gekoppeld aan hoog volume)
- Ditillo-achtige opbouw : bv 10x3, of 15x2, of 7x7 met zelfde gewicht
- wave-loading style (triples of dubbels op en neer in gewicht)
- Voor bench heb ik nu wel een week of vijf aan een stuk Doug Hepburn style getraind, dwz een vijftal submax singles met hetzelfde gewicht en iedere week een klein beetje erbij, en gisteren een echte max. Dat systeem heeft goed gewerkt.

Hoe dit allemaal precies iedere training uitdraait moet je maar lezen in dit log. Het gaat prima, ik ga als een trein :D
 
foto's komen er als mijn polynesische tattoo sleeve klaar is, binnen een maandje of zo dus hopelijk...

Mijn trainingsschema is globaal genomen altijd :
- maandag en vrijdag squats & verschillende soorten pulls + latwerk
(Squats worden normaal gezien wel 3keer gedaan H/L/M (de laatste weken liep dit een beetje in het honderd)
- woensdag en zaterdag verschillende soorten presses + extra upper-body assist (armen). Momenteel doe ik op woensdag meestal bench & incline en op zaterdag overhead en narrow-grip.

Maar inhoudelijk varieert dat schema regelmatig. Zo heb ik perioden waar ik hard train op explosive pulls (progressive pulls schema!!!), maar nu minder

Indien mogelijk hoog tot zeer hoog volume op de hoofdoefeningen, vaak 10-15sets. (voor upper-body, squats zijn lager volume, deadlift ook meestal high volume). Vaak heb ik trainingen waarin ik 2uur bezig ben... met slechts 2 oefeningen. Inspiratie hiervoor komt uit old skool (jaren 60'-70') power&bulk programma's. Focus op barbell compounds ; aan de lichte oefeningen die ik er soms bij doe spendeer ik max 10minuten.

Maar er zit doorgaans geen vaste regelmaat in set/rep schema's (roteren!), meestal kies ik één van de volgende op basis van kracht en goesting van het moment (opwarming niet meegerekend) :
- 5X5 of 5x3 total tonnage, ofwel "Russian Bear" systeem : opwerken naar een topset (5RM of 3RM), daarna gewicht eraf en nog een boel sets (maw hoge intensiteit gekoppeld aan hoog volume)
- Ditillo-achtige opbouw : bv 10x3, of 15x2, of 7x7 met zelfde gewicht
- wave-loading style (triples of dubbels op en neer in gewicht)
- Voor bench heb ik nu wel een week of vijf aan een stuk Doug Hepburn style getraind, dwz een vijftal submax singles met hetzelfde gewicht en iedere week een klein beetje erbij, en gisteren een echte max. Dat systeem heeft goed gewerkt.

Hoe dit allemaal precies iedere training uitdraait moet je maar lezen in dit log. Het gaat prima, ik ga als een trein :D

Thx, voor de duidelijke uitleg...

Pm onderweg.. :cool:
 
Vrijdag 8 november

1) Farmer walks met 2 treinbiels van 85kg
3 x 50m op snelheid

2) Squat medium
5 x 60
5 x 80
5 x 100
5 x 120
5 x 140
5 x 160

3) Goodmornings
(aanleren oefening)
8 x 60
8 x 80
5 x 6 x 100kg +- wide stance
2 x 9 x 80kg narrow stance en met safety squat bar

4) Seated Rows (Hammer Strength)
4 x 10

5) T-bar Rows
4 x 10

Training bij Joe Martin alweer (die overigens losjes 6x240kg squatte belt only), lekker maar niet superhard. Ik had nog nooit goodmornings gedaan, dus eerst even die techniek inoefenen. Vanaf nu staan ze elke week op het programma, ik wil wat extra aandacht aan hams/glutes/onderrug besteden.
 
Volgende week ga ik trouwens ook een bench-shirt bestellen, waarschijnlijk een Titan Fury (kga eerst even een paar soorten passen en uitproberen en dan zien wat mij meest aanstaat), evenals een deftige powerlifting (lever) belt. Momenteel train ik met zo'n halfzacht fitnessriemetje.
 
Monster gewichten!

Die bielzen; zit daar een handvat aan of zo?
 
Die bielzen; zit daar een handvat aan of zo?

zonder zou het moeilijk gaan hé...

Zondag 10 december

zeer lichte en korte training, mijn schouders waren appelmoes door die farmer walks...

1) Military press
5 x 40
5 x 60
3 x 5 x 80

2) Narrow grip bench
5 x 70
5 x 90
5 x 110

3) tricep pushdowns
3 x 15

4) floor extensions
3 x 10

Potverdomme Luc wil nu op woensdagavond van 20-22h één of ander wijf dans/hiphop/cardiostepbullshit laten geven voor de dames. Dus moet ik maar zien te regelen om direct na mijn werk of zo van zes tot acht te trainen. Hopelijk is dit een voorbijpasserend fenomeen en niet het begin van het einde...

En in kortrijk heeft de technische dienst (eigenaar van het gebouw waar Bills gym in gevestigd is) een paar baren en schijven ontvreemd omdat er schade was aan het plafond. ****ing krapuul. In plaats dat ze eens komen klappen, het is een kleine moeite voor ons om boven een steviger plaats te liften. Nu soit er is reeds klacht tegen hen ingediend bij politie en brieven verstuurd naar burgemeester en schepenen, komt wel weer in orde.

Wat is dat toch allemaal, krachtsporters worden hoe langer hoe meer in het verdomhoekje geduwd. Binnenkort worden we weer allemaal naar de beginjaren van de iron game gekatapulteerd : back to the garage
 
zonder zou het moeilijk gaan hé...

:roflol:

Zondag 10 december

Binnenkort worden we weer allemaal naar de beginjaren van de iron game gekatapulteerd : back to the garage

Zo slecht zou dat nog niet zijn, dan zouden we meer mensen hebben die serieus zouden trainen inplaats van de curl-only boys.
 
Zo slecht zou dat nog niet zijn, dan zouden we meer mensen hebben die serieus zouden trainen inplaats van de curl-only boys.

Als ik bij Joe thuis ga trainen is het inderdaad al zo. We zijn daar met een groepje van zes mensen, 4 mannen en 2 vrouwen, gewoon achterin een oud magazijn. No bullshit, en de meiskes trainen verdomme harder dan 95% van de gasten die je in een gym ziet. Heb je dat ooit al eens gezien, een meiske van 55kg dat roepend en tierend tot volledige faillure gaat op de hammer strength leg press, waarna ze overgaat tot assisted reps, daarna er 50kg afgooit en bijna huilend nog 10reps doet ?

Ik ben potverdomme ambitieus weet je, en vanals ik de middelen heb (in casu : als ik in 2008 uit Gent weer naar West-Vlaanderen verhuis) trek ik mij full time terug in zo'n oud hok met enkel gelijkgezinden die allemaal naar >800totaal willen en zie je me nooit meer in een gym.
 
Als ik bij Joe thuis ga trainen is het inderdaad al zo. We zijn daar met een groepje van zes mensen, 4 mannen en 2 vrouwen, gewoon achterin een oud magazijn. No bullshit, en de meiskes trainen verdomme harder dan 95% van de gasten die je in een gym ziet. Heb je dat ooit al eens gezien, een meiske van 55kg dat roepend en tierend tot volledige faillure gaat op de hammer strength leg press, waarna ze overgaat tot assisted reps, daarna er 50kg afgooit en bijna huilend nog 10reps doet ?

Ik ben potverdomme ambitieus weet je, en vanals ik de middelen heb (in casu : als ik in 2008 uit Gent weer naar West-Vlaanderen verhuis) trek ik mij full time terug in zo'n oud hok met enkel gelijkgezinden die allemaal naar >800totaal willen en zie je me nooit meer in een gym.


Zo denk ik er ook over, zou het liefst ook in een garage trainen, de fitnesscentra van tegenwoordig zijn niks waard. De gym waar ik train is nog wel ok maar is nog een gym en geen fitnesscentrum..lol
 
Schitterend Locust!
Ik ga het zelf later ook doen en iedereen die de juiste spirit heeft mag voor nop bij mij komen trainen.
De echte beesten zullen weer underground gaan ;)
 
the garage-days re-revisited
 
Ari70 heeft het een en ander zag ik net in z'n log, mss als we het vriendelijk vragen:D
 
Ari70 heeft het een en ander zag ik net in z'n log, mss als we het vriendelijk vragen:D

Iedereen is inderdaad welkom, vrienden van mij zijn bang om mee te doen heb ik het idee, omdat ik al zo verrekte sterk ben ???
 
Back
Naar boven