XXL Nutrition

voor de beginners

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi allemaal.

a) Ik ben een beginner (1 maand bezig), 34 jaar, 65 kg, 1m70 met rotslechte rug (lichte hernia).

b) M'n doel is om voor het bovenlichaam wat meer massa te krijgen.

c) Prioriteiten: meer volume in armen en borst + licht buik(je) wegkrijgen
Armen en borst moeten de hoogste prioriteit krijgen.

d) Beschikbare apparatuur: 2 dumbbells met voor samengeteld 11 kg aan gewichten (+ de 4 kg van de 2 dumbbells zelf), chining bar, hometrainer, verouderd cross-training systeem met weerstandskabel waarvan je eigenlijk alleen nog Bench Presses op kan doen (zittende positie).

e) Beschikbare tijd: Alle dagen behalve zondag en maandag.

f) Huidig schema:

Dinsdag, donderdag en zaterdag:
Onderarmen: Palms Up Dumbbell Wrist Curls met 10 kg (10 reps, 30 sec. rust en verder tot opgave (+/- 20 reps)) ==> 3 sets
Borst: Bench Press (35 reps op maximale weerstand cross-training systeem) ==> 3 sets
Triceps: Dumbbell Kickbacks met 10 kg (10 reps, 30 sec. rust en verder tot opgave (+/- 15 reps)) ==> 3 sets

Woensdag en vrijdag:
Schouders: Two Arm Dumbbell Raises Over Head met 7,5 kg per arm (10 reps, 30 sec. rust en verder tot opgave (+/- 20 reps)) ==> 3 sets
Biceps: Dumbbell Concentration Curls met 10 kg (10 reps, 30 sec. rust en verder tot opgave (+/- 20 reps)) ==> 3 sets
Buik: Hanging Knee Raise aan Chinning Bar (15 reps) ==> 3 sets (meer sets geeft veel last aan rug!)
Rug: niets wegens angst blessure aan sowieso slechte rug.

Week 2 idem maar in omgekeerde volgorde.

Elke trainingsdag start met 20 km (ongeveer 40 minuten) op hometrainer.

Goe bezig of trekt het op niks?
Ga ik zoals ik nu bezig ben mijn doel bereiken?

Bedankt alvast voor jullie antwoord(en)!!

sorry om dit te moeten zeggen je hebt er duidelijk wel zin in, maar het schema zuigt

een hernia is inderdaad kloten en heb ik ook geen verstand van.

het eerste wat in mij opkomt is rugspieren verstekerken door lichte rows, deadliften en squats, maar weet echt niet of dit meer goed dan kwaad doet

praat eens met een sportfysiotherapeut de kan misschien raad geven.

verder kom je met 2 dumbbells van 11kilo niet ver....neem gewoon een abbo op de sportschool

ook train je op deze manier niet voor massa

doe 6-12hh per set en rust dan 1,5 tot 2 minuten alvorens met de volgende set te beginnen.

probeer dus eerst hier even wat aan te doen :)
 
Bedankt!!
Ik had m'n posting reeds gewist omdat ik vermoedde dat ze niet op de juiste plaats stond. Sorry hiervoor.

In verband met de rustperiode tussen sets.
Na 1 set te hebben afgewerkt (bvb. schouders) wacht ik een kwartiertje en begin dan aan een andere set (bvb. biceps).

Is het beter om de sets sneller achter elkaar uit te voeren?
Wat moet ik veranderen in mijn schema om de nadruk meer op massa te leggen?

Bedankt!
 
Bedankt!!
Ik had m'n posting reeds gewist omdat ik vermoedde dat ze niet op de juiste plaats stond. Sorry hiervoor.

In verband met de rustperiode tussen sets.
Na 1 set te hebben afgewerkt (bvb. schouders) wacht ik een kwartiertje en begin dan aan een andere set (bvb. biceps).

Is het beter om de sets sneller achter elkaar uit te voeren?
Wat moet ik veranderen in mijn schema om de nadruk meer op massa te leggen?

Bedankt!

ja ik zat al te zoeken waar je post nu was.....maargoed was wel goed hier hoor;)


voor massa.....zwaardere gewichten met minder herhalingen
zwaardere oefeningen vooral met stang dus op naar de sportschool :P

langer rusten tussen de setjes

en je kunt net zolang rusten tussen de setjes van zelfde oefeningen als andere oefening
 
kun je nog eens reageren op mijn quote aub? ik snap niet goed wat je met een ub lb split bedoelt.. wat ik niet snap is hoe ik al die spieren kan verdelen in drie dagen..

groetjes
 
kun je nog eens reageren op mijn quote aub? ik snap niet goed wat je met een ub lb split bedoelt.. wat ik niet snap is hoe ik al die spieren kan verdelen in drie dagen..

groetjes

ub lb = upper body/ lower body split

ub is

borst/latissimus/trapezius/schouders/armen

lb is

benen/buik/onderrug/onderarmen


in 3 dagen word het

dag 1 borst schouders triceps
dag 2 rug biceps
dag 3 benen
 
dan neem ik toch niet alle spieren 2x per week zoals je zei? daarmee had ik problemen om een schema samen te stellen.. en voor massa bij te komen best per oefening 4x 10 reps? of blijven in piramide vorm trainen? ook vind ik dat mijn armen precies achterstand oplopen op mijn borstspieren en schouders.. best ook 4x10 ipv 3x piramide?
 
dan neem ik toch niet alle spieren 2x per week zoals je zei? daarmee had ik problemen om een schema samen te stellen.. en voor massa bij te komen best per oefening 4x 10 reps? of blijven in piramide vorm trainen? ook vind ik dat mijn armen precies achterstand oplopen op mijn borstspieren en schouders.. best ook 4x10 ipv 3x piramide?

eeh hoezo niet?
 
Ik ben 16 jaar, weeg 82kg en ben 1,86m. Ik train nu ongeveer 3 maanden serieus met een goede voeding

Mijn doel is Massa

Ik kan 3 maal in de week trainen
Ik ben zeer gemotiveerd en ik wil wil gewoon zo groot mogelijk worden en heb er alles voor over. Ik heb alleen helaas last van behoorlijk wat stress in mijn leven maar ik ben bezig dit te verhelpen. Heeft dit een grote negatieve invloed op het gainen?

Ik stel uw tips zeer op prijs! En ik zou heel graag een nieuw schema willen
 
Laatst bewerkt:
ub lb = upper body/ lower body split




in 3 dagen word het

dag 1 borst schouders triceps
dag 2 rug biceps
dag 3 benen


dat is toch idere dag een andere spiergroep?
wat ik begreep onder 2 spiergroepen per week is bvb dag 1 schouders en schouders die dan nog eens op dag 2 of dag 3 terugkomen
 
dat is toch idere dag een andere spiergroep?
wat ik begreep onder 2 spiergroepen per week is bvb dag 1 schouders en schouders die dan nog eens op dag 2 of dag 3 terugkomen

ja naar dag 3 neem je 1 dag rust en dan volg je het schema weer.

eigenlijk train je alles 1 keer per 4 dagen en niet 1 keer per 7 dagen :)
 
ah zo bedoel je, maar met drie dagen bedoelde ik dat ik maar drie keer in een week kan gaan.. wat is dan best? een fullbody schema? of zoiets behouden?
 
ah zo bedoel je, maar met drie dagen bedoelde ik dat ik maar drie keer in een week kan gaan.. wat is dan best? een fullbody schema? of zoiets behouden?

neej dan zou ik een intensief upper body/lower body nemen waarbij je dus alles 3 keer per 14 dagen traint :)

er zijn natuurlijk ook goeie full body voor 3 keer per week

bill star 5x5 bijvoorbeeld :)
staat wel opt forum :)
 
ik volg je voorkeur op upper body/ lower body, spreekt me eigenlijk ook meer aan.. heb je daar geen voorbeeld van ofzo dat je al eens eerder gebruikt hebt, want die zoekfunctie vind hier nooit niets terug, zelfs het woordje split niet???
 
ik volg je voorkeur op upper body/ lower body, spreekt me eigenlijk ook meer aan.. heb je daar geen voorbeeld van ofzo dat je al eens eerder gebruikt hebt, want die zoekfunctie vind hier nooit niets terug, zelfs het woordje split niet???

je hebt kunnen lezen welke spiergroepen aan bod komen bij de 2 trainingen

zorg dat je voor elke spiergroep 1 goeie compound hebt en daarnaast kun ej nog wat extra toevoegen

bovenlichaam zou kunnen zijn


bench press
dumbbell press
bent over row
chin up
overhead press
upright row
barbell curl
dippen

van alles
1 voelset en daarna 2 werksets

voor lower body

squat
front squat
good morning
romanian deadlift
calf raise
toe press
 
ok, hier ben ik wat mee, bedankt voor de vele moeite

grtz
 
hey rnbflavour,

ik ben gokhan, ik ben 21 jaar ( juni 22)
lengte: 1.80
kilo: 83 kg

Ik train al vanaf me 16 jaar ( soms half jaar achterelkaar, soms 1 jaar )het laatst trainde ik vorig jaar 8 maanden achterelkaar alleen ben nu al half jaartje aan het niksen. Ik heb nu thuis een fitnessbank en gewichten tot 100 kg met grote stang en kleine stangen. Ik wil thuis 5 dagen per week trainen. Ik wil een droog lichaam en iets groter als nu worden. Ik wil de nadruk vooral leggen op droog worden. Hierbij wil ik een goed voedingsschema, een aangepaste trainingsschema en welke supplementen ik nodig heb erbij.

alvast bedankt!
 
hey rnbflavour,

ik ben gokhan, ik ben 21 jaar ( juni 22)
lengte: 1.80
kilo: 83 kg

Ik train al vanaf me 16 jaar ( soms half jaar achterelkaar, soms 1 jaar )het laatst trainde ik vorig jaar 8 maanden achterelkaar alleen ben nu al half jaartje aan het niksen. Ik heb nu thuis een fitnessbank en gewichten tot 100 kg met grote stang en kleine stangen. Ik wil thuis 5 dagen per week trainen. Ik wil een droog lichaam en iets groter als nu worden. Ik wil de nadruk vooral leggen op droog worden. Hierbij wil ik een goed voedingsschema, een aangepaste trainingsschema en welke supplementen ik nodig heb erbij.

alvast bedankt!

voor goed droog schema zoek op massies cutmethode

enn voor jou hetzelfde schema als hierboven

dag 1 - lower body
dag 2 - upper body
dag 3 - rust
opnieuw

supplementen: ik zou voor een multi gaan dat is eerst genoeg..evenmtueel een whey isolate voor na de training

beiden zijn goed te krijgen bij Power Supplements
 
zou je mij miischien ook advies kunnen geven ?
 
rnbflavour, niet om te zeiken hoor.. ;) Maar kan je voor mij aub nog een 4daagje ub/lb schema maken?:) Wil deze week namelijk aan zo'n schema beginnen, aangezien ik mijn fullbody 'periode' erop heb zitten.

Thanks!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven