Fitness Seller

voor de beginners

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog maar een keer dan, met een andere uploadpage.

Hallo,

ik heb tot aan 2,5 jaar geleden al eens een jaar getraind. Zoals de meesten, zonder echt systeem buiten het trainen zelf.

2 Maanden geleden heb ik de draad weer opgepakt, en vanaf nu wil ik dus werken naar wat mogelijk is voor de zomer.

Mijn bouw is als volgt:
-'K wordt 20 in April
-1,69 lang
-Tussen de 62 en 66 kg
-Ietwat gespierd van mezelf en net bovengemiddeld vetpercentage denk ik.
Hiero 2 vakantiefoto's. Wel op een gewicht van 62kg, omdat ik daar geen hap door m'n keel kreeg. Dit is dus ongetraind.

2s8jmgk.jpg

Gespannen

3zau3bc.jpg

Ongespannen, en in een minder breed lijkend aanzicht en lichtinval.


Ik kan maar 2 keer per week trainen: Maandag en Woensdag, max 2u per keer.
Ik train nog geen benen. Verder wil ik vooral biceps, triceps, boven/binnenkant borst, en buik trainen. De rest komt later wel, omdat ik vind dat ik dat in dit stadium voldoende heb, en 't in deze korte tijd moeilijk is om elke spiergroep even goed te trainen. En dan trainen op spiergroei, en het laatste deel tot aan juli ietwat droger worden.

Wat raadt je dan aan?
 
Laatst bewerkt:
heej


wat heb je thuis nu staan dan?

om een degelijk schema te maken en progressie te boeken zul je toch al gouw iets van een power box/bankje/ stang/schijven/dumbbells of dumbelstang voor schijven erop met redelijk gewicht.

alleen met een bankje en 2 dumbbells tot 15 kilo kan ik helaas niet veel voor je betekenen

waarom geen abbo op de sportschool?

Ik heb dumbbells en een bench.
 
Volgende week wil ik gaan beginnen met een split schema, dan heb ik mijn 8 weken full body erop zitten. Alleen heb ik nog geen flauw idee wat dan een goed schema is?

Ik wil dan 2 maanden zo'n split schema gebruiken om te groeien, en daarna 2 á 3 maanden cutten (t/m juli dus).
 
Hallo,

ik heb tot aan 2,5 jaar geleden al eens een jaar getraind. Zoals de meesten, zonder echt systeem buiten het trainen zelf.

2 Maanden geleden heb ik de draad weer opgepakt, en vanaf nu wil ik dus werken naar wat mogelijk is voor de zomer.

Mijn bouw is als volgt:
-'K wordt 20 in April
-1,69 lang
-Tussen de 62 en 66 kg
-Ietwat gespierd van mezelf en net bovengemiddeld vetpercentage denk ik.
Hiero 2 vakantiefoto's. Wel op een gewicht van 62kg, omdat ik daar geen hap door m'n keel kreeg. Dit is dus ongetraind.

2s8jmgk.jpg

Gespannen

3zau3bc.jpg

Ongespannen, en in een minder breed lijkend aanzicht en lichtinval.


Ik kan maar 2 keer per week trainen: Maandag en Woensdag, max 2u per keer.
Ik train nog geen benen. Verder wil ik vooral biceps, triceps, boven/binnenkant borst, en buik trainen. De rest komt later wel, omdat ik vind dat ik dat in dit stadium voldoende heb, en 't in deze korte tijd moeilijk is om elke spiergroep even goed te trainen. En dan trainen op spiergroei, en het laatste deel tot aan juli ietwat droger worden.

Wat raadt je dan aan?

heej...

het is nie zo dat als je nu benen traint je armen minder zullen groeien. er zijn zelfs mensen die zeggen dat door je benen te trainen je bovenlichaam harder groei dan als je ze niet traint.

verder is het blessuregevoelig je buik/borst wel te trainen en je rug/achterkant schouders niet.

hoe zit het met je voeding verder?
 
Volgende week wil ik gaan beginnen met een split schema, dan heb ik mijn 8 weken full body erop zitten. Alleen heb ik nog geen flauw idee wat dan een goed schema is?

Ik wil dan 2 maanden zo'n split schema gebruiken om te groeien, en daarna 2 á 3 maanden cutten (t/m juli dus).

cutten en bulken slaat op voeding niet zozeer op je training.

je kunt dus eigenlijk hetzelfde blijven trainen?

verder heb je verschillende soorten splits.

de simpelste zijn

- alle spiergroepen 1 keer per week hard aanpakken
- alle spiergroepen 2 keer per week goed aanpakken (upper body/lower body) en dus 4 keer per week trainen
- alle spiergroepen 2 keer per week trainen (push/pull/benen) en 6 keer per week trainen

dat laatste is wel erg zwaar en als je die doet raad ik aan 3 dagen trainen 1 dag rust

verder raad ik zoiezo de 2de aan, maar wat spreekt jou aan?
 
heej...

het is nie zo dat als je nu benen traint je armen minder zullen groeien. er zijn zelfs mensen die zeggen dat door je benen te trainen je bovenlichaam harder groei dan als je ze niet traint.

verder is het blessuregevoelig je buik/borst wel te trainen en je rug/achterkant schouders niet.

hoe zit het met je voeding verder?

Als ik voldoende voeding binnen krijg zullen bijv mijn armen inderdaad niet minder groeien door het trainen van de benen. Maar als ik de benen er volledig bij neem, houd ik wel erg weinig tijd over om het bovenlichaam te trainen in die 2x2u/week.

Voeding ben ik me in 't verdiepen, en deze week begonnen met het kijken naar eiwitten. Ik snap het eiwitten,koolhydraten,vetten verhaal wel. Heb biologie op vwo-niveau gehad, dus snap de onderbouwingen hier op 't forum ook redelijk tot goed. M'n moeder is nog 't grootste probleem. Hoop dat ik haar overgehaald krijg om dat te kopen wat nodig is. Honger heb ik ook genoeg.
Supplementen lijken me nog niet nodig voor een training va 2x2u/week, of wel?

Eigenlijk wilde ik eerst hier een schema krijgen, en daarmee vervolgens naar je voeding-topic stappen. Dan ga ik dat zeer zeker toepassen. Maar nu weet ik nog niet wat nodig is. Kan me natuurlijk niet vergelijken met iemand die 4x/week traint.

Blessuregevoeligheid bij buik/borst wel trainen en rug/achterkant schouders niet, is me bekend. Maar is dat al zo snel, als ik tot aan juli op deze manier train? Daarna kan ik misschien meer trainen, en dus alles evenveel trainen.

Stel maar gewoon een schema op, voor 2x2u, met de nadruk op biceps, triceps, boven/binnenkant borst, en buik. Zonder benen. Zoals het jou het best lijkt, dus eventueel toch met aandacht voor die blessuregevoeligheid.
Meer kan ik nu nog niet trainen ivm studie, andere hobby’s en werk.
Heb zowieso zeker de mogelijkheid tot allle oefeningen die op beginnersoefeningen-pagina staan.

Alvast bedankt!
 
heej

over je huidige schema:

ik denk dat je die eerste 2 sets had kunnen schrappen. zo houd je meer energie over dvoor de latere sets en ben je minder verzuurd/opgepompt zodat je dus meer spierschade kunt krijgen.

verder mis ik belangrijke oefeningen als BOR, squat en deadlift

als laatste vind ik persoonlijk schouder/benen dag niet aan te raden.
ik zou benen of lower body toch echt appart doen

opzich is het verder wel een leuk schema.


je kunt nu eens een upper body/lower body split gaan doen of als je meer prioriteit stelt aan je bovenlichaam een push/pull/benen split om je spieren zo eens vaker dan 1 keer per week te trainen!!


ik snapte alles tot het laatste van die split.. kun je daar soms eens eventueel een voorbeeldschema van maken? er mogen ook nieuwe oefeningen in verwerkt zijn.. want de verveling slaat echt wel toe bij dit schema aangezien ik het bijna drie maand aan het volgen ben.. doordat ik nog niet echt weet welke oefeningen welk deel van de spieren trainen ( voorkant schouders, binnenkant borst,..) vind ik het nogal moeilijk zelf iets samen te stellen
 
cutten en bulken slaat op voeding niet zozeer op je training.

je kunt dus eigenlijk hetzelfde blijven trainen?

verder heb je verschillende soorten splits.

de simpelste zijn

- alle spiergroepen 1 keer per week hard aanpakken
- alle spiergroepen 2 keer per week goed aanpakken (upper body/lower body) en dus 4 keer per week trainen
- alle spiergroepen 2 keer per week trainen (push/pull/benen) en 6 keer per week trainen

dat laatste is wel erg zwaar en als je die doet raad ik aan 3 dagen trainen 1 dag rust

verder raad ik zoiezo de 2de aan, maar wat spreekt jou aan?

De 2e spreekt mij wel aan, ik pak dan gewoon nog een dag in het weekend erbij. Ik train nu op maandag, woensdag, vrijdag. En ik wil deze 2 maanden nog ff goed groeien, dat moet wel lukken denk ik ? (natuurlijk ook met de juiste voeding enzo).

Ben benieuwd wat voor schema je voor me hebt! :)
 
Hoi, ik stel eerst hier maar even mijn vraag aangezien ik op het forum niet zo snel kan vinden wat ik zoek en zie dat jij (rnbflavour) graag tips geeft.
Ik heb onlangs een apparaat aangeschaft en zoek dus eigenlijk de beste manier om mijn buikspieren te trainen. Oftewel, ik wil nu eindelijk eens een platte buik. Er zijn genoeg oefeningen waar je dit hele apparaat niet voor nodig hebt, maar nu ik hem toch in huis heb wil ik het oa daarvoor gaan gebruiken.
Het is er ongeveer zo eentje:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Heb je voor mij de juiste tips dan ben ik je ontzettend dankbaar!

Groetjes,
Rachel
 
Hoi, ik stel eerst hier maar even mijn vraag aangezien ik op het forum niet zo snel kan vinden wat ik zoek en zie dat jij (rnbflavour) graag tips geeft.
Ik heb onlangs een apparaat aangeschaft en zoek dus eigenlijk de beste manier om mijn buikspieren te trainen. Oftewel, ik wil nu eindelijk eens een platte buik. Er zijn genoeg oefeningen waar je dit hele apparaat niet voor nodig hebt, maar nu ik hem toch in huis heb wil ik het oa daarvoor gaan gebruiken.
Het is er ongeveer zo eentje:
http://www.asahi.nl/shop/images/kettler/Basic-7710-400.jpg

Heb je voor mij de juiste tips dan ben ik je ontzettend dankbaar!

Groetjes,
Rachel

Volgens mij kun je idd je buikspieren beter gewoon met grondoefeningen trainen. Doen je wel cardio? Dat wil ook nog wel is helpen een platte buik te krijgen ;)
 
Ik deed tot voor kort eigenlijk helemaal niets, behalve mijn beenspieren aansterken. Die krachttrainer heb ik in een impulsieve bui gekocht dus wil ik er toch maar meer gebruik van gaan maken ;)
 
Zit er geen handleiding met oefeningen bij dan?
 
Helaas is het een duitse handleiding, en die taal ligt mij niet zo. Daarbij staan er te weinig oefeningen in beschreven en helemaal niets over de buik, dus zodoende heb ik mijn geloof op jullie gezet.
 
Hey,

Ik train nu pas een maandje. Mijn doel is om me spieren meer te laten groeien :D. Om meer massa te krijgen dus en niet om af te vallen.
- Gewicht: 70 kg
- Lengte: 1.76 m
- aantal trainingsdagen: 3

Ik ben nu ook al 2 weken bezig om 2maal-daags whey proteine shakes in te nemen en ook daarvan wil ik graag je mening horen. Is dit slim om hier al mee te beginnen, kan ik beter even wachten of...? Creatine heb ik (nog) niet gebruikt en dit lijkt me ook niet rendabel om nu al te nemen dus dit laat ik even links liggen.

Ik hoop dat je wat tips en een mooi schema kan geven. bedankt
 
Hey,

Echt top dat je dit wilt doen kerel!

Op mijn sportschool bakken ze er niet veel van (gebrek aan kennis) dus nu hoop ik dat jij een lekker schema voor mij in elkaar kan draaien.

- Ik train nu voor zoon 5 maanden. daarvoor was ik nog niet echt serieus aan krachttraining bezig. Ik heb tot nu toe een split schema gedraait van 4 dagen.

- Ik zou graag een schema willen voor pure spiermassa. Tot nu toe zijn de resultaten namelijk behoorlijk teleurstellend.

- Ik zou graag 4x per week aan krachtraining willen blijven doen. De andere 3 dagen van de week doe ik alleen aan cardio.

Alvast hartstikke bedankt.

Peter

PS: waarschijnelijk wil ik creatine/whey gaan proberen dankzij de tegenvallende resultaten tot nu toe.
 
Als ik voldoende voeding binnen krijg zullen bijv mijn armen inderdaad niet minder groeien door het trainen van de benen. Maar als ik de benen er volledig bij neem, houd ik wel erg weinig tijd over om het bovenlichaam te trainen in die 2x2u/week.

Voeding ben ik me in 't verdiepen, en deze week begonnen met het kijken naar eiwitten. Ik snap het eiwitten,koolhydraten,vetten verhaal wel. Heb biologie op vwo-niveau gehad, dus snap de onderbouwingen hier op 't forum ook redelijk tot goed. M'n moeder is nog 't grootste probleem. Hoop dat ik haar overgehaald krijg om dat te kopen wat nodig is. Honger heb ik ook genoeg.
Supplementen lijken me nog niet nodig voor een training va 2x2u/week, of wel?

Eigenlijk wilde ik eerst hier een schema krijgen, en daarmee vervolgens naar je voeding-topic stappen. Dan ga ik dat zeer zeker toepassen. Maar nu weet ik nog niet wat nodig is. Kan me natuurlijk niet vergelijken met iemand die 4x/week traint.

Blessuregevoeligheid bij buik/borst wel trainen en rug/achterkant schouders niet, is me bekend. Maar is dat al zo snel, als ik tot aan juli op deze manier train? Daarna kan ik misschien meer trainen, en dus alles evenveel trainen.

Stel maar gewoon een schema op, voor 2x2u, met de nadruk op biceps, triceps, boven/binnenkant borst, en buik. Zonder benen. Zoals het jou het best lijkt, dus eventueel toch met aandacht voor die blessuregevoeligheid.
Meer kan ik nu nog niet trainen ivm studie, andere hobby’s en werk.
Heb zowieso zeker de mogelijkheid tot allle oefeningen die op beginnersoefeningen-pagina staan.

Alvast bedankt!


dat is wel te doen


benen

- squatten

rug

- bent over row
- deadlift

borst

- bench press

schouders

- overhead press

armen

- barbell curl
- dippen


dit is een prima te doen schema 2 keer per week

na een maandje of 2 kun je dan wel wat extra borst/armen erbij nemen naar eigen invulling


doe nu alles 3 setjes 8-12 herhalingen
eerst letten op de uitvoering dan op gewicht

succes ermee!! :)
 
rest komt morgen of overmogen :)

ben namelijk druk met me kamertje ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven