Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Ziet er nice uit!

Mijn volgende fiets is een K5 r1 matzwart 8)
 
Wat vinden jullie een betaalbare maar ook zeer mooie sport motor om als eerste te kopen?
 
zx-10r is een behoorlijk heftige fiets. Het is wel een groot verschil tussen die 2 hoor.

Weet ik, maar ik ben van plan om in 2008 een "nieuwe" motor te kopen, tegen die tijd heb ik 3 jaar ervaring met een ZX-6R. Denk dat dat wel goed komt.
 
Wat vinden jullie een betaalbare maar ook zeer mooie sport motor om als eerste te kopen?

Ik weet niet wat jij onder betaalbaar verstaat, maar een 600cc (ZX-6R bijv.) is een erg goede motor om op te beginnen.
 
Weet ik, maar ik ben van plan om in 2008 een "nieuwe" motor te kopen, tegen die tijd heb ik 3 jaar ervaring met een ZX-6R. Denk dat dat wel goed komt.

Je moet gewoon rijgevoel hebben.

Mijn eerste motor is deze r1..
Rij nu een half jaar.. Rij ermee alsof het een fiets is! :P
Alleen mn stoppies zuigen nog :P

4cae791.jpg

3yhbxgj.jpg

3zu9ykg.jpg

2vwa528.jpg

2wpqekk.jpg
 
scaleo : Blij aub af van een 2004 zx10r, teveel kwaaltjes. Geometrie van de motor klopt ook niet helemaal eigenlijk.




Eerste fiets is lastig, vroeger was de ZZR600 de snelste 600 productie fiets, nu is het een beginners fiets en word zelfs de vele male snellere gsxr600 als beginners fiets neer gezet terwijl dat toch fietsen zijn waar behoorlijk vermogen in zit.

Ga op zoek naar een vergevings gezinde motor.... Iets wat je niet afstraft als je in de bocht het gas te ver en te abrupt opendraait etc.

Honda's zijn vrij tam en daarmee fijne beginners fietsen maar bijv zo'n gsxr is ook erg vergevings gezind

Gun jezelf de tijd om goed te leren sturen op een lichtere fiets, heb je later veel plezier van.

Probleem is namelijk dat niks zo snel wend als snelheid.. en als je een hoog vermogende fiets hebt went dat ook maar zo'n motor loopt ook zonder dat je het weet ineens heeeel hard terwijl je het niet in de gaten hebt en dat is funest voor je.

Een 600 moet echt toeren jagen en dergelijk en dan beleef je ook dat je snel gaat en realiseer je je hoe en wat. :)


En niet bedoeld om DVO af te zeiken want vind het zelf ook leuk om te doen , het is natuurlijk leuk om alle trucjes als kneedown, wheelie en stoppie te kunnen maar het is belangrijker dat je gewoon fatsoenlijk leert sturen en dergelijke. Je kunt namelijk ook vloeiend en snel de bocht door zonder kneedown (misschien zelfs wel sneller)
 
Met een kneedown bepaal je hoe plat je zit. Dus op het circuit ben je zeker sneller met een knietje op de grond.
Verder ben ik t met je eens hoor.. Normaal rijden is belangrijker!
Maar spelen met je fiets is ook controle! En gewoon super leuk!
 
Tuurlijk geeft het zelfvertrouwen en is het leuk om te kunnen, op straat is het enkel poserig in mijn ogen, ik doe het ook hoor, liefst nog met titanium ook, maar je fiets kan nog veel platter als je houding beter is en daarvoor hoeft knie niet aan de grond 123. Je hoort je steppie vanzelf :)

Hoe is je boven lijf gepositioneerd, hoe is de houding van je onderlijf, hoe houd je je armen, hoe dicht of hoe veraf blijf je van de tank wanneer je door de bocht gaat met je bovenlijf, etc.
 
Ja klopt dat de 2004 ZX-10R veel last had van kinderziektes, scheurende wielen enz. maar de meeste zullen nu wel gemodificeerd zijn. Anders word het sowieso een 2005 omdat ik de 2006 spuuglelijk vind.
 
is en biljft leuk speelgoed :)

Nog paar maandjes, en tot die tijd op de pekelfiets knorren met nu 105.600km op de teller :)
 
Tuurlijk geeft het zelfvertrouwen en is het leuk om te kunnen, op straat is het enkel poserig in mijn ogen, ik doe het ook hoor, liefst nog met titanium ook, maar je fiets kan nog veel platter als je houding beter is en daarvoor hoeft knie niet aan de grond 123. Je hoort je steppie vanzelf :)

Hoe is je boven lijf gepositioneerd, hoe is de houding van je onderlijf, hoe houd je je armen, hoe dicht of hoe veraf blijf je van de tank wanneer je door de bocht gaat met je bovenlijf, etc.



Die foto was mn eerste kneedown ooit ofzo in de zomer.. dus tja don't be hard on that one :P
 
is en biljft leuk speelgoed :)

Nog paar maandjes, en tot die tijd op de pekelfiets knorren met nu 105.600km op de teller :)

Haha, ik heb er een oude Honda CB 650 bij gekocht voor in de winter met nu iets meer dan 83.000 op de teller. Loopt nog als een naaimachientje :D
 
DVO : Daar keek ik niet eens na omdat het geen rechtstreekse aanval is of niks, gewoon een algemeen iets :) Wat iedereen doet op zijn/haar motor moeten ze zelf weten :)


Scaleo : Oude kawasaki GPX 750.. frame buigt als een fietsenframe als je hard door de bocht gaat, is nog flink werken, leuk man! enkel de 110/115db vind ik wat te veel...........
 
DVO : Daar keek ik niet eens na omdat het geen rechtstreekse aanval is of niks, gewoon een algemeen iets :) Wat iedereen doet op zijn/haar motor moeten ze zelf weten :)


Scaleo : Oude kawasaki GPX 750.. frame buigt als een fietsenframe als je hard door de bocht gaat, is nog flink werken, leuk man! enkel de 110/115db vind ik wat te veel...........

Haha, ik weet het man die CB wiebelt alle kanten op als ik door de bochten knal. En boven de 140 word het er ook niet prettiger op :D Ohja, de remmen van mijn trapfiets zijn nog beter :roflol: maar het is zeker leuk om mee te spelen, ging er laatst nog een ZX-6R buitenom mee voorbij :roflol: Zit ook een Marshall uitlaat onder, beschaafd geluidje maar niet verkeerd.
Je kan er wel lekker mee cruisen vind ik, rijd nooit zoveel te hard als met de Kawa.
 
haha dat heb ik hetzelfde. Is zo lachen. 140km/h is al heel wat en op een 2 baans lange doodraaier net vor coentunnel een motor rijder buiten om in halen is echt humor.

Wiebelen en schudden en die vering maar pompen, geweldig!

Helaas ligt er een volledig laser systeem onder met een open demper kleiner als de bos superbike uitlaat........................

Remmen heb ik betere remblokken ingezet, het scheelt maar het is net of je trapfiets beter remt haha..

wat moeten die oude coureurs een groot stel ballen hebben gehad.
 
haha dat heb ik hetzelfde. Is zo lachen. 140km/h is al heel wat en op een 2 baans lange doodraaier net vor coentunnel een motor rijder buiten om in halen is echt humor.

Wiebelen en schudden en die vering maar pompen, geweldig!

Helaas ligt er een volledig laser systeem onder met een open demper kleiner als de bos superbike uitlaat........................

Remmen heb ik betere remblokken ingezet, het scheelt maar het is net of je trapfiets beter remt haha..

wat moeten die oude coureurs een groot stel ballen hebben gehad.

wahahah ja idd echt super. toen ik een proefrit ging maken dacht ik dat ik dwars door de auto voor me zou gaan bij het stoplicht. gelukkig zitten er wel stalen remleidingen op. ik ga er vanavond in m'n kawagroene spidi pak mee naar den haag, eens kijken wat voor een reacties ik krijg (als de motor het haalt) :roflol:
 
Lol, mn r1 is kapot.. :D

Starte em.. Dikke olie plas.. Jeuj..
 
Back
Naar boven