Fitness Seller

Afvallen zonder dieet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Un K

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
26 feb 2007
Berichten
1
Waardering
0
Ik weet dat dit misschien dom klinkt maar is het mogelijk om effectief af te vallen zonder een dieet? Ik sport 6 keer in een week(15 min fietsen, 15 min cardio, 15min loopband en 15min roeien), ook ren ik elke ochtend ~20 minuten, en moet ik in totaal een uur fietsen van school en weer terug.

De reden waarom ik geen dieet kan nemen is omdat mijn moeder nogal.. paranoide(?) is ofzo. Ze is bang dat ik teveel afval. :P

Ik eet best wel gezond, geen snoep/chocola/chips ofzo, en drink vrij weinig alcohol. Ik drink ook alleen maar water.

En zou het beter zijn als ik elke ochtend ontbijt? Op het moment eet ik 's morgens niks, meestal eet ik pas om 4 uur voor de eerste keer(2 boterhammen) en dan rond 7 uur avondeten

Nou ja bedankt voor alle antwoorden :p
 
Kan wel als je maar zorgt dat je schoon eet en ik zou tock zeker je ontbijtje pakken want dat ik toch wel belangrijk. Probeer je maaltijden te verdelen over de dag in niet te grote porties.

Good luck!! :)
 
Laten we aanemen dat je bij je avondeten gemiddeld 500kcal binnenkrijgt, en 200 voor die 2 boterhammen.

Dan krijg je elke dag 700Kcal binnen?!
 
Als ik het goed begrijp eet je dus maar twee keer per dag? :rolleyes: Dat is veel te weinig. Je kan inderdaad wel afvallen zo, maar ik denk dat je niet gezond bezig bent. Zoveel sporten en zo weinig eten, daar zul je wel van afvallen. Maar je zult ook spieren afbreken en je lichaam gaat in spaarstand. Ik zou toch zeker een ontbijt nemen.
 
Ik weet dat dit misschien dom klinkt maar is het mogelijk om effectief af te vallen zonder een dieet? Ik sport 6 keer in een week(15 min fietsen, 15 min cardio, 15min loopband en 15min roeien), ook ren ik elke ochtend ~20 minuten, en moet ik in totaal een uur fietsen van school en weer terug.

De reden waarom ik geen dieet kan nemen is omdat mijn moeder nogal.. paranoide(?) is ofzo. Ze is bang dat ik teveel afval. :P

Ik eet best wel gezond, geen snoep/chocola/chips ofzo, en drink vrij weinig alcohol. Ik drink ook alleen maar water.

En zou het beter zijn als ik elke ochtend ontbijt? Op het moment eet ik 's morgens niks, meestal eet ik pas om 4 uur voor de eerste keer(2 boterhammen) en dan rond 7 uur avondeten

Nou ja bedankt voor alle antwoorden :p

lol ga dan eerst maar eens gewoon eten je hebt je sofwisseling compleet lam gelegt door zo ****ing weinig cals naar binnen te werken, en te weining eet momenten. ten eerste moet ij je stofwisseling weer op gang zien te brengen door middel je onderhoud te berekenen en een tijdje op onderhoud gaan eten (1a2 week) je hoeft eingelijk niet eens lager in cals te gaan dan je onderhoud, want je stofwisseling krijgt weer een boost en dan ga je verbranden. ik zou als ik jou was alleen wat cardio erbij doen en je zal vet verbranden op onderhoud.

wat je nu doet is totaal verkeerd, te wijnig eiwit vet kh's vitamines en mineralen en vezels en een stofwisseling van iemand die in zijn graf ligt
 
Op het moment eet ik 's morgens niks, meestal eet ik pas om 4 uur voor de eerste keer(2 boterhammen) en dan rond 7 uur avondeten

doe normaal gek. Je bent 15, je bent in de groei. Als je jezelf nu zo mishandelt zul je fysiek en geestelijk je hele leven achtergesteld blijven.

Nou ja bedankt voor alle antwoorden :p

graag gedaan.
 
Ik weet dat dit misschien dom klinkt maar is het mogelijk om effectief af te vallen zonder een dieet? Ik sport 6 keer in een week(15 min fietsen, 15 min cardio, 15min loopband en 15min roeien), ook ren ik elke ochtend ~20 minuten, en moet ik in totaal een uur fietsen van school en weer terug.

De reden waarom ik geen dieet kan nemen is omdat mijn moeder nogal.. paranoide(?) is ofzo. Ze is bang dat ik teveel afval. :P

Ik eet best wel gezond, geen snoep/chocola/chips ofzo, en drink vrij weinig alcohol. Ik drink ook alleen maar water.

En zou het beter zijn als ik elke ochtend ontbijt? Op het moment eet ik 's morgens niks, meestal eet ik pas om 4 uur voor de eerste keer(2 boterhammen) en dan rond 7 uur avondeten

Nou ja bedankt voor alle antwoorden :p
:cool: smorgens niks en pas om 4 uur?? jij bent niet echt lekker bezig he, smorgens is het belangrijkste maaltijd van de dag, hoe later je eet hoe later je vetverbranding begint en als ik zo je dagelijkse ritme zie heb ik zoiets van die is niet goed bezig, probeer in de middag of de avond te sporten en een sterke ontbijt van koolhydraten en eiwitten te nemen;)
 
ik kan me best begrijpen dat je moeder bang is dat je jezelf nog wat aan doet zo :P

leer hier veel over voeding en je zult een goed schema kunnen maken die

- lang vol te houden is
- voldoende van alle 50 essentiele nutrienten bevat
- ervoor zorgt dat je niet in spaarstand raakt
- ervroor zorgt dat je minder honger zult hebben
- ervoor zorgt dat je je spiermassa zult behouden
- ervoor zorgt dat je gezond blijft/gezonder word

wat je nu doet is:

- te weinig eten - je raakt in spaarstand en zult na een tijdje heel weinig erngie hebben en niet veel meer afvallen
- je weerstand verslechterd zodat je sneller ziek word en veel vermoeider bent
- je waarschijnlijk vreetbuien gaat krijgen


overtuig je moeder ervan (nadat je hier veel gelezen hebt) dat je genoeg verstand hebt van voeding. dat je denkt aan je vitamines/mineralen,goeie vetten, essentiele aminozuren etc

dat je geen annorexia hebt en niet meer dan zoveel kilo af zal vallen
niet meer dan bv 0,5 kilo per week af zal vallen

en dat je dus vraagt of ze daarbij wil helpen door bij het avondeten rekening wil houden met dat jij wat extra groentes wilt, dat je bv geen toetje wilt en dat je geen al te vet vlees, al te vette jus wilt.


algemene richtlijnen voor een goed dieet:

6 gelijkwaardige eetmomenten per dag (hetzelfde aantal kcal en eiwit ongeveer per maaltijd
per kilo dat je weegt zo'n 1,5 gram eiwit waarvan minstens 1,2 per kilo aan dierlijke bronnen
minstens 1500kcal binnenkrijgt
minstens 2 liter extra water
eventueel een multivitamine erbij
dat je af en toe vis eet
dat je matigd met verzadigd vet
dat je minderd in suikers
 
Back
Naar boven